İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Fren Sorunu


Ali Civan

Recommended Posts

Murat Ersel Çevik

Lastikler ne marka? Diş tipi vs de önemli. Bence neden lastikler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Doğan

Aynı sorun bende de mevcut benimde lastikler yeni, otokoça gösterdim bu araçların tümünde olduğunu söylediler. Kaderimiz sanırım erken abs..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Araç son 2 ay içinde aşırı erken ABS'ye girmeye başladı, lastiklerim sıfır sayılır henüz 22.000km'de lastikçi 25.000km daha götürür dedi. Rot balansı yaptırdım her şey düzgün. Fren balatası ömrünü yarılamış dediler sadece. 

 

Araç 23.000km'de değiştirsem mi sizce?

 

Bugün 80 km hız ile 100-150 metre de zor durdum durana kadar araç ABS'den çıkmadı sağ sol yaparak zor durdum, motor freni aklıma gelmedi o an panikle. 

 

Bu erken ABS olayı canımı çok sıkıyor, özellikle tozlu ve az bir şey topraklı asfaltta çok devreye giriyor. 

Emre bey konunuzu birleştirdim. Durum maalesef kronik. Bu sebeple forumda kaza yapan hatta aracını satan da var. Bana sorarsanız tamamen araç yazılımı ile alakalı ama bunu düzeltecek zihniyet sahip olduğunuz markada maalesef yok.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Aracı aldığımda Bridgstone B250 lastik vardı.3bin kilometrede hemen değiştirdim ve Continental premium contact 5 aldım. Şikayetlerim baya azaldı. Kesinlikle fren perfomansı arttırmak için düşük hızlardan ford mühendisliği bence ödün vermiş. Düşük hızlarla giderken abs girerse fren pedalına daha kuvvetli asılmak bir çözüm. Ayrıca tampon tampona dur kalk trafikte dikkatli olmak gerekli. Öndekine magandalık yapıp tamponuna yapışmamalı çünkü hiç düşünmediğiniz bir anda abs devreye girebilir.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Doğan

Emre bey konunuzu birleştirdim. Durum maalesef kronik. Bu sebeple forumda kaza yapan hatta aracını satan da var. Bana sorarsanız tamamen araç yazılımı ile alakalı ama bunu düzeltecek zihniyet sahip olduğunuz markada maalesef yok.

Gecen gün u dönüşü yaparken manevrada döner sandım dönmeyeceğini anladım frene bastım ABS devreye girdi park halindeki kartala çarptım. Normal frende gayet mesafe vardı durması için fakat ABS yuzunden duran arabaya carptim.. Çok dikkatli kullanmak gerekiyor tavsiyem aman ha frenlere kesinlikle güvenmeyin
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

abs de lastik bloke olmaz dönmeye devamn eder. ettiği sürece direksiyon yönledirme imknaı vardır: bu tip durumda sonunsa kadar fren pedalına basın tüm güğç ile. yaklaşık 60 70 kg pedalda yük lazım ve direksiyon mebvrasına devam ama keskin harektle olmadan. tabii tüm bunlar için iyi de lasitk gerekir.

Yorum bağlantısı
Emre Candan

Lastikler iyi aslında Hankook S1 Evo dişleri gayet yerinde. 

 

Erken ABS sorunu rezalet bir şey, arabada ABS olmasa daha iyi bence o derece soğudum. Özellikle az bir şey tozlanmış yollarda, inşaat yakınlarında fln araba kafayı yiyor ABS devreye anında giriyor. Normal asfaltta ise bazen deneyim diyorum hiç ABS'ye girmeden çat diye duruyor. 



Aslında yukardaki yazımda kısaca değindim;

EBC Green stuff Fren balatsı ve EBC delikli fren diski. Toplamda 500 TL felan tutuyor. Ben uyguladım 2010 model 1.6 Fiesta. Şuan ki fren performansım öncekine kıyasla % 60 artış var. ABS 'ye gerek kalmadan inanılmaz bir fren performansı. Bir tüketici olarak kesinlikle tavsiye derim.

Saygılarımla
İsrafil

 

Nereden temin edip, nereye taktırabiliriz bu diskleri? Delikli disk çabuk soğuyacağı için, zaten mantıken daha iyi performans sunacaktır. %60 iddialı olmuş, eğer eminseniz harika. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ilginç bir durm. var olan sorun şu: frenleri çok iyi tutarak lastiği kitlemesi.

disk ve balata daha da iyi olursa sonuç ne olur?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Safak Acar

ilginç bir durm. var olan sorun şu: frenleri çok iyi tutarak lastiği kitlemesi.

disk ve balata daha da iyi olursa sonuç ne olur?

Kayar gider :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Balata ve disk ile ilgili problem yok ki. Abs girmediği sürece zaten iyi tutuyor. Ama abs saçma sapan giriyor. Girdiği an ufaktan çekip tekrar dozajlı basmak gerek. Ben bizim kasa kötü sanıyordum, son fiestalar daha berbat. 20-30 la giderken bile bazen ani tokatlamalarda abs resmen şov yapıyor takır takır

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bana göre fren kuvveti iyi. ABS de pek devreye girmiyor, ben de sorun yok gibi. 

Yorum bağlantısı
Tamer Geveci

1-Balatalarınız yanmışsa da ,

2-Disklerinizde belirgin eğrilik varsa da ABS nin kolay devreye girebileceğini tahmin ediyorum.

Yorum bağlantısı
Emre Candan

Akşam biraz zorladım aracı, bu sefer neredeyse hiç ABS'ye girmedi. Sanırım asfalt ve yol ile alakalı bir durum. Ya da balatalarım %50 civarı bittiği için ara sıra oluyor bu sorun. Ama artık pek güvenemiyorum. Normal zamanda fren harika çok iyi ama işin içine ABS girerse veya ABS devreye girer mi düşüncesi kötü. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Akşam biraz zorladım aracı, bu sefer neredeyse hiç ABS'ye girmedi. Sanırım asfalt ve yol ile alakalı bir durum. Ya da balatalarım %50 civarı bittiği için ara sıra oluyor bu sorun. Ama artık pek güvenemiyorum. Normal zamanda fren harika çok iyi ama işin içine ABS girerse veya ABS devreye girer mi düşüncesi kötü. 

 

Bu sorunun balatalarla alakası yok. Aracı ben sıfır aldım.

 

Zaten sıkıntı şu ki uğraşınca olmuyor. Frene asılınca araç duruyor. Sıkıntı şu siz asılmadığınızda tahmin etmeyeceğiniz bir an (alakasız) abs devreye giriyor ve fren mesafeniz bir anda uzuyor. Bu da düşük hızlarda meydana geliyor. Zaten o an frene yüklenseniz araç duruyor.

 

Pilotaj olarak hatamız ise Abs devreye girdiğinde abssiz araç kullanma alışkanlığımızdan ötürü fren pedalına daha dengeli basmaya çalışıyoruz ve o bir kaç saniyede daha da fren uzuyor. Tam tersi bir davranış sergileyip fren pedalına yapıştırmak gerekiyor.

 

Tek çözüm iyi lastik ve düşük hızda düşük fren basıncında nadir zamanlarda giren absye anında fren pedalına yapıştırarak karşılık vermek. 

 

Abartmamak lazım aslında çok nadiren oluyor. Fiestanın frenleri aslında fena değil. Bizim şikayetimiz nadiren meydana gelen durum. Bence fren kalibrasyonu yapan ford mühendisleri daha iyi bir sonuç almak için düşük hızlardaki bu durumdan feragat etmişler.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

ABS li araçta acil durumda tam basınç verilir, titrese de basınç arttırılır.  Buradaki sorun bu değildir herhalde. 

Yorum bağlantısı
Emre Candan

Ben bu ABS belası yüzünden delikli disk fren taktırmayı düşünüyorum 4 tekere de. 

 

ABS Dünya'nın en aptal teknolojisidir 2015 yılında ayrıca, 20-25 yıldır hala geliştiremediler bu teknolojiyi. 

 

Apaçık ortada aracın durma mesafesini uzatıyor, illa her ani frenleme de, direksiyon kırmak gerekmiyor, geliştirip kamera vs... ile bunu ABS + vs... diye güncellemek zor olmasa gerek 2015 yılında. 

 

Veya ESP gibi ABS'yi açma kapatma tuşu koysunlar olsun bitsin. 

Yorum bağlantısı

Yüzey ıslaksa,tozluysa sadece fiesta'da değil her araçta beklenmedik tepkiler oluşuyor. Sensör kaymayı algıladığı anda abs'yi devreye sokuyor. Biz ABS yüzünden araca kızsak da aslında öyle bir yüzeyde fren yapmak ABS için davetiye çıkarmak. ABS'nin devreye girmesi için aslında fren yaparak ilk hamleyi sürücü başlatıyor. Bu tip yüzeylerde ABS olmasaydı yapacağımız tek hareket; tekerleklerin dönmesini kesmeden yavaşlama sağlamak. Yani motor freni ya da çok hafif fren ile ilk yavaşlamayı sağlayıp, yapılabiliyorsa vites düşürmek. 

 

Sonuçta panik halinde reflekslerimize, buradan yön vermek çok kolay olmasa da abs'nin devreye girdiği durumlar kullanıcıda zamanla şartlanma sağlayarak, panik haline gelecek durumların frekansını azaltır. Bu nedenle, su birikintisi, toz, çamur, çakıl taşı gibi yüzeyi bozan koşullar gördüğümde aracım çok sağlamfrenlere sahip olmasına ve gereksiz yere ABS'nin devreye girdiğine şahit olmasam da o yüzeyde fren yapmayacak hıza düşmeye çalışırım. Mondeo'da böyleydi, Seat ile de benzer zeminlerde frenle kontrolsüz bir durum oluştuğuna şahit oldum. 

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Ömer Zahit Kara

Absnin istenmediği zaman devreye girdiğini ve bunun gerçekten risk oluşturduğunu düşünen arkadaşlar mutlaka aracın abs sigortasını çıkarıp kullanmayı deneyin. İsteyipte duramamaktansa, kızaklayarak durmak daha evladır bence. Hem böylelikle sorunun lastiklerden, balatalardan ve disklerden olup olmadığını anlarsınız.

Yorum bağlantısı

Buzlu yolda abs olmadan kontrol kaybedildiğinde durmaya çalışmanızıda tavsiye edeyim o zaman. Yapmayın arkadaşlar abs sayesinde direksiyon kontrolünü kaybetmekten kurtuldum 2 defa .

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

Ben bu ABS belası yüzünden delikli disk fren taktırmayı düşünüyorum 4 tekere de. 

 

ABS Dünya'nın en aptal teknolojisidir 2015 yılında ayrıca, 20-25 yıldır hala geliştiremediler bu teknolojiyi. 

 

Apaçık ortada aracın durma mesafesini uzatıyor, illa her ani frenleme de, direksiyon kırmak gerekmiyor, geliştirip kamera vs... ile bunu ABS + vs... diye güncellemek zor olmasa gerek 2015 yılında. 

 

Veya ESP gibi ABS'yi açma kapatma tuşu koysunlar olsun bitsin. 

Emniyet kemerinden sonra en çok hayat kurtaran donanımdır. ABS nin  fren mesafesini uzattığı durumlar binde bir olur. Yapılan hata tam fren kuvveti uygulamamaktır. 

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten
(düzenlendi)

Eski kasa fiesta için konuşuyorum firenler benide tedirgin ediyor sanki durmayacakmış gibi bir his oluşuyor çoğu zaman, disk ve balataları değişeli çok olmadı ama firen hidroliğini değişeli çok oldu ayrıca markalı bir hidrolikte değildi. Firen hidroliğini değişelim dediğimdede ustalar pek yanaşmadı. İyi bir firen hidroliği alsam fark olur mu acaba? Pedala uyguladığım basma kuvveti bana fazla geliyor bir çok araba kullandım çok daha az kuvvetle duruyor arabalar.

tarihinde Vasfi Gişten tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ben bu ABS belası yüzünden delikli disk fren taktırmayı düşünüyorum 4 tekere de. 

 

ABS Dünya'nın en aptal teknolojisidir 2015 yılında ayrıca, 20-25 yıldır hala geliştiremediler bu teknolojiyi. 

 

Apaçık ortada aracın durma mesafesini uzatıyor, illa her ani frenleme de, direksiyon kırmak gerekmiyor, geliştirip kamera vs... ile bunu ABS + vs... diye güncellemek zor olmasa gerek 2015 yılında. 

 

Veya ESP gibi ABS'yi açma kapatma tuşu koysunlar olsun bitsin. 

Frenlerin kilitlenmeden, tekerlerin dönmeye devam ederek daha hızlı ve kesin bir durdurma fikriniz var mı?

Yorum bağlantısı
Emre Candan

Frenlerin kilitlenmeden, tekerlerin dönmeye devam ederek daha hızlı ve kesin bir durdurma fikriniz var mı?

 

Düzgün fren konulabilir. Trend pakete ayrı Titanium pakete ayrı fren koymasın o zaman Ford büyük firmaysa. 

 

E90 320d kullanıyorum, C180'de kullandım önler delikli disk, ekstra olarak ve araç 90km sabit hızda panik frende bile ABS'yi devreye sokmuyor çat diye duruyor az bir şey acı lastik sesi çıkarıp. Disk fren ile kampana fren arasında bir firmaya araç başı kaç $ maliyet olur? Maksimum 50-100$ bunun acısını 30 defa çıkarıyorlar zaten. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Eski kasa fiesta için konuşuyorum firenler benide tedirgin ediyor sanki durmayacakmış gibi bir his oluşuyor çoğu zaman, disk ve balataları değişeli çok olmadı ama firen hidroliğini değişeli çok oldu ayrıca markalı bir hidrolikte değildi. Firen hidroliğini değişelim dediğimdede ustalar pek yanaşmadı. İyi bir firen hidroliği alsam fark olur mu acaba? Pedala uyguladığım basma kuvveti bana fazla geliyor bir çok araba kullandım çok daha az kuvvetle duruyor arabalar.

Olur, kalite bir hidrolikle değiş bence, bende değiştim bu arada :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Düzgün fren konulabilir. Trend pakete ayrı Titanium pakete ayrı fren koymasın o zaman Ford büyük firmaysa. 

 

E90 320d kullanıyorum, C180'de kullandım önler delikli disk, ekstra olarak ve araç 90km sabit hızda panik frende bile ABS'yi devreye sokmuyor çat diye duruyor az bir şey acı lastik sesi çıkarıp. Disk fren ile kampana fren arasında bir firmaya araç başı kaç $ maliyet olur? Maksimum 50-100$ bunun acısını 30 defa çıkarıyorlar zaten. 

Kampana fren diske göre daha güçlü fren yapar yalnız, biliyorsun değilmi?  handikapı uzun süre frene basarsan ısınması tutmaz olmasıdır, ama bu genelde kamyon gibi ağır araçlarda olur, o yüzden arabalarda pek kullanılmaz, özelliklede çok hızlı giden ve peş peşe sert frenler yapması gerekebilen bu tarz araçlarda, bilgilendirme açısında yazayım dedim...

 

Bende arkalarda disk isterdim, ama tamamen görünüş için, yoksa zaten arkalarda fren o kadar etkili değildir, güç fazla binmez, ısınmada olmadığından kampana yeterli gelir, önede kullanırsın aslında ama dediğim gibi hemen ısınıp tutmayacağından olmaz, yoksa önde kampana olsa frene asıldığında tekerleri bile koparacak kadar güç verebilirsin, bak bakalım o zaman 90la kazık fren yapınca abs ne yapıyor :)

 

90 la giderken abs yi devreye sokmaması lastiklerden kaynaklanır genelde, daha sonra araç ağırlığı yol şartları vs. gelir, diskle ilgisi yok anlayacağın, kampanada daha fena şekilde fren yaptırır aslında fakat dediğim gibi handikapları var... bu arada benim arabada abs siz temiz asfaltta duruyor mesela...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...