İçeriğe Yönlendir

Motor problemi


Osman Ertürk

Recommended Posts

Guest Mertol Kip

Sebebi ve sonucu derin konu Mehmet hoca..

Blok değişmedi. Gerekte yoktu zaten. Gömlek çakıldı, süpaplar sıfırlandı, bronz guide lar takıldı, sekmanlar ve pistonlar değişti. En son gördüğümde şöyle birşeydi.

bloky2.jpg

kapaky1.jpg

Araba duruyor. Hatta supercharger taktım.. Onunla uğraşıyorum bu aralar. Fordistte zaten bir konu var onunla alakalı..

Hatta motor yapıldıktan sonra 10 bin km falan yol aldım.. SC takalıda 7 bin km falan oldu.

Yorum bağlantısı
Tuna Aksu
mertol bey, meslek cidden marangozluk mu??? :angry:

bence hobisi :angry: resmen döktürüyor helal olsun vallahi

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

ya mehmet bey orada bi karisiklik oldu, sahadan kastim ofis disi alandi :angry:

Ama mertol bey'in olayi cidden farkli :angry:

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Marangozluğun neyini beğenmiyorsunuz bende onu anlamadım. Koskoca peygamber marangozdu. Ben olmuşum çokmu?

Yorum bağlantısı
Tuna Aksu
Marangozluğun neyini beğenmiyorsunuz bende onu anlamadım. Koskoca peygamber marangozdu. Ben olmuşum çokmu?

metrol bey kimse marangozluğu beğenmediğini söylemedi.ancak otomobil hakkında bukadar bilgiye sahip olmanız forumdakileri şaşırtıyor.bir çok motor ustası bile şuraya 2 kelime yazamaz. yoksa marangoz işi on numara bir iş.

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Ne demiş ünlü düşünür Orhan Gencebay?

"Hor görme kim bilir ne derdi vardır

O garip halinde ne sırlar gizli "

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

mertol bey, burada da bi karışıklık olmuş, ben marangozluğunuzu hor görmedim. üstüne üstlük bence el emeği kadar üstün bi olay yoktur. önce bunu açıklığa kavuşturalım.

oradaki "gerçekten marangoz musunuz" sorusu, bu kadar bilginin marangozlukla alakası olmadığındandır. kaç tane marangoz bu bilgileri bilir???

Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu

abi şu gömlek çakma olayını biraz daha açarmısın....bloğun orjinal silindirleri genişletilerek yapılıyo dimi bu işlem....gömlek çakıldıktan sonrada gömleğin iç tarafında herhangi bir işlem uygulanıyormu....taşlama vb....ve bu gömlekler silindir kapağına baskı uyguluyormu,silindir kapak saplamalarında değiştiriyomuyuz....

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Evet silindir genişletilerek yapılıyor. Sonrada uygun genişlikte gömlek alınıp preste yeni yerine geçiriliyor. Gömleğin iç tarafında bir uygulama falan yok. Saplama falan değişmiyor. Kapaklada alakası yok. Yukarıda resmini verdiğim blok gömleğin çakılmış hali.

Önceden şimdiki gibi değildi motorlar. Bloklar döküm olduğu için hepsinde gömlek bulunurdu. Motoru rektifiye ederken gömleğide değiştirirdiniz. Aluminyum çıktı motor bozuldu.. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Sani senin arabanın her yeri dökülür motoru kalır. arabanın kıymetini bil. parçalarının kıymetini de. :D

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

parçalara gözüm gibi bakıyorum da nişantaşı'nda kaporta öyle olmuyor. her yerini vurdular :D

Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu

mertol abi,brc nin enjektörlerin açık kalma süresini nasıl hesaplarız...veya kaç bin devire kadar sorunsuz çıkar,fikir verebilirmisin...lpg arifesinde olan ben ve bir çok arkadaş için güzel bir referans olur diye düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Hakan Aydin

Mertol Bey benim de bir sorum olacak. Benim araçta Teleflex kit takılı. Özellikle soğuk havalarda ilk çalışmalarda belirli bir süre biraz fazla benzin kokusu geliyor. Bu normal midir? Bir de enjektörleri daha fazla yormamada LPG yakıtının markası önemli midir? Sizin Yakıt markası konusundda tavsiyeniz var mı?

Yorum bağlantısı
Akif Özkan

Kullanıcı olarak enjektörün devir atlaması yaptığını nasıl anlarız?Üst devirlerdeki sağırlığa sebep olabilir mi mesela?

Yorum bağlantısı
Akif Özkan

Peki bu silindire yakıt sağlayan enjektörün de hiç kapanmadığını farzerdersek kaç km ömür verirsiniz bu hale gelmesi için?

Yorum bağlantısı
Çağatay Demir

Mertol abinin Lpg kalibrasyon başlığı vardı(2 sene önce falan) tüm ayrıntılarıyla o başlık uçtu mu forumdan? Bu konularda gayet açıklayıcı ve öğretici bir başlıktı.

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip
mertol abi,brc nin enjektörlerin açık kalma süresini nasıl hesaplarız...veya kaç bin devire kadar sorunsuz çıkar,fikir verebilirmisin...lpg arifesinde olan ben ve bir çok arkadaş için güzel bir referans olur diye düşünüyorum

- Açık kalma süresinin hesaplanması? Benzinde ne kadar açık kaldığını biliyorsan eğer hesaplanabilirde ne gerek var?

- Kaç bin devire kadar sorunsuz çıkar sorusu enjektörün bilgilerinde gizli. Kaç c sıvıya karşılık geldiğini hesaplayıp ona göre cevap vermek lazım bu soruya.. İnce bir ara onlarla debelenmişti. Onun arabasında BRC var. İllaki hesaplamıştır.

Genel teoride (%90 pratikte de böyle) arabanın benzin enjektörlerinin max açık kalma süresi %85 olarak hesaplanır. Bunun altı olur ama üstüne çıkmamanız gerekir. LPG ile benzin arasında %52 civarında bir fark olduğuna göre teorik olarak bu farkı tolere edebilen herhangibir enjektör işinizi görecektir. Focus için konuşursak; focuslarda kullanılan enjektörler 160 cc. Max açık kalma oranı %85. Biz bunu %52 oranında uzatacağımıza göre, son devire kadar sorunsuz çıkabilmemiz için bize en az 245 cc LPG enjektörü gerekir. Teleflex in benim arabamda kullanılan enjektörlerinin hacimi 260 cc falandı. Vakti zamanında hesaplamıştım.. BRC ninkini hatırlamıyorum.

Mertol Bey benim de bir sorum olacak. Benim araçta Teleflex kit takılı. Özellikle soğuk havalarda ilk çalışmalarda belirli bir süre biraz fazla benzin kokusu geliyor. Bu normal midir? Bir de enjektörleri daha fazla yormamada LPG yakıtının markası önemli midir? Sizin Yakıt markası konusundda tavsiyeniz var mı?

Aracın içine kadar benzin kokusu geliyorsa irşeyler ters demektir. Ben sizin yerinizde olsam bi atolyeye gidip LTFT (long term fuel trim) değerinin ne olduğunu kontrol ettirirdim. LTFT in 0 yuada yakın bir değerde olması lazım. Aksi halde kalibrasyonda hata var demektir.

Yağ içermeyen her yakıtı kullanabilirsiniz. Total in yakıtı o konuda başarılıydı..

Kullanıcı olarak enjektörün devir atlaması yaptığını nasıl anlarız?Üst devirlerdeki sağırlığa sebep olabilir mi mesela?

Devir atlaması ne demek? Eğer sürekli açık kalıp direk devirde püskürtmesi gereken süreye uzamasını kastediyorsanız, onu anladığınızda genelde çok geç olur. Ama aşırı yakıt püskürtüldüğünde aracın performansı düşer. LPG de bunun bir dez avantajı var, avans benzine göre hazırlandığı için her zaman retardta.. Dolayısı ile LPG de zenginde çalışsa motor bunu anlamanız benzine göre daha zor. Genel olarak performans düşer ancak bu yavaş yavaş olduğu için farkına varmazsınız. HEr daim tam gaz gidiyorsanız başka tabi :rolleyes:

Peki bu silindire yakıt sağlayan enjektörün de hiç kapanmadığını farzerdersek kaç km ömür verirsiniz bu hale gelmesi için?

Eğer o şekilde 3-5 km falan gidebiliyorsanız şanslısınız demektir. Genelde bunu son hız denemelerinde falan o kadar uzun süre kullandığınız için normal kullanımda farkına varmayabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu
Genel teoride (%90 pratikte de böyle) arabanın benzin enjektörlerinin max açık kalma süresi %85 olarak hesaplanır. Bunun altı olur ama üstüne çıkmamanız gerekir. LPG ile benzin arasında %52 civarında bir fark olduğuna göre teorik olarak bu farkı tolere edebilen herhangibir enjektör işinizi görecektir. Focus için konuşursak; focuslarda kullanılan enjektörler 160 cc. Max açık kalma oranı %85. Biz bunu %52 oranında uzatacağımıza göre, son devire kadar sorunsuz çıkabilmemiz için bize en az 245 cc LPG enjektörü gerekir. Teleflex in benim arabamda kullanılan enjektörlerinin hacimi 260 cc falandı. Vakti zamanında hesaplamıştım.. BRC ninkini hatırlamıyorum.

ben şimdi lpg montajcısının yanına gitsem sorsamki...ustam bunun enjektörleri kaç cc lik...atıyorum oda bana 100 dese....ben isteğe bağlı olarak 260 cc lik enjektör taktırabilirmiyim veya brc için konuşuyorum orjinalinin 260 lığı varmıdır....bunun dışında bu enjektörü taktırırsam aracım normal lpg tüketimine göre sadece çok az miktar artma olmayacakmı....lpg nin benzin oranını yani %18 lik fazla tüketim oranını yakalamış olmayacakmıyım...zaten amacım lpg nin dolumunun ucuz olması için montaj yaptırmak...büyük hacimli enjektörleri taktırırsak aracın performansındada herhangi bir düşme olmayıp benzindeki performansın aynısa yakın bir değer almak mümkün olmayacakmı...

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

gazların hacmi akışkanlıkları ile ölçülür. Gazların akışkanlığıda gr/sn ile ölçülür. Yani şu kadar cc hacimli enjektör var dersen değil tüpcüye makine mühendisine de gitsen olmaz öyle şey cevabından başkasını alamazsın. BRC özelinde abi bizde öyle değil şu çapta bu çapta yüksükler var der geçer gider.. Kısacası kendiniz hesaplamak zorundasınız.

%18 oranı likid haldeki gaz için geçerli. Enjektörün açılma süresi %52 oranında artacak.

Büyük hacimli enjektörler ile benzinli ile aynı performansı alabileceksiniz, arabanız safe side ta kalacak, sorun yaşama riskiniz düşecek ama bu "büyük" olayını abartırsanız bu seferde şehiriçi yakıt tüketiminiz litre bazında %18 den daha fazla artacak...

Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu

teşekkür ederim abi yardımın için ...muratı, fordiste veya burda görebilirsem....kaçlık yüssük kullanıyo ve kaçbin devire kadar çıkabilecez sorucam artık,

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
gazların hacmi akışkanlıkları ile ölçülür. Gazların akışkanlığıda gr/sn ile ölçülür. Yani şu kadar cc hacimli enjektör var dersen değil tüpcüye makine mühendisine de gitsen olmaz öyle şey cevabından başkasını alamazsın. BRC özelinde abi bizde öyle değil şu çapta bu çapta yüksükler var der geçer gider.. Kısacası kendiniz hesaplamak zorundasınız.

%18 oranı likid haldeki gaz için geçerli. Enjektörün açılma süresi %52 oranında artacak.

Büyük hacimli enjektörler ile benzinli ile aynı performansı alabileceksiniz, arabanız safe side ta kalacak, sorun yaşama riskiniz düşecek ama bu "büyük" olayını abartırsanız bu seferde şehiriçi yakıt tüketiminiz litre bazında %18 den daha fazla artacak...

hımm. kaba hesap 1litre benzine e 1.25 lpg gibi bi oran hesaplıyorum ben acaba büyük mü takılı bizde. brc de enjektörlerin renkleri vardı galiba bi bakmak lazım neymiş değerleri :)

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz
(düzenlendi)
Hazır kapak açılmışken supap guide larına (gayd yada kayıt derler bizim sanayi jargonunda) bronz yüksük çaktıırsanız LPG den oluşabilecek her türlü motor aşınmasının önüne geçmiş olursunuz.

Geçmiş olsun.

Mertol Bey, Bu Bronz yüksükleri daha tüp taktırmadan en başta çaktırsak değer mi?

tarihinde Adem Cengiz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu
hımm. kaba hesap 1litre benzine e 1.25 lpg gibi bi oran hesaplıyorum ben acaba büyük mü takılı bizde. brc de enjektörlerin renkleri vardı galiba bi bakmak lazım neymiş değerleri :)

bulursan bizlede paylaşırsın artık,,,

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...