İçeriğe Yönlendir

Focus III - 1.0 - 1.6 Ecoboost Motorlar Hakkında / Sorunlar


Gökhan Kızılkaya

Recommended Posts

Mehmet Dmir
(düzenlendi)

1.0 lt motorlu araç kullanıcılarına bir sorum olacak.

Rolanti'de iken aracınız titriyor mu ?

okudum ve sırf bu tür sorulara cevap vermek için foruma üye oldum..izlenimlerimi ve bilgilerimi paylaşmak istedim.

1.0 motorlu focus sedan a yılbaşından beri biniyorum. almadan önce test ettim, araştırdım..arabada rolantide titreme kesinlikle yok. sürerken çıkardığı tek ses, vites değiştirmek için yani hızlanmak için gaza basarsınız ya, o zaman duyduğunuz hafif turbo sesi..istediğiniz hıza kavuşunca, mesela 5. vites 70 km..artık ses falan duymuyorsunuz..isterseniz 6. viteste 90 la gidin..sabit hızla sürmeye başlayınca ses çıkarmıyor. sürüşüne ve sessizliğine yanıma binen arkadaşlar çok şaşırıyor

neden 3 silindirli bu motor titremiyor..ford bültenden yazı:

The new EcoBoost engine uses an innovative flywheel and front pulley design to counter engine vibration. This delivers refinement without affecting performance, economy or emissions.

yani:

Yeni EcoBoost motor titreşimini önleyen yeni volan ve ön kasnak tasarımına sahiptir. Bu performansını etkilemeden incelik, ekonomi veya emisyon sunar.

daha iyi çevrilebilir yukarıdaki kelimeleri bilen arkadaşlar tarafından..bu motor geliştirilince ford 25 tane patent başvurusu yaptı..düşünsenize..anam babam turbo benzinli motor..daha önce tsi yapılmış, usa da 1.6-2.0-3.5 litre ecoboost lar üretilmiş, ama 998cc lik motor için yeni 25 adet patent almaya çalışıyorsunuz. manifoltun yeri değiştirilmiş vb..

focus 1.0 motorla, 1.6 dizel in, hele birde yeni fiesta 1.0 motorla 1.5 dizel in ağırlıklarını karşılaştırın..neden bu motor titremiyor sorusunun bir cevabıda motor ağırlığı..100 kg..çünkü artık tüm motorlar alüminyum blok iken bu motor dökme demir blok. bu kadar küçük motorda standart ölçülerde piston kullanılmış, silindirler arasındaki et kalınlığı sadece 6 mm..125 bg lik güç üreten bu motorun gövdesi sağlam olmalı değil mi?(dizeller gibi) birde şunu yazayım daha büyük turbo takılarak bu motor, 180-200 bg güç üretilerek test edilmiş..

şu sayfada ford un yeni blog u..http://blog.ford.com...odule-doymuyor/

6 adet hız rekoruna sahip bu motorun hız rekorlarından biri haber yapılmış..1.0 eb motor bir yarış arabasına monte edilmiş...ve yıllardır üzerinde yarışlar yapılan nürnburgrig-almanya pistini geçtiği süre ile bu zamana kadar elde edilen en hızlı 11. sonuca sahip..düşünün bu pistte 2 bin, 3 bin belki 5 bin cc lik arabalar yarışmıştır ve birinci gelirken 1000cc lik motorun aldığı sonucu alamamışlar..

tabi şunuda unutmamak lazım ford bu motorun 1.6 125 bg lik atmosferik benzinli motorunun yerini aldığını duyurdu. ekonomi ile standart performans sunan bir motor. daha fazla performans bekleyenlerin 1.6 eb un 150 ve 180 bg liklerinin takılı olduğu arabalara binmeleri gerekiyor.

start-stop ve aktif ön ızgarada yakıt tüketimini olumlu etkileyen faktörler..

bu bilgilerin çoğu belki önceden yazılmıştır ama bende son mesaj atan arkadaşlara cevap vermiş oldum..umarım faydalı olmuştur

tarihinde Mehmet Dmir tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Harika toparlanmış bilgiler, uğraşılsa zor hazırlanır, keyifle okudumi sadece vesile ile Nordschleife deki derce, özel hazırlanmış bir araba ile alınmış,speclerini bilemem ama en azından ağırlığı 500kg civarındadır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Dmir

Harika toparlanmış bilgiler, uğraşılsa zor hazırlanır, keyifle okudumi sadece vesile ile Nordschleife deki derce, özel hazırlanmış bir araba ile alınmış,speclerini bilemem ama en azından ağırlığı 500kg civarındadır.

araba ağırlığı konusunda haklısınız Çağlar Bey ama diğer kötü dereceleri yapan arabalarda sonuçta benzer pist arabalarıdır diye düşünüyorum..bu tür pist arabaları zaten 700-800 kg geçmiyor..her tarafı fiberglas, sadece motor zaten dediğim gibi 100 kg :)

ve bu motor 1300 kg lık bir arabada 11.4 sn ile standart bir performans sunuyor..süper performans beklentisi olmayanlar için ideal motor. aracım 1400 km de şu anda 2. depo ortalama 6 litre.ilk depo 6.6 yaktı.eski aracım accent era idi..1.4-97 bg-128 tork..havalar iyi iken hiç 7 litrenin altını görmedi, tabi yazları çoğu zaman klima açarım..pencere değil..5 bin devireyim havalar iyi iken 5.7 yakar sanırım. zaten fabrika verisi 5.1..burada konya gibi düz bir şehirde yaşadığımda gözönünde bulundurulmalı..ama 50 km hızı geçmeyim yol bilgisayarı 3-4 litreleri gösteriyor..ama burada hız sınırı 70+7.. bölünmüş yollarda sınır 110 olduğu için ş.dışı yolculuklarımda 6. vites, 2500 devir 114 km hız a sabitlerim, benim için yeterde artar..otobana çıkınca düşünürüz :)

Yorum bağlantısı
Onur Yeşil

Merak ediyorum; 1.0 125 HP Ecoboost motor benim 2000 model 1.6 LPG'li focusumu aratır mı?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Merak ediyorum; 1.0 125 HP Ecoboost motor benim 2000 model 1.6 LPG'li focusumu aratır mı?

ne mânâda
Yorum bağlantısı
Onur Yeşil

ne mânâda

Genel manada.Performans (yokuş tırmanma,araç sollama,maksimum sürate ulaşma),yol tutuşu,konfor,tüketim vs.Tüketim ve konforda üstün olabilceğini düşünüyorum,bu konudaki bütün mesajları okudum.Ama performans konusunu özellikle merak ediyorum?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

lpgli arabadan sonra benzinli araba kuruş cinsinden fazla yakıyor gibi gelebilir.

0-100 dışında 1.6 focus I i katlar. daha fazla tork var alt devirler daha dolu. o motor focus I de olsa 2.0 motora ne gerek var derlerdi :D

Yorum bağlantısı
Onur Yeşil

Benzinlide 1.0 bile 1.6 LPG'yi yakalayamıyor mu?(Fazla-az yakma konusunda...)Yok artık... :unsure2:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

verimlilik %30 olsa lpg ile başa baş anca.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

arkadaşlar benim önceki aracım 2000 ford focus du bu araça bir yıl normal bindim daha sonra lpg taktım, güç ve performans olarak ford focusu iyi tanırım.

şu anki kullandığım 1.0 motor inanın performansı çok iyi, hep söylerlerya çekmez, sollama yapamazsın yarıda kalırsın veya ufak motor hiç alakası yok

ben gayet memnunum.

inanmayan arkadaşlar 1.0L Ecoboost 125Ps internetten bir araştırsın 2012 en iyi motoru seçildibir çok ödülü var.

araç motor düzeni kadarıyla almanyadan entegreymiş.

artık bu araç amerikan alman yapımı gibi bişey

fiestaya ecobost motor koymıyacaklarmış bu bilgiyi balıkesir akotodan aldım

Hemde Akoto haa, hesabını sorarım :) Koyacaklar, St fiesta 1.6 ecoboostla gelecek.

Yorum bağlantısı
Mehmet Dmir
(düzenlendi)

bu motor, lpg-dizel ile standart motor arasında yakıyor..

kabaca dizel ve lpg 23, benzinli 33 krş ise..bu motor 28 yakıyor diyelim..ben bu arabaya verdiğim para ile dizel alabilirdim ama almadım, sevmiyorum dizel i..tüp taktırmayacağımda..o zaman 2 seçenek aldım önüme; jetta 1.2 tsi comfort metalik 47,500..focus sed 1.0 style metalik 48,500..focus u aldım..jetta 1,5 ay sonra gelecekti ve fiyat garantisi yoktu..focus un bagajı büyütülmemiş olsa idi, almazdım focus u..

performans konusunda ise bu motorlu focus daha iyi olacaktır..sizdeki 1.6 lpg li focus 1 e göre

tarihinde Mehmet Dmir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Gürbüz Çevik

Merhaba Arkadaslar; Bende 2012 model FOCUS III 1.0 ECOBOOST 5K var.

Yakıt tuketimi....sehir içi ortalama 8-8.5 / 100 km. civarı, sehirler arası ise 4.1 /100 km. ( 80-90 km.sabit hızla )

Sehir içinde min. 5.1 lt/100 km. ye dusurebildim, daha azı simdiye kadar olmadı.

Acıkcası sehir içi yakıt tuketimi ortalamasını 7.5 -8.0 /100 km. olarak bekliyordum..

Yorum bağlantısı
Can Çeralp

Merhaba Arkadaslar; Bende 2012 model FOCUS III 1.0 ECOBOOST 5K var.

Yakıt tuketimi....sehir içi ortalama 8-8.5 / 100 km. civarı, sehirler arası ise 4.1 /100 km. ( 80-90 km.sabit hızla )

Sehir içinde min. 5.1 lt/100 km. ye dusurebildim, daha azı simdiye kadar olmadı.

Acıkcası sehir içi yakıt tuketimi ortalamasını 7.5 -8.0 /100 km. olarak bekliyordum..

Her şehir içi durumu farklıdır. Şehir dışı tüketimler belirli hızlarda genellikle birbirini tutar ancak şehir içi ortamı çok daha değişik olabilir.

Motorun ısınmasına müsade etmeyecek kadar kısa bir mesafede sürüyor olabilirsiniz,

Dur-kalk trafiğinin çok olduğu ve genellikle en çok yakan 1. vitesi fazla kullandığınız bir ortamda sürüyor olabilirsiniz,

Yokuşların çok olduğu bir ortamda sürüyor olabilirsiniz,

En kötüsü bütün bunların bir arada olduğu bir ortamda da sürüyor olabilirsiniz :)

Şehirlerarası yolda Ford'un verdiği değerlerin bile altına indiğiniz için sağ ayağınızın hassas olmaması ihtimalini eliyorum :)

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu
Öncelikle aracınız hayırlı olsun.

Beraber çalıştığım arkadaşım 20 kasım 2012 de 1.0 ecoboost Titanyum + Titanyum X + Smart Beyaz renkli araç aldı.

Araç Türkiye ' ye gelen en dolu araç.

Bahsi geçen kol dayama aracın göğsüyle birleşen bir parça.Arkadaşların önerdiği normal kol dayama.Alakası yok orjinali ile.

Yakıt olayına gelince.

Vites büyültme ve küçültme ( şhift ligt ) ikaz ışıklarına uyarak vites değiştirirseniz şehir içinde 7 lt. yakıt kullanıyor.

Araç şu an 2995 km de.

Kullanım ve performans açısından oldukça güzel bir araç.

Hiç dikkat etmeden gelişi güzel kullanıldığında 8,5 civarında yakıtı var.

Kendi aracım 1.6 Tdi 109 bg.collection olmasına rağmen ciddi ciddi değiştirmeyi düşünür oldum.

Pek tabiki tüm fordlar gibi gaz pedalına biraz kakıttığımızda yakıt tabiki daha yukarılarda.

Ama bu seferde aracın performansı söförün yüzünü güldürüyor.

Keyifli sürüşler dileğiyle.

Selamlar.

Siz yinede 109 luk dizel aracınızı benzinli ile değiştirmeyi düşünmeyin bence.Gelişiguzel kullanımda dizelin yakacağı 6.5lt yi geçmez 2 litre fark ve dizelin ucuzluğunun yanına bide dizelin kullanım keyfi eklenince pişman olabilirsiniz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

arkadaşlar az önce samsun otokoçtaydım, 1.0 ecoboost dizel F3 e baktım(gtdi yazıyordu). 125 ps 1400 devirde max 170 tork ş.arası 4,4 L ş.içi 6,4 L fiyat 58.000 TL diyor. aynı aracın tdci olanı ve hemtorku fazla(270 tork ş.arası 3,7 ş.içi 5,7), hemde yakıtı çok daha düşük olanı da aynı fiyat...benim kaçırdığım birşey mi var, yoksa bir anormallik yok mu?

birde yorumlarınızı alayım, buradaki ikinci ellerde şöyle bir durum var. 2012 F3 tdci trend 95 ps 30.000 km 41.500 TL, aynı model dizel clio 4 hb 20.000 km, hemen hemen aynı donanım, sadeceçelik jant var o da 41.500 TL, bir gariplik yok mu? iki aracın sıfırları arasında benim bildiğim dünyanın farkı var.

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Y Yavuz

İzmir İzkar'da deneme otomobili var.

Merak edenlere duyurulur.

Yorum bağlantısı
Burak Koca

Öncelikle aracınız hayırlı olsun.

Beraber çalıştığım arkadaşım 20 kasım 2012 de 1.0 ecoboost Titanyum + Titanyum X + Smart Beyaz renkli araç aldı.

Araç Türkiye ' ye gelen en dolu araç.

Bahsi geçen kol dayama aracın göğsüyle birleşen bir parça.Arkadaşların önerdiği normal kol dayama.Alakası yok orjinali ile.

Yakıt olayına gelince.

Vites büyültme ve küçültme ( şhift ligt ) ikaz ışıklarına uyarak vites değiştirirseniz şehir içinde 7 lt. yakıt kullanıyor.

Araç şu an 2995 km de.

Kullanım ve performans açısından oldukça güzel bir araç.

Hiç dikkat etmeden gelişi güzel kullanıldığında 8,5 civarında yakıtı var.

Kendi aracım 1.6 Tdi 109 bg.collection olmasına rağmen ciddi ciddi değiştirmeyi düşünür oldum.

Pek tabiki tüm fordlar gibi gaz pedalına biraz kakıttığımızda yakıt tabiki daha yukarılarda.

Ama bu seferde aracın performansı söförün yüzünü güldürüyor.

Keyifli sürüşler dileğiyle.

Selamlar.

Hocam aracınıza Chip Tuning yaptırmayı düşündünüz mü :) Chip Tuning uygulamasından sonra, aracınızın performansı sizi tatmin edecektir :)

arkadaşlar az önce samsun otokoçtaydım, 1.0 ecoboost dizel F3 e baktım(gtdi yazıyordu). 125 ps 1400 devirde max 170 tork ş.arası 4,4 L ş.içi 6,4 L fiyat 58.000 TL diyor. aynı aracın tdci olanı ve hemtorku fazla(270 tork ş.arası 3,7 ş.içi 5,7), hemde yakıtı çok daha düşük olanı da aynı fiyat...benim kaçırdığım birşey mi var, yoksa bir anormallik yok mu?

birde yorumlarınızı alayım, buradaki ikinci ellerde şöyle bir durum var. 2012 F3 tdci trend 95 ps 30.000 km 41.500 TL, aynı model dizel clio 4 hb 20.000 km, hemen hemen aynı donanım, sadeceçelik jant var o da 41.500 TL, bir gariplik yok mu? iki aracın sıfırları arasında benim bildiğim dünyanın farkı var.

Ruhan hocam baktığınız araç Dizel mi? Ford'un şuan Türkiye'de satışta olan 1.0 Dizel'i yok bildiğim kadarıyla; bunun haricinde 1.0 Ecoboost dizel diye isminin geçeceğini de sanmıyorum, zaten 125 hp olsa, 170 tork'tan fazlası olurdu :) Yakıt tüketimi de cabası...

Yani baktığınız araç Dizel değil :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

arkadaşlar çok özür...bunun dizeli gelecek diye duymuştum, gtdi yazısını okuyunca tamam dedim gelmiş, evet haklısınız benzinli imiş. 58 bin lira çok değil mi? aynı fiyata daha yüksek tork, daha az yakıt var iken...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

arkadaşlar çok özür...bunun dizeli gelecek diye duymuştum, gtdi yazısını okuyunca tamam dedim gelmiş, evet haklısınız benzinli imiş. 58 bin lira çok değil mi? aynı fiyata daha yüksek tork, daha az yakıt var iken...

kimse almazsa fiyat düşer.

dizeller de yenileri dpf yüzünden bence uzun vadede sorunlu.

turbo benzinliler az yakıyor ruhan bey. Benim passat benzinli karışık uzun ortalamam yol bilgisayarında 6.2 /100 km.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Torka morka ihtiyacı yok 1.0 Ecoboost'un. Alıyor gidiyor. 1.6 dizeli rahat tokatlar. Performanslı kullanımda bile 7.5lt yakıyormuş, dizel gibi zaten.

170 tork ile mi tokatlıyor, hayırlı işler, beygire pek güvenme, o beygiri çok üst devirlerde veriyor, sürekli o devirlerde gezemeyeceğine göre ;)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

devamlı da tokatçılık yapmayacağına göre?

HP = DEVIR X TORK

dizeli kaç devirde kullanabilirsiniz ki? Tork tabi yüksek olmak durumunda aynı beygirde olması için.

doğru kullanan biri için her zaman HP en önemlisi. Ama sakin kullanım için her ikisi de turbo olduğundan iyidir.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

kimse almazsa fiyat düşer.

dizeller de yenileri dpf yüzünden bence uzun vadede sorunlu.

turbo benzinliler az yakıyor ruhan bey. Benim passat benzinli karışık uzun ortalamam yol bilgisayarında 6.2 /100 km.

benim aracında karışık pompa değeri 4,5-5 arasıdır. dpf de henüz olumsuz bir durum(en azından somut)duymadım. dolunca 300-400 gibi bir rakama temizleniyormuş, dolanı görmedim. 100 binli rakamlardan bahsediyorlar. şahsen ben almam, hele bu fiyata hiç almam. fiyat düşerse belki değerlendiririm

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Torka morka ihtiyacı yok 1.0 Ecoboost'un. Alıyor gidiyor. 1.6 dizeli rahat tokatlar. Performanslı kullanımda bile 7.5lt yakıyormuş, dizel gibi zaten.

Hade len o motorun espirisi düşük devirde verebildiği tork. Tork devrini biraz yukarı cekseler sadece benzin canavarı 999cc olurdu

sony tipo slx ile gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...