İçeriğe Yönlendir

Dizel Araçların Kullanımı / Devir


Murat Cerit

Recommended Posts

  • 1 yıl sonra...
Mustafa Karahan

Merhabalar, 2012 model focus benzin lpg li aracımla takasa girerek 2012 model 1.6 tdci dizel aracımı aldım. İlk defa dizel araç kullanacağım daha önceki araçlarım hep benzinliydi bu yüzden dizel araç nasıl kullanılır tam bilmiyorum. Dizel araç kullanırken dikkat etmem gerekenler nelerdir?

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

İlk tavsiyeyi ben yapayım bir dizel kullanıcısı olarak. Mazotu güvendiğiniz bir istasyondan alın. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Bilindik mazot alın

ilk çalıştırmada 15-20sn rolantide bekleyin, motor ısınana kadar yüklenmeyin.

Benzinli gibi çok düşük devirlerde kullanmayın, sürekli vites değiştirin. 

Aracı gaza yüklenerek değil vites büyüterek hızlandırın.

Yavaşlarken 2000-2500 devirlerde bir anda boşa atmayın

Stop etmeden önce bir süre rolantide çalıştırın.

 

Şu an aklıma gelenler bunlar.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Her zaman bildik yerden kaliteli mazot alın. Bakımlar çok önemli, yollar tozluysa sık hava filtresi değiştirin. Yüksek devire gerek yok 1800-2000 devirde bile motorunuz çok kuvvetli. Uzun yoldan gelince biraz rolantide bekleyin.Ara gazı verip stop etmeyin. Soğukken yavaş sakin gidin.  40-50 binde bir carbon clean işlemi iyi olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan

çok teşekkür ediyorum. peki aracı kaç devir bandında tutmaya çalışayım. benzinlide 2000devir de tutuyordum genelde

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
çok teşekkür ediyorum. peki aracı kaç devir bandında tutmaya çalışayım. benzinlide 2000devir de tutuyordum genelde

Çok güzel kurum yapar bu devirde. :)

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan
3 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:


Çok güzel kurum yapar bu devirde. :)
 

 

peki ne yapmalıyım hangi devir aralığında kullanayım :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
 
peki ne yapmalıyım hangi devir aralığında kullanayım [emoji4] 

Yol yük durumuna göre.
Bazen 1500 bazen 3500. Yani araba hangi deviri isterse o devirde.
Rampa çıkacaksınız diyelim. 2000 devirde çıkamazsınız ki.
Vites düşürüp devir yükseltmeniz gerekir.
Tarifle de pek olmaz bu. Hissetmek gerekir.
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan

Biraz kullanıp alışmak lazım sanırım ☺ teşekkür ederim bilgiler için 

Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

düz yolda 2000 iyidir ekonomiktir, max tork kaç devir de ise motoru o ayarlarda boğmadan kullanabilirsiz, yüksek devirler motorun ömrünü kısaltır, Mehmet Abinin dediği gibi zamanlar alışırsın ne zaman ne istediğine ona göre hareket edersiniz, birden yüklenmeyin nazik davranın.. dizeller benziliye göre daha çok ilgi ister, teşbih de hata olmasın; benzinli araçlar kız çocuğu gibidir kendini sevdirir, dizel araçlar erkek çocuğu gibidir siz seveceksiniz.. örn; araca yakıt alımında benzin çok önemli değildir araç yakar ama dizel de önemlidir ve sağlıksız yakıt hem aracı hem sahibinin cebini üzer..  

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Bekir Memur
(düzenlendi)

mazot

devrinde kullanım

bakımlar

stop etmeden önce bir süre rolantide bekleme(dizelde sıkıştırma oranı yüksek olduğu için aşırı besleme olmayan bir dizel araçta bile mutlaka turbo vardır ve onun devrinin düşmesini bekleyip stop etmek gerek)

bunlara dikkat ederseniz bir sorun olmaz diye düşünüyorum ek olarak dizel araç fiziki olaram tam yanma gerçekleştirmediği için, rolantide dizel araç benzinliye göre daha geç ısınır. Bunun için kış aylarında aracı rolantide ısıtmak yerine max 2 bin devirde 5 dakika sürerek daha çabuk ısıtırsınız.

 

Son olarak şahsi fikrim dizel motorda benzinliye göre daha fazla kurum oluştuğu için kaliteli yağ kullanmak gerek.

tarihinde Bekir Memur tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Mazotu sürekli aynı İstasyondan ve hatta aynı pompadan almaya gayret ediyorum. Bu sayede aracım o yakıta alışıyor. Binerken de dost gibi bakıyor ve düşman gibi biniyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür

Stop etmeden önce 15 20 sn beklemelisiniz çalıştırırken de aynı şekilde,

kaliteli yağ kullanın hava filtresini zamanından önce değiştirin , aynı şekilde yağ filtreside aynı şekilde.

bu işlemler motor ömrünü ve turbo ömrünü uzatır, Birde iyi firmalardan ve bildiğiniz yerden mazot alın mümkünse tek yerden tek markadan mazot alın.

devrinde kullanınınca da hiç bir sıkıntı çıkarmaz

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Kuvvet
17 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:


Çok güzel kurum yapar bu devirde. :)
 


partikül tıkanmasına sebep oluyor malesef.. 
ben 2k üzerinde değiştiriyorum normali bu değil mi abi ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
11 dakika önce, Hüseyin Kuvvet yazdı:


partikül tıkanmasına sebep oluyor malesef.. 
ben 2k üzerinde değiştiriyorum normali bu değil mi abi ?

 

Şartlanmamak gerek Hüseyin.. 

Yeri gelir düz yoldur, hızlanman gerekmiyordur, 1800'de büyütürsün.. Yeri gelir, rampa yukarıdır 3500 görmen gerekir.. 

Sürekli sabit devir ise hiç bir şartta iyi değildir.. Kurum yapar. Dpf dolar. 

Ayda bir de bir saat kadar yüksek devirde kullanmak gerekir.. Örnek 3000-3500 devirde bir saat.. Bu sürüş, kurumları temizleyecektir.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hüseyin Kuvvet
30 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Şartlanmamak gerek Hüseyin.. 

Yeri gelir düz yoldur, hızlanman gerekmiyordur, 1800'de büyütürsün.. Yeri gelir, rampa yukarıdır 3500 görmen gerekir.. 

Sürekli sabit devir ise hiç bir şartta iyi değildir.. Kurum yapar. Dpf dolar. 

Ayda bir de bir saat kadar yüksek devirde kullanmak gerekir.. Örnek 3000-3500 devirde bir saat.. Bu sürüş, kurumları temizleyecektir.. 


Bilgilendirmen için teşekkür ediyorum abi :)
Benimde ilk dizel aracım bu bilgileriniz baya önemli..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Yokuşta ilk kalkışta gaza biraz fazla basarsın, benzinli gibi anında kapmaz, diğerlerini arkadaşlar söylemiş zaten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Ben kamyoncu gibi sürüyorum şehir içi 5.5 yakıyor Mondeo. Egsoza da ıslık takip ara gaz felan verecem

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan

teşekkür ediyorum hepinize yorumlarınız için. herkesin özellikle vurguladığı kaliteli yakıt almam gerektiği olmuş :) kaliteli yakıt ve zamanında bakım çok önemli demekki, bir de bu kurum yakma olayını araç kendi kendine yapmıyor mu illa bir süre yüksek devirde mi kullanmam gerekiyor?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
3 saat önce, Mustafa Karaca yazdı:

teşekkür ediyorum hepinize yorumlarınız için. herkesin özellikle vurguladığı kaliteli yakıt almam gerektiği olmuş :) kaliteli yakıt ve zamanında bakım çok önemli demekki, bir de bu kurum yakma olayını araç kendi kendine yapmıyor mu illa bir süre yüksek devirde mi kullanmam gerekiyor?

 

Kaliteli yakıt ve orjinal yakıt filtresi.. Bu ihmal edilmemeli.. 

Kurum yakma olayı sadece Dpf'de birikende olur.. Emme manifoldunda subaplarda biriken kurumlar motorun ömrünü yer. kanser gibidir.. 

Sürekli yüksek devir değil. Doğru devir.. 

Yani ıkına ıkına çalışmayacak motor. İstediğini vereceksiniz motorun.. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin
18 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Ayda bir de bir saat kadar yüksek devirde kullanmak gerekir.. Örnek 3000-3500 devirde bir saat.. Bu sürüş, kurumları temizleyecektir.. 

Abi naptın 1 saat çok değil mi? mazot parasına temizlettirse daha iyi değil mi:=) 3. viteste 3000 devir de 10-15 dk yeterli olmaz mı? hatta mercedes de 2200-2500 devir de temizliyor, yanlış hatırlamıyorsam vw için önerilen devir 2200 dü (emin değilim) yani araç markasına göre kaç devir/zaman değişebilir o yüzden araştırılabilir, çünkü benim bildiğim farklı ısılarda yakmaya başlıyor araçlar, mesela euro 4 merco da 500 °C de yakmaya başlıyorsa euro 5 de 180 °C de başlıyor (rakamlar da hata olabilir rakam hafızam zayıf).

ford un bu işlerle uğraşan yani dpf rejerenasyonu ile uğraşan mühündis bir gençle tanışıp sohbet etmiştim, hatta çocuk görüp sorularına yanıt vermeye üşenmiştim adam koç ta mühendis çıkmıştı:=) anlattıklarından aklımda kalan, bir süre onlarında dpf ile başı dertte olduğu yağa mazot karıştırma sıkıntısı yaşadıklarınıi dpf sık sık tıkanması vs, yeni sistem de çözümü karteldeki yağda mazot oranını ölçen bir cihazla mesela mazot oranı yüzde 8i geçerse tehlikeli olup yağı değiştirmesi gerektiğini belirten bir ikaz yapıldığını anlatmıştı.

benim çözümüm ise dpf iptali olmuştu:=) ama anladığım; yeni araçlarda bu sorunları hallettiler sıkıntı çıkarmıyor, varlığını bile hissettirmiyor.. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
11 dakika önce, Osman Bilgin yazdı:

Abi naptın 1 saat çok değil mi? mazot parasına temizlettirse daha iyi değil mi:=) 3. viteste 3000 devir de 10-15 dk yeterli olmaz mı? 

 

Bu süre Dpf temizliği için... 

Ben motordaki kurumlardan bahsediyorum.. 

1 saat boyunca 1000 devir yüksek kullansa 1 litre fazla yakar.. o da 5 lira.. Sonuçta bu temizlik için yola keyfi çıkıp basmayacak..  

Kurumun vereceği zararın yanında devede kulak.. :)

 

 

Dpf'yi hiç düşünmüyorum ben.. Düzgün kullanılan araçta Dpf de dolmuyor zaten :)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...