İçeriğe Yönlendir

Dizel Araçların Kullanımı / Devir


Murat Cerit

Recommended Posts

Zafer Ayvacı

Bugün ben de baktım. 90'la giderken 5.viteste devir 3100-3150 civarı :p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım
Bugün ben de baktım. 90'la giderken 5.viteste devir 3100-3150 civarı :p

Yanyan yaparken kaç panpa ?

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Turgut Ünal

Dizel 2010 Focus Titanium aracım var.

Dizellerin ideal devir aralığı kaçtır?

Siz ortalama kaç bin devirde vites değiştiriyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Hasan Sancak
(düzenlendi)

ben 2gibi değiştiriyorum bana ideal oymuş gibi geliyor

tarihinde Hasan Sancak tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan özyurt

2500 civarı değiştiriyorum. en fazla 3000 o da bazen. ben daha üstüne çıkmıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Samet Daş

2000-2500 arasında her araç için idealdir. Devir tasarruf devri aralığı. :biggrin:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Canberk Eken

Düz yolda giderken eğer ani hızlanmam gerekmiyosa 2binin birazcık altında üst vitese geçiyorum, yokuş çıkarken de eğim şartlarına da bağlı olarak 2500,en fazla 3 bin de geçerim üst vitese.Sakin kullanımda tabi bu değerler.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Murat Karataş

uzun yolda beşinci viteste sabit 2000 devirde gitmek motora zarar verir mi?

hatta 1800-1900 d/d ?????

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

ocak 2012 tarihinden itibaren yazdığım iletileri okursanız, hem gerekli vites devrini, hem de ideal-yakıt ekonomisi için kullanım tekniğini öğrenmiş olursunuz.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/173527-focus-2-tdci-yakit-tuketimi/page__p__630160#entry630160

uzun yolda beşinci viteste sabit 2000 devirde gitmek motora zarar verir mi?

hatta 1800-1900 d/d ?????

sıkıntı yok...

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Ali Eren
(düzenlendi)

ocak 2012 tarihinden itibaren yazdığım iletileri okursanız, hem gerekli vites devrini, hem de ideal-yakıt ekonomisi için kullanım tekniğini öğrenmiş olursunuz.

http://www.fordclubt...160#entry630160

Ben de tam Ruhan Hocaaaaaam, diye seslenecektim ki, yazdıklarını gördüm üstadım. Ben genelde 2300 civarı değiştiryordum biliyorsun. Seninle konuştuktan sonra 2700'e kadar çıkıyorum. Şimdilik yakıt anlamında pek karşılaştırma imkanım olmadı ama bir şey daha soracağım. 2700'e kadar çıkartırken devri yavaş mı yoksa biraz aceleci olmalıyız sence.

tarihinde Ali Eren tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Cihangir Elbasan

Ben 2200 en fazla 2500'ü geçirmemeye çalışıyorum.Vites değiştirdikten sonra 1700-1800 devir altına düşmemeye çalışıyorum.Çoğunlukla sabit 1800-2000 devir arası gittiğimde cebim mutlu oluyor. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Samet Daş

Aracınızı 18. vitesli bisiklet, motorunu da o bisikleti süren bir insan olarak düşünün. 18. viteste pedala basmaya çalışırsanız fazla efor harcarsınız pedal dönmemekte direnir. 1. viteste sürmeye kalkarsanız da çok çevirmekten bacaklar yanma yapar çok enerji harcarsınız. Şimdi bunu araca uygulayalım. 2000 devir altında vites arttırmak 18. viteste pedal çevirmek gibi olur metal yorgunluğu gibi vs vs bir sürü etkisi olur. 2500 biraz daha tolere edersek 3000 den yukarıda vites arttırmak ise 1. viteste pedal çevirmek gibi etki eder. Bacaklar çok hızlı döner bacaklarınız yanmaya başlar çok enerji sarf edersiniz dolayısı ile çok yakıt yakarsınız. Bence

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

ocak 2012 tarihinden itibaren yazdığım iletileri okursanız, hem gerekli vites devrini, hem de ideal-yakıt ekonomisi için kullanım tekniğini öğrenmiş olursunuz.

http://www.fordclubt...160#entry630160

sıkıntı yok...

Üstadımız pirimiz cevap vermiş. Bize söz düşmez. Altına imza atarız :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Burak Koca

Hocam DPF'den ötürü 2500-2750 devir aralığında vites değiştiriyorum, yani bir sonraki vitese attığımda devirin en az 1800 - ideal olarak 2000 civarında olması için :) Servisinde DPF yüzünden tavsiye ettiği bu oldu, 1750 devirin altında gerekmedikçe (Örneğin 1. vitesten 2. vitese geçildiğinde mecburen 1800 devirin altında kalıyor) gidilmemesi gerektiği. Uzun yolda en azından 1900-2000 devir aralığı ideal olarak gösteriliyor :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

1750 devir max. tork olursa min. yakıt tüketimi o devirde olacaktır, tabiki mantıken.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

bir şey daha soracağım. 2700'e kadar çıkartırken devri yavaş mı yoksa biraz aceleci olmalıyız sence.

ali, kesinlikle yumurtayı kırma :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Üstadımız pirimiz cevap vermiş. Bize söz düşmez. Altına imza atarız :)

estağfirullah mehmet hocam... :)

Hocam DPF'den ötürü 2500-2750 devir aralığında vites değiştiriyorum, yani bir sonraki vitese attığımda devirin en az 1800 - ideal olarak 2000 civarında olması için :) Servisinde DPF yüzünden tavsiye ettiği bu oldu, 1750 devirin altında gerekmedikçe (Örneğin 1. vitesten 2. vitese geçildiğinde mecburen 1800 devirin altında kalıyor) gidilmemesi gerektiği. Uzun yolda en azından 1900-2000 devir aralığı ideal olarak gösteriliyor :)

evet, dediğiniz devirlerde kullanınca dpf daha az devreye giriyor...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Soykan

Ben dizel otomatik kullanıyorum düz yolda 7.vitesde 1800 devirdeyken 100km hızla gidiyorum bu kadar düşük devir ile gitmenin bi sakıncası varmdır ?

Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

ben 2gibi değiştiriyorum bana ideal oymuş gibi geliyor

+1 Bende öyle yapıyorum, özellikle araç soğuksa. Aslında duruma göre değişiyor yokuş ve hızlanma ihtiyacına göre ama ideal 2000-2500 arası diye biliyorum. Hızlanma ihtiyacım yoksa 2000-2300 arası değiştiriyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...