İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Kalorifer-klima İle İlgili Herşey


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Sadettin Çelik

Her zaman hanımla beraber işe gidip geliyoruz her sabah aynı asıl benim taraf erken çözmeli ama tam tersi oluyor nefestenmi daha çok bugu oluyor bu yüzdenmi geç çözülüyor bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Serdar Akgül
Benim kaloriferde herhangi bir sorun yok ama ön cama üfleyen gözeneklerin sol (sürücü) tarafındakilerde galiba bir tıkanıklık var. Kaloriferi camlara verdiğimde ön cam sağ taraf güçlü üflerken, sol taraf az üflüyor, bu da iç buğulanmada ön camın sürücü tarafının buğusunun giderilme süresini uzatıyor. Bu konuda çözüm önerisi olan arkadaş var mı?

Aynı sıkıntı bende de var? Şimdi sizden duyunca acaba sürücüyü rahatsız etmesin diye böyle bir uygulama mı yapılmış diye düşünmeye başladım?

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Aynı sıkıntı bende de var? Şimdi sizden duyunca acaba sürücüyü rahatsız etmesin diye böyle bir uygulama mı yapılmış diye düşünmeye başladım?

Öyle bir uygulama yok.Bende sağ sol farkı yok.

Yorum bağlantısı
Sedat Can

Kaloriferi açıp elle kontrol ettim, sürücü tarafı az üflüyor, yolcu tarafı fazla üflüyor, acaba özellikle böyle mi yapıldı, yoksa sürücü tarafında bir tıkanıklık mı söz konusu.

Yorum bağlantısı
Yetkin Akın

Kumanda sistemi ile ilgili bir probleme benziyor.Sistemde oluşan boşluklar yönlendirme kapaklarının yerine tam oturmasını sağlayamamasından bir tarafa fazla hava akışı oluyordur.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kalorifer boruları bazı dirsekler ile geçmeli plastik borulardır, zamanla, geçmelerden sızıntılar başlar ise, bazı hava kanallarından az hava gelebilir, düzeltilmesi basittir ancak torpido sökülürse :dance4:

Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik

Evet o ön gögüsü söktürmeyi hiç gözüm yemiyor, pişman olma durumu var çok sıkıntı yaratmayan bir şeyi halledelim derken başka sıkıntılara yol açmak korkusu (tıkırtı,gıcırtı ses yapması gibi)

Yorum bağlantısı
Sedat Can
Evet o ön gögüsü söktürmeyi hiç gözüm yemiyor, pişman olma durumu var çok sıkıntı yaratmayan bir şeyi halledelim derken başka sıkıntılara yol açmak korkusu (tıkırtı,gıcırtı ses yapması gibi)

+1000

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Uğur Duman

Arkadaşlar 2004 focusum da 4. kademeye getirdiğimde otamatik devreye girmesi gereken klima devreye girmiyor aceba neden?4. devrede normal çalısıyor klimayı acıncada çalışıyor ama 4. devrede otamatikman devreye girmesi gereken klima devreye girmiyor?Birde kalorifer radyatörü arızalı herhalde değişmesi lazım sıcak üflemiyor tam olarak.Ilık veriyor. Havalar ısınırsa yani güneş versa biraz daha fazla sıcak veriyor?Aceba neden?Kalorifer radyatörümü değişecek aceba?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Radyatörden önce bakılması gereken yerler var.. Radyatöre sıcak su geliyormu musluk açıyor mu, bakmak lazım.. Bir ustaya gidin bence..

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Arkadaşlar 2004 focusum da 4. kademeye getirdiğimde otamatik devreye girmesi gereken klima devreye girmiyor aceba neden?4. devrede normal çalısıyor klimayı acıncada çalışıyor ama 4. devrede otamatikman devreye girmesi gereken klima devreye girmiyor?Birde kalorifer radyatörü arızalı herhalde değişmesi lazım sıcak üflemiyor tam olarak.Ilık veriyor. Havalar ısınırsa yani güneş versa biraz daha fazla sıcak veriyor?Aceba neden?Kalorifer radyatörümü değişecek aceba?

klima 4. kademede otomatik olarak devreye girmez. sadece üfleme konumunu cam konumuna getirirseniz otomatik olarak devreye girer.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Atilla Uğurel

Arkadaşlar benim focusun kaloriferini çalıştırdığımda torpido tarafından gıcır gıcır ses geliyor.Acaba bu ses neden kaynaklanıyor olabilir. Bu sesi gidermek için ne yapmam gerekir.Yardımlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Torpido kapağını çıkarttığınızda kalorifer motoru var orada görürsünüz.Yağsız kaldığından sanırım ses yapıyor.Benim araçta da çok soğuklarda 2.kademede ses geliyor 10 sn sonra kesiliyor. 1. kademe de çalıştırıp 5 sn sonra kademe yükseltirsem gıcırtı sesi hiç gelmiyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Soğuk havada yapar... Isınınca keser... Bişey yapmaya gerek yok bence...

Yorum bağlantısı
Yetkin Akın
Arkadaşlar benim focusun kaloriferini çalıştırdığımda torpido tarafından gıcır gıcır ses geliyor.Acaba bu ses neden kaynaklanıyor olabilir. Bu sesi gidermek için ne yapmam gerekir.Yardımlarınızı bekliyorum.

Kalorifer Motor'unun BURÇ'ları yada tipine göre Rulman aşındığı için gıcır gırç v.b sesleri gelmekte yağlamak geçici çözüm ancak Burç'ları değiştirmek sorunu kökten çözer.

Yorum bağlantısı
Sedat Can
(düzenlendi)

Aracımı çalıştırıp biraz ısıttıktan sonra klimayı açtım, düğmeye basmamla birlikte demir demire sürtme sesi gibi ses geldi, araç stop etti. Klimayı kapatıp tekrar aracı çalıştırdım, hareket halinde klimayı yine açtım, ancak sanki birşey aracı zorluyormuş gibi oldu ve arıza lambaları yandı, hemen kapattım klimayı. Birkaç yere gösterdim klima kompresörü kilitlemiş değişecek, tamiri randıman vermez dediler. Servislerde fiyat araştırmamda kompresöre 720 Tl. +Kdv :) diince alternatif yollar aradım. Son olarak Şaşmazda ford yedek parça satıcısında motorcraft marka sıfır klima kompresörünü 400 Tl.ye buldum. Yedek parça yetkilisi ürünün asıl fiyatının 700 Tl. olduğunu ancak stok ürün olduğu için bu fiyattan satabileceğini söyledi. Biraz da kış mevsimi olmasından avantajlıydım. Sonuçta değişim yapıldı, klima kompresörü + gaz + yağ + polen filtresi 600 Tl.ye mal oldu. Şu an gayet güzel ve memnunum. Servislerdeki bu fiyat uçurumunu h

tarihinde Sedat Can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yetkin Akın

Araçta LPG sistemi varsa kaloriferin ısıtmasını etkiler şöyle etkiler Kalorifer sistemine paralel olarak bağlanan LPG Regülatörü kalorifer peteğinden önce olduğundan debisi düşen su yeteri kadar kalorifer peteğinden geçemediği için kalorifer az ısıtır. Çözümü için ise LPG regülatörüne giriş yapan hortumu daraltarak kalorifer sistemine giden suyun debisini artırmaktır.

Yorum bağlantısı
Emre Okur

benim de bir sorum var.dijital klima var araçta.kapalı konumdayken içeriye hava alması doğal mıdır?tamam içeriye üflemiyor ama sıcak ayarda bıraktıysam sıcak,soğukta bıraktıysam gayet soğuk hava geliyor içeriye.

hele bir camı açarsam resmen estiriyor kalorifer :)

servise bu sebepten gittiğimde bilgisayara bağladı ve açılıp kapanan zımbırtılarda sorun olmadıığını söyledi ama tatmin olamadım nedense

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Normal klimada da var. İç sirkilasyonu kesince yapıyor mu?

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
benim de bir sorum var.dijital klima var araçta.kapalı konumdayken içeriye hava alması doğal mıdır?tamam içeriye üflemiyor ama sıcak ayarda bıraktıysam sıcak,soğukta bıraktıysam gayet soğuk hava geliyor içeriye.

hele bir camı açarsam resmen estiriyor kalorifer :p

servise bu sebepten gittiğimde bilgisayara bağladı ve açılıp kapanan zımbırtılarda sorun olmadıığını söyledi ama tatmin olamadım nedense

Eğer içeri hava almazsa bir süre sonra camlar buğu olur. Ön ızgaralardan giren hava arka tampon altında aracı terkeder ve içieride sürekli tazelenmiş hava olur. İç dolaşım tuşu hava akışını kesiyorsa sorun yoktur.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Arkadaşlar polen filtresini kendimiz söküp temizlesek faydası olur mu biraz? Söküp-takarken ve temizlerken dikkat edilecek önemli bir husus var mı?

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Filitre temizlenmez. Değiştirilir. (zaten 8-12 lira) Söküp takerken tırnaklarına dikkat etmek gerekiyor. Ve polen bantı diye çift taraflı bir bant var onun iyi yapışması gerekiyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...