İçeriğe Yönlendir

Ka - Rölanti Sorunları


Koray Sezginer

Recommended Posts

Sani Gerşon
(düzenlendi)

Sensör yanlış hatırlamıyorsam 50-100 tl arasındaydı. Sürekli yakıt aldığınıza göre illaki amorti edeceksiniz :)

tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş

Sensör yanlış hatırlamıyorsam 50-100 tl arasındaydı. Sürekli yakıt aldığınıza göre illaki amorti edeceksiniz :)

Sani Bey,

KA' lar gerçekten çok ilginç arabalar, en son bujiler değişti bir de hava filtresinin üzerindeki bir şey yıkandı. Bu işlemlerden sonra araba bu işlemleri kabul edene kadar biraz zaman geçti. Şimdi çalışmasında rölantisinde bir sıkıntı yok, eğer ben hız sensörünü değiştirirsem alıştırmasında bir sıkıntı yapar mı? yoksa 50-100 TL normaş bir fiyat 2-3 depo da amaorti eder, ama daha sontra çalışması falan sıkıntıya da girmesini istemem.

Ben Citreon ' in OLTCİT tipini kullandım , bu kadar zorlanmadım. Normalde elinde kalır falan da dediler, ama çok rahat sattım. Ben onunla susuz motor olmasına rağmen güneye temmuz ve ağustosda bir kaç defa tatile gittim ve bir sıkıntı yaşamadım,

Yanlış anlaşılmasın ama ben KA ile uzun yola gitmeye cesaret edemem gibi geliyor!

Belki bazı arkadaşlar garipseyecek ama gerçekten , yolda sıkıntı yaratır diye düşünüyorum.(farklı benzinliklerden alınan benzin, iklim değişikliğ v.b şartlar olumsuz etkileyecek gibime geliyor)

Muhakkak uzun yola giden arkadaşlarımız vardır.

teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Şöyle söyleyeyim, arızalanan sensör, yenisi ile değiştirildiğinde olabilecek en kötü şey, iflas etmek üzere olan rölanti valfinin de değişmesine sebep olur. Ancak yeni değiştiyse, valf temizlenir, sonra paşa paşa devam edilir.

Araç yağ su eksiltmiyorsa uzun yolda sıkıntı çıkartmayacaktır bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Benim aracımdada rölanti ve stop etme sorunu var. Rölanti valfini değiştirdim. Diğer sensörleri temizledim. Boğaz kelebeğini temizledim resmini çektim.

Fakat sorun bitmedi. Şu hız sensörünü bulamadım yeri neresidir, yardımcı olurmusnuz.

Boğaz kelebeğinin resmini ekliyorum.

Yorum bağlantısı
Cenk Soğancı

boğaz kelebeği biraz yakıtla alakalı daha önce yazmıştım subap ayarı muhtemelen çok sıkıdır birde ona baktır derim.

Yorum bağlantısı
Timuçin Aktan

Merhaba arkadaşlar, ben de yakın bir zamanda KA 98 (sanırım city 1.3) aldım ve o günden bu yana forumunuzu takip etmeye çalışıyorum. Rolanti ile ilgili kendi deneyimimi paylaşmak istedim. Belki birilerinin işine yarar. Aracımı ilk aldığımda stop etme sorunum vardı. Aracımı çalıştırıp rolantide bekletirken gaza bastığımda gazı alıyor ama gazdan ayağımı çektiğim anda stop ediyordu. Özellikle ışıklarda durduğumda mutlaka stop ediyordu. İlk gösterdiğim ustalar aracın LPG'li olmasından bu durumun kaynaklanabileceğini söyledi. Henüz acemi bir sürücü olduğum için frenden ayağımı çekip zamanında gaza basamıyormuşum. İnterneti alt üst ettim. Yabancı bir sitede Bypass ventilinin arızalı olabileceği söyleniyordu. Bu sanırım bizim hız sensörü dediğimiz parça. Benden önceki sahibi o parçanın soketini çıkartarak iptal etmiş. soketi kendim taktığımda stop etme daha da arttı. Ankara'da parçayı bir hayli aradım. Bana 135 ile 400 tl arasında fiyatlar verdiler. Sonunda bir usta çıkma parçayı 65 tl'ye taktı. ilk hafta aracımı sorunsuz kullandım. Sonra bir gün yolda giderken araba kendi kendine gaz vermeye başladı. Öyle ki arabayı sadece frenle kontrol ediyordum. debriyaja bastığımda ya da boşa aldığımda ise devir tavan yapıyor ve araba bangır bangır bağırıyordu. Hatta, ikinci viteste frenle debriyaja basmadan durup (dedim ya, acemi şöförüm, hala böyle hatalar yapabiliyorum:)) ayağımı frenden çektiğimde stop etmiyor, kendi kendine gaz verip gitmeye devam ediyordu. Ustaya tekrar gittiğimde rolanti manifoldunu değiştirdiler. Yine bir hafta kadar sorunsuz kullandım. Sonra aracım tekrar kendi kendine gaz vermeye başladı. İnterneti yine alt üst ettim. Türkiye'den bir sitede rolanti hortumu diye bir parçada delik olabileceğini ve bu yüzden arabanın gereğinden fazla hava çekip deviri yükseltebildiğini okudum. Ustaya tekrar gittiğimde bana önce rolanti manifoldu dedi. Ben de geçen hafta değiştirmiştin dedim. Bu akşam arabayı bırak dedi ve ertesi gün gittiğimde hortumu değiştirdiğini söyledi. Son bir aydır rolanti problemi yaşamıyorum. Benim inancım bypass ventilim gerçekten bozuktu. Ama arabanın kendi kendine gaz vermesine sebep olan rolanti manifoldu değil, o hortumdaki delikti. Onu da test etmek için hortumun üzerine su döküyorlarmış. eğer su belli bir yere döküldüğünde rolanti normale dönüp başka bir yere döküldüğünde tavan yapıyorsa sorun hortumdan demekmiş. Bende de kendi kendine gaz verme ilk olarak derin bir su birikintisinden geçtiğimde başlamıştı. Umarım ilk mesajım için çok uzun yazmamışımdır.

teşekkürler

Yorum bağlantısı
Misafir

Bilgiler için teşekkürler,

hortumun yerini tarif edebilirmisin. yada fotorafta gösterebilirmisin.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Benim aracımdada rölanti ve stop etme sorunu var. Rölanti valfini değiştirdim. Diğer sensörleri temizledim. Boğaz kelebeğini temizledim resmini çektim. Fakat sorun bitmedi. Şu hız sensörünü bulamadım yeri neresidir, yardımcı olurmusnuz. Boğaz kelebeğinin resmini ekliyorum.

Yanlış hatırlamıyorsam hız sensörü şanzımanın üstündeydi.

Yorum bağlantısı
Misafir

Yanlış hatırlamıyorsam hız sensörü şanzımanın üstündeydi.

teşekkürler, bulup onuda temizleyeceğim.

Yorum bağlantısı
Timuçin Aktan

Bilgiler için teşekkürler,

hortumun yerini tarif edebilirmisin. yada fotorafta gösterebilirmisin.

Ne yazık ki usta hortumu yanımda değiştirmediği için yerini göremedim. Bana motorun alt kısmında demişti. İnternetten baktığımda bir iki resim buldum. Ama, bunlar başka model araçlardan çekilmişti. Bilmiyorum, burada başka forumlara link vermek doğru olur mu ama http://forum.donanimhaber.com/m_36335179/tm.htm adresinde rolanti manifoldunun devamı gibi görünen bir yerde t hortumdan bahsediyor. O hortum olabilir. Aracım suya girdikten sonra kendi kendine devir yükseltme sorunu başladığına göre hortum da biraz aşağıdadır diye tahmin ediyorum.

ne yazık ki daha fazla bilgim yok. Bir şeyler bulursam ilk fırsatta paylaşırım.

Yorum bağlantısı
Serhat Çitak

Dün akşam Ford Ka aracım yolda giderken 3 kere stop etti. Daha sonra da sanki arabayı birisi arkadan tutup bırakır gibi bir hal aldı. Kaputu kaldırıp motora baktığımda motorun rolantisi bir yükselip bir düşüyordu.2 sn gibi süreçle bunu tekrarlıyordu. Bugün bir motor ustasına gösterdim. Motor ustası kurum yapmıştır deyip kelebekli parçayı rolanti sensörünü ve akışmetreyi balata spreyi ile temizledi. Şimdi eve geldim. Sorun ortadan kalktı, ancak şimdi de rolanti yükseldi. Motor yüksek rolantide çalışıyor. Araçta devir saati yok, ama tahminen rolantisi 13-14 tür gibime geliyor. Şimdi ne yapmam gerekecek? Rolantisi nasıl ayarlanıyor?

Rolanti valfini ayarlamak çok kolay .Valfi biliyorsan uç kısmında beyaz yuvarlak lastik vardır onu çıkar tornavidalık yer çıkar al tornavidayı ve çevir sağa sola düşüp arttığını görürsün ordan rahatlıkla ayarlayabilirsin rolantiyi ama tecrübeli olman sesinden devrini çıkarman lazım bu yüzden bir kaç deneme sonrası bulursun devrini.

Yorum bağlantısı
Cenk Soğancı

Rolanti valfini ayarlamak çok kolay .Valfi biliyorsan uç kısmında beyaz yuvarlak lastik vardır onu çıkar tornavidalık yer çıkar al tornavidayı ve çevir sağa sola düşüp arttığını görürsün ordan rahatlıkla ayarlayabilirsin rolantiyi ama tecrübeli olman sesinden devrini çıkarman lazım bu yüzden bir kaç deneme sonrası bulursun devrini.

rolanti valfi tam olarak nerde?

Yorum bağlantısı
Serhat Çitak

rolanti valfi tam olarak nerde?

Emme manifoldunu biliyorsan önündedir yada gaz teli var gez telininin yanında olur küçük bir parça bana kalırsa hiç dokunma derim

Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar

Merhaba, forma yeni katıldıgımı bildirir tüm ford ka sahiplerine iyi sürüşler ve kazasız günler dilerim.

Yaklasık bir ay önce 1998 model klımalı ford ka satın aldım. Aracı satın almadan once arastırdım. Kullanan kişilerin görüşleri, güvenilirliği ve sınıfında, yasındakı donanımı beni cok etkiledi.

Kullanımı cok keyflı ve guzel atak park sorunu yaşatmayan bir araba.

Aldıgım ilk gunumde Yağ, yağ filitresi,benzin flt, hava flt, polen flt,Buji (motorcraft) değişim yaptım. V kayışını satın aldım henüz değim yaptıramadım.Aracımın genel durumu cok ıyı Ka ların formdanda takıp ettıgım kadarı ıle kronık bazı sorunları benım aracımdada mevcut rölenti sorunu ve klıma panelindeki düğmelerin çalışmaması gibi. Klıma panelini değişim yaptım sorun kalmadı. Suan rölenti sorunum mevcut.

Rölenti sorunum motor soğuk iken çalıştırıldıgında yaklasık 2dk motor silkeliyerek çalışıyor daha sonra sorun kalmıyor. Yazılanlara göre oksijen sensörü ve hız sensörü arasında kararsız kaldım sizlerinde yorumları ile olası ihtimallerin ne olabileci konusunda düşünce ve tecrübeleriniz paylaşırsanız sevinirim.

Şimdiden herkese iyi sürüşler diler tesekkur ederim.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Rölanti valfinizi kontrol ettirmeniz gerekiyor. Hız sensörü araç rölantideyken değil, durmaya yakınken veya vites değiştirirken sorun yapabilir.

Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar

Rölanti valfinizi kontrol ettirmeniz gerekiyor. Hız sensörü araç rölantideyken değil, durmaya yakınken veya vites değiştirirken sorun yapabilir.

Ok tesekkürler kontrol neticesinde durumu paylasırım.

Yorum bağlantısı
Serhat Çitak

Merhaba, forma yeni katıldıgımı bildirir tüm ford ka sahiplerine iyi sürüşler ve kazasız günler dilerim.

Yaklasık bir ay önce 1998 model klımalı ford ka satın aldım. Aracı satın almadan once arastırdım. Kullanan kişilerin görüşleri, güvenilirliği ve sınıfında, yasındakı donanımı beni cok etkiledi.

Kullanımı cok keyflı ve guzel atak park sorunu yaşatmayan bir araba.

Aldıgım ilk gunumde Yağ, yağ filitresi,benzin flt, hava flt, polen flt,Buji (motorcraft) değişim yaptım. V kayışını satın aldım henüz değim yaptıramadım.Aracımın genel durumu cok ıyı Ka ların formdanda takıp ettıgım kadarı ıle kronık bazı sorunları benım aracımdada mevcut rölenti sorunu ve klıma panelindeki düğmelerin çalışmaması gibi. Klıma panelini değişim yaptım sorun kalmadı. Suan rölenti sorunum mevcut.

Rölenti sorunum motor soğuk iken çalıştırıldıgında yaklasık 2dk motor silkeliyerek çalışıyor daha sonra sorun kalmıyor. Yazılanlara göre oksijen sensörü ve hız sensörü arasında kararsız kaldım sizlerinde yorumları ile olası ihtimallerin ne olabileci konusunda düşünce ve tecrübeleriniz paylaşırsanız sevinirim.

Şimdiden herkese iyi sürüşler diler tesekkur ederim.

Hoşgeldiniz halil bey klima panel değişimi yaptım dediniz bu pahalı bir işlem diye biliyorum ne kadara mal oldu ? Sorununuz içinde bilgisayara muhakkak bağlatın aracı oksijen sensöründen ise muhakkak verecektir arıza kodunu.Rolanti devrinide muhakkak ölçtür derim 800-900 arası olmalı ve devir sabit mi değil mi ekranda gör derim.Hayırlı sürüşler...

Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar

Hoşgeldiniz halil bey klima panel değişimi yaptım dediniz bu pahalı bir işlem diye biliyorum ne kadara mal oldu ? Sorununuz içinde bilgisayara muhakkak bağlatın aracı oksijen sensöründen ise muhakkak verecektir arıza kodunu.Rolanti devrinide muhakkak ölçtür derim 800-900 arası olmalı ve devir sabit mi değil mi ekranda gör derim.Hayırlı sürüşler...

Hoşbulduk Serhat bey, Klıma paneli dediğiniz gibi pahalı bir parça. Ka ların Almanya'da tüm parçaları mevcut, bizim ülkemize göre inanılmaz ucuz, arkadaşımın tanıdığı vasıtası ile 40£ satın alıp gönderdi.Değişim yapınça tüm düğmeler çalıştı hatta soguk sıcak bile kumanda etmiyordu oda çalıştı.

Önumüzdeki günlerde ford servisine götürüp tüm sorunlar hakkında bilgi alacagım. Asla ve asla elektronik devre sistemi ile yönetilen aracları işin ehli olmayan tamirci diye gecinen kişilere kurcalatmamak gerektiğini düşünüyorum.

Paylaşımlarınız ıcın tsk eder iyi gunler dılerım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Halil Hıdırlar

Merhaba,

1998 model ford ka arac sahibiyim. Sürüsü inanılmaz zevkli harika bir arac.Tüm bakımlarını yaptırdım. Sorunum, aracımın motoru soguk iken yaklasık 1,5-2dk titriyerek çalışıyor. Rölenti valfin üzerinde ayar vidasını açtıgımda problem kalmıyor fakat motor ısınınca rölenti yuksek calısıyor. Isınınca ayar vidasından rölentisini dusurdugumde sorun kalmıyor bu sefer soguyunca tekrar titreme yapıyor 1,5-2dk ısınınca sorun yine kalmıyor.Rölenti valfini soktum ayar vidasinıda soktum ıcını kurcaladım ama dahada ıcıni acamadım press baskılı aynı sekılde yerıne taktım.

Muhtemelen içinde bir vakum devresi var termostat mantıgınla çalısan patlak olabılır diye dusunuyorum.

Merak ettiğim konular;

1) Sorunum rölenti valfin demıdır yoksa baska bir problem olabılırmı.

2) Valfin üzerindeki soketi soksemde sokmesemde motor calısmasında degısıklık olmuyor. Acaba beyındenmı akım gelıyor, valfi beyne bırseyler gonderıyor. Olcu aletı ıle kontrol ettım motor calısırken uclarda herhangı bır akıma ratlamadım.

3) Hafta sonu aracımı ford yetkili servısıne goturdum notebook ıle beynı kontrol ettı calısmasında ve yakıtında veya herhangı bır hata almadıgını soyledı. Sorunumu soyledım valfi ve sibop ayarını dısarıda kontrol ettırmem konusunda tavsiye verdı. Emme 020 egzost 040 motor orta sıcaklıkta yapılmasını zamanında otosandan gelen bılgının bu ayar aralıgında yapılasını tavsıye ettı.

4) Diyelım ben yenı valf satın aldım taktım sorunum duzelmedı valf elımde kaldı.Benım ist ici bu ısten anlayan elınde yedek valf olan onu takıp sorunumun duzeldıgını bana gosterek kalıtelı servıs varmıdır.

Sımdıden herkese tesekkur ederım.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Subapları kontrol ettirin, kullanma kılavuzunda 0.2 emme, 0.5 egzoz diyor.

Ayrıca başka bi yerden hava almaya çalışıyor olmasın?

Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar

Hava alma konusundaki testlerini ve kontrollerini yaptım. Problem teskil eden birşeyle karsılasmadım. Ayrıca motor ısındıgında tabir dogru ise saat gıbı calısıyor. Sanki arac jikle devresi varmısta ona gecemıyor havasında Sibop ayarı henuz yaptırmadım motor ust kapagında degerlerı mevcut servıs elemanınada sordum. Zamanında otosandan gelen bılgı 0.2-0.5 tam olmadıgını 0.2-.04 karar oldugunu ve servıse gelenlerı bu sekılde yaptıklerının bılgısını verdı. O da zaten kafamı karıstırdı :(

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Şimdi gördüm, İstanbul'daymışsınız, Osman usta ne güne duruyor?

Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar

Yenı uye oldugum ıcın tam cıkaramadım sanırım Maslak Atatürk Sanayi sitesinde iletişim no alabılırmıyım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...