Osman Ertürk 6 Kasım 2009 Paylaş 6 Kasım 2009 Selam arkadaşlar, aracımız otobanda giderken motor gümledi.Yani tüp enjektörü fazla işeme yapıo 4.silindir pistonu köseden eritiyo.Servis tüpten diyor.lpg ci bizden olmaz diyor.Ortada kaldık.tüpün beyninde arıza kaydı 2.3.4. enjektörler yüksek basınç yazıo.(eror)vermiş.Benzin enjeksiyonlarıda saglam.SİZCE KİM HAKLI? Yorum bağlantısı
Tuna Aksu 6 Kasım 2009 Paylaş 6 Kasım 2009 osman kardeşim öncelikle çok geçmiş olsun.sorun kimde bilmemde senin başın bu gereksiz adamlar yüzünden çok ağrıyacak gibime geliyo. lpg markası ne peki Yorum bağlantısı
Serkan Öz 6 Kasım 2009 Paylaş 6 Kasım 2009 Geçmiş olsun, LPG'nin markası ne ve kim taktı? Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip 6 Kasım 2009 Paylaş 6 Kasım 2009 Düpedüz tüpten. Bunu sorgulamaya bile gerek yokki. Piston fakir karışımdan falan erimez. Sadece aşırı yakıttan dolayı erir. Muhtemelen siz olay olduğunda otobanda basıyordunuz. Benzin PWM i upuzun olmuştu (duty cycle %85 falan oluyor) Eğer open loop yakıt kalibrasyonunuz doğru değil idiyse (ki hiç bir tüpcü bunu yapamaz) LPG enjektörlerinizden 4ncü pistona yakıt püskürten açık kalmış ve bu da pistonun erimesine yol açmıştır. Siz göndermeden ben size sizin motorunuzun resminin bir benzerini göndereyim bari.. Bu arada eğer gömlek çizildiyse gömlek çaktırmanız gerekecek. Merak etmeyin sonrasında sorun falan yaşamazsınız. Piston tek olarak satılıyor. Süpapları kontrol ettirin. Onu set olarak alırsanız daha iyi olur. Hazır kapak açılmışken supap guide larına (gayd yada kayıt derler bizim sanayi jargonunda) bronz yüksük çaktıırsanız LPG den oluşabilecek her türlü motor aşınmasının önüne geçmiş olursunuz. Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 6 Kasım 2009 Paylaş 6 Kasım 2009 (düzenlendi) abi pistona tarih yazdırmışsın :lol2: 6 Kasım 2009 tarihinde Mustafa T tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 6 Kasım 2009 Paylaş 6 Kasım 2009 Büyük geçmiş olsun..Bencede sorun doğrudan lpg ile alakalı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Kasım 2009 Paylaş 6 Kasım 2009 Başlığı okur okumaz aklıma gelmiştin Mertol.. Geçmiş olsun Osman Bey... Yorum bağlantısı
Bahadır Akdemir 6 Kasım 2009 Paylaş 6 Kasım 2009 Mertol;Gene döktürmüşsün. Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip 6 Kasım 2009 Paylaş 6 Kasım 2009 Yok be abi birşey döktürdüğümüz yok. Hem önden hem cam kenarı hemde ucuz olmuyor bu iş işte.. Aslında bu LPG takanların hepsini başta sorumlu mühendisleri olmak üzere iyi bir falakaya çekeceksin hiç sorun kalmaz.. Yorum bağlantısı
Gökhan Aksu 6 Kasım 2009 Paylaş 6 Kasım 2009 Tamda LPG taktırma arifesindeyken korktum Yorum bağlantısı
Guest Fuat 6 Kasım 2009 Paylaş 6 Kasım 2009 Sanırım aynı olayı yaşarmıyım korkusundan Yorum bağlantısı
Gökhan Aksu 6 Kasım 2009 Paylaş 6 Kasım 2009 Neden? Biraz pimpirikliyim herhalde.Fuat beyinde dediği gibi aynı olayı yaşarmıyım sorusu aklıma gelmedi değil.Tabi hiçbir zaman kötü olayı örnek almamak gerek ama Sanırım aynı olayı yaşarmıyım korkusundan Yorum bağlantısı
Sadullah Gündüz 6 Kasım 2009 Paylaş 6 Kasım 2009 acaba bu olayda lpg markalarının etkısı olabılırmı su katkılı lpg falan gıbı yada benzındekı oktanyukseklıgı gıbı lpgde boyle farkvarmıkı Yorum bağlantısı
Tuna Aksu 6 Kasım 2009 Paylaş 6 Kasım 2009 acaba bu olayda lpg markalarının etkısı olabılırmı su katkılı lpg falan gıbı yada benzındekı oktanyukseklıgı gıbı lpgde boyle farkvarmıkı lpgye nasıl katkı yapıyolar bunu biri bana anlatsın. Yorum bağlantısı
Sadullah Gündüz 6 Kasım 2009 Paylaş 6 Kasım 2009 lpgye nasıl katkı yapıyolar bunu biri bana anlatsın. su ucuz gazlar ı esıtlı yollarla eldeedıyorlar mesela bunlardan bırı demır tozu ile Yorum bağlantısı
Karani Gülistan 6 Kasım 2009 Paylaş 6 Kasım 2009 Ben de bugün atiker lpg fiyatını sormuştum:)Biraz daha bekleyelim bari...Lpg de motor arıza ışığının yanması,rölanti düzensizliği,bobin değişimi vs. kanıksamışken birde motor gümlemesi çıktı ortaya.Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Kasım 2009 Paylaş 7 Kasım 2009 LPG de markaların farkı var. rafineriye gelen iki tanker arasında bile fark oluyor. Mesela Libya'dan gelen LPG ile Rusya'dan gelen LPG (geliyo rmu bilmiyorum) ya da rafineri LPG'si (petrolden elde edilen) arasında fark oluyor. Aygaz, Rafineri'den elde edilen diğer maddelerle, gelen LPG yi belirli bir standart bileşen sırasına oturtmaya çalışıyor. Bana öyle dedi aygaz dolum tesisi (derince-izmit) orayı gezmiştim. Diğerlerini yermişlerdi ama tabi biz-onlar mantığı da olabilir muhabbet sırasında. Olayın vehameti LPG ile alakadan çok hatalı enjeksiyona benziyor. LPG ye geçince bambaşka bir markalar grubuna girildiği ve araca özel olarak yapılmamış kitler (yani oto üreticisi tarafından) kullanıldığından olur böyle vakalar. Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 7 Kasım 2009 Paylaş 7 Kasım 2009 Geçmiş olsun. Böyle bir olay olmadan arıza lambasının yanması gerekmiyor mu? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Kasım 2009 Paylaş 7 Kasım 2009 Universal bir yakıt sisteminin + yüksek basınç yakıt deposunun, tüm marka-model araçlara 900 TL den başlayan rakamlar ile takılabilmesi, baştan düşündürücü. Çok geçmiş olsun. Şu anda inanılmaz bir maddi kaybınız var, bunun üzerine bundan sonra yapılacak tamir işleminde, doğru yöntemi tercih edin derim, yine pahalı olacak ama hiç değilse ileride sıkıntı yaşamassınız. Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip 7 Kasım 2009 Paylaş 7 Kasım 2009 Konunun LPG ile doğrudan alakası yok. Ford gibi çingene şirketler aracın tam olarak ihtiyacı neyse o hacimde enjektör koyarlar. Sonada tam yük altında o enjektörleri %85 duty cycle ile çalıştırırlar. Aynı enjektörü hem 100 hp lik 1.6 motora hemde 125 diye sattıkları dünyanın geri kalanında 123 hp olan motorda kullanmaktan da geri kalmazlar.. %85 duty cycle ne demektir? Enjektörler motorun tam yükte olduğu durumda sürenin %85 ini açık olarak geçiriyor demektir. Teorik olarak limitlerde ve sorun yok aslında. Ama LPG takıpta eğer orjinale yakın bir hacimde enjektör kullanırsanız, bile PWM i yaklaşık %50 uzatmanız gerekir. E %85 x 1.5 = 1,275 Yani bir devirde basmasını geçip diğer devirde bile devam eden bir püskürtme zamanı söz konusu. E bu durumda enjektörler sürekli açık kalacak demektir. Enjektörü lisedeki fizik dersinde gördüğünüz zil gibi düşünün. Bir bobin merkezinden geçen mili elektrik akımı vasıtası ile ileri geri hareket ettiriyor. Mantık aynı. Eğer AC çalışması gereken bir bobine DC bağlarsanız ne olur? Bobin yanar.. E enjektörde yanar. Yandığı anda eğer tam açık pozisyondaysa o pozisyonda kalır. Bu ne demek? LPG püskürtmeye devam edecek demek. Yani? Benzine bile geçseniz LPG enjektörleri çalışmaya devam edecek. Yani? Aşırı yakıt gelecek ve piston eriyecek.. İşin saçma tarafı şu. Ford un çok gelişmiş hormonlu ECU su buji falan kırılmadan pistonun eriyip yağın yukarıya taşındığının farkına varamıyor. Buji yağ ile temas ettiği için kırılmaz ise, arabayı stop edip tekrar çalıştırana kadar arıza lambası falanda yanmıyor. Dolayısı ile iş işten geçtikten sonra olayın farkına varıyorsunuz. Arıza oluşuyor, siz farkında olmuyorsunuz, herşey olup bitiyor, siz arıza lambası ile müşerref oluyorsunuz.. E araba 3 silindir ile bile sorunsuz yürüyebildiğinden siz sorunu anladığınızda zaten iş bitmiş oluyor.. Sebebi basit, çözümü basit.. Universal bir yakıt sisteminin + yüksek basınç yakıt deposunun, tüm marka-model araçlara 900 TL den başlayan rakamlar ile takılabilmesi, baştan düşündürücü. Hamam tası kadar alakası yok. Lpg de motor arıza ışığının yanması,rölanti düzensizliği,bobin değişimi vs. kanıksamışken birde motor gümlemesi çıktı ortaya.Geçmiş olsun. Bunlar kanıksanması gereken şeyler değil. Doğru yapılmış bir uygulamada arıza lambası yanmaz, rölantide düzensizlik olmaz ve bobininiz arıza yapmaz.. Motor gümlemesi zaten LPG ile değil montaj ile alakalı bir durum.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts