İçeriğe Yönlendir

Dizel Araçların Kullanımı / Devir


Murat Cerit

Recommended Posts

Ahmet Koca
Focusun benzinli motorunuyabana atmayın.

Benzinli focus, dizel c4 le dizel focusla veya aynı güçteki diğer bütün dizellerle kafa kafaya gider, hatta geçebilir bile... Benzinli araçtan performans bekliyorsan gazına basacaksın. Yakıtı düşünmeyeceksin...

Sonuç itibariyle benzinli focustan herşeyi bekleyebilirsin...

teşekkürler abicim...

Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin

zaten çok fazla hız hep derim önce sonra bünyeye zararlı.. :good1: yavaş yavaş devam :)

Bence en güzeli çok kademeli şanzıman. Mesela benim arabada 6. bir vites olsaymış süper olurmuş.

ne aç gözlü adamsın sen ya doymadın torka şu yalan dünyada :):rolleyes:

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz
zamanla aynı sürat aralığında daha düşük devirde hatta c4den daha düşük devirde gittiğini hep beraber göreceğiz..

hoşgeldiniz diyememişim size foruma hoşgeldiniz :D

üstadlardan gelen yorumları görünce dahada rahatlarsınız merak etmeyin..

benzinli-dizel farkı doğrudur ama sizin motorunuzun normal düzenine geçmesi için km yapmaya ihtiyacı var..

zamanla şuandaki devire göre aynı hızdaki devir düşecek..

Fatih bey nasıl bir değişim olacak ki zamanla aynı hızdaki devir daha düşük olabilecek,araçların şanzımanları,dişli oranları kullandıkça çekiyormu,küçülüyormu?

Sanırım bir mühendis olarak bunun açıklamasını yapabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Emrah Yıldırım 2
Fatih bey nasıl bir değişim olacak ki zamanla aynı hızdaki devir daha düşük olabilecek,araçların şanzımanları,dişli oranları kullandıkça çekiyormu,küçülüyormu?

Sanırım bir mühendis olarak bunun açıklamasını yapabilirsiniz.

Sonuna kadar katılıyorum. Bir aracın hangi devirde kaç km hızla gideceğini şanzıman oranı + lastik ebatları belirler. Bunlar sabit olduğu sürece 100 yıl kullansanız da aracın devir-hız oranı değişmez, yaş ile alakası yok.

Yorum bağlantısı
Gökhan Güdük

İlerleyen zamanda devir düşer yerine yakıt düşer desek daha yeri olacak galiba. Ama zamanla da arabaya alıştıkça sınırları aşıyor insan ve hep aynı kalıyor yakıt hatta artabilirde :) Aynı kullanım şekli devam ederse yakıt o zaman düşer diyeyim tam olsun. Aracınız da hayırlı olsun.

Yorum bağlantısı
Guest Ramazan Demir
forumumuza hoşgeldniz Ahmet bey ben sizin sorunuzu cevaplayım hiç bir zamn diesel araçla benzinli araçların devirleri eşdeğer değildir.dieselin torku daha güçlü olduğundan düşük devirlerde daha hızlı gidebiliyorsunuz.benzinli araçlarda ise bu oran düşüktür.ben size focusun diesel motorundan örnek veriyim 5.vites 3000devir aracın hızı 150 sanırım yardımcı olmuştur bu örnek size:)

+1

Yapılan kilometrenin viteslerdeki devir oranları ile ilgisi olmayacaktır.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Aracınıza alışmanız lazım biraz.. Performans için yüksek devir çevirmeyi öğrendikçe bir daha dizele binmek istemezsiniz. Özellikle uzun şanzıman oranlı araçlarımızda performans=yüksek devir.İsterseniz deneyin, hızlanırken 5bin ile 6bin devir arası vites değiştirin ve farkı görün :) Dizel alışkanlıklarını bir kenara bırakmalısınız.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
zamanla aynı sürat aralığında daha düşük devirde hatta c4den daha düşük devirde gittiğini hep beraber göreceğiz..

hoşgeldiniz diyememişim size foruma hoşgeldiniz :)

üstadlardan gelen yorumları görünce dahada rahatlarsınız merak etmeyin..

Fatih bey,

İlk mesajınızdaki rodajla ilgili "biraz basın" yazınız ve bu yazınız hatalı.

Aracın devri zamana göre değişmez. Arkadaşın aracı dizel değil benzinli. İlk başlarda 3000 deviri geçmeden ve soğukken çok zorlamadan kullanması gerekiyor. Kitabını okusun yeter. Motor açmak için basmak yapılması gereken en son şey. Bunu önermeyin hatta kendiniz de yapmayın. Motor rektifiye firmanız yoksa tabi ;)

benzinli-dizel farkı doğrudur ama sizin motorunuzun normal düzenine geçmesi için km yapmaya ihtiyacı var..

zamanla şuandaki devire göre aynı hızdaki devir düşecek..

Şunu biraz daha açabilir miyiz?

Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin
Doymam, doyamam. :)

Ama gerçekten de istiyor araba 6. vitesi. En azından 110-130 arası düşük devirde gidilebilecek bir vites olmalıydı bu arabada. Hız için değil, ekonomi için istiyor.

işin şakası 6. vites 2000 motor bir araba için ihtiyaç gibi bir şey aslında.

Yorum bağlantısı
Çağdaş Funda

Ford Focus için bahsedilen devir/hız değerleri gayet normal. Yukarıda zaten açıklanmış dizel ve benzinli motorların devir farkları..

Dizel motorlar özel olarak tasarlanmadıkları sürece eşdeğer benzinli motorların %60-65'i kadar devir yaparlar.. Düşük devirdeki güç kaybını turboları sayesinde yüksek tork elde ederek kapatırlar.. Şu anda dizel motorları benzinli motorlarla karşılaştırmak mantıksız çünkü dizel motorların neredeyse hepsi turbo beslemeli olarak çalışıyorlar.. Atmosferik dizel motor ya 80'li modellerdeki mercedeslerde veya kamyonlarda falan kaldı sadece..

Sağlıklı bir karşılaştırma için bir başka marka'ya Fiat'a göz atmanızı tavsiye ederim. http://www.fiat.com.tr/Pages/tr/otomobille...ekniktablo.aspx adresinden de görebileceğiniz gibi Bravo modelinin hem 1.6 Benzinli Turbo'su, hem de 1.6 Dizel Turbo'su mevcut.

Bakmayacaklar için özetleyeyim. Her ikisi de 120 beygir.. Dizel olan tork değerinde açık ara öndeyken, benzinli olan maximum hızda ve ilk hızlanmalarda açık ara önde..

Citroen C4'ten Focus benzinli'ye geçmek konfor olarak terfi olmakla beraber performans olarak ufak bir miktar geri gelmek olmuş. Sürüş ekonomisi ise negatif etkilenmiş.. Ancak servis maliyeti işin içine girdi mi aradaki fark kapanmasa da azalacaktır diye tahmin ediyorum.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Lemi Sam

Merhabalar,

ghia tdci aracım var 2007 model ikinci el yeni aldım

Birkac sorum olacaktı

1..bu aracı calıstırıken gaz pedalına basmak doğru bir hareket mi? otomatik jikle devreye giriyor mu ve gaza basmaya gerek yokmu acaba hangisi doğru?

(Benzinli araclarda babamdan biliyorum 5 dk boyunca arabayı ısıtırdı gaza basardı ısınsın diye, aslında bunlar hep vakit kaybı mıdır?)

2..Dizel Aracı calıstırdıktan sonra biraz bekleyin diyorlar, ne kadar süre yterlidir?

3..Bu bekleme süresinde gaza basmalımıyım, motor ısınsın diye?

4..Normalde motorun verimli calısabilmesi icin belli bir sıcaklığa ulasması gerekiyor, mesela 30 dk sonra araca yolda bakıyorum sıcaklık degeri maksimum degerin yarısından biraz az. İlk calıstırmadan sonra aslında bu degere kadar beklemek zaman kaybı olsa da daha faydalı birsey olabilir mi motor ömrü acısından?

Yorum bağlantısı
Lemi Sam

Merhaba arkadaslar

teknik birkac soru sormak istiyorum

1.Dizel araçlar hakkında daha önce hatta arcı almadan hemen önce söylenen şey yüksek devirde kullan olmustu.

Ama foruma bakıyorum özellikle focus TDCI motorlar icin mesela ghia icin en yuksek tork 1750 devirde, ve tavsiye edeilen devir 3000 d/d yı gecmiyor genelde. Doğrusu nedir?

Bu focus modellerine has bir durum mu, yoksa yeni teknoloji dizeller hep böylemi?

2.Yine bir forum sorusunda okudum, dizel araclarda düşük devir kurum bağlamaya sebep oluyormus ve yuksek hızda gidince bir süre temizleniyormus.

Teknik olarak bu kurum nasıl olusuyor? Olustugu yer neresi silindirin içi mi?

Ve temizlemek icin yuksek hızda gitmek dogrumu?

3.TDCI araclarda turbo ne zaman devreye girer, her zaman devredemi bunu anlayamadım?izah edecek bir arkadas var mı acaba

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel
Merhaba arkadaslar

teknik birkac soru sormak istiyorum

1.Dizel araçlar hakkında daha önce hatta arcı almadan hemen önce söylenen şey yüksek devirde kullan olmustu.

Ama foruma bakıyorum özellikle focus TDCI motorlar icin mesela ghia icin en yuksek tork 1750 devirde, ve tavsiye edeilen devir 3000 d/d yı gecmiyor genelde. Doğrusu nedir?

Bu focus modellerine has bir durum mu, yoksa yeni teknoloji dizeller hep böylemi?

2.Yine bir forum sorusunda okudum, dizel araclarda düşük devir kurum bağlamaya sebep oluyormus ve yuksek hızda gidince bir süre temizleniyormus.

Teknik olarak bu kurum nasıl olusuyor? Olustugu yer neresi silindirin içi mi?

Ve temizlemek icin yuksek hızda gitmek dogrumu?

3.TDCI araclarda turbo ne zaman devreye girer, her zaman devredemi bunu anlayamadım?izah edecek bir arkadas var mı acaba

1-Bu sorunun cevabı Focus Tdci Motor Ömrü konusunda var, internetten ingilizce bir yazı bulundu ve sonuçta ulaşılan şey şu: 1250 devirde focus tdci motoru max torkunun %80 ini veriyor, 1750-3000 devir aralığında max torkunu veriyor ve 4000 devirde de max gücünü veriyor..yani tüm bunlar dizel araç devirli kullanılır tezini yıkıyor bir bakıma..şahsen ben kullanırken 3000 deviri pek geçmiyorum, sadece ani hızlanmalar için 4000 devirlere yaklaşıyorum ki bu da çok sık olmuyor, vites değişimini ise 2250 devir civarında yapıyorum normal kullanımda..

2-Kurumun nerede oluştuğunu tam olarak bilmiyorum ancak; düşük devirlerde gidildiğinde kurum bağlama olup olmadığını sanayide bir ustaya sordum ve kendisi yok öyle bir şey, aracınıza Eurodizel yakıt koyuyorsanız bundan korkmayın, Eurodizel yakıt kurum falan bağlamaz dedi..bilmiyorum ne kadar doğrudur..

3-Kesin olarak bilemiyorum turbonun ne zaman devreye girdiğini açıkçası :p

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel
Merhabalar,

ghia tdci aracım var 2007 model ikinci el yeni aldım

Birkac sorum olacaktı

1..bu aracı calıstırıken gaz pedalına basmak doğru bir hareket mi? otomatik jikle devreye giriyor mu ve gaza basmaya gerek yokmu acaba hangisi doğru?

(Benzinli araclarda babamdan biliyorum 5 dk boyunca arabayı ısıtırdı gaza basardı ısınsın diye, aslında bunlar hep vakit kaybı mıdır?)

2..Dizel Aracı calıstırdıktan sonra biraz bekleyin diyorlar, ne kadar süre yterlidir?

3..Bu bekleme süresinde gaza basmalımıyım, motor ısınsın diye?

4..Normalde motorun verimli calısabilmesi icin belli bir sıcaklığa ulasması gerekiyor, mesela 30 dk sonra araca yolda bakıyorum sıcaklık degeri maksimum degerin yarısından biraz az. İlk calıstırmadan sonra aslında bu degere kadar beklemek zaman kaybı olsa da daha faydalı birsey olabilir mi motor ömrü acısından?

Cevaplar: :p

1-Aracı çalıştırırken gaz pedalına basmak kesinlikle çok çok yanlış bir hareket..

2-Aracı çalıştırdıktan sonra havanın soğukluğuna bağlı olarak bir bekleme süresi faydalıdır, ortalama 30sn kadar, ancak hava çok soğuksa (-10 dereceler gibi) bu bekleme süresi 1 dk ya kadar çıkabilir diye biliyorum ve ondan sonra hareket edildiğinde de motor ısınana kadar fazla gaza yüklenmemek gerekiyor.

3-Bekleme süresinde gaza basmak yanlış bir hareket olur, çünkü bildiğim kadarıyla rölantide çalışan motoru ısınmış dizel araçlarda bile gaza basıp çekmek turbo için zararlı oluyor..

4-Eğer motor sıcaklığı 30dk sonra 90 çizgisinden biraz düşük halde kalıyorsa sürekli gayet normal çünkü zaten aracınızın o sıcaklıkta çalışması gerekiyor :)

Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş

Turbo 2000 devirde devreye giriyor 4000 devirde bitiyor diye biliyorum :p

Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş
Merhabalar,

ghia tdci aracım var 2007 model ikinci el yeni aldım

Birkac sorum olacaktı

1..bu aracı calıstırıken gaz pedalına basmak doğru bir hareket mi? otomatik jikle devreye giriyor mu ve gaza basmaya gerek yokmu acaba hangisi doğru?

(Benzinli araclarda babamdan biliyorum 5 dk boyunca arabayı ısıtırdı gaza basardı ısınsın diye, aslında bunlar hep vakit kaybı mıdır?)

2..Dizel Aracı calıstırdıktan sonra biraz bekleyin diyorlar, ne kadar süre yterlidir?

3..Bu bekleme süresinde gaza basmalımıyım, motor ısınsın diye?

4..Normalde motorun verimli calısabilmesi icin belli bir sıcaklığa ulasması gerekiyor, mesela 30 dk sonra araca yolda bakıyorum sıcaklık degeri maksimum degerin yarısından biraz az. İlk calıstırmadan sonra aslında bu degere kadar beklemek zaman kaybı olsa da daha faydalı birsey olabilir mi motor ömrü acısından?

1. Arabayı çalıştırırken kesinlikle gaza basmayın turboya zarar verirsiniz.

2. arabayı çalıştırdıktan sonra en az bi 10-15 saniye bekleyin sabahları

3. bekleme süresinde gaz vermeyin rolantide bekleyin.

4. arabayı ilk motor ısınana kadar 2000 deviri geçmeden kullanın harelet göstergesi kıpırdadıktan sonra normal devirlerde kullanın

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Turbo her zaman devrededir. Sadece 2000 den sonra tam verimle çalışmaya bağladığı için hissedilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytaç Göksu
(düzenlendi)

nasıl yani sadece kontagı mı çevirecegiz .... anaa ben hep yanlış yaptım desenize neyse ki çok az gaz veriyordum turbo devreye geçmeyecek kadar...

tarihinde Ayta tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
nasıl yani sadece kontagı mı çevirecegiz .... anaa ben hep yanlış yaptım desenize neyse ki çok az gaz veriyordum turbo devreye geçmeyecek kadar...

Yazdıkları aynen doğrudur, kullanıca kitabını okumadınız sanırım, bu araçlarda herşeyi ecu hallettiği için müdahele gerekmez, turboda sürekli devrededir zaten, sadece basınç yapacak devre gelmemiştir, hiç gaz vermeyceksiniz, benzinli turbolu araçlardada durum aynı, motoru çalıştırın, gaza basmayın, 30sn. bekleyin yürüyün, hararet ibresi kıpırdamaya başlayana kadar gaza yavaş yavaş yüklenerek uygun vitese geçin, 5dk. falan eskidendeni, okadar süre bekleme 2 zamanlı motorsikletlerde olur ancak.

Araba çalıştı 30sn. beklediniz gidiyorsunuz, motor ısınana kadar aman gaza basmayım 2. vitesle gideyim diyorsanız yanlış yaparsınız, burda motor devri önemli, ben çalıştırıp 30 sn. (-3 derece ve altın da 1 dk.) bekleyip aracı fazla sıkıştırmadan 1-2-3-4-5 ve 90 a çıkar basar giderim, ısınmasını beklemek yok, sadece 90 a çıkana kadar seri hızlanmayacak ve vites değişirken fazla oyalanmayacaksınız, 5 e taktıktan sonra sabit gazda ilerleyin, ısı hemen yükselir, hararet 60 çizgisini geçtiği anda artık risk kalmaz, zaten hemen ısınır motor.

Yorum bağlantısı
Aytaç Göksu
Yazdıkları aynen doğrudur, kullanıca kitabını okumadınız sanırım, bu araçlarda herşeyi ecu hallettiği için müdahele gerekmez, turboda sürekli devrededir zaten, sadece basınç yapacak devre gelmemiştir, hiç gaz vermeyceksiniz, benzinli turbolu araçlardada durum aynı, motoru çalıştırın, gaza basmayın, 30sn. bekleyin yürüyün, hararet ibresi kıpırdamaya başlayana kadar gaza yavaş yavaş yüklenerek uygun vitese geçin, 5dk. falan eskidendeni, okadar süre bekleme 2 zamanlı motorsikletlerde olur ancak.

Araba çalıştı 30sn. beklediniz gidiyorsunuz, motor ısınana kadar aman gaza basmayım 2. vitesle gideyim diyorsanız yanlış yaparsınız, burda motor devri önemli, ben çalıştırıp 30 sn. (-3 derece ve altın da 1 dk.) bekleyip aracı fazla sıkıştırmadan 1-2-3-4-5 ve 90 a çıkar basar giderim, ısınmasını beklemek yok, sadece 90 a çıkana kadar seri hızlanmayacak ve vites değişirken fazla oyalanmayacaksınız, 5 e taktıktan sonra sabit gazda ilerleyin, ısı hemen yükselir, hararet 60 çizgisini geçtiği anda artık risk kalmaz, zaten hemen ısınır motor.

sayenizde motora yada turboya zarar vermeden örenmiş olduk ikinci el aldıgım için kullanım klavuzu yok elimde gerçi olsada okuyacak vaktim de olmadı ya.. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş
nasıl yani sadece kontagı mı çevirecegiz .... anaa ben hep yanlış yaptım desenize neyse ki çok az gaz veriyordum turbo devreye geçmeyecek kadar...

Aynen sadece kontagı cevıreceksınız tüm ekrandakı lambaların sönmesini bekliyeceksiniz ondan sonra marşşa basacaksınız

:rolleyes:

Yorum bağlantısı
Metin Mustafa Oral
Aynen sadece kontagı cevıreceksınız tüm ekrandakı lambaların sönmesini bekliyeceksiniz ondan sonra marşşa basacaksınız

:)

Yalçın debriyaja basmayı da ihmal etmemek lazım hatta stop ederken bile basmalı baskı balataya çok faydası var. :p

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Yalçın debriyaja basmayı da ihmal etmemek lazım hatta stop ederken bile basmalı baskı balataya çok faydası var. :angry:

+95989

ya ben nasıl unuttum bunu yazmayı, artık yaşlanıyorum galiba :shok:

Yorum bağlantısı
Sinan Yalçın Durmuş
Yalçın debriyaja basmayı da ihmal etmemek lazım hatta stop ederken bile basmalı baskı balataya çok faydası var. :good1:

Mustafa abi debriyaja basılı oldugunda ne faydası var ben arada basıyordum arada basmıyordum.

Dizel için; Aracı boşa alın, ayaklarla müdahale etmeden kontağı çevirin, çalışsın. Emniyet kemerinizi takın, radyoyu açın, güzel bir kanal ayarlayın (yani 1 dk kadar bekleyinin başka versiyonu :bravo: ), hoşlandığınız bir müziği bulunca el frenini indirip, yavaştan yolunuza koyulun.

+1

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...