İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Kalorifer-klima İle İlgili Herşey


Uğur Koçyiğit

Recommended Posts

Cemal Demirezen

merhaba engin bey sağ ve sol hava gelen kanallardan iyi sıcak gelip ortadan zayıf gelmesi montaj hatası olabilir mi?bir kez daha ucuz etin yahnisinin olmayacağını anlamış olduk.birde boşyere termostat değiştirip 60 tl masrafa girdik.

Yorum bağlantısı
Engin Özarı
merhaba engin bey sağ ve sol hava gelen kanallardan iyi sıcak gelip ortadan zayıf gelmesi montaj hatası olabilir mi?bir kez daha ucuz etin yahnisinin olmayacağını anlamış olduk.birde boşyere termostat değiştirip 60 tl masrafa girdik.

Muhtemelen öyle

Yorum bağlantısı
Vural Sarı

Konu başlığı ile ilgili olmasada burada geçtiği için yazıyorum.Otomotiv sektörü ile ilgili olmayan arkadaşlarımızın teknik isimleri yanlış telafuz etmeleri çok doğal.(Ayrıca sanayideki çoğu ustanın bile yanlış telafuz ettiklerine çok şahit olmuşumdur).

Yanlış bildiğimiz ve yazdığımız parça isimlerinin doğrusunu öğrenmemiz bizler için olumlu olacağını düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Serkan Gümüşdağ

Klima ısıtma sırasında çalışmıyor. ısıtmayı motor ısındığında yapıyor galiba arkadaşalar.

Klima ısıtma sırasında çalışmıyor. ısıtmayı motor ısındığında yapıyor galiba arkadaşalar.
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Klimayı açtığınızda klima devamlı çalışır. Sıcak konumda ise yine çalışır ama sadece nem alır.

Yorum bağlantısı
Mustafa Öztemiz

Aracımda buğu oluştuğu zaman kaloriferin tüm düğmelerini cam açma modulune getirdiğimde buğuyu çok güzel alıyor ve saniyeler içinde yok ediyor. Fakat bu işlemi yaptığımda araç fan açıyor gibi bir ses duyuyorum dün akşam farkettim, kaputu açıp bakmadım. Normalmidir?

Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik

Evet çok hızlı kurutuyor, normal olması lazım, Klima fanı mı diyeyim II.fan mı diyeyim çalışıyor.Klima kapandıktan sonra yaklaşık 1 dk sonra oda susuyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Aracımın kullanım kitapçığında ilginç bir yazıyla karşılaştık.

'Her ay en az yarım saat klimayı açınız'

Muhtemelen klima ömrüyle alakalıdır diye düşünüyorum ama, bu kurala uymazsak ne olur diye de aklımdan geçmiyor değil.

Herhangi bir zarar teşkil eder mi klimayı bu şekilde kullanmamak ?

Sistemi kısaca anlatayım.

Klima sisteminde klima gazının depolandığı tüp vardır ve klima hattı vardır. Tüp içine bu gaz sıvı hale dönüştürülerek depolanır. Bu sıvının kaynama sıcaklığı 0-5C' civarıdır. Tüpte yüksek basıncta sıvı halde bulunur ve tüp içinde normal atmosfer sıcaklığındadır. Tüpün içinden bu sıvıyı normal 1bar atmosfer basıncına aldığımızda basıncı aniden düşer ve 0'C civarında kaynayarak gaza dönüşür. Yani basıncı ani bir şekilde düşerek soğar. Bu soğuk gaz bir radyatörden geçirilir ve radyatör önündeki fan ile bu soğuk hava arac içine alınır. Böylece arac içi soğar. Bu gaz radyatörden çıktıktan sonra klima kompresörüne gelir ve burada basıncı yükseltilir. Basıncını yükselttiğimizde sıcaklığı 60-80'C civarına gelir. Bu sıcak gaz 2. bir radyatörden geçirilir ve bu radyatöre atmosferdeki 35'C civarındaki hava carpar. Yüksek basınctaki sıcak gaz yoğuşarak sıvıya dönüşür ve tekrar kullanılmak üzere tüpe depolanır.Klima çalıştığı üsrece bu cevrim devam eder. Klima kompresörü mili üzerinde contalar vardır. Bu contalar kuruduğunda klima gazı oralardan atmosfere kaçar ve git gide eksilir. Klima ara sıra çalıştırıldığında o contalar nemli olur ve kaçakları engeller. Belli aralıklarda çalışması gereği bu yüzdendir.

Not. Klima kompresörü motora bağlı olup ne kadar hızlı dönerse yani motor ne kadar devirli ise okadar fazla basınc üretir ve gaz sıcaklığı okadar artar. Tüpe giden sıvılaştırılmış gazın sıcaklığıda artmış olur ve klima soğutma performansı kötüleşir. Motorun düşük devirle çalıştığı durumlarda klima daha iyi soğutma yapıyor. En iyi soğutma rolanti devrinde oluyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Havalandırmayı ön cama çevirdiğinizde klima çoğu araçta otomatik çalışır zaten...

Isıtmaya bir katkısı yoktur ancak; nemi filtreler...

Araçta 3 kişiden fazla yolcu varsa yada çok nemli bölgedeyseniz sürüş güvenliği açısından klimayı açmanızı tavsiye ederim... Arka cam dahil, tüm camların buğulanmasını önler...

Yorum bağlantısı
Yakup Amanvermez

Arkadaşlar aracım otomatik klimalı ve bu akşam dikkatimi çekti.Aracın kaloriferini açıp üflemeyi en yüksek devirde çalıştırırken sanki böyle hava hızlıca bir yerlere çarpıyormuş gibi ses geliyor.(por por şeklinde)Bu normal mi?

Yorum bağlantısı
Engin Özarı
Aracımın kullanım kitapçığında ilginç bir yazıyla karşılaştık.

'Her ay en az yarım saat klimayı açınız'

Muhtemelen klima ömrüyle alakalıdır diye düşünüyorum ama, bu kurala uymazsak ne olur diye de aklımdan geçmiyor değil.

Herhangi bir zarar teşkil eder mi klimayı bu şekilde kullanmamak ?

Kataloglarda, bunu belirtmenin mantığı şu : Klima sistem yapısı gereği , gaz ortamında çalışır. Ancak klima pompa ve diğer devrelerinde, rulman, keçe ,pompa, valf gibi mekanik ve mekatronik sistemler vardır. Bu ekipmanların belirli periyotlarda yağlanma gereksinimi vardır. Bu işlemi gaz konsantrasyonu yapar. Yani gaz belirli aralıklarla çalışması durumunda sitemin güncel kalmasını sağlar.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Arkadaşlar aracım otomatik klimalı ve bu akşam dikkatimi çekti.Aracın kaloriferini açıp üflemeyi en yüksek devirde çalıştırırken sanki böyle hava hızlıca bir yerlere çarpıyormuş gibi ses geliyor.(por por şeklinde)Bu normal mi?

Polen filtresi kirli ve havayı geçimiyor olabilir.

Klimayı ayda 5-10 dakika mutlaka çalıştırın, gazın içindeki yağ sistemde dolaşsın.

Yorum bağlantısı
Yusuf Esin

Herkese İyi Akşamlar,

Öncelikle yaşadığım sorunu, daha önce yaşayan varmı öğrenmek adına forumda arama yaptım ancak bulamadım. Soruna gelince, Araçta dijital klima mevcut. Sıcaklık kaça ayarlanırsa ayarlansın "auto" konumunda "AC" lambası yanıyor ve klima devreye giriyor. Hatta dışarda -1 derece sıcaklık olsa bile. Elle bu durum düzeltilebiliyor tabi ancak bu durumda da AUTO yazısı ekrandan siliniyor. Bu durum önceden beri dikkatimi çeken bir husus idi ama yazın sıcaklarında açıkçası çok önemsememiştim.

Gelelim asıl meseleye;

Geçenlerde Ankara'dan İzmir'e dönerken hava oldukça soğuktu ve araç içinde resmen üşüdüm. Motor tamamen ısınmış, Dijital Klima "HI" konumda "AUTO" da çalışıyor (sonrasında "AC" ışığını da kapatarak) ve termometrede +1 derece ile -1 arası değişen bir sıcaklık görüyorum. Yola devam edip güneş biraz yükselipte hava sıcaklığı +5, +6 derecelere gelinceye kadar oldukça üşüdüm. İkametgahım İzmir olduğu için ve kışında pek bir yere kıpırdamadığım için bu durum ilkkez başıma geldi. Aslında araçta ısıtma çalışıyor, yani İzmirde ısıtma ile ilgili bir sıkıntı yaşamıyorum. Ancak çok düşük sıcaklıklarda bu denli yetersiz kalması beni hayal kırılığına uğrattı. Titreyerek araç kullanmak durumunda kalmış olmam da cabası. Hatta peder beyde 2000 model focus var manuel klimalı ve arabanın içi hamam gibi oluyor kışın en soğuklarda bile. Yaşadığım olayı duysa diline dolanırız artık, :seytan:

Şimdi kafamdaki soruları sıralayacak olursak,

1. Dijital klimalar manuel olanlara göre daha mı az ısıtma kapasitesine sahiptir?

2. 0 ve daha düşük sıcaklıklarada, heleki uzun yol sırasında ısıtmanın az olması, yetersiz gelmesi focus için normal bir durum mudur?

3. Arabanın ısıtma kapasitesini nasıl artırabilirim. (polen filtresi temiz) örn. klima hava girişinin radyatörün üstünden direkt dışardan alması yerine motor kaputunun içinden alacak şekilde yönü değiştirilebilirmi ?

Yardımınızı ve cevaplarınızı hasretle bekliyorum. Şimdiden teşekkürler. :D

Yorum bağlantısı
Şükrü Yıldızdal

Üşümenize üzüldüm.

1- Kapasite farketmez

2- Değil

3- Kalorifer peteği tıkanmıştır,su yeterli dönmediği için ısıtmıyordur.

Yorum bağlantısı
Ali Özgen

Dış ısı çok düşük olduğunda aracı ısıtırken öncelikle havayı dışardan almak yerine sirküle etin. İç sıcaklık yeterli hale geldiğinde dışarıdan temiz hava alabilirsiniz. Bu sayede iç ısı çok daha çabuk yükselir. Ancak yine de tümüyle dışarıdan da alsanız belli bir süre sonra araç içinde üşümeniz normal değil. Isıtma sisteminizde bir sorun olduğu belli.

Bu arada hatırladığım ilginç bir olayı da aktarayım. Passat kullanan bir tanıdığım klima HI konumunda iken içerinin yeterince ısınmadığını, 23 ya da yukarısı gibi bir sıcaklığa ayarladığında ise düzgün çalıştığını söylemişti. Duyunca pek mantıklı gelmiyor ama isterseniz siz de deneyin.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Klimayı Auto konumuna aldığınızda kaç dereceye ayarlıydı, bundan hiç bahsetmemişsiniz..

Gördüğüm kadarıyla da soğutma konumunda çalıştırmışsınız... Klimayı devre dışı bırakmış olsanız da dış sıcaklık düşük olduğu için dışarının soğuk havası ile aracın içini soğuttuğunuzu düşünüyorum...

Yapılması gereken HI konumundan çıakrıp, keyfinize göre 22-23-24 gibi bir dereceye getirmek olmalıydı...

Bu HI konumunda kullanmak yazında pek uygun değil.. Çünkü belli bir dereceye ayarladığınızda o dereceye gelene kadar sisten zaten HI yani maksimum pozisyonda çalışıyor...

Bence kullanım hatanız var...

Kılavuzu okumanızı tavsiye ediyorum...

Arabanın soğutup da ısıtmamak gibi bişey yapacağını sanmıyorum...

Yanlış anladıysam kusura bakmayın ama ben böyle anladım...

Yorum bağlantısı
Yusuf Esin

Verdiğiniz cevaplar için binlerce teşekkür.

Klimayı Auto konumuna aldığınızda kaç dereceye ayarlıydı, bundan hiç bahsetmemişsiniz..

Gördüğüm kadarıyla da soğutma konumunda çalıştırmışsınız... Klimayı devre dışı bırakmış olsanız da dış sıcaklık düşük olduğu için dışarının soğuk havası ile aracın içini soğuttuğunuzu düşünüyorum...

Yapılması gereken HI konumundan çıakrıp, keyfinize göre 22-23-24 gibi bir dereceye getirmek olmalıydı...

Bu HI konumunda kullanmak yazında pek uygun değil.. Çünkü belli bir dereceye ayarladığınızda o dereceye gelene kadar sisten zaten HI yani maksimum pozisyonda çalışıyor...

Bence kullanım hatanız var...

Kılavuzu okumanızı tavsiye ediyorum...

Arabanın soğutup da ısıtmamak gibi bişey yapacağını sanmıyorum...

Yanlış anladıysam kusura bakmayın ama ben böyle anladım...

Mehmet Bey,

Klima "Auto" konumunda çalışırkende sıcaklık "HI" konumunda idi, bir kaç kere de yukarı aşağı sıcaklığı değiştirip klimanın tepkisi ölçtüm. Bunda da anormallik yok. Aslında klima sıcak üflemeye çalışıyor ancak dışardan aldığı hava çok soğuk olduğundan yeteri kadar ısıtamıyor. Zaten sorun -1 derece ile +1 derece arasında oldu. Ankaradan yola çıktığımda dış sıcaklık +1 derece idi. Polatlı Sivrihisar arası -1 'i hatta çok kısa sürede olsa -2 dereceyi gördüm. Dış sıcaklık 6 dereceye ulaştığında ise arabanın içi gayet iyi ısınmıştı. Hatta bu seferde "HI" konumundan 26 dereceye indirmiştim.

Birde sanki ön cama giden hava çok sıcak olmuyor gibi geldi. Yani aşağıdan bariz sıcakta, ön cama alındığında yada ikisi birden devrede olduğunda aşağıdan sıcak yukardan hafif ılık hava geliyor gibiydi. Yada bana öyle geldi, bilmiyorum.

Sanırım baştan böyle anlatsam daha iyi olurdu. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Evet.. anladım... doğru uygulamışsınız...

Motor ısınıyor mu peki...

Motor ısınıyorsa havalandırmanın sıcak soğuk geçişini yapan musluk sağlıklı çalışmıyordur...

Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen
(düzenlendi)
Verdiğiniz cevaplar için binlerce teşekkür.

Mehmet Bey,

Klima "Auto" konumunda çalışırkende sıcaklık "HI" konumunda idi, bir kaç kere de yukarı aşağı sıcaklığı değiştirip klimanın tepkisi ölçtüm. Bunda da anormallik yok. Aslında klima sıcak üflemeye çalışıyor ancak dışardan aldığı hava çok soğuk olduğundan yeteri kadar ısıtamıyor. Zaten sorun -1 derece ile +1 derece arasında oldu. Ankaradan yola çıktığımda dış sıcaklık +1 derece idi. Polatlı Sivrihisar arası -1 'i hatta çok kısa sürede olsa -2 dereceyi gördüm. Dış sıcaklık 6 dereceye ulaştığında ise arabanın içi gayet iyi ısınmıştı. Hatta bu seferde "HI" konumundan 26 dereceye indirmiştim.

Birde sanki ön cama giden hava çok sıcak olmuyor gibi geldi. Yani aşağıdan bariz sıcakta, ön cama alındığında yada ikisi birden devrede olduğunda aşağıdan sıcak yukardan hafif ılık hava geliyor gibiydi. Yada bana öyle geldi, bilmiyorum.

Sanırım baştan böyle anlatsam daha iyi olurdu. :)

Isıtma sisteminizdeki sorun ne bilmiyorum ama bir sorun olduğu belli...

Ön camdan gelen havanın aşağıdan gelenden daha ılık olması normal çünkü hava önce soğuk cama çarpıyor ve biraz olsun soğuyor, ayaklara gelene oranla.

Aslında uzun yolda bunu farketmezsiniz, kaloriferiniz düzgün çalışırsa tabii.

Yine de üfleme ızgarasına elinizi uzatıp bakabilirsiniz.

tarihinde Aziz T tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

Benim anlamadığım, şu üreticiler elektrik sobalarındaki gibi bir rezinstans koyup daha çabuk neden ısıtma sağlamıyorlar?Ya da böyle bir şey var da ben mi bilmiyorum.?

tarihinde Evren Erak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen
Benim anlamadığım şu üreticiler elektrik sobalarındaki gibi bir rezinstans koyup daha çabuk ısıtma sağlamıyorlar. Ya da böyle bir şey var da ben mi bilmiyorum.?

O elektrik sobasının 220V da verdiği ısıyı sizin 12V da alabilmeniz demek rezistansın 336 kat düşmesi demek.

Özetle, akım çok büyüyor ve arabanın ürettiği güc (elektriksel olan) yeterli olmuyor.

Olsa bile muhtemelen her kış bir rezistans değiştirirdik. :)

Yorum bağlantısı
Ali Özgen
Benim anlamadığım, şu üreticiler elektrik sobalarındaki gibi bir rezinstans koyup daha çabuk neden ısıtma sağlamıyorlar?Ya da böyle bir şey var da ben mi bilmiyorum.?

Bu tür sistemler bazı markalarda opsiyon olarak mevcut. Örneğin Passat'ın kitapcığında bu opsiyon anlatılıyor ama bildiğim kadarıyla Türkiye'ye gelenlerde yok.

Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen
(düzenlendi)
Bu tür sistemler bazı markalarda opsiyon olarak mevcut. Örneğin Passat'ın kitapcığında bu opsiyon anlatılıyor ama bildiğim kadarıyla Türkiye'ye gelenlerde yok.

Opsiyon olarak konulabilir tabii, sonuçta bu sistem üreticiye eksta maliyet getirecek, dolayısı ile standart olarak koymazlar; şu an için en azından.

Maliyeti de sadece rezistans ve kablo olarak düşünmemek gerekir burada, muhtemelen alternatör standart arabadaki ile aynı olmayacak, çok daha güçlü olacak...

tarihinde Aziz T tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Peki , evlerimizde kullandığımız klimalarda komprosör ters çalışarak ısıtma işlemi yapabilyor. Otomabil kliması bu işi yapamaz mı peki. Motorun ters mi çalışması gerekiyor yoksa. :)

Yorum bağlantısı
Yusuf Esin

+1000

benimde aklıma gelmişti bu konu daha önce. Ancak sanırım çok maliyetli bir olay, soğutma suyu ile ısıtma daha kolay bir iş. Dizel araçlarda "Webasto" kalorifer sistemi oluyor. aslında bu üreticinin markası anacak herkes bu adla biliyor. aracın motor suyunu kendisi dizel yakıtla ısıtarak sisteme veriyor. biraz masraflı ancak rahatına düşkünler için birebir. Ayrıca dizel motorlar biraz geç ısındığı için soğuk çalıştırmadan kaynaklanan aşınmalarda engellenmiş oluyor. Birde böyle bir faydası var.

Örn: Bizde dizel jeneratörlerin içinde 380 Volt ile çalışan rezistanslar motor su sıcaklığını çalışmadığı zamanlarda sürekli 80 derecede tutarak soğuk çalıştırmayı engellemiş oluyor.

Evet.. anladım... doğru uygulamışsınız...

Motor ısınıyor mu peki...

Motor ısınıyorsa havalandırmanın sıcak soğuk geçişini yapan musluk sağlıklı çalışmıyordur...

Motor ısınıyor. Dediğiniz musluk tam olarak nerededir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...