İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Fren Sorunu


Ali Civan

Recommended Posts

Alper Demir

Konu karıştı sanki. Şimdi 2 tane problem oldu. 1. si frene basıp ABS ile duramayanlar 2. si frene basıp hemen duranlar.  Ben 1. gruptanım ama alıştım. ABS devreye girince 1. viteste gidiyormuş gibi yapıp sağa sola kaçıyorum :biggrin:  Ama şu sensör işi kafamı kurcaladı iyice, bi ara baktırmak lazım.

Yorum bağlantısı
Erkan Esin

Abi hatası kabul edilebilir fiyatta bir araba kullanıyoruz. öncelikle kabul edelim. Sonrada şunu değerlendirelim sınıfında hangi araç daha iyi fren mesafesi sunuyor ? Fiestanın duramama problemi 40km den düşük süratlerde ben her haftasonu otobanda mutlaka bir panik fren yaşıyorum (sinyaller bile açılıyor) bu fren anında bir ibreye bakın bakalım. Vites düşürerek frene bastığınızda araba nasıl duruyor.    

Yorum bağlantısı
Fırat Çakıroğlu

Abi hatası kabul edilebilir fiyatta bir araba kullanıyoruz. öncelikle kabul edelim. Sonrada şunu değerlendirelim sınıfında hangi araç daha iyi fren mesafesi sunuyor ? Fiestanın duramama problemi 40km den düşük süratlerde ben her haftasonu otobanda mutlaka bir panik fren yaşıyorum (sinyaller bile açılıyor) bu fren anında bir ibreye bakın bakalım. Vites düşürerek frene bastığınızda araba nasıl duruyor.

valla başkasını bilemem ama eşimin opel corsa 2007 model aracı ister yavaş ister hızlı panik frene basınca kütük gibi duruyor. Hatta camdan fırlayacakmış gibi öne yığılıyorsunuz. Ama kendi fiestamda özellikle yacaş hızda asılınca frene aynı öne yığılma ivmesi olmuyor. Sanki buzda kayar gibi abs devreye girip araç yürümeye devam ediyor
Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

Ani frende debriyaj+fren köklenir, vites düşürülmez...

 

fren +   debriyajmı  ?  debriyaj  +  fren mi acaba  bazen  hızla  giderken aniden  trafik durdugunda  yumusak durmak icin frene  cok yuklenmeden basıp arkasından debriyaja  bastıgımda  arac  resmen one  dogru zıplıyor ve  durması  gucleşiyor  acaba  cok yavaslayana kadar direk  fren sonrasında  debriyajmıdır  dogrusu ?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

fren +   debriyajmı  ?  debriyaj  +  fren mi acaba  bazen  hızla  giderken aniden  trafik durdugunda  yumusak durmak icin frene  cok yuklenmeden basıp arkasından debriyaja  bastıgımda  arac  resmen one  dogru zıplıyor ve  durması  gucleşiyor  acaba  cok yavaslayana kadar direk  fren sonrasında  debriyajmıdır  dogrusu ?

Panik frense durum, Yavuz bey haklı, normal durumda sadece frene basıp durmaya yakın yada vites devrine göre vites düşürmek için debriyaja basmalısın, mesela 3 le giderken kırmızı ışık gördün, durmak için frene bas ve devir rolantiye yaklaşana dek debriyaja basma, vites 4 te ise önce fren sonra vites 3 e geç debriyajı bırak sadece frene bas, yani kompresyon+fren yapacaksın.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

Panik fren ise eğer konuştuğumuz aynı anda ikisine de var gücünüzle basmanız lazım. Araçta abs olduğunu varsayarsak tabi.

Durmakla birlikte durduktan sonra aracın stop etmeyip tepkilere cevap verebilmesi de önemli burada. Debriyaj bunun için de önemli.

Peki  debriyaja  basıyor olmak  durmayı zorlaştırmazmı ? Tam bir  fren  baskısından sonramı  debriyaja  bassak ?  panik degil  fakat   hızlıca  durmak durumunda  kalındıgını  dusunursek  ? Belkide  aracın duruyor olması cok umursanmaz panik durumda  direk  fren stop edersede  etsin yeterki  durabilelim de  diyebiliriz.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Peki  debriyaja  basıyor olmak  durmayı zorlaştırmazmı ? Tam bir  fren  baskısından sonramı  debriyaja  bassak ?  panik degil  fakat   hızlıca  durmak durumunda  kalındıgını  dusunursek  ? Belkide  aracın duruyor olması cok umursanmaz panik durumda  direk  fren stop edersede  etsin yeterki  durabilelim de  diyebiliriz.

 

Yürüyen arabada debriyaja basarsak boşa atmış gibi olur ve motor devri düşer.

Motor devri rölanti seviyesine düşünce frene destek olan hava basıncı da düşer ve doğal olarak fren zayıflar.

Arkadan itişli arabada debriyaja basmadan kazık fren yapıp ön lastikleri kilitlesek bile araba stop etmez.

Önden çekişli arabada debriyaja basmadan kazık fren yaparsak ön lastikler kilitler ve araba stop eder.

O yüzden arabanın çekiş tipi absli veya abssiz fren tipine göre debriyaja basabiliriz.

Bana göre en doğrusu durmaya yakın debriyaja basmaktır.

 

Frene bastığımız anda debriyaja da basmalıyız denilmesi, motorun arabayı ittirme gücünü kesmek için ama ben buna katılmıyorum.

 

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

Yürüyen arabada debriyaja basarsak boşa atmış gibi olur ve motor devri düşer.

Motor devri rölanti seviyesine düşünce frene destek olan hava basıncı da düşer ve doğal olarak fren zayıflar.

Arkadan itişli arabada debriyaja basmadan kazık fren yapıp ön lastikleri kilitlesek bile araba stop etmez.

Önden çekişli arabada debriyaja basmadan kazık fren yaparsak ön lastikler kilitler ve araba stop eder.

O yüzden arabanın çekiş tipi absli veya abssiz fren tipine göre debriyaja basabiliriz.

Bana göre en doğrusu durmaya yakın debriyaja basmaktır.

 

Frene bastığımız anda debriyaja da basmalıyız denilmesi, motorun arabayı ittirme gücünü kesmek için ama ben buna katılmıyorum.

 

 

Tartıştıkça  çok güzel  şeyler  çıkıyor  gerçekten benim açımdan ben aslında  bu  konu ile ilgili bir  başlık varsa  bu başlık altında aklımdaki bir kaç soruyu sormak isterim , konu kirliliği yaratmamak açısından  arattım ama  çok net yakalayamadım iligli  konu  linki  paylaşabilirmisiniz ? Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Tartıştıkça  çok güzel  şeyler  çıkıyor  gerçekten benim açımdan ben aslında  bu  konu ile ilgili bir  başlık varsa  bu başlık altında aklımdaki bir kaç soruyu sormak isterim , konu kirliliği yaratmamak açısından  arattım ama  çok net yakalayamadım iligli  konu  linki  paylaşabilirmisiniz ? Teşekkürler.

 

Bildiğim kadarıyla forumda '' fren '' konulu bir başlık yok. En çok fren konuşulan başlık burası galiba.

Sorularınız varsa bence bu konudan devam edin, cevap alırsınız.

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

Bildiğim kadarıyla forumda '' fren '' konulu bir başlık yok. En çok fren konuşulan başlık burası galiba.

Sorularınız varsa bence bu konudan devam edin, cevap alırsınız.

Nihat Bey  mesela  önden cekişli  ve ABS  li  bir araç düşünürsek şu an kullandığım  My Fiesta  gibi , gecenlerde  benzer bir durum  yaşadım  TEM de  Mahmutbey yönünde ilerken  trafik birden durunca  sol  şeritte giderken önce  frene  bastım  fakat  kazık frende  yapmadım kazık fren yapıp da  arkamdakinin duramayacağı endişesiyle frene  basıp yavaşlatırken hemen  4 lü sinyallerimi yaktım arkadakini uyarmak  için sonrasında  debriyaja  bastığımda  araç tekrar ivme  kazanır gibi attı öne doğru tabi  , debriyaja  bastığımda  sanki  araç  artık benim kontrolumde  değil de  alıp  başını gidiyor  frene ve  pedala  geç  tepki  veriyor gibi  bir durum hissettiriyor  bu yüzden iyice  ayağı  hiç  pedaldan kaldırmadan araç güvenli  hız'a  indiğinde  sanırım debriyaja  basıp  rahatlatmak daha  mnatıklı gibi ...

 

Diğer türlü  düşündüğümde   debriyaj  +  frene   aynı andamı  basılması  gerekiyor ? yoksa  önce  kazık fren arasından  1-2  sn sonra  debriyaj mı ?  fakat ne olursa olsun debriyaja  basınca aracın hızı eğer  guvenli sınırlar içinde  değilde  öne atılacak  ve  fren pedalına  tepkisi de  düşerek  mesafeyi  uzatacakmış  gibi  geliyor  bana  sizin düşünceniz  nedir  acaba ?

 

Tşklr

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Nihat Bey  mesela  önden cekişli  ve ABS  li  bir araç düşünürsek şu an kullandığım  My Fiesta  gibi , gecenlerde  benzer bir durum  yaşadım  TEM de  Mahmutbey yönünde ilerken  trafik birden durunca  sol  şeritte giderken önce  frene  bastım  fakat  kazık frende  yapmadım kazık fren yapıp da  arkamdakinin duramayacağı endişesiyle frene  basıp yavaşlatırken hemen  4 lü sinyallerimi yaktım arkadakini uyarmak  için sonrasında  debriyaja  bastığımda  araç tekrar ivme  kazanır gibi attı öne doğru tabi  , debriyaja  bastığımda  sanki  araç  artık benim kontrolumde  değil de  alıp  başını gidiyor  frene ve  pedala  geç  tepki  veriyor gibi  bir durum hissettiriyor  bu yüzden iyice  ayağı  hiç  pedaldan kaldırmadan araç güvenli  hız'a  indiğinde  sanırım debriyaja  basıp  rahatlatmak daha  mnatıklı gibi ...

 

Diğer türlü  düşündüğümde   debriyaj  +  frene   aynı andamı  basılması  gerekiyor ? yoksa  önce  kazık fren arasından  1-2  sn sonra  debriyaj mı ?  fakat ne olursa olsun debriyaja  basınca aracın hızı eğer  guvenli sınırlar içinde  değilde  öne atılacak  ve  fren pedalına  tepkisi de  düşerek  mesafeyi  uzatacakmış  gibi  geliyor  bana  sizin düşünceniz  nedir  acaba ?

 

Tşklr

 

 

Araba kullanmayı öğrenmeye başladığımda alışkanlık yapmıştım, frene bastığım anda veya daha öncesinde hep debriyaja basıyorum. Babam çok kızıyordu oğlum basma şu debriyaja, duracağın zaman basacaksın.

Korkma araba hemen stop etmez derdi.

Bu alışkanlığım yüzünden bir gün az daha akaryakıt istasyonunda pompaya çarpacaktım zor durdum.

O zaman kafaya dank etti, debriyaja sonra basılacağı.

 

Yine o dönemlerde fren pedalının çalışma mesafesini kısaltmak için westihghouse'u söküp içeride hareket eden milin ucunu dışarı doğru uzatmıştım. ( Bu çok yanlış bir şeymiş yolda frenler şişip kalınca anladım )

Denemeye çıktım araba o an için normal yürüyordu frene basınca çok kuvvetli tutuyordu.

Yokuş aşağı inerken arabayı boşa aldım bir an stop edecek gibi oldu, gaz verdim stop etmesin diye.

Bir baktım boşta giden arabaya gaz verince fren yapıyor gibi oluyor. Gaza basıyorum araba yavaşlıyor, gazı bırakıyorum hızlanıyor.

O zamanda motor devri ile fren ilişiğini anladım.

 

Bunları gördüğümden bu yana hep debriyaja son anda basıyorum.

 

Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol

Hell n toe tekniğini youtubeta bir izlemenizi tavsiye ederim. Sert frenajlarda bile motor kompresyonunu kullanmak için sadece vitesi düşürmek için bas çek yapılır devriyaja senkronize olarak gazada. onun haricinde fren esnasında bende kullanmıyorum debriyajı.

Yorum bağlantısı
Hasan Baş

Arkadaslar daha oncede yazdim simdide yaziyorum durmaya yakin ABS devreye giriyor fakat arac durmuyor ilerliyorsa  ama ABS deligibi calisiyorsa pekcok kisinin yazdigi bu   ister dikkate alin ister almayin  tekerleklerdeki ABS sensurlerinden biri arzali  ben bukarad kesin konusuyorum yaptigim ve yapmakta oldugum is ama sizler lastik degistirmeye devam edebilirsiniz buda bir cozum  lastikcilerin yuzu guluyordur. 200 250 tl lastige verene kadar sensurleri degistirin yok olmadi bir tanidiginzla  denemek icin degistirin ve bakin farki .Ben sensurlarin hepsi arizali demiyorum biri arizali bunu servis bulmasi lazim aslinda tes ederse ama kimse tes etmiyor tevekulu  forumda devamli iyibir usta veya tamirci araniyor  yurt disinda olmasaydim bir tamirci acardim iyi para kaldiridim her gelenin bir iki kere gelgit yaptinmi kese doldu azina kadar sizler genede bildiniz gibi lastik degistirin lastikcilerde ekmek yemesi gerek hadi hayirli aksamlar.

 

serviste araç bilgisayara bağlanıyor herhangi bir arıza ikazı yanmıyor ama bilgisayarda arıza bulundu diyor 

Abs Kontrol Modülü İletişim Kesildi U0121:87-Of-Ipc 

diye arıza kodu veriyor servis buna abs ışığı yanmıyor abs devreye giriyor çalışıyor diyor mühendislerden gelen cevap önemli bir arıza değilmiş 

servisler bu arızayı sizce araç sahiplerine söylerler mi?

Hayır söylemezler çünki fiestaların bir çoğunda bu sorun var ve ford araçlarını geri çağırmaz ve  sorunun çözümüne gitmez

ford bu konuda ne yaptı derseniz koca bir 0 (SIFIR) 

tek çözüm yolu hakkımızı mahkemede aramak

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

Hell n toe tekniğini youtubeta bir izlemenizi tavsiye ederim. Sert frenajlarda bile motor kompresyonunu kullanmak için sadece vitesi düşürmek için bas çek yapılır devriyaja senkronize olarak gazada. onun haricinde fren esnasında bende kullanmıyorum debriyajı.

 

Hell  and  Toe   ve  Sol  Ayak  fren  teknigi günlük hayatta ne kadar uygulanabilir  teknikler acaba cok  merak ediyorum  seyrettigim videolardaki o  ayak hareketlerini yapmak için ciddi  pratik gerekli  adamlar artık otomatikleşmiş o hareketi  yaparken  refleks olarak  yapıyorlar  bizim  yeterli  pratik olamadan yapacağımız hakeketler  istenmeyen  sonuçlara  sebep olabilir , hele ki sol  ayak freni :) 

 

Uygun bir  eğitim alanında  bir  eğitmen eşliğinde  çalışmak  hem anlamak hem uygulamak açısından   daha  sağlıklı olabilir.

Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol

Hell and Toe ve Sol Ayak fren teknigi günlük hayatta ne kadar uygulanabilir teknikler acaba cok merak ediyorum seyrettigim videolardaki o ayak hareketlerini yapmak için ciddi pratik gerekli adamlar artık otomatikleşmiş o hareketi yaparken refleks olarak yapıyorlar bizim yeterli pratik olamadan yapacağımız hakeketler istenmeyen sonuçlara sebep olabilir , hele ki sol ayak freni :)

Uygun bir eğitim alanında bir eğitmen eşliğinde çalışmak hem anlamak hem uygulamak açısından daha sağlıklı olabilir.

Hell and toe o kadar abartılacak bir tarafı yok bence. Trafiğe kapalı bir alanda kendinizde deneyerek veya sakin yollardadenwyerek pratik edinebilirsiniz zor bir teknik değil.

Hell and toe nin aracınızın sağlığı içinde (aktarma organları) ve sportif sürüşlerde viraj öncesi aracınızın dengesini viyes küçültmelerde bozulmaması adına oldukça yararlı. Pratik edindikten sonra demek istediğimi anlayacaksınızdır. Anlamak ise aracın tepkilerinden yola çıkmak birazda fiİk bilgisi yeterli oluyor.

Benim aracımda ESP yok. Bazı durumlarda lastiklerimden de ötürü ciddi olarak önden koplamalar yaşıyorum. Sol ayak frenini en büyük avantajını bu zamanlarda çizgiye oturabilmek için katkısı çok büyük. Sol ayak frenini bende öğrenirken zorlandım. Ancak her zaman kapalı alanda denedim şuan sağ ayağımın hassaslığında kullanabiliyorum onuda.

Bunlara standart hızlarda ve legal hızlarda ihtiyacınız ekstrem durum yoksa gerek kalmıyor. Ancak gerek kalmıyor diye öğrenmeyecek değiliz. Kimiz zaman önden kopmalar yüzünden bariyere patlamaktan alıkoyuveriyor.

Her zaman kurslar eğitmenler yerine kendi çabamızlada birçok şeyi öğrenebiliriz. :) yeterki bol bol okuyalım.

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

Hell and toe o kadar abartılacak bir tarafı yok bence. Trafiğe kapalı bir alanda kendinizde deneyerek veya sakin yollardadenwyerek pratik edinebilirsiniz zor bir teknik değil.

Hell and toe nin aracınızın sağlığı içinde (aktarma organları) ve sportif sürüşlerde viraj öncesi aracınızın dengesini viyes küçültmelerde bozulmaması adına oldukça yararlı. Pratik edindikten sonra demek istediğimi anlayacaksınızdır. Anlamak ise aracın tepkilerinden yola çıkmak birazda fiİk bilgisi yeterli oluyor.

Benim aracımda ESP yok. Bazı durumlarda lastiklerimden de ötürü ciddi olarak önden koplamalar yaşıyorum. Sol ayak frenini en büyük avantajını bu zamanlarda çizgiye oturabilmek için katkısı çok büyük. Sol ayak frenini bende öğrenirken zorlandım. Ancak her zaman kapalı alanda denedim şuan sağ ayağımın hassaslığında kullanabiliyorum onuda.

Bunlara standart hızlarda ve legal hızlarda ihtiyacınız ekstrem durum yoksa gerek kalmıyor. Ancak gerek kalmıyor diye öğrenmeyecek değiliz. Kimiz zaman önden kopmalar yüzünden bariyere patlamaktan alıkoyuveriyor.

Her zaman kurslar eğitmenler yerine kendi çabamızlada birçok şeyi öğrenebiliriz. :) yeterki bol bol okuyalım.

 

Sol ayak freni  önden  veya  arkadan kaymalarda  aracı  bu kaymayı  önleyip  aracı yere yapıştırmak için mi kullanılıyor  tam olarak ,  viraja  hızlı girdiniz  araç kopmaya  basladı  diyelim  frene  bassak  alıp başını gidicek bu noktada sol ayakla  fren sg ayakla   gaz  vererek  aracın  kaymasını önleyip  yolu tutmasını sağlıyoruz sanırım. :)

Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol

Sol ayak freni önden veya arkadan kaymalarda aracı bu kaymayı önleyip aracı yere yapıştırmak için mi kullanılıyor tam olarak , viraja hızlı girdiniz araç kopmaya basladı diyelim frene bassak alıp başını gidicek bu noktada sol ayakla fren sg ayakla gaz vererek aracın kaymasını önleyip yolu tutmasını sağlıyoruz sanırım. :)

Sadece önden kopmalarda. Arkadan kopma yasadiginizda gaz çekmeniz bile sakıncalı.

Önden kopan aracinizda sağ ayak gazda sol ayak frende burnu oturtabilirsiniz çizgiye.

Arkadan kopan araçta egerki çok suratliyseniz zaten yapacak birşey yok. Ama aracın arkası ufak ufak yanınıza gelmeye basladiysa bunu biraz daha gaz vererek, dengeli bir gazla daha dogrusu çizgiye oturabilirsiniz.

Youtubeta bunlarla ilgili çok güzel videolar var.

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

Sadece önden kopmalarda. Arkadan kopma yasadiginizda gaz çekmeniz bile sakıncalı.

Önden kopan aracinizda sağ ayak gazda sol ayak frende burnu oturtabilirsiniz çizgiye.

Arkadan kopan araçta egerki çok suratliyseniz zaten yapacak birşey yok. Ama aracın arkası ufak ufak yanınıza gelmeye basladiysa bunu biraz daha gaz vererek, dengeli bir gazla daha dogrusu çizgiye oturabilirsiniz.

Youtubeta bunlarla ilgili çok güzel videolar var.

Anahtar kelime  nedir  hocam nasıl aratalım youtube  da :) 

Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol
(düzenlendi)
Anahtar kelime nedir hocam nasıl aratalım youtube da :)

Left foot brake diye aratmak yeterli olucaktir. Yada left foot brake on FWD diyede aratilabilinir :) onerilen sayfalar diye cikcan yan kisimlarda da zaten gozunuze carpar. :)

tarihinde Güvenç Terzierol tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Debriyaja frenden once basmak fren mesafesini uzatir ama direksiyonun tekerleklere hakimiyeti daha etkili olur. Debriyaja yarim veya tam basilacak durumlar yol sartlarina gore degisir. Gunluk kullanimda acil frende (panik fren) vites dusurmeyi basarabileni tebrik etmek gerekir. Debriyaja frenden once ne zaman basariz derseniz kaygan ve karli zeminler buna ornektir.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol
(düzenlendi)

Anahtar kelime nedir hocam nasıl aratalım youtube da :)

http://youtu.be/xl7O01h7MU4

Burada açıklayıcı ve

bu videoda peter solbergin kullanışı italyada özellikle 0:51 - 0:53 gibi özellikle yoldaki konumuyla ayak hareketlerinin sekronuna bakarsanız özellikle, virajınhangi konumundayken yaptığı oldukça açıklayıcı :)

http://youtu.be/LGk1p3-3kgY

tarihinde Güvenç Terzierol tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emrah Akdoğan

Bir servis yetkilisi fiesta ince yanak olduğundan benim aracımda abs nindaha çabuk devreye gireceğini söyledi normalmiş???

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Coşkun Biçer

Debriyaja frenden once basmak fren mesafesini uzatir ama direksiyonun tekerleklere hakimiyeti daha etkili olur. Debriyaja yarim veya tam basilacak durumlar yol sartlarina gore degisir. Gunluk kullanimda acil frende (panik fren) vites dusurmeyi basarabileni tebrik etmek gerekir. Debriyaja frenden once ne zaman basariz derseniz kaygan ve karli zeminler buna ornektir.

Saygilarimla.

polimige girmiyecem ama yanlis biliyorsunuz debriyaja once basmak fren mesafesini kisaltir arac  vites de ise hareket etmeye zorladigi icin fren mesafesi uzar debriyaja basildigi zaman ise motordan gelen guc akimi kesildigi icin  fren mesafesi duser . Bu siteye yorum yazmiyacaktim ama   sayenizde tekrar yazdim buradakilerin cogu Ataturk dusmani cikti ben Turkiyede  ikamet etmedigim halde evimin duvarinda Ataturk resmi asili  neyse  aldigim cevaplardan dolayi cok buyuk hayel kirikligina ugradim  o yuzden uzun zamandan beri ilkez giriyorum sizdende ozur dilerim amacim ukalalik yapmak degildi.

ABS sorununa gelince  eger sensurlari denemek isterseniz  sensurlari degistirmek cok basit veya lastiklerdemi yoksa elektronikmi diye dusunurseniz sorunu  ya ABS kapatin ve fren yapin arac normal sorunsuz duruyorsa elektronik sorun oda  %90 sensurlardan ABS i  kapatamiyorsaniz sigortasini cikartin veya  on disk frenlerin arkasinda  akslara bagli  sensurlerin birinin baglantisini cikarin o zaman ABS devre disi kalacaktir icerde haliyle ABS lambasi yanar onemli degil o selikde fren yapin  frenler normal calisiyorsa arac durmasi gerektigi gibi duruyorsa  sorun lastiklerde  degil elektronik   her arac sorun cikardiginda  servise kosmayin arkadaslar zaten arac sahibi olmak Turkiyede zaten yeteri kadar pahali  ekstra masraf cikarmayin kendi kendinize saygilarimla iyi seneler hepinize

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Yunus Emre Kurt

Evet Alper bey yüksek hızlarda deniyorum bu sefer de neredeyse aBS yi devreye sokamıyorum. Aracın burnu öne doğru eğilip müthiş bir ivmeyle yavaşlıyor. 30-40 km hıza düşünce ayağımı frenden çekip aynı dozda tekrar basıyorum aBS devreye giriyor. Bu işin tam tersi olması lazım değil mi.

 Ben de 2012 fiesta kullanıcısıyım. bu sorunu defalarca yaşadım. Hatta çok komik bir süratle seyrediyorken kaza da yaptım öndeki araca çarparak. Araç özellikle düşük süratteyken sorun yaşatıyor ve bunun lastikle hiç alakası olduğunu düşünmüyorum en azından fiestalarda. Birde ayağım frendeyken hafif bozuk bir zemindeysem eğer yine ABS devreye giriyor. Aynı yoldan Passat, Astra ve Corsa ile geçtim en ufak bir sorun olmazken fiesta resmen saçmalıyor.

"Ankaradaki Otokoç servisi konuyla ilgili olarak şu yorumu yaptı her defasında ; abs devreye girmezse bir sorun var diyeibliriz ama devreye giriyor dolayısıyla buna herhangi bir müdahalede bulunamayız bu modeller böyle." verilen cevap bu. Kabul edelim artık hata biz Ford kullanıcılarında ki gidip bu markadan araç satın almışız ve bu zihniyetten satış sonrası destek bekliyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Emre Candan

Araç son 2 ay içinde aşırı erken ABS'ye girmeye başladı, lastiklerim sıfır sayılır henüz 22.000km'de lastikçi 25.000km daha götürür dedi. Rot balansı yaptırdım her şey düzgün. Fren balatası ömrünü yarılamış dediler sadece. 

 

Araç 23.000km'de değiştirsem mi sizce?

 

Bugün 80 km hız ile 100-150 metre de zor durdum durana kadar araç ABS'den çıkmadı sağ sol yaparak zor durdum, motor freni aklıma gelmedi o an panikle. 

 

Bu erken ABS olayı canımı çok sıkıyor, özellikle tozlu ve az bir şey topraklı asfaltta çok devreye giriyor. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...