Behram Doygun 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Bugün maltepede ford özel servisinde orjinal parça ile 170 tl ye set olarak değiştirdim ve araç kendine geldi daha bi atikleşti. Yorum bağlantısı
Olcay Artış 10 Ocak 2014 Paylaş 10 Ocak 2014 (düzenlendi) Aynı sorun benim de başıma geldi geçenlerde.Araba gaz yemiyordu ve motor sistem arızası yazıyordu ekranda.Bujilerden kaynaklanıyormus ve bujiler sökülürken kırıldı.Ulaşılması zor bir yerdelermiş gövde ile motor arasında sanırım yani kaputu açtığınızda arkada kalıyor.Arkadaşların bahsettiği fiyatlar hemen hemen her yerde aynı.Kırılan bujileri sökmek için de silindir kapağının sökülmesi gerekiyomus sanırım ki esas maliyet orada zaten.Bujilerle birlikte 900 TL masraf çıktı bana kimsenin başına gelmez umarım... 10 Ocak 2014 tarihinde Olcay Artış tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 10 Ocak 2014 Paylaş 10 Ocak 2014 Aynı sorun benim de başıma geldi geçenlerde.Araba gaz yemiyordu ve motor sistem arızası yazıyordu ekranda.Bujilerden kaynaklanıyormus ve bujiler sökülürken kırıldı.Ulaşılması zor bir yerdelermiş gövde ile motor arasında sanırım yani kaputu açtığınızda arkada kalıyor.Arkadaşların bahsettiği fiyatlar hemen hemen her yerde aynı.Kırılan bujileri sökmek için de silindir kapağının sökülmesi gerekiyomus sanırım ki esas maliyet orada zaten.Bujilerle birlikte 900 TL masraf çıktı bana kimsenin başına gelmez umarım... Geçmiş olsun. Maalesef olabilecek en kötüsü olmuş 1 Yorum bağlantısı
Olcay Artış 18 Ocak 2014 Paylaş 18 Ocak 2014 Geçmiş olsun. Maalesef olabilecek en kötüsü olmuş Teşekkürler Allah kimsenin başına vermesin Yorum bağlantısı
Recep Güney 18 Ocak 2014 Paylaş 18 Ocak 2014 benim aracım da 59 binde 1 yıldır kullanıyorum 2. el almıştım Kütahya dayım burası kışları genelde soğuk olur bu sene fazla kış olmadı havanın -10lar da gezindiği bir günde ilk defa gördüm ekranımda kızdırma bujisinin ışığını aracı çalıştırınca söndü o da. mantıken daha soğuk şartlarda kullandığım için aracı kızdırma bujileri daha çok çalışıyordur bende, 75 yada 90 bin bakımında değiştirtmeyi düşünüyordum arıza olana kadar beklesek mi yoksa?kırılma ihtimali ürkütüyor beni açıkçası. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 18 Ocak 2014 Paylaş 18 Ocak 2014 Ben olsam 75 binde değiştirirdim bujileri..Sonradan riske atmak mantıklı değil..Ayrıca her 20-30 bin km de kontrol etmek lazım arızalı olan varsa değişmek lazım çünkü çalışmayan buji içeride etrafında kurum biriktirip sıkışıyor.Kırılma nedeni de bu zaten Yorum bağlantısı
Onur Urhan 5 Şubat 2014 Paylaş 5 Şubat 2014 (düzenlendi) Bujilerin hepsinin aynı anda bozulması pek mümkün değil. Kuvvetle muhtemel biri bozulmuştur biri bozulsa da birkaçı bozulsa da aynı sorunu yapıyor. Bozulanı değiştirmek mantıklı. Asıl mesele sökme işi. Ford değil ama fiat yapan bir özel serviste usta arızalı bujiyi bulmak için akünün artısından bir kablo uzattı. Ve bujilerin bağlantılarını söktükten sonra bağlantı başlıklarına hafifçe değdirdi elektriğin kıvılcım yaptıkları sağlam hiç tepki vermeyen bozuk olanmış söktü değiştirdi. sorun halloldu. temel mantık aynı ama fiat multijet dizelde sorunsuz sökülüyor. fordlarda kırılma riski var. Bu arada orijinal buji beru marka 5 Şubat 2014 tarihinde Onur Urhan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Taner Ayık 1 Nisan 2014 Paylaş 1 Nisan 2014 Ayni konuyu bide ben hortlatayim.aksam aracima mazot aldim.calistirdim motor ariza uyarisi verdi.pompaci ile biraz atistiktan sonra aracima bindim ve yurudum.araba 3000 devri gecmiyor.sabah tan otodan erkan dikici yi aradim.abi kizdirma bujisi dedi.gittim bilgisayara bagladi ve hakli cikti.simdi disarida arkdasimin servisinde degistiriyorum ve maalesef korkula oldu.kirildi.artik paslanmis curumus yani.simdi kapak sokulecek ve degisecek.90 liralik malzeme yaklasik 500-1000 arasi bir masraf cikaracak galiba.buda ders olur.bundan sonra her 30.000 km de bir dwgistiririm. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Nisan 2014 Paylaş 1 Nisan 2014 Ayni konuyu bide ben hortlatayim.aksam aracima mazot aldim.calistirdim motor ariza uyarisi verdi.pompaci ile biraz atistiktan sonra aracima bindim ve yurudum.araba 3000 devri gecmiyor.sabah tan otodan erkan dikici yi aradim.abi kizdirma bujisi dedi.gittim bilgisayara bagladi ve hakli cikti.simdi disarida arkdasimin servisinde degistiriyorum ve maalesef korkula oldu.kirildi.artik paslanmis curumus yani.simdi kapak sokulecek ve degisecek.90 liralik malzeme yaklasik 500-1000 arasi bir masraf cikaracak galiba.buda ders olur.bundan sonra her 30.000 km de bir dwgistiririm. Kızdırma bujisinin kırılmadan çıkarmak mümkün derler. İyice yağlanır çevresi beklenir vs diyorlar. 30bin'de bir de değişirken kırılabilir ayrıca. Sonuçta işin garantisi yok. 1 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 1 Nisan 2014 Paylaş 1 Nisan 2014 Isıtma bujileri aceleye gelmeden onlarca kere bir sağa- bir sola çevire çevire çıkartılırsa kırılmayabiliyor.Ayrıca motor soğuk iken daha kolay oluyor bu iş..Başka bir konuda yazmıştım 180 küsür bin km idi benim aracımdakiler, şükür sorunsuz çıktılar.. 3 Yorum bağlantısı
Taner Ayık 1 Nisan 2014 Paylaş 1 Nisan 2014 çıkarmadan önce wd40 mıdır ne ondan sıktı.yag gibi bişeyler yaptı ama sonuç aynı oldu.aldığım adam hiç değiştirmemiş iyice paslanmış artık.mecbur kaldık kapak sökmeye. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 1 Nisan 2014 Paylaş 1 Nisan 2014 Wd 40 bujinin dişli kısmına(vidalanan bölgeye) fayda sağlar kırılan kısım ise bujinin ucu ve nedeni kemikleşmis kurumun sıkıştırması 48 nci ileti.. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/249555-isitma-bujisi-ne-zaman-devrede-oluyor-test/page-3#entry2222338 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 1 Nisan 2014 Paylaş 1 Nisan 2014 çıkarmadan önce wd40 mıdır ne ondan sıktı.yag gibi bişeyler yaptı ama sonuç aynı oldu.aldığım adam hiç değiştirmemiş iyice paslanmış artık.mecbur kaldık kapak sökmeye. Model yılı olarak bakılınca o kadar sıkışmış olması beni şaşırttı...Arıza harici ben değiştirmem, sanmıyorum...Üst kapağın sökülmesi o kadarda kötü bir şey değil, en güzel karbon clean işlemi olur.. Yorum bağlantısı
Taner Ayık 1 Nisan 2014 Paylaş 1 Nisan 2014 Model yılı olarak bakılınca o kadar sıkışmış olması beni şaşırttı...Arıza harici ben değiştirmem, sanmıyorum...Üst kapağın sökülmesi o kadarda kötü bir şey değil, en güzel karbon clean işlemi olur.. serkan sökülmesi benim içinde kötü değil.aracı yeni aldım biliyorsun.o bahane ile triger,baskı balata herşeyi yaptırıyorum.2 gün kalsın dedim.ama eğer erken değiştirmek fayda saglayacaksa bundan sonra değiştiririm artık her seferinde 90 lliralık malzeme yüzünden kapakmı söktüreceğiz ya.birde araba ile ilgili bir konu açtım 5 dk.önce.bi incelerde fikir verirsen yapılması gerekenler hakkında memnun olurum. Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu 25 Aralık 2014 Paylaş 25 Aralık 2014 (düzenlendi) Konuyu bir kerede ben hortlatayım salı akşamı çevre yolundan gelirken motor arızası yazdı ve araç devirden düştü. Daha önceden bildiğim bir arızaydı. Daha bir kaç hafta önce biraderinde başına geldi. Kızdırma bujisi diye tahmin ettim. Sabah çalıştırınca arıza vermiyordu biraz ilerleyince tekrar uyarı yaptı ve servisin yolu göründü. Servis tanesine 35 lira ve 150 tl el emeği masraf çıkardı garantisi 6. ayda bitmişti malesef. Bende dışarda bir ustaya yaptırdım. Usta bizim biraderden 80 lira aldı bende fiyat konuşmadım herhalde yine aynı isterdiye düşündüm. Fotoğrafları ekleyeyim devam edecegim. Önce ön havalandırma eleği söküldü Sonra bujilerin kabloları ayrıldı diplerine hidrolik yağı sıkıldı(enjeksiyon şırınga ile) Yaklaşık araç 20-25 dk boşta 2500 devirde çalıştırıldı. Araba ısınınca daha kolay sökülüyormuş ben tam tersi biliyordum. Sonra söküldü. Ve çıkanların aynısı ile değiştirildi. Sonuç araç arızası giderildi. Ve bana maliyeti 240 tl. servisten pek bir farkı olmadı yani usta 140 tl el emeği aldı çok dedim ama dinletemedim. Daha geçenlerde 80 tl almışsın dememde işe yaramadı. Sizce fiyat iyi mi? 25 Aralık 2014 tarihinde Fedai Özoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 25 Aralık 2014 Paylaş 25 Aralık 2014 Normaldir. Ben de 200'e yaptirdim. Iki ay önce özel servise. Kazasiz surusler dilerim. 1 Yorum bağlantısı
Yavuz Urhan 29 Aralık 2014 Paylaş 29 Aralık 2014 Aracım focus 2009 TCDİ... Aracı alalı bir yıl oldu fakat kızdırma bujisinin ışığının yandığını hiç görmedim. Yaşadığım yer itibariyle de sıfıra yakın derecelerde çalıştırdığım da çook oldu aslında. Geçen hafta yetkili servise götürdüm durumu anlattım araçta böyle bir özellik yok ondan yanmıyodur dedi. Konudan baya habersizler galiba Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 29 Aralık 2014 Paylaş 29 Aralık 2014 Aracım focus 2009 TCDİ... Aracı alalı bir yıl oldu fakat kızdırma bujisinin ışığının yandığını hiç görmedim. Yaşadığım yer itibariyle de sıfıra yakın derecelerde çalıştırdığım da çook oldu aslında. Geçen hafta yetkili servise götürdüm durumu anlattım araçta böyle bir özellik yok ondan yanmıyodur dedi. Konudan baya habersizler galiba Ben de 1 haftadır focus 2007 tdci sahibiyim, ben de hiç görmedim kızdırma ışığını?!? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 29 Aralık 2014 Paylaş 29 Aralık 2014 (düzenlendi) -3 derece ve altında yanar, daha sıcakta ışık yanmaz, o yüzden görememişsinizdir, ışık yanmadığı zamanlar ara ara kısa aralıklı olarak çalışır, hemde tahmin ettiğinizden çok ve motor tam sıcakken bile... Fiestada kontağı açtıktan sonra marşa basmayıp 3-4 sn. beklerseniz motor soğukken rölesinin sesini duyarsınız, lamba yanmaz ama... 29 Aralık 2014 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 29 Aralık 2014 Paylaş 29 Aralık 2014 -3 derece ve altında yanar, daha sıcakta ışık yanmaz, o yüzden görememişsinizdir, ışık yanmadığı zamanlar ara ara kısa aralıklı olarak çalışır, hemde tahmin ettiğinizden çok ve motor tam sıcakken bile... Fiestada kontağı açtıktan sonra marşa basmayıp 3-4 sn. beklerseniz motor soğukken rölesinin sesini duyarsınız, lamba yanmaz ama... Daha önceki dizellerde her kontak açışımda uzun veya kısa bile olsa yanıyordu fırfırlı janjanlı ışığı Ali abi o yüzden merak ettim Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 29 Aralık 2014 Paylaş 29 Aralık 2014 Daha önceki dizellerde her kontak açışımda uzun veya kısa bile olsa yanıyordu fırfırlı janjanlı ışığı Ali abi o yüzden merak ettim Daha önceki dizeller derken... Ford muydu? Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 29 Aralık 2014 Paylaş 29 Aralık 2014 Daha önceki dizeller derken... Ford muydu? Hayır abi benim ilk fordum bu(escort babamın). Accent ve cerato crdi kullandım kendime ait. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 30 Aralık 2014 Paylaş 30 Aralık 2014 Ford biraz antikadir, o yüzden dedim, sende alisirsin Yorum bağlantısı
Anıl Karaca 14 Nisan 2015 Paylaş 14 Nisan 2015 Aynı sorun benim araçta da var. Soğuk havalarda ilk çalıştırma sonrasında gaza biraz fazla yüklendiğimde 3000 devir ve üstü civarında bi anda turbo devre dışı kalıyor, Motor sistem Arızası diyor. Sağa çekip kontağı kapa/aç yaptıktan sonra hata düzeliyor. Motor ısındıktan sonra ise çok nadir bu hatayı veriyor. Yazılanları okudum ve kızdırma bujilerinin kırılma ihtimali tedirgin etti biraz. Bakalım hafta sonu Şaşmaz'a tamire gidicem, toplam maliyeti yazarım burada. Yorum bağlantısı
Recommended Posts