İçeriğe Yönlendir

Mavi Duman


Akif Tanık

Recommended Posts

Akif Tanık

Arkadaşlar öncelikle herkese Hayırlı Ramazanlar...Benim bu ara kafama takılan sorun şöyle: Sabahları işe gelirken ve akşam giderken aynadan takip ediyorum, motor normal sıcaklığında iken aracı kaldırırken ve 2 nci vitese atarken mavi mi beyaz mı tam seçemiyorum ama duman atıyor ama rolantide çalışırken ise bazen atıyor bazen atmıyor ve bunu LPG'de iken yapıyor...Takiplerim neticesinde aynı olayı araç BENZİNDE iken yapmıyor...En son takip ettimde 2500-2750 km de 1 lt yağ eksiltmişti...Şİmdi sorun büyük mü? büyükse ne yapmam lazım, nelerin değişmesi lazım??? motor şu anda 173.000 km'de orijinal..1000 km sonra yağ bakımı var...Yağ, Yağ Filtresi, Bujiler, Hava Filtresi, Benzin Filtresi v.s. değişimi yaptırıcam (ilave değişmesi gereken varsa lütfen söyleyiniz) bu esnada ise Carbon Clean yaptırmak ve ardından motor koruyucu eklemek istiyorum...Carbon Cleanın faydası illaki olur gibi geliyor bana ama tam tersi bi durumlada karşılaşmamak için siz değerli forumdaşlarıma sormak ve bilgi edinmek istiyorum..Tavsiye ve yorumlarınızı bekler, tekrardan Hayırlı Ramazanlar dilerim...Saygılarımla...

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Maviye çalar beyaz duman yağ yakan araçlar da olur...Yağ seviyesini sürekli kontrol etmende fayda var.Benim bildiğim kadarıyla 5 bin de 1 lt den fazla yağ eksilten bir motor elden geçmek ister...

Yorum bağlantısı
Akif Tanık
Maviye çalar beyaz duman yağ yakan araçlar da olur...Yağ seviyesini sürekli kontrol etmende fayda var.Benim bildiğim kadarıyla 5 bin de 1 lt den fazla yağ eksilten bir motor elden geçmek ister...

Ayhan abi yağ sürekli kontrolüm altında..senin yorumuna göre benim araç fazla yağ yakıyor yanlışmıyım????

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Maalesef evet :blush: 5 binde 2 lt 10 bin yağ değişimine kadar 4 lt olur ki neredeyse hiç yağ kalmaz..Ha ne olur yağ ilave edilerek kullanılabilir.

Yorum bağlantısı
Akif Tanık

peki bu yağ yakma olayı bu şeklide kullanımla bi sıkıntı yaratırmı? birde bunu tamir ettirmeye kalksam bana ne kadar mal olur, sekman atmakla kurtarabilir miyiz??

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Yağ yakan araç daha iyi gider der bazı ustalar..Kalın yağ koyarak yağ yakması biraz daha azaltılabilir.Eğer kalın yağ konulmasına rağmen fazla oranda yağ yakıyorsa motor elden geçer.Ben rakam olarak birşey diyemem ama aracı satman daha iyi olur herhalde :blush: Nerden baksan 1500-2000 yer..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu haliyle satmak ne kadar etiktir, tartışılır. Yeni alıcısına haber verebilirsini satarken.

Ayhan sizin orada IKARUS'lar yok mu, bizim burada yokuşları çıkarken yakıtla beraber bi litrede yağ yakıyorlar, daha hızlı çıkıyor :blush:

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Bu haliyle satmak ne kadar etiktir, tartışılır. Yeni alıcısına haber verebilirsini satarken.

Ayhan sizin orada IKARUS'lar yok mu, bizim burada yokuşları çıkarken yakıtla beraber bi litrede yağ yakıyorlar, daha hızlı çıkıyor :fiuw:

Bizim burdakiler direk yağ ile çalıştıkları için normal karşılıyoruz.. :blush: Eksoz dan çıkan duman mis gibi patates kızartması kokuyor.. :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Bu haliyle satmak ne kadar etiktir, tartışılır. Yeni alıcısına haber verebilirsini satarken.

Ayhan sizin orada IKARUS'lar yok mu, bizim burada yokuşları çıkarken yakıtla beraber bi litrede yağ yakıyorlar, daha hızlı çıkıyor :)

Bizde magiruslar var :blush: Ama bolca siyah duman atıyolar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yağ kaçağıda olabilir mi?

Ne kadar etkili olur ve ben bu tarz katkıların kullanımına karşı olsamda şu bor power denen olayı IETT de denemişler ve IETT rapor yapmıştı.Raporu okuduğumda yağ yakan otobüslerin yağ yakma oranı ciddi düşüş olduğu vardı.Yinede kesin çözüm değil tabiki.

Selçuk'un pejoda işe yaramadı....

Yorum bağlantısı
Akif Tanık
Kısacası motor elden geçecek :nazar:

Motor derken; ana kol yatak, gömlek, piston, segman vs mi yoksa

tapet, segman mı???

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Bana İETT raporu demeyin :) yorumsuz....

2. 60-70km/h hızla 3. viteste giderken 2ye alın yani kompresyona bindirin, aynada yoğun kesif mavi duman görürseniz %99 segman-silindir honlama-belki de piston revizyonu gereklidir

3. Motor açılınca her şekilde supab kontrol, temizlik, ist kapak taşlamaya gider

4. Ana kol yatak sorunlarında, dikkati çekecek kadar bir takırtı duyulur, yağ yaktırmaz.

Yorum bağlantısı
Akif Tanık
1. Bana İETT raporu demeyin :) yorumsuz....

2. 60-70km/h hızla 3. viteste giderken 2ye alın yani kompresyona bindirin, aynada yoğun kesif mavi duman görürseniz %99 segman-silindir honlama-belki de piston revizyonu gereklidir

3. Motor açılınca her şekilde supab kontrol, temizlik, ist kapak taşlamaya gider

4. Ana kol yatak sorunlarında, dikkati çekecek kadar bir takırtı duyulur, yağ yaktırmaz.

Bugün aynen deniyorum çağlar abi...inşallah o meşhur dumanı görmem :shok:

Yorum bağlantısı
Akif Tanık
1. Bana İETT raporu demeyin :) yorumsuz....

2. 60-70km/h hızla 3. viteste giderken 2ye alın yani kompresyona bindirin, aynada yoğun kesif mavi duman görürseniz %99 segman-silindir honlama-belki de piston revizyonu gereklidir

3. Motor açılınca her şekilde supab kontrol, temizlik, ist kapak taşlamaya gider

4. Ana kol yatak sorunlarında, dikkati çekecek kadar bir takırtı duyulur, yağ yaktırmaz.

Çağlar abi peki bu işlemi yaparken motor sıcaklığı önemlimi?? yani soğuk motorda yapsakta olurmu bu işlemi???

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bu sıcakta, soğuk motoru nerden bulacağız :) tabii motor çalışma sıcaklığa ulaşmış olsun, zaten segmanda kaçak var sa, soğuk motorda daha çoktur.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İst kapak nedir abi?

İstanbul a gel, kafana üst kapağı geçireyim, tatbiki anlatım da olur, hem de böylece ceza-i şarttan da muaf olursun :)

Yorum bağlantısı
Akif Tanık
1. Bana İETT raporu demeyin :D yorumsuz....

2. 60-70km/h hızla 3. viteste giderken 2ye alın yani kompresyona bindirin, aynada yoğun kesif mavi duman görürseniz %99 segman-silindir honlama-belki de piston revizyonu gereklidir

3. Motor açılınca her şekilde supab kontrol, temizlik, ist kapak taşlamaya gider

4. Ana kol yatak sorunlarında, dikkati çekecek kadar bir takırtı duyulur, yağ yaktırmaz.

Sevgili Çağlar abicim. Bahsetmiş olduğun testi cumartesi günüü yaptım.Araç hararet göstergesi N de iken arac 70 km hızdayken 3. vitesten 2 ye alıp kompresöre bindirdim ve arkadann sadece kakışlarda gördüğüm duman kadar bi duman gördüm.Yani bahsetmiş olduğun yoğun bir dumanla karşılamadım...Bu testin sonuçlarından ne gibi bir netice çıkar peki????

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kompresyon anında, arkadan çıkan duman var ve rengi mavi ise, segmanlardan kaçırıyor = motor revizyon demektir. Tabii bu ön teşhis, yani ehil teknisyen kontrolü şart demektir. Yoğun dediysek, köfteci bacası da demedik, iş zaten oraya varınca danışmaya bile gerek olmaz.

Yorum bağlantısı
Akif Tanık
Kompresyon anında, arkadan çıkan duman var ve rengi mavi ise, segmanlardan kaçırıyor = motor revizyon demektir. Tabii bu ön teşhis, yani ehil teknisyen kontrolü şart demektir. Yoğun dediysek, köfteci bacası da demedik, iş zaten oraya varınca danışmaya bile gerek olmaz.

Kısaca özetleyecek olursak neler değişecek ve bana ne kadara mal olacak???

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Motor açılır, silindir ölçümü yapılır, piston kafa durumuna bakılır, bunlar maliyeti %100 değiştiren unsurlar, 2000-4000TL arası tutması şaşırtmaz.

Yorum bağlantısı
Akif Tanık
ÇAğlar abi, 173bin de bunu yapması normal mi? benzinli motorun ömrü bu kadar mıdır?

Tabi birde aklımı kurcalayan diğer bir konuda bu..benzinli bir motor bu km de böyle bi sorum çıkarırı mı? (teşekkür ederim hatırlattığın için Sani abicim :) )

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...