İçeriğe Yönlendir

LPG uyumlu araç tavsiyeleri


Oğuz Altınada

Recommended Posts

(düzenlendi)

Araç güzel de klasik tarzda bir araç olmadığı için biraz sıkıntılı.

Aracın teknolojik özellikleri çok güzel. 143 bg'lik, 200nm torku olan güçlü bir araç. Ama her nekadar triptronikte olsa 4 kademe olan otomatik şanzumanı performansını gölgeliyor diye biliyorum. Makyajsız kasasında şanzuman kötü demişlerdi, bunun vites geçişleri nasıl bilmiyorum.

Bu aracın bir özelliği var ki, işte beni o çok cezbetmişti. Hydractive Süspansiyon. Aracı gerektiğinde 13-14cm, yükseltip alçaltan sistem. Aynı zamanda aracın hızına bağlı olarak, viraj ve düz yolda karakteristiği değişen bir sistem. Gerektiği yerde yol tutuş açıından sertleşen, gerektiği yerde de konfor açısından yumuşayan. Eski XM'ler vardı onlara uçan halı derlerdi, bu sistem onun da gelişmiş versiyonu olan, sensörler sayesinde kendi kendine yükselip alçalan, aracın 3 tekerlekle bile gitmesine olanak sağlayan, patenti citroende olan bir teknoloji.

Ben de araç alırken niyetlendim bir ara Mondeo bulamayınca ama yine de cesaret edemedim, Mondeo'da karar kıldım. Neden derseniz,

- Citroen imajının kötü olması.

- İkinci el piyasasının olmaması,

- Frenlerindeki boşluğa neden olan kronik arızası

- Arka torksiyon çubuklarının arızalanması, tamirinin zor olması. Değişiminin ise 2.500-3.000.-TL arasında olması.

- Süspansiyon sisteminde oluşacak arızalarda, sadece Citroen ile muhattap olacak olmam. 200.000km garantili olduğunu söylüyorlar ancak olası bir arızada aracın kalbi olan sistemin tamiri beni yorabilirdi.

- Koltuk ısıtmasının olmamaması :D

- Citroen'in (daha doğrusu Fransız araçlarının) elektriksel problemlerinin oldukça yagın olması.

- Ford'unda imajı kötü ama Mondeo'nun özellikle MKIII piyasada sevilen ve ikinci eli olan bir model.

- MKIII'lerde alternatör arızası dışında kronik bir probleme rastlamadım.

- Citroen kadar başarılı olmasa da birçok araçtan üstün, kendini ispatlamış süspansiyon sistemi sayesinde güvenli yol tutuş.

- Özellikle GhiaX'in koltuk ısıtması dahil donanım zenginliği.

- Tasarım, zincirli motor, geniş bagaj gibi kişisel tercihlerim Mondeo'da karar kılmama etkili oldu.

, Mondeo'dan daha ucuz olursa C5 neden olmasın, ancak bu paralara çıktıktan sonra deneyimli Mondeo'cular Mehmet Bey ve Hakan Bey'e kula verin. Biraz daha sabredin bence.

Saygılarımla.

tarihinde Evren iskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Ertugay
Bu arabaya bu para yazık be :D Sen yine ghia/ghia-x ara.

+1

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
(düzenlendi)
Altına imzamı atarım.

O paraya bu sınıfta o modelde araç alınacaksa; accord-passat-avensis üçlüsünden biri olmalı. Hoş avensise lpp olmuyor.

ikinizide katılmakla birlikte orta sınıftaki accord passat avensis ve mondeo nun hepsini kullanmış biri olarak bu araçtaki konfor hiç birinde yok..

Arabanın kapıları kapandığı an hakikaten dışarıdan bağlantı kesiliyor.. süspansiyon ise travego ile aynı :D

lakin ben bu araca gözümde 24binTl değer biçtim satıcıda 26bin dedi yani durum böyle o yüzden askıya aldım..

Evren bey sizin paylaştığınız ilanlardakilerin hepsi düz vites :)

24 25 bin civarına düşük km Accord bulsam hiç kaçırmam zaten ama 30binlerden bahsediyor satıcılar..

Mondeo ise aramaya devam :)

tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
Ali Gürsoy bir ara satmaya niyetliydi. Bir sorsana. 24-25'e olmaz zaten. 26-28 aralığında olur. Mis gibi de olur.

Valla 26 28 verdikten sonra en kötü dizel megane alırım, benzin ile uğraşmam :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Arabanın kapıları kapandığı an hakikaten dışarıdan bağlantı kesiliyor.. süspansiyon ise travego ile aynı :D

lakin ben bu araca gözümde 24binTl değer biçtim satıcıda 26bin dedi yani durum böyle o yüzden askıya aldım..

Almadan önce bir de sigortacınla görüş.. Bakalım kasko primi yıllık ne kadarmış...

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
E dizel megane ile accord bir mi :D Biri araba biri teneke. Bu dediğimi accorda binince anlarsın.
Accord-megan mı? Aynı kefede mi?

Valla biri dizel diğeri 2.0 benzinli olunca aynı kefeye giriyorlar ister istemez, aman ne yakıcak diye düşünmek yerine ne yaktığını düşünmeden kullanmak ne olursa olsun daha önemli bence..

Almadan önce bir de sigortacınla görüş.. Bakalım kasko primi yıllık ne kadarmış...

Diğer orta sınıflardan çok mu farklı :)

Yorum bağlantısı
ikinizide katılmakla birlikte orta sınıftaki accord passat avensis ve mondeo nun hepsini kullanmış biri olarak bu araçtaki konfor hiç birinde yok..

Arabanın kapıları kapandığı an hakikaten dışarıdan bağlantı kesiliyor.. süspansiyon ise travego ile aynı :)

lakin ben bu araca gözümde 24binTl değer biçtim satıcıda 26bin dedi yani durum böyle o yüzden askıya aldım..

Evren bey sizin paylaştığınız ilanlardakilerin hepsi düz vites :)

24 25 bin civarına düşük km Accord bulsam hiç kaçırmam zaten ama 30binlerden bahsediyor satıcılar..

Mondeo ise aramaya devam :)

Otomatik istediğinizi hatırlayıp, mesajda ilanların olduğu bölümü sonradan silmiştim ama siz okumuşsunuz. :D

Bu arada citroen c5'teki yalıtımın bu kadar iyi olduğunu bilmiyordum.

Süspansiyona gelince,

Travego ve diğer otobüsler havalı süpansiyon kullanırlar. Bu süspansiyon sisteminde süspansiyon hareketleri yaylar yerine kompresör sayesinde hava ile sağlanır. Sertlik ya da yumuşaklık fonksiyonu yoktur. Sadece bazı modellerde manuel olarak alçatma, yükseltme yapar. Özelikle feribota biniş yapan araçlarda yararlı bir özelliktir.

Citroende ise süspansiyon yoktur. Sifer diye tabir edilen bölümlere hidrolik bir sıvı pompalanır. Bu sıvının üç görevi vardır, birincisi, aracın aşırlık merkezini hep ortada olacak şekilde ayarlayarak aracın dengesini sağlamak, ikincisi, yol durumuna göre süspansiyonu sertleştirip yumuşatmak, üçüncüsü ise sensörlerden gelen veriler doğrultusunda aracı otomatik, yükseltip alçaltmak. Travego'nun sisteminden daha üstündür ama otobüs gibi yaylanacak bir sistem değil.

Unutmadan, C5 kullanıcıları araçlarına piyasasının aksine nedense çok yüksek fiyatlar isterler, bu nedenle aynı araçları ilanlarda uzun müddet görebilirsiniz.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
Valla 26 28 verdikten sonra en kötü dizel megane alırım, benzin ile uğraşmam ;)

+ sonra elini öpene satarsın.

O Citroeni birkaç sene kullandıktan sonra elden çıkarmak daha da zor olur.

Yorum bağlantısı
Yasin Deniz

focus 2 ghıa trptonıc lpg adlım baya yavas hızlanıyo daha arac 56 bınde olduguu ıcın pek bı bılgım yok yakıt sakın kulanımda 240 lıra bence guzel bır arac

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
(düzenlendi)
Otomatik istediğinizi hatırlayıp, mesajda ilanların olduğu bölümü sonradan silmiştim ama siz okumuşsunuz. :)

Bu arada citroen c5'teki yalıtımın bu kadar iyi olduğunu bilmiyordum.

Süspansiyona gelince,

Travego ve diğer otobüsler havalı süpansiyon kullanırlar. Bu süspansiyon sisteminde süspansiyon hareketleri yaylar yerine kompresör sayesinde hava ile sağlanır. Sertlik ya da yumuşaklık fonksiyonu yoktur. Sadece bazı modellerde manuel olarak alçatma, yükseltme yapar. Özelikle feribota biniş yapan araçlarda yararlı bir özelliktir.

Citroende ise süspansiyon yoktur. Sifer diye tabir edilen bölümlere hidrolik bir sıvı pompalanır. Bu sıvının üç görevi vardır, birincisi, aracın aşırlık merkezini hep ortada olacak şekilde ayarlayarak aracın dengesini sağlamak, ikincisi, yol durumuna göre süspansiyonu sertleştirip yumuşatmak, üçüncüsü ise sensörlerden gelen veriler doğrultusunda aracı otomatik, yükseltip alçaltmak. Travego'nun sisteminden daha üstündür ama otobüs gibi yaylanacak bir sistem değil.

Unutmadan, C5 kullanıcıları araçlarına piyasasının aksine nedense çok yüksek fiyatlar isterler, bu nedenle aynı araçları ilanlarda uzun müddet görebilirsiniz.

Saygılarımla.

Travego benzetmesi mübalağ idi konfor olarak :) teknik olarak tabiki yanı değil, yalıtım inanılmaz kapılar sanki vakumlu benim C2 2 zamanlı motosiklet kalır Mondeo'da Focus kalır diyebiliriz, ama 2.eli zayıf bu da bir gerçek, ghia x aramaya devam :)

bu arada ilk defak orjinal deri koltuklu bir araçta ısıtma görmedim çok garibime gitti..

tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Travego benzetmesi mübalağ idi konfor olarak :) teknik olarak tabiki yanı değil, yalıtım inanılmaz kapılar sanki vakumlu benim C2 2 zamanlı motosiklet kalır Mondeo'da Focus kalır diyebiliriz, ama 2.eli zayıf bu da bir gerçek, ghia x aramaya devam :)

bu arada ilk defak orjinal deri koltuklu bir araçta ısıtma görmedim çok garibime gitti..

GhiaX doğru karar:)

Bu fransızların böyle garip özellikleri var. Olmayacak şey oluyor, ama deri koltukta ısıtmayı kullanmayabiliyorlar. LagunaII'lerinde privillige modellerinin çoğunda deri koltuk olmasına rağmen ısıtma yok. LagunaI'lerde ise ısıtmalı modellerinde ısıtma belli bir sıcaklığın alltında devreye giriyor diyorlardı.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
GhiaX doğru karar:)

Bu fransızların böyle garip özellikleri var. Olmayacak şey oluyor, ama deri koltukta ısıtmayı kullanmayabiliyorlar. LagunaII'lerinde privillige modellerinin çoğunda deri koltuk olmasına rağmen ısıtma yok. LagunaI'lerde ise ısıtmalı modellerinde ısıtma belli bir sıcaklığın alltında devreye giriyor diyorlardı.

Saygılarımla.

Koltuk ısıtma gerekli bir özellik mi? Kullanmadığımdan soruyorum, tam olarak ne fayda sağlıyor?

Yorum bağlantısı
Koltuk ısıtma gerekli bir özellik mi? Kullanmadığımdan soruyorum, tam olarak ne fayda sağlıyor?

Kadife veya kumaş koltukta ısı değişiklikleri kullanıcıyı çok rahatsız etmez. Yani kışın soğuk havada, koltuk soğuk dahi olsa sizi üşütmez. Yazın da şort giymedikten sonra sıcağı çok hissettirmezler.

Deri ise bu konuda sıkıntılıdır. Sıcağı da soğukluğu da gayet güzel hissettirir. Kışın deri koltuklu araç oldukça rahatsızlık verebilir. Bir çok üst sınıf araçta da biliyorsunuz deri tercih edilir. İşte bu soğukluğu gidermek için koltuk ısıtma deri koltuklarda gereklilik olarak görülüyor. Mondeo,mazda6, toyota avensis, honda accord gibi orta üst sınıf araçlarda genelde sadece ön koltuklarda ısıtma bulunurken, makam aracı olarak kullanılan, mercedes, bmw, volvo gibi araçların orta-üst ve üst sınıflarında arka koltuklarda da ısıtma vardır.

Şimdi kışın soğuklarda ısıtmayı düşünen, yazın sıcakta ne gibi önlem almış derseniz;

Son zamanlarda deri koltuk modeli olarak ghiaX'deki gibi alcantra deri yani kenarları deri, ortası süet olan modeller araçlarda kullanılıyor. Bu hem maliyeti düşürken, hem de oturulan bölümlerin kadifemsi bir yapıya sahip olması en azından yazın sıcaktan kavrulma problemlerini ortadan kaldırıyor. Ford sıcak ortamlar için bu çözümü bulurken mesela Saab üst donanım paketlerinde koltuk soğutmayı da müşterilerine sunuyor. Çok incelemedim ancak Mercede, Bmw'de de vardır büyük ihtimalle.

İşte bu yüzden deri koltuk ile ısıtma genelde beraber düşünülür ve C5 gibi ful+ful diye tabir edilebilecek bir araçta deri koltuk olup, ısıtma olmaması eksiklik olarak algılanıyor.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
http://www.arabam.com/IKINCIEL/Ilan/Detay/2418041

bu modelde bu stoplar ve tampon altı var mı?

yoksa arkadan darbeli mi :)

birde bu var km korkutsunmu

http://www.arabam.com/IKINCIEL/Ilan/Detay/2411959

İlk araç için konuşursak, stoplar ve tampon altı karlık 2006 ve sonrasına ait. Hmen darbeli demeyelim ama ihtimali var tabi.

İkinci araç ise önden darbeli derim. Neden? Far yıkama yok tamponda. Kaskolu araç olsa orjinal tampon takılır. Binicisi orjinalini takar. Ancak maliyeti ucuza getirmek isteyen trend tamponunu Ghia'ya takar. Km ise, bilinmeyen alıcıdan alınıyorsa her zaman tehlikedir.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

C5'ten tam vazgeçtim derken adamlar 24.000e verecekler gibi, acil az km ghia x bulmam lazım :)

Yorum bağlantısı
Çağatay Demir
C5'ten tam vazgeçtim derken adamlar 24.000e verecekler gibi, acil az km ghia x bulmam lazım :s

Almazsan aklında kalcak senin bu C5, al bence :)

Yorum bağlantısı
Çağatay Demir
Ali Gürsoy hondasını satıyor Oğuz. Kaçırma, benden söylemesi.

+1000

Yorum bağlantısı

11 Plakayı görünce, tanıdık geldi. Satan kişinin öğretmen olduğu doğru, iş yerimin olduğu yerde araç. Hatta fotoraflar da E.M.L'nin bahçesinde çekilmiş. Gerçekten her 2 araçta temiz görünüyor.

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş

11 Plakalı Mondeo gerçekten temiz ve güzel gözüküyor. Sunroof'u da var. Fiyatı da çok makul. 0 Km araç takıntım olmasa ben alırdım bu arabayı. Birde LPG taktırdın mı değme keyfine :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...