İçeriğe Yönlendir

Kaza Haberleri


Furkan Esgin
Çözüme git Misafir tarafından,

Recommended Posts

Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Bence öyle değil. Ülkede zengin olmak okumakla veya bilinçle çok olmuyor. Çoğu lüks veya güçlü araç sahibi diğer tayfadan. 


Başa dönelim, bu kazayla arabanın beygiri ya da yazılımın ne ilgisi var? :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

O sürücüler hipermil yapıp iki eli direksiyonda ve stok araba kullansalardı kaza olmazdı. 
Aracını basan var

kapak lastik var

esp of gezeni var

tek elle süreni var.

var oğlu var.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

İsterse 40 bg isterse 400 olsun fark etmez. Sürücüdür metal yığınına hüküm süren. Sürüş dinamiği bilgisi çok az. Bizim gibi onlarca otomotiv forumlarında bakın. Pilotaj yok bizim forumda dahil çoğu kişide. Az önce İzmit Gebze yaptım. Kar var rüzgar var. Rüzgar kuzeyden esiyor. Adam sağa virajı düz yol gibi dönüyor. Bilmiyor o anda arabanın ne kadar sürüş kaybı düşürdüğünü. Sola eğimli yolda sol şeride zamk gibi yapışan var. 4lü yakıp arka sisini açarak orta şeritte hesapta güvenli diye 70 km ile giden var. Bu tip cahil bilinçsiz sürücüler yüzünden kaza oluyor araç yüzünden değil

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

İsterse 40 bg isterse 400 olsun fark etmez. Sürücüdür metal yığınına hüküm süren. Sürüş dinamiği bilgisi çok az. Bizim gibi onlarca otomotiv forumlarında bakın. Pilotaj yok bizim forumda dahil çoğu kişide. Az önce İzmit Gebze yaptım. Kar var rüzgar var. Rüzgar kuzeyden esiyor. Adam sağa virajı düz yol gibi dönüyor. Bilmiyor o anda arabanın ne kadar sürüş kaybı düşürdüğünü. Sola eğimli yolda sol şeride zamk gibi yapışan var. 4lü yakıp arka sisini açarak orta şeritte hesapta güvenli diye 70 km ile giden var. Bu tip cahil bilinçsiz sürücüler yüzünden kaza oluyor araç yüzünden değil

Geçen hafta Düzceden Erzuruma gidip geldim. Dünde çocuğu İstanbula bırakıp geldim.Kocaeli İstanbul arası gördüğüm trafik kural ihlalini hiç bir yerde görmedim. Anadolu'daki bütün kural bilmeyenlerin geçtiği nokta. Yol boyunca İyi bir eds kurulsa kendini yıl geçmeden amorti eder.

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:


Başa dönelim, bu kazayla arabanın beygiri ya da yazılımın ne ilgisi var? :) 


Direkt ya da dolaylı. Belki hiç ilgisi yok. Ama başka bir şey var. Güç zehirlenmesi

 

100-120 beygir turbolu küçük bir otomobil her yere rahatlıkla gider. Çekiş sıkıntısı da çekmez. Ama biz hemen çıtır yazılım diyoruz. Neden? Daha fazla güç istemenin altında yatan psikolojik nedenler var. Nasıl toplum sağlığı iyi değilse araba anlamında da aynı. Bu sporda da aynı ticarette de aynı. Siyasette de aynı. Daha fazla güç daha iyi hızlanmak, bazıları için daha agresif hareketler yapabilme yeteneği ve başka araçlarla kapışma güdüsü. Bunlar normal değil. Bahsettiğim düşüncelere sahip sürücüler olmasın, kaza oranı %80 düşer. 
 

Bir diğer taraftan ışık ve işaretlere uymama, araç güçlü olmasa bile hızlı kullanma kusurları var. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Direkt ya da dolaylı. Belki hiç ilgisi yok. Ama başka bir şey var. Güç zehirlenmesi

 

100-120 beygir turbolu küçük bir otomobil her yere rahatlıkla gider. Çekiş sıkıntısı da çekmez. Ama biz hemen çıtır yazılım diyoruz. Neden? Daha fazla güç istemenin altında yatan psikolojik nedenler var. Nasıl toplum sağlığı iyi değilse araba anlamında da aynı. Bu sporda da aynı ticarette de aynı. Siyasette de aynı. Daha fazla güç daha iyi hızlanmak, bazıları için daha agresif hareketler yapabilme yeteneği ve başka araçlarla kapışma güdüsü. Bunlar normal değil. Bahsettiğim düşüncelere sahip sürücüler olmasın, kaza oranı %80 düşer. 
 

Bir diğer taraftan ışık ve işaretlere uymama, araç güçlü olmasa bile hızlı kullanma kusurları var. 

101 beygir 1.6 8 valf lpgli stok golf 190 km hıza ulaşıyor. 170'e kadar çok istekli çıkıyor. 

Arkadaşta 2001 vtec2 var, 9,5 saniyenin altında aracın 0-100'ü. 200'e kadar çeviriyor. 180'e kadar istekli. LPG'li ve stok.

2006 tdci stok focus 210 çeviriyor. 

 

Daha devam etmeme gerek var mı?

 

Stokla beygirle yazılımla falan çözülmez. Senin hibritin top speedi ne? aquaplaningde aracı çılgınca savurmaya yetecek hızlara ulaşır mı? Rahat rahat ulaşır. 

 

Sürücüleri bilinçlendirmek lazım, daha sıkı kontrol etmek lazım. Bir çok orta sınıf araçta 120 km/h hız o gördüğün kazayı yaptırmaya yeter de artar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

101 beygir 1.6 8 valf lpgli stok golf 190 km hıza ulaşıyor. 170'e kadar çok istekli çıkıyor. 

Arkadaşta 2001 vtec2 var, 9,5 saniyenin altında aracın 0-100'ü. 200'e kadar çeviriyor. 180'e kadar istekli. LPG'li ve stok.

2006 tdci stok focus 210 çeviriyor. 

 

Daha devam etmeme gerek var mı?

 

Stokla beygirle yazılımla falan çözülmez. Senin hibritin top speedi ne? aquaplaningde aracı çılgınca savurmaya yetecek hızlara ulaşır mı? Rahat rahat ulaşır. 

 

Sürücüleri bilinçlendirmek lazım, daha sıkı kontrol etmek lazım. Bir çok orta sınıf araçta 120 km/h hız o gördüğün kazayı yaptırmaya yeter de artar. 


psikolojik bir durumdan bahsediyorum. Araçların güçlerinden değil

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


psikolojik bir durumdan bahsediyorum. Araçların güçlerinden değil

Ama konu hakkında ilk mesajında yazılımdan turbodan aracın gücünü yetersiz bulmaktan dem vurdun :) 

 

Direksiyondaki mühim aracın gücü değil. Yoksa tofaşlar bile 160-170 km hızlara stok olarak ulaşıyor. Direksiyonda oturan yol ve hava şartlarını okuyacak, aracın dinamiklerini bilecek, bunları sentezleyip güvenli hız limitini belirleyecek. Bizde sürücüler o bilinçte değil. Ankara'da Esenboğa havalimanının yanından bizim ilçeye yol gelir. 3 gidiş 3 dönüş bölünmüş dümdüz yol. Bu yolda becerip takla atanlar, havalimanı içine aracı ile uçanlar, ne ararsan var. Hem merak etmişimdir mesela, düz yolda kaldırımı aşıp, peyzajı aşıp, havalimanı sınır duvarını yıkıp içeri nasıl girebiliyorlar diye. 

 

Sabah işe geliyorum. 4 yol ağzı ve trafik lambası benim istikametime kırmızı yanıyor. Sağ şeride durdum, lamba bekliyorum, solumdan hızla geçen tofaş selektör yapıp yeşilde geçen aracın üzerine sürdü, uzun uzun korna çaldı, aynı istikamette devam ettik, birde aramı sıkıştırdı bir müddet. Adam hem kırmızıda geçip hem yol hakkına sahip olup kendince kendisi selektör yaptığı için yol vermesini umduğu araca kaza yaptırmaya çalıştı resmen. Jant kapaklarına kadar stok, her yanı pas içinde tofaştı. Bunun güçle beygirle yazılımla alakası yok. Eğitimsiz milletiz. Bilişsel evrimimizi tamamlayamadık. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Eğitim, eğitim ve eğitim. Bu eğitim ehliyet eğitimi değil insanlık eğitimi. Nasıl insan olursun,  kurallara uymayan insanların sebep olabileceği durumları çok iyi anlatmalıyız. En basit bir kurala uymamanın cezası çok ağır olmalı. Araçlarının teknik özelliklerini yetkisiz ve bilinçsiz değiştirenler ağır ceza alsa bir daha yapmazlar. Adam alkollü araç kullanıyor ehliyetine on yıl el koyuyor, en sonunda alkollü olarak kamyona arkadan çarpıp ölüyor.

Trafik cezaları yaptırımcı değil. Gerçi hangi ceza caydırıcı ki ülkemde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

yüksek hızda su birikintisinde girerse comolokko araba güc beygir tork farketmez.
3yıl önce manisadan gelirken yagmurlu havada önümde mercedes patlamıstı böyle.
hatta gecen hafta izmir otobanında yine yagmur vardı porsche bariyerlere girmişti tek basına.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

arabanın gücü ile ilgisi yok bu tip kazaların yol durumunu okuyamamak, o koşullarda aşırı hızlı gitmek ile alakası var. en son bursa kazasında milleti biçen araç yanlış görmediysem yeni model bir benz CLS.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Özden

Vuran araç CLS 350 cdi 4 matic
image.png.01cbcfa62263ede497b8d453be20aceb.png
4 çeker aracın bu kadar kontrolden çıkmasının tek açıklaması aşırı sürat ve dikkatsizlik

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Okay Kaygusuz yazdı:

yüksek hızda su birikintisinde girerse comolokko araba güc beygir tork farketmez.
3yıl önce manisadan gelirken yagmurlu havada önümde mercedes patlamıstı böyle.
hatta gecen hafta izmir otobanında yine yagmur vardı porsche bariyerlere girmişti tek basına.

Geniş taban lastik riskli yağmurda, 185 lastikli polo daha güvenlidir bunlardan. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Selim Bilgin yazdı:

 

 


Yahu güçle yazılımla ne ilgisi var? O araba muhtemelen c180 ya da c200d yani 150ps civarı maks.  Bu kazada en büyük faktör arkadan itiş olması, belki lastik ve hız. Ama o hızı hibrid Toyota da yapar hatta Tofaş da yapar.

Bugün sabah senin hep kullandığın O3 yolunda yol boş, deli gibi yağmur yağıyor, ben orta şeritte 80 ile giderken beni geçen arabaların hepsi filo plakalı Egea vs. idi. Psikolojik sorun var evet ama arabanın beygiriyle pek ilgili olduğunu sanmıyorum. 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

O açıdan bakmayın. Hatta bu kazaya da bakmayın. İnsanlarda güç zehirlenmesi var. İnstagram videolarını izliyoruz. Araç yorumlarına bakıyoruz. Trafiğin içindeyiz. Güç zehirlenmesi, aşırı hız ve hızlanma durumları. 

Tanıdık bir genç yumurta kasa hyundaki accent aldı. Arabayı tanıdık bir usta buldu. Araba bozuk, gitmiyor, yokuş çıkmıyor diye şikayet etmiş. Usta da almış arabayı yokuşa vurmuş, arabada bir şey yok, sen vites değiştirmeyi bilmiyorsun demiş. Bunu niye anlattım, ertesi gün bu çocuk xxx hız yaptım diye story atmaya başladı. Bence de beygirle alakası yok, direksiyondaki hariç. 

Olay tamamen bilinç, eğitim ne derseniz onunla alakalı. Herkes rallici olmuş. Arabayla tek ilgisi dizelciler ayrı, vtec seviciler ayrı, fındık motorlu turbocular ayrı grup. 

Selim Bilgin yazdı:


Ben de diyorum ki arabanın beygiriyle ilgisi yok o konunun, sürücü koltuğundaki beygirle ilgisi var. 

 

Hatta belli bir gücün üstünde otomobil kullananlar ortalamanın üstü bilinçlidir. Diğer türlü sürekli patlarlar. 

Buna kesinlikle katılıyorum.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Arabam iyi çok güzel harika Merco bu burnum bile kanamadan çıktım abi.

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mahmut Yıldız yazdı:

 

Tanıdık bir genç yumurta kasa hyundaki accent aldı. Arabayı tanıdık bir usta buldu. Araba bozuk, gitmiyor, yokuş çıkmıyor diye şikayet etmiş. Usta da almış arabayı yokuşa vurmuş, arabada bir şey yok, sen vites değiştirmeyi bilmiyorsun demiş. Bunu niye anlattım, ertesi gün bu çocuk xxx hız yaptım diye story atmaya başladı. Bence de beygirle alakası yok, direksiyondaki hariç. 

Olay tamamen bilinç, eğitim ne derseniz onunla alakalı. Herkes rallici olmuş. Arabayla tek ilgisi dizelciler ayrı, vtec seviciler ayrı, fındık motorlu turbocular ayrı grup. 

Buna kesinlikle katılıyorum.


bunun güçle değil, sürekli güç artışı isteyebilen zihniyetle alakası var. Binek araçta daha çok daha çok güç isteyen biri normal araba kullanmaz zaten. Zihniyet aynı. Bağlantısı bu şekilde

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Metin Akbal yazdı:

Arabam iyi çok güzel harika Merco bu burnum bile kanamadan çıktım abi.

ama zaten kazayı izlediyseniz çarpılan araçlardan birisi ix3 bmw diğeride yine bir bmw sanırım. tamamında fantastik hasarlar yok insanların dışarıda habersizce beklemesi çok kötü olmuş. bu mercedesin fotosuna bakarsanız belli zaten. demekki yolda kalırsak ya arabadan inmeyeceğiz yada yolun dışında bekleyeceğiz.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Doğan Arşiray yazdı:

ama zaten kazayı izlediyseniz çarpılan araçlardan birisi ix3 bmw diğeride yine bir bmw sanırım. tamamında fantastik hasarlar yok insanların dışarıda habersizce beklemesi çok kötü olmuş. bu mercedesin fotosuna bakarsanız belli zaten. demekki yolda kalırsak ya arabadan inmeyeceğiz yada yolun dışında bekleyeceğiz.

 

Anlatmak istediğim bu değildi abi. Güven. Aşırı özgüven. Araban ne olursa olsun ayarını kaçırmayaksin ki tadın kaçmasın.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bunun güçle değil, sürekli güç artışı isteyebilen zihniyetle alakası var. Binek araçta daha çok daha çok güç isteyen biri normal araba kullanmaz zaten. Zihniyet aynı. Bağlantısı bu şekilde

Güç artışı istemesi veya güçlü olması sorun değil, sorun zihniyet. Ben de güçlü araba isterim tabi ama hız yapmayı sevmem. Ama yukarı verdiğim örnekteki gibi araçla hız yapmaya kalkıştıktan sonra gücün önemi yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Kilit nokta cahil cesareti ile gücün kesiştiği yer. Tehlikeli olan bu.

Cahilik seviyesi yüksekse güç az olsa da yeterli. Az cahilse daha kuvvetli araç lazım.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Whatsapp ihbarları yeniden gündeme alınmalı. 
 

ayrıca trafikte artistik hareketler yapanlara hem çok büyük para cezası hem de ertelemesiz hapis cezası gelmeli. 
 

sosyal medyada bu hareketleri paylaşanlar hakkında da benzer şeyler yapılmalı. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Sağdan giden yavaşlar, kedi çıkar durur ona bir şey denemez. Takip mesafesi şart.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...