İçeriğe Yönlendir

Focus Mu? 308 Mi ?


Yiğitcan Coşar

Recommended Posts

Okyay Pay
(düzenlendi)
Benimde duyduğum, Mart 2011'de yeni Focusun Almanyada 1600 cc hacminde 105 bg (eski 100 bglik yamaha kapak motorun yeni hali), 125 bg Mondeo motoru ve + ecoboost olarak 150-180 bg'lik versiyonları olacağı yönünde. Fiyatlar Almanyada 17000 euro'dan başlayacakmış baz model 105 bg'de. Hiç kimse 1400 cc ecoboost falan bahsetmiyor şimdilik.

He TR'ye gelince Focus Ecoboost 150-180 bg'lik versiyonlar ne olacak ? Aynı Astra 1600 cc turbo 180 bg'lik olaydakiler yaşanacak, 46-48.000 Tl baz fiyat ve opsiyonlar ile 55.000 Tl'ye yaklaşan fiyat. Nasıl Astra 180'lik satılmıyorsa bir elin parmakları kadar, bunlarda satılmaz.

Zaten Otosan Focus 2,5'ları 1 yıl beraber satacak Focus 3 ile aynı zamanda. Focus 3 fiyatlarının aynı yeni Astra gibi uçuk olması beklenebilir.

c-max tit. bile 51 lira

focus tit olsun olsun 47-48 olur

55 falan olmaz

zaten 55 e c-max ın hormonlusunu veriyolar şu anda.

tarihinde Okyay Pay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Kavuk
Hiç alakası yok... Benzinli turbo çok çok güvenli ve sağlam turbo dizele göre.

Senin haberin yok galiba dizelin enjektörünün bastığı bardan + fiyatından ve hassasiyetinden...

Benzinlide kesinlikle bu önemli detay yok. Almadan önce ben araştırdım. Benzinli turbo'nun en önemli olayı sadece ve sadece motorun yağının kalitesi ve mümkünse değişim periodlarına kadar beklenmeden zamanı gelmeden, erkenden yağının yenilenmesi. Hava ve benzin filtresininde erken değişimi ile hiç baş ağrıtmayacak bir sistem. BUnların haricinde dikkat edilmesi gereken ciddi bir temiz yakıt olayı bile yok, dizel gibi kükürt sıkıntısı olmadığı için. İstediğin yerden fulle 95'i. Yok yakıt güvence yok hey yerden yakıt alma falan derdi yok.

Onu yapan motor ve sürüş keyfinden zerre anlamayan titrek bir kesimdir.

Araba olayından zerre kadar anlayan hiç bir kimse VW 1400 cc TSi 122 Bg 200 nm'lik aracı kullandıktan sonra o geberik yürümez etmez, performans fakiri 1600 cc 115'lik FSi'ı almaz. Zaten bu 1600 cc FSi'ların üretimi durduruldu. Gelişmemiş ülkere hala 102 bg değişken geometrili tarihi eser 8 sübabı çakabiliyor VW, oda biraz tüp meraklılarına hitap etmek için.

Neden benzinli turbolarda, dizeller gibi stop etmeden önce beklenmesi gerekiyor sanıyorsun? Belki beklenmesi gerektiğini de bilmiyorsundur ;)

Titrek bir kesim yok. Bilinçli geniş bir kesim var. Ford satışları zaman zaman VW satışlarını geçebilemezdi yoksa. 102 beygir gelişmemiş ülkelerde değil, gelişmiş ülkelerde de satılıyor.

Turbo benzinli fiyatları ford'da makul olacak gibi duruyor. C-max için açıklanan fiyatlar bunu gösteriyor. Ancak, otosan bir uyanıklık yapıyor, trendi 125 beygirlik motorla, titanyumu 180 beygirlik motorla satışa çıkarıyor. Çünkü farkında, 125 beygirlik alternatifi titanyumda satarsa, 180 beygirliği satamayacak. İnsanlar (gayet geniş bir kitle), fiyatı performansa tercih edecek.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
(düzenlendi)
c-max tit. bile 51 lira

focus tit olsun olsun 47-48 olur

55 falan olmaz

zaten 55 e c-max ın hormonlusunu veriyolar şu anda.

yalnız yeni c-max bambaşka olmuş, 3008'e 5008'e picasso'ya fln yazık oldu :good1:

eskisinin diğer rakipleri yanındaki tek kusuru teknolojik oyuncaklarıydı; yenisinde maşallah, yok yok; park asistan bile koymuşlar,

x paketli modellerini listeye koydukları gibi getirip satarlarsa çok iyi..

tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Elöver
c-max tit. bile 51 lira

focus tit olsun olsun 47-48 olur

55 falan olmaz

zaten 55 e c-max ın hormonlusunu veriyolar şu anda.

Gelince görürüz...

Yani işin özeti; diyorsunuz ki yine milletçe aynı satış politikalarıyla karşı karşıya kalacağız. Eski teknolojiyi büyük paralara kakalayacaklar, pardon satacaklar, ne zaman ki getirdikleri yeni modellerde eskidi o zaman normal (ki Türkiye'de hiçbirşeyin fiyatı normal değil aslında) fiyatlara satacaklar. Cep telefonundan bilgisayara, mobilyadan otomobile her konuda aynı.

Bence aynen böyle olmaya devam edecek taa ki Focus 3 eskiyip kasa değiştirene kadar, 2016-2017 yılı yani :nazar: Focus 4'ün piyasaya sürülüşüne 1 yıl kala anca fiyatlar normal seviyelere iner. Hep böyle olmadı mı ????

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
(düzenlendi)
Neden benzinli turbolarda, dizeller gibi stop etmeden önce beklenmesi gerekiyor sanıyorsun? Belki beklenmesi gerektiğini de bilmiyorsundur :s

Benim dediklerime cevap yok, stop etmeden önce bekleme aklına nerden geldi ??? Bu olay 1997'den beri Subaru Imprezalar için üretilen turbo timer satıldığından beri gündemde. Turbo araba rölantide 10- 15 sn beklendikten sonra kapanmalı olayını yoldaki çocuk bile biliyor artık. Ben deme gereği duymadım ama sana destur olmuş bu :p

Benim dediğim iş bambaşka, sen ne diyorsun ? Turbo dizel motor, turbo benzinliye göre en az 10 kere daha FAZLA arıza çıkarmaya meyillidir.

Nedenide dizel enjektörleridir. Dizel motor enjektörler çok daha yüksek basınç altında, yakıta karşı çok daha hassas bir biçimde çalışmaktadır.

Benzinlİde bu tarz enjektör, temiz yakıt bulma problemi yoktur.

2 motorun arıza istatik oranı kıyas bile kabul edilemez.

Titrek bir kesim yok. Bilinçli geniş bir kesim var. Ford satışları zaman zaman VW satışlarını geçebilemezdi yoksa.

Sen şaka yapıyorsun dimi ??? VW baz ve yüksek donanımlı araçları ile Ford baz ve yüksek donanımlı araçalrı arasında her zaman 3-4000 Tl pahalı olan VW olmuştur. Tabiki aynı sınıf denk model ve donanımda arabanın ucuzun daha çok satılması normal :nazar: Heleki bu bir Ford ise binlerce kullanıcı düşünmeden VW' e tercih eder. Ha Fiat olsa , Hyundai olsa neysede tabiki ucuz Ford pahalı VW'den çok satılmalı.

Turbo benzinli fiyatları ford'da makul olacak gibi duruyor. C-max için açıklanan fiyatlar bunu gösteriyor. Ancak, otosan bir uyanıklık yapıyor, trendi 125 beygirlik motorla, titanyumu 180 beygirlik motorla satışa çıkarıyor. Çünkü farkında, 125 beygirlik alternatifi titanyumda satarsa, 180 beygirliği satamayacak. İnsanlar (gayet geniş bir kitle), fiyatı performansa tercih edecek.

Onu şimdiden bilemem ama uygun olursa hiç düşünmeden 150 bg'lik veya 180 bg'li modelden alırım. Ama ucuz olamayacak , yeni Astra daki tiyatro aynen Ford da sergilenecek, Focus 2,5 Classic ve Focus 3 aynı anda en az 5000-6000 TL fark ile satılacak. Bir sürü insan da gidip Focus 2,5 ları almaya devam edecek.

Bunları tahmin etmek için kahin olmaya gerek yok, tüm firmaların stratejisi yok. Keşke tersi olsada bir ecoboost alsak.

tarihinde Ali El tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

TSI 122 motorunda 150 Bar mevcut. Kükürtsüz 95 oktan istiyor. (ULTRA LOW SULPHUR). Enjektör sistemi Doğrudan olduğundan ve 6 delikli olduğundan o da ilerde ne yapar soru işareti.

Dizelde ise 500 bar civarı ama 1000 küsurlara çıkılabiliyor.

...

Senin haberin yok galiba dizelin enjektörünün bastığı bardan + fiyatından ve hassasiyetinden...

..

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Elöver
TSI 122 motorunda 150 Bar mevcut. Kükürtsüz 95 oktan istiyor. (ULTRA LOW SULPHUR). Enjektör sistemi Doğrudan olduğundan ve 6 delikli olduğundan o da ilerde ne yapar soru işareti.

Dizelde ise 500 bar civarı ama 1000 küsurlara çıkılabiliyor.

Bu demek ki Mehmet Hocam, TDCi dizel motor, pik durumlarda enjektörler TSi'a göre 6 kattan fazla basınç altında çalışmakta.

Bu da arıza riskini arttıran önemli bir neden.

Zaten 95 oktan kükürtlü benzin yoktur artık bayilerde :nazar:

Yorum bağlantısı
Okyay Pay
Gelince görürüz...

c-max geldi zaten, ondan pahalı olacak hali yok ya.

Benim dediklerime cevap yok, stop etmeden önce bekleme aklına nerden geldi ??? Bu olay 1997'den beri Subaru Imprezalar için üretilen turbo timer satıldığından beri gündemde. Turbo araba rölantide 10- 15 sn beklendikten sonra kapanmalı olayını yoldaki çocuk bile biliyor artık. Ben deme gereği duymadım ama sana destur olmuş bu :flowers:

Benim dediğim iş bambaşka, sen ne diyorsun ? Turbo dizel motor, turbo benzinliye göre en az 10 kere daha FAZLA arıza çıkarmaya meyillidir.

Nedenide dizel enjektörleridir. Dizel motor enjektörler çok daha yüksek basınç altında, yakıta karşı çok daha hassas bir biçimde çalışmaktadır.

Benzinlİde bu tarz enjektör, temiz yakıt bulma problemi yoktur.

2 motorun arıza istatik oranı kıyas bile kabul edilemez.

Sen şaka yapıyorsun dimi ??? VW baz ve yüksek donanımlı araçları ile Ford baz ve yüksek donanımlı araçalrı arasında her zaman 3-4000 Tl pahalı olan VW olmuştur. Tabiki aynı sınıf denk model ve donanımda arabanın ucuzun daha çok satılması normal :p Heleki bu bir Ford ise binlerce kullanıcı düşünmeden VW' e tercih eder. Ha Fiat olsa , Hyundai olsa neysede tabiki ucuz Ford pahalı VW'den çok satılmalı.

Onu şimdiden bilemem ama uygun olursa hiç düşünmeden 150 bg'lik veya 180 bg'li modelden alırım. Ama ucuz olamayacak , yeni Astra daki tiyatro aynen Ford da sergilenecek, Focus 2,5 Classic ve Focus 3 aynı anda en az 5000-6000 TL fark ile satılacak. Bir sürü insan da gidip Focus 2,5 ları almaya devam edecek.

Bunları tahmin etmek için kahin olmaya gerek yok, tüm firmaların stratejisi yok. Keşke tersi olsada bir ecoboost alsak.

e tamam işte dediğime geliyor

40 a 6 eklersen 46 eder , yeni focusun olacağı o kadar işte

51 e c-max satılırken focusa 55 istiyecek halleri yok ya

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
c-max geldi zaten, ondan pahalı olacak hali yok ya.

e tamam işte dediğime geliyor

40 a 6 eklersen 46 eder , yeni focusun olacağı o kadar işte

51 e c-max satılırken focusa 55 istiyecek halleri yok ya

Anlayamadınız gitti şu fiyat olaylarını. Aynen dediğim gibi fiyatlar... Eco boost Cmax 52.000 den başlayıp 60.000 'i buluyor.

Tahminen bu tarz özel bir aracın genelde full paket olarak geleceğini tahmin etmek zor olmaz.

Bu durumda Focus Ecoboost 180'lik rahat rahat 55 olur. Biraz ZOR satılır o paraya.

Yorum bağlantısı
Okyay Pay

kör noktaları bu güne kadar uyarmadı arabam , gereğini de hissetmedim

x paket de olmayıversin

2 lira da indirim alırım ben ona

49 a alırım c-max i istediğim zaman

listede 40 yazan focusu bile 36-37 ye alabiliyosun

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Alfa-Lancia haftasonu sevgilisidir / Vw-Ford-Audi hayat arkadaşıdır :) diye bir anlatım vardı derginin birinde...

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
Başlıkta da belirttiğim gibi Focus ve 308 arasında "donanım farklarını gözardı ederek" daha çok sorunsuz kullanım, masraflar, sürüş dinamikleri, performans konularında bilen yada yorum yapmak isteyen arkadaşlardan fikir almak istiyorum ? Yani işin süsünde değil aslında hangisi daha iyi ?

Tabiki focus :seytan:

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
Tabiki focus :)

Ah abi o kısmı geçtik :) Ama sende haklısın konu aldı başını gitti :)

Ben en son HB Corolla ilanı göstermiştim bir tane nasıldır diye ama gören sayısı baya azdır :)

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
(düzenlendi)

Ben ortalama tüketimimi görünce Civic demeye devam ediyorum :)

tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
Yakıtı içer o, dikkat et sen :)

Oğuz, sen daha çoook lafıma gelecen :)

Abi sana şu kadar söyliyim Focus I'den daha az yakıyorum (Focus'um düz vitesti)(bu araç daha 4000km olmadı :) )

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
(düzenlendi)
Vtec'le çok uğraşmazsan nerdeyse dizel kadar yakar. Vtecle uğraşırsan otomatik focusu ararsın :)

Yok abi ne vteci, kickdown yapmadıkça yada S'e almadıkça araba 3000deviri geçmiyor, zaten İstanbul'da gündüz en fazla 100km hıza çıkabilirsin o zamanda devir 2000'de zaten :)

ben ara sıra heyecan yaratıp manuel 2de 3de turluyorum biraz o kadar :)

tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Ada
Ah abi o kısmı geçtik :) Ama sende haklısın konu aldı başını gitti :)

Ben en son HB Corolla ilanı göstermiştim bir tane nasıldır diye ama gören sayısı baya azdır :D

Eğer düşünürsen bu araca bakmanı tavsiye ederim arkadaşımın arabası ve görebileceğin en temiz,bu araca ben kefilim diyebileceğim kadar temiz bir civic,2000 model olması seni yanıltmasın yürürü gideri çok iyi durumda döşemeleri falan çok çok iyi durumda..

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otom...ic-1-4is/detay/

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
Eğer düşünürsen bu araca bakmanı tavsiye ederim arkadaşımın arabası ve görebileceğin en temiz,bu araca ben kefilim diyebileceğim kadar temiz bir civic,2000 model olması seni yanıltmasın yürürü gideri çok iyi durumda döşemeleri falan çok çok iyi durumda..

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otom...ic-1-4is/detay/

Maşallah :D abi gerçekten tertemiz fotoğrafta bile belli ediyor kendini ama biz otomatik bakıyoruz :)

Yorum bağlantısı
Fatih Ada
Maşallah :D abi gerçekten tertemiz fotoğrafta bile belli ediyor kendini ama biz otomatik bakıyoruz :)

Fiyat aralığın ne kadar? Şimdi bi arkadaşım için araba bakıyoruz,senin içinde bakıyo olayım.. Temiz olduğunu düşünürsem sanada link atarım..

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Yiğitcan Coşar
Fiyat aralığın ne kadar? Şimdi bi arkadaşım için araba bakıyoruz,senin içinde bakıyo olayım.. Temiz olduğunu düşünürsem sanada link atarım..

K.bakmayın mesajınızı görmemişim teşekkürler teklifiniz için baya geç kaldım sanırım :(

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otom...-30106225/detay

Bu aracı buldum nette ama fiyatı normal mi ?

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)
K.bakmayın mesajınızı görmemişim teşekkürler teklifiniz için baya geç kaldım sanırım :(

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otom...-30106225/detay

Bu aracı buldum nette ama fiyatı normal mi ?

23 bilemedin 24. Hadi çok temiz çıktı 500 fazla olsun 24500. :) 35650 liraya otomatik titanium veriyorlar sıfır. Oradan pay biç. :(

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
23 bilemedin 24. Hadi çok temiz çıktı 500 fazla olsun 24500. :) 35650 liraya otomatik titanium veriyorlar sıfır. Oradan pay biç. :(

Tekno mekno diyiii yaa o da mı para etmez yahu :(

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...