İçeriğe Yönlendir

Ka - Rölanti Sorunları


Koray Sezginer

Recommended Posts

Sani Gerşon

Yenı uye oldugum ıcın tam cıkaramadım sanırım Maslak Atatürk Sanayi sitesinde iletişim no alabılırmıyım.

05357238729

Oto sanayi'de, anlaşmalı iş yerleri başlığında konusuda mevcut.

Yorum bağlantısı
Serhat Çitak

Bu araçların başlıca sorunlarından biri rolanti valfi.Bence yenisini takarak yenilemiş olursunuz kafanız hem rahat olur derim.Ama muhakkak orjinal olmalı.Üstelik pahalı değil.Valfin yanındaki soketi çıkardığınızda çalışması normal olmalı ama değil diyorsunuz başka birşey var.Birde adamlar ka yı üretmeden önce oturup kafa kafa vermişler kullanma kılavuzunada yazmışlar 0.2 - 0.5 diye bunu bilip de yok bize yeni haber geldi öyle oluyor demelerine ne kadar riyakat edilir bunu ben bilemem.Gerçi burası Türkiye olmaz denen şeyler olur bu ülkede ...

Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar

Merhaba soketin mantıgını anlamadım, valf uzerınden gecen hava karısımını olcen devre oldugu kanısındayım.Cıkarılnca neden arac calısır veya calısması normaldır bılmıyorum. Sizlerden ricam sizinde denemenız. Ornek hava akış metre (maf) üzerindeki soketi cıkarttıgımızda arac calısmamaktadır.Sibop ayarı icin ıkı degerıde zamanla deneyıp en ıyı performansı alınca tam degeri anlayacagım.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Valf, rölantiyi ayarlar. Soketi çıkarınca araç beyindeki değerlerle rölantiyi ayarlıyordu diye hatırlıyorum.

Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar

Ok ozaman rölenti valf bazuk oldugu ıcın gelenlerı algılamadıgından motor sogukken titremesinin sebebide budur, diyebılırz.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Diyemeyiz, bunu diyebilecek kişi, inceleyecek usta olur. Sonuçta rölantide titremenin bir çok sebebi olabilir.

Yağlanmış bujide yapabilir mesela...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Çitak

Merhaba soketin mantıgını anlamadım, valf uzerınden gecen hava karısımını olcen devre oldugu kanısındayım.Cıkarılnca neden arac calısır veya calısması normaldır bılmıyorum. Sizlerden ricam sizinde denemenız. Ornek hava akış metre (maf) üzerindeki soketi cıkarttıgımızda arac calısmamaktadır.Sibop ayarı icin ıkı degerıde zamanla deneyıp en ıyı performansı alınca tam degeri anlayacagım.

Halil kardeşim o soketi çıkardığında aracın çalışması normal.Hatta rolanti kendiliğinden yükselirse abartı şekilde onu çekip normale döndürebilirsin lakin takıldı ise elbet bir amacı var benim bildiğim ilk çalıştırmada rolantiyi yüksek tutaraK arabanın çalışmasını sağlıyor 5 sn sonra ise tekrar rolanti normale dönüyor.

Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar

Merhaba, aracımda suan onların hic bırısı olmuyor sadece 1 veya 2dk titredikten sonra duzelıyor motor calısması. Bu aralar ıslerım yogun oldugundan baktıramıyorum valf degısımınden sonra duzelecegı kanaatındeyım.

Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar

Merhaba, aracımdaki motorun saglıklı ve performanslı çalışmasını etkileyen arızalı parça RÖLENTİ VALFİ imiş.Değişimi kendim yaptım

bütün sorunlarım düzeldi. Motordaki bir çok özellik şuan tam anlamı ile çalışmaya başladı. Bunlardan önemli kıldığım 4-5 özellik.

1 Jikle sistemi çalışmıyormuş suan çalışıyor.

2 Motor sıcakken normal rölentisinde çalışan motor fan devreye giridiğnde titiriyordu şuan titremiyor.

3 Farları açtığımda motorun rölentisi düşüyordu.

4 Direksiyon tam tur yapıldığında rölentinin düşmesi.

5 Bu çok önemli; Vites geçişlerinde yol durumuna göre gaz az geldiyse devir düşükse devrin yükselmesi.

Hafta sonu valf ile devirdaim kayışı ve iki adet gergi bilyalarınıda değişim yaptık rölentide duyulan tüm sesleri kesmiş bulunuyorum.

Herkese problemsiz araçlar iyi sürüşler.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Merhaba, aracımdaki motorun saglıklı ve performanslı çalışmasını etkileyen arızalı parça RÖLENTİ VALFİ imiş.Değişimi kendim yaptım

bütün sorunlarım düzeldi. Motordaki bir çok özellik şuan tam anlamı ile çalışmaya başladı. Bunlardan önemli kıldığım 4-5 özellik.

1 Jikle sistemi çalışmıyormuş suan çalışıyor.

2 Motor sıcakken normal rölentisinde çalışan motor fan devreye giridiğnde titiriyordu şuan titremiyor.

3 Farları açtığımda motorun rölentisi düşüyordu.

4 Direksiyon tam tur yapıldığında rölentinin düşmesi.

5 Bu çok önemli; Vites geçişlerinde yol durumuna göre gaz az geldiyse devir düşükse devrin yükselmesi.

Hafta sonu valf ile devirdaim kayışı ve iki adet gergi bilyalarınıda değişim yaptık rölentide duyulan tüm sesleri kesmiş bulunuyorum.

Herkese problemsiz araçlar iyi sürüşler.

Geçmiş olsun, neredeyse tüm kronik problemleri çözüyorsunuz :)

Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar

Tsk ederim Ford ka 8. aracım aslen eşim için aldım çengel bulmaca gibi bir oto.Yukarıdan aşağı soldan saga sorular, sorunlar çıkarabiliyor.

8 aracımın içinde 1972 model 1302s Vw birde ka yı inanılmaz keyif alarak kullanıyorum. Zaten ikiside kaplumbağa.

Bu arada bugünkü yağmurda yine sululuk yaptı.

Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar

Bu konuda birsey daha kafama takılıyor valf değişimi yaptırdıktan sonra pc takılıp yakıt ayarlarının yeniden

yapılması gibi birsey soz konusumudur ?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu konuda birsey daha kafama takılıyor valf değişimi yaptırdıktan sonra pc takılıp yakıt ayarlarının yeniden

yapılması gibi birsey soz konusumudur ?

Akünüzü söküp, 15dk bekleyip yeniden takın. İlk 500km kadar biraz tedirgin davranabilir araç ancak sonrasında sıkıntı olmayacaktır.

Akü sökümü sonrası teyp kod isteyecektir, aman dikkat!

Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar
(düzenlendi)

Tamam deneyim teşekkürler.

tarihinde Ahmet Kıyak tarafından düzenlendi
Gereksiz kısaltma
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Sani Gerşon

Arkadaşlar merhaba,1998 model klimalı ford ka aldım ilk arabam ve 10 yıl önce aldığım ehliyeti ilk kez kullanma fırsatı buldum ..Öncelikle bir bayan olarak pijamalarım ve terliklerimle gece ara sokaklarda bu işi 1 gecede çözdüm en azından arkamdan bir süre, küfür yeme riskine rağmen dikkatli ve sağdan kullanacağıma söz veriyorum. aynı rölanti sorunu bendede var,debriyaj ve frene bastığımda araba gaz veriyor ve devri yükseliyor araba kendi kendine gidiyor ,kimse inanmadı acemisin dediler ancak dün bir arkadaşım test etti ve şimdiye kadar kaza yapmaman büyük başarı haklıymışsın dedi..Sanırım bu olay çok benzin yer diye düşünüyorum ..Antalya da götürebiliceğim bir tamirci var mı önerebiliceğiniz ..Teşekkür ederim..

Nihan hanım, aracınız hayırlı olsun.

Antalya'da hiç tanıdığım yok ama yapmanız gereken ilk şey rölanti valfini temizletmek, olmuyorsa değiştirmektir. Eski kasa Fiesta ve Escort'lardan anlayan bir çok usta bu aracın motorunu 5dk da çözer...

Yorum bağlantısı
Mehmet Kıdıman

merhaba bende yeni üyeyim ford kamla ilgili 1 kaç sorunu araştırırken buldum burayı çok memnun oldum bende olmayan sorunları bile okuyorum..

Halil bey sizikine benzer bir sorunum var rolanti motoru değiştirdim kış çok kötü geçti ankarada ama arabamdan çok memnunum beni hiç yolda burakmadı ancak buji takımı değişti hatta bobin ortadan ikiye çatlamış ama genede gitti araç..

uzatmadan rolanti motorunu değiştirdim bende ilk aracı çalıştırdığımda ve ilk gaz verdiğimde kalkışta sallıyor diye dediler rolanti motorudur ancak bir çok şey düzene girdi ancak o problem dışında.

hala araç sarsılıyor kontağı kapatıp 20 dk sonra tekrar açayım ilk kalkışımda takır takır sonra normal ve buna neden olan şey sanırsam çogu ani yavaşlamamda hata viraj alırken stop etmeme neden oluyor.

rolanti valfi rolanti motoru ile aynı şey değildir sanıyorum onu sorucaktım birde parçanın masrafı nedir.

Kazasız günler.

Teşşekkürler.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hoşgeldiniz,

Rölanti valfi, motoru, sensörü vs hepsi aynıdır. Aslı valftir. Açar kapatır mekanik bi sistem. Ancak virajlarda stop ediyorsa hız sensörünüzü değiştirmeniz gerekir. 100tl gibi bir fiyatı olmalıydı. Bu arada buji ve bobin değiştiyse mutlaka buji kablolarınızı da -orjinal- almanızı öneririm.

Yorum bağlantısı
Halil Hıdırlar
(düzenlendi)

Merhaba hayırlı olsun aracınız,

Plastik monifolt tipi 4 noktadan enjektörlü araçlar için rölenti valfi parça kodu 95BF9F715AC geçiyor. Muhtemel sizin aracınızda bu parçayı kullanır. Piyasada benim rastladığım iki sınıfı var.

1. Üzerinde vermiş olduğum parça kodu ve ford yazılı orj. 90 tl (Tavsiyesi budur)

2. Üzerinde hiç birşey yazmayan parça 50tl.

Diğer sorunlarınız için ford ka dan anlayan bu araçlara hizmet veren servise gidip pc bağlatıp aracınızın motor aksamın da aksayan kısımları tespit edip onarılması en iyisidir. Deneme yanılma ile yapılan tamir bütçenizi ve zamanınızı zorlar.

Fotosu ekte, kolay gelsin.

tarihinde Halil Hıdırlar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Burcu Sedir

merhabalar tekrardan,, konum buraya alakalı olucak mı bilmiyorum ama paylaşmak istedim..aracımın direksiyon power ayarlarında sanırım problem var direksiyonu tam kıvırdığında aşırı bir gıcırtı sesi çıkarıyor bunun sebebi nedendir ? birde bu direksiyon yine kıvrılınca araba bugün stop etti bu neden olmuş olabilir giden araba stop etti...yardımcı olursanız çok sewinicem

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

merhabalar tekrardan,, konum buraya alakalı olucak mı bilmiyorum ama paylaşmak istedim..aracımın direksiyon power ayarlarında sanırım problem var direksiyonu tam kıvırdığında aşırı bir gıcırtı sesi çıkarıyor bunun sebebi nedendir ? birde bu direksiyon yine kıvrılınca araba bugün stop etti bu neden olmuş olabilir giden araba stop etti...yardımcı olursanız çok sewinicem

Direksiyon çevrilince gıcırtı gelmemeli ve stop etmemeli. Gıcırtı direksiyon kutusundan gelebilir, yağ ve kaçak kontrolü yaptırın mutlaka.

Stop etmeside rölanti valfi ile alakalı, sizinki sorunluydu yanlış hatırlamıyorsam.

Yorum bağlantısı
Burcu Sedir

yok aslında aracımın bi sıkıntısı sadece bunlar direksiyon yağı tam dolu ama sanırım power dedikleri olayda bi arıza olmalı bunun içinde komple direksiyonumu değiştirmem gerekio nasıl bi masraf çıkar sizce??bide rölanti valfi dediğiniz nedir:) ayrıca nasıl bi masraf çıkar bana :(

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

yok aslında aracımın bi sıkıntısı sadece bunlar direksiyon yağı tam dolu ama sanırım power dedikleri olayda bi arıza olmalı bunun içinde komple direksiyonumu değiştirmem gerekio nasıl bi masraf çıkar sizce??bide rölanti valfi dediğiniz nedir:) ayrıca nasıl bi masraf çıkar bana :(

İzmir'de Sabri ustamızı ( ustaeller ford servis ) ziyaret edin aracınız kendine gelsin ..

Yorum bağlantısı
Burcu Sedir

sabri ustamıza yazdım ama cvp gelmedi henüz ben bi piyasa araştırması yapıyorum :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

ŞURADA rölanti valfini görebilirsiniz. Gaz telinizin hemen yanında olmalıydı.

İzmir'de Sabri ustamızı ( ustaeller ford servis ) ziyaret edin aracınız kendine gelsin ..

Mutlaka gidin.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...