İçeriğe Yönlendir

99 Mondeo Kumanda


Tolga Cevizci

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Kilit-immo hiçbir ilgisi yoktur. İmmo marşa basarken okur o kadar. Yeni chipi tanıtmak için 3 adet anahtar gerekir. Kodlama 3 anahtar ile yapılır.

Yorum bağlantısı
Kilit-immo hiçbir ilgisi yoktur. İmmo marşa basarken okur o kadar. Yeni chipi tanıtmak için 3 adet anahtar gerekir. Kodlama 3 anahtar ile yapılır.

kilit olayını ayrı tutuyorum zaten bunu kavradım..yeni gelenle chiple ugraşmak zorunda kalırsam,kodlama için3 anahtar kiştaptada öyle yazıyorduı.bende iki tane var yedekle beraber.3 yok.buna gerek kalmadan eski chip olucaktır gözüyle bakarak çözebilirim umuduyla bakalım.

Yorum bağlantısı

yerinden sökülmüş immo cihazının alıcı kısmı kontak kısmına rahatca oturdu ve vidasını sıktım. aracın orjinalinde bantlı olan camchipi kumandaya takmıştım önceden.anahtarı kontaga taktım sadece iş tek seferde olsun diye 10dk.kadar oturdum araçta.sonra kontagı çevirdim.sıkıntı yok.normal immo söndü ve araç çalıştı.stop ettim kumandayı tanıtmak için uygulama işlemlerine başladım.her defasında olumsuz sonuç.sadece kontak 1 de iken immo yanıyor ve 1 dakika civarında yanık kalıyor ben bu arada rahatca kapılarda işlemi yapıyorum.ama yine olumsuzluk rüzgarı esiyor.birden aklıma kumanda pili testi geldi,ilk başta yapmam gerekeni bunca sorunu yaşadıktan sonra geldi ama hayırlı oldu.kumandam çalışmasa bile immolu oldu orj.hali yani.neyse kitapta okudugum test iki tuştan hangisine basarsan bas 3sn ye sonra kumanda üzerindeki ışık yanıp sönecek yok olmuyor ikaz ışıgı hep belli belirsizdi hepde öyle infrared ledin ışık hüzmeside normal bunun yüzünden küçücük testi heo es geçtim.piller yeni kutudan çıkarıp aldım ve ölçtüm tam dolu ve maxell.evet şu anki durum gelen kumandada sorunlu görünüyor.hayırlısı bakalım..immo işi hallolduguna göre kumanda sorun degil şimdilik.ama tesisatı kötü kurcalamışlar bu canımı sıktı.kablolar birbirine girmiş sarmaş dolaş en kısa sürede düzrltip izole etmem gerek.aklıma şuda geliyor.alarm sistemini takarlarken büyük ihtmalle tesisata zarar verdiler yada başka bir işlem yaparken.çıkacak ortaya.bütün arkadaşlara tşk ederim.sorun çözümü-ndede böyle uzun yazıcam kusura bakmıyacagınızı biliyorum :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

2 anahtarın var değil mi..

3. anahtarın tanıtman için 2 anahtara ihtiyacın var...

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
http://www.otoclubturkiye.com/forum/Kilit-ve-s...ue-t186297.html

daha fazla uğraşmadan önce bu testi yapın, tüm kilitler sorunsuz çalışıyor mu?

bunları tam yapmadım.sadece ön kaputta denedim cılız bi ses çıktı sanırım arkadaki hoparlör bozuk .sonra iş çıktı bırakmak zorunda kaldım.bunları denerim.en kısa sürede.orjinal kumandasız yedek anahtarım mevcut.3.sü yok.

kumandayı hallettim artık bu defa çalışıyor.kartında delik içi yolundan entegrenin 1.bacagına giden yol bu ve en önemli data ucu infrared ve lede baglı parcalara baglanıyor.entegrenin datashitini bulamadım.pilleri taktım ve ne led kızarıyor nede infrared led.açma play tuşu gibi işaret olana bastım ve bekledim ikaz ledi canlı şekilde yandı ve söndü.infrared ledde kızarıklık oluyor tuşlara bastıgımda.buda çalıştıgı anlamını taşıyor.gece denerim tekrar anahtarı olucak gibi his var içimde ama bakalım. kumanda kesinlikle çalışıyor artık.defalarca denedim ışık güzel yanıp sönüyor.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

evet arkadaşlar tam olmasada mutluyum.immolu anahtarım oldu çalışıyor artık kumandam.

yaptıgım işlem çok basit belki mk1 ler için geçerli bir işlemdir bu.sırasıyla şöyle.emminiyet kemeri falan boşta takmaya gerek yok.kapılar kapalı camı açmayada gerek yok kumanda dügmesine bastıgınızda immo ışıgı epeyce sönmüyor.kumanda tuşuna basmazsanız kısa süre sonra sönüyor.

kontak1 yapılıyor ve bekleniyor immo ışıgı yanıyor

kontaktan anahtarını çıkarmadan tuşlardan birine basılıyor

anahtar kontaktan çıkarılıyor

kapı açılıp dışardan kapı acma kolundaki göz yerini biliyorsunuz anhtarın ucunu garanti olsun diye yaklaştırın

basılı tuşu bırakmadan diger tuşa 5 defa bastıktan sonra aynı anda tuşlar bıraklıyor

anahtarı uzaklaştırmayın bekleyin.

anahtar ışıgı 4 defa yanıp sönüyor

araca girip kontagı takıp çalıştırıyorsunuz bu arada immo sönmüş oluyor.

stop edin dışarı çıkın test edin.

işlem sırasıyla bu

6 veya 10 defa kontak 1 2 aç kapa yaptım yinede olmadı immo yanmadı.

yanlız aracımın inyalleri aç kapa yapınca yanmadı.mutsuzlugum bu oldu.hemen çaglar beyin tavsiyesi geldi aklıma her kapınının aç kapa testini yapınca ses gelerek test edilmiş olması ve sinyaller yanıp söner kısaca buydu..4 kapıyada uyguladım hiç birinde ötmedi sinyal yanmadı defalarca swichlerle oynadı yok.ön kaputta oldu sadece 5 6 defadan sonra boguk bi sesle öttü ve sinyal yanıp söndü kısa süre sonra tekrara düt dedi ve sinyal tekrar yanıp söndü.bagaj kaptunda swichin yerini bulamadım fenerle bütün olasılık yerlerine baktım göremedim bu yüzden test edemedim.kapılar açınca kumanmdadan 12sn lik ışıklandırma devreye giriyor anahtarla açınca girmiyordu kapı açılması gerekti.

burda kapıların bu teste kalmasını sadece yan sanayi alarm baglı oldugu için bu uygulamada kullanılşan ucları kesip kendi kutusuna takmış olabilecekleri fikrim saglam.o yüzden çok takıntım yok.

durum bu arkadaşlar yardımı düşüncesi olan herkese tşk.umarım bu anlatım bir çok arkadaşa yararlı olur.

Yorum bağlantısı

tşk adamların bagladıgı alarmı falan sökükp tesisatı düzelteyim güzelce sonra emminin tavsiye ettigi alarm ve cam kapatma parççalarını alıp monte edicem musait vakitte.tesisati kötü kurcalamışlar.üzüntüm buna.mk1 için kumanda proglamlama olayı netleşti.mk2 dede denemek lazım bunu bence.infrararedli kumandalar için.diger kumanda programlamayıda yazmak lazım düzgünce.

Yorum bağlantısı
Tolga Cevizci

Oktay abi ilk tur tamam gibi görünüyor, gerçekten sevindim senin adına. Ayrıca detaylı anlatımın içinde teşekkürler. Benim ürünlerde 24/05 Pazartesi yola çıkmış, nasip olursa önümüzdeki hafta içinde elimde olur diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Oktay abi ilk tur tamam gibi görünüyor, gerçekten sevindim senin adına. Ayrıca detaylı anlatımın içinde teşekkürler. Benim ürünlerde 24/05 Pazartesi yola çıkmış, nasip olursa önümüzdeki hafta içinde elimde olur diye düşünüyorum.

tşk.umarım sen sıkıntı yaşamazsın temiz bir kumanda sahibi olursun.haftaya elinde olur muhakkak.

Yorum bağlantısı

İMMOBİLİZER NEDİR?

Kelime olarak “HAREKETSİZLEŞTİRİCİ” anlamına gelir,

Araçlar üzerinde ve bununla birlikte araç anahtarı içerisinde bulunan Transponderlar sayesinde hırsızlık olaylarına karşı kullanılan araç güvenlik sistemidir.

İmmobilizer elektronik bir hırsızlık emniyetidir. Kontak anahtarı çekildikten sonra aktif duruma geçer ve aracın yetkisiz kişilerce çalıştırılmasını motor kontrol ünitesi vasıtasıyla büyük ölçüde engeller. Sistem, kontak anahtarına entegre edilmiş bir verici ve alıcı ünitesinden (Transponder) yararlanır. Bu, her marş işleminde araç elektroniğine yeni bir kod bildirir. Ancak anahtar buna uyan yetkilendirme koduna sahip olduğunda kilitleme kaldırılır. Yeni bir şifreleme tekniği, elektronik olarak kopyalanmış araç anahtarlarına karşı sistemi güvenceye alır.

İMMOBİLİZER SİSTEMİNİN BAŞLANGICI

1993 Yılından sonra Avrupadaki sigorta şirketlerinin yaptıkları baskılar sonucunda otomotiv üreticileri, araçlar üzerinde kullanılacak bir güvenlik sistemi arayışı içerisine girdiler. Bunun sonucunda 1995 yılından sonra Almanya başta olmak üzere tüm Avrupa da araçlar immobilzer sistemine sahip olarak üretilmeye başlandı.

İMMOBİLİZER SİSTEMİNİN ARAÇ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

•immobilizer sistemi araç üzerinde benzinli araçlarda ateşleme sistemini keser

•immobilizer Sistemi araç üzerinde dizel araçlarda mazot pompasının çalışmasına izin vermez

İMMOBİLİZER SİSTEMİNİN ÇALIŞMA YAPISI

1.Kontak açılıp ECU tarafından Okuyucu aracılığı ile kontak anteni enerjilendirilir,

2.Antenden gönderilen Radyo Frekanslı (RF) sinyal sayesinde Transponder enerjilenir,

3.Okuyucu aracılığı ile antenden transponder a soru sorulur,

4.Soruya alınan cevap anten aracılığı ile okuyucuya oradan da ECU ya aktarılır,

5.Bu gelen cevap ECU da kayıtlı veriler ile karşılaştırılır,

6.Verilerin uyumlu olması durumunda immobilizer sistemi aracın çalışmasına izin verir.

7.Verilerin uyumlu olmaması durumunda immobilizer sistemi aracın çalışmasına izin vermez.

TRANSPONDER (CHIP) NEDİR?

Belli bir yapıdaki bilgiyi, manyetik olarak kendi üzerinde saklayan elektronik bir elemandır. Otomotivde 125 KHz ve 134,2 KHz lik frekanslarda çalışır

TRANSPONDER ÖZELLİKLERİ

•İçindeki bilgiyi kalıcı olarak saklayabilir.

•İçindeki bilgi uygun cihazlarla değiştirilebilir.

•Kablosuz iletişim ile bilgi alış-verişi yapar.

•Harici bir güç kaynağı yoktur.

•1995 yılından itibaren immobilizer sistemlerle uyumlu olarak araçlarda kullanılmaya başlanmıştır.

•Uzun yıllar boyunca sorunsuz çalışabilirler.

TRANSPONDERLARIN BAZI KULLANIM ALANLARI

•Uzaktan Kumanda Devrelerinde

•Depo stoklarının takibinde

•Yer ve Uzaklık tespitinde

•Kargo taşımacılığında

•Spor müsabakalarında

•Otomobil Anahtarlarında

kaynak elektronik anahtar linki.

Yorum bağlantısı
Tolga Cevizci

Bu arada yeni anahtarım elime ulaştı. Hemen Ustaeller Sabri ustanın yanına gittim. Yaklaşık 5 dakika da işimi hallettiler sağolsunlar.

1265tfk.jpg

Şimdi kumanda üzerindeki üç düğme de sorunsuz çalışıyor.Bu gerçekten beni mutlu etti :)

Yanlız bazen anahtarla açtığım zamanlardan da bahsediyorum, bazen sadece şoför kapısının kilidi açılıyor, diğerleri bazen 3-5 saniye, bazen de 3-5 dakika sonra kendiliğinden açılıyordu. Sanırım iyi bir kilitçiye gidip temizletmem gerekiyor.

Bu konudaki fikirlerinizi paylaşırsanız bende ona göre hareket edeyim istiyorum.

Yorum bağlantısı

anahtarın çalıştıgına sevindim.

bahsettigin hatayı bilmiyorum emmi yada çaglar bey cevap verebilir belki.programsal olabilir diyecem ama.emin degilim paslanmayla alakalı bir durum oldugunu sanmıyprum.anten algılamasıda olabilir.pilini kontrol et.

Yorum bağlantısı
Tolga Cevizci
anahtarın çalıştıgına sevindim.

bahsettigin hatayı bilmiyorum emmi yada çaglar bey cevap verebilir belki.programsal olabilir diyecem ama.emin degilim paslanmayla alakalı bir durum oldugunu sanmıyprum.anten algılamasıda olabilir.pilini kontrol et.

Oktay abi, kumanda olmadan önce de aynı sorun oluyordu, sanki kilit takılıyormuş gibi, anahtarla kapıdan açtığımda sadece şoför kapısı açılıyor, değişik süre içerisinde bütün kapılarda otomatik olarak açılıyor. Kilitlerin temizlenmesi ile ilgilidir diye düşünüyorum ama umarım daha büyük bir problem değildir.

Yorum bağlantısı
Oktay abi, kumanda olmadan önce de aynı sorun oluyordu, sanki kilit takılıyormuş gibi, anahtarla kapıdan açtığımda sadece şoför kapısı açılıyor, değişik süre içerisinde bütün kapılarda otomatik olarak açılıyor. Kilitlerin temizlenmesi ile ilgilidir diye düşünüyorum ama umarım daha büyük bir problem değildir.

kilit degilde sanki swichleme hatası gibi algılama yada açılırken sorun yapmıyorsa sorun yok derim.sadece kilit düzenegi sıralaması veya kapı açma merkez kutusu hatasıda olabilir.veya bu başıma geldi.kapı açma kollarından biri takılı veya açık kalıyorsa buda yaptırıyor bu tarz hatayı.yani yine swichleme hatası.başkada yorumum yok.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...