İçeriğe Yönlendir

Focus II - Kızdırma Bujisi Arızası


Şaban Aygen

Recommended Posts

Sani Gerşon

herkese selam benimde başımda bir sorun var buna benzer mi yoksa bu mu bilemedim aracı aldıktan 5 ay sonra felan farkettiğim bir problem bu aracımın arıza lambası yanıp sönme sorunu özel serviste kontrol edilince farkettim 4 ısıtma bujisinin 3 tanesi sökülürken kırılmış ve kabloları sağlam olan bir tanesinin üstüne bağlanmış :angry: bir de şunu farkettim yakıt kalitesini artırınca arıza uyarısı vermeyi neredeyse binde bir vermeye başladı kafamı karıştıran da bu eğer ısıtma bujiyse sorun bunla bağlantısı ne yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim

Öncelikle tüm bujileriniz değişecek. Bunun için kapak sökülecek muhtemelen. Bunu yapan özel servis bildiğiniz kasapmış.

Kalite artınca muhtemelen tek buji yetmemeye başladı, arıza yakıyor araç. Acil olarak bujilerin değişimini gerçekleştirin.

Yorum bağlantısı
Hakkı Doğan

Yuh.. bu nasıl taktiktir... 

bazı ustalarda satacaksan şöyle yapalım böyle yapalım mantığı değişmediği için böyle hocam bu 

Öncelikle tüm bujileriniz değişecek. Bunun için kapak sökülecek muhtemelen. Bunu yapan özel servis bildiğiniz kasapmış.

Kalite artınca muhtemelen tek buji yetmemeye başladı, arıza yakıyor araç. Acil olarak bujilerin değişimini gerçekleştirin.

en kısa zamanda değiştirmeyi düşünüyorum da benim aklıma takılan önceden daha çok arıza lambası yanıyordu ama yakıtı değiştirdikten sonra çok nadir yakmaya başladı aceba bunun yakıtla bağlantısı var mı :unsure2:

Yorum bağlantısı
Uğur Şahinbaş

Tek kalan buji de sessizce aradan çekilmiştir. O kadar ekleme kabloya ne dayanır. Kayınçonun 1.6 dizel fiestası da soğuk havalarda ilk çalıştırmada çok çok sarsıntılı çalışıyor tuhaf bir duman atıyor 3-5 dk sonra normale dönüyor. Ustalara baktırdık bujiler çalışmıyor değişecek ama değişimde kırılabilir deyince vazgeçtik. 165.000km'de araç.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

kızdırma bujileri konusu benim de kafama takılıyor.

Dökerken kırılıyor diye özel servisler bakmıyor. Servise götür diyorlar.

Benim aracımda da 3000 devirde sonra bir güç düşüklüğü var. Kızdırma bujilerinden olabilir mi bu güç düşüklüğü?

Herhangi bir arıza yok, bilgisayarda da arıza kodu görünmüyor.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
İbrahim Kartal

Foruma yeni üye oldum herkese merhaba :) Konuyu yeniden hortlatayım dedim.

 

Benim bu kızdırma bujisi biraz karışık yardımcı olabilecek arkadaşlar olursa sevinirim çünkü araba canımdan bezdirdi. Fazla uzatmadan konuya gireyim :)

 

Bende 2005 Ford C-MAX Ghia modeli vardı arabayı 2015 Aralık da almıştım kilometresi 400bin den düşürülmüş bilemedik aldık bizde. Ağustos ayında araba komple motoru yedi arabaya 2008 ford focusun motoru nu taktırdık fakat araba da herşey normal ama bu kızdırma bujileri arızası bir türlü gitmiyor yenisini de taktık Beru marka olanı ama arabada bu sorun geçmedi. Kimi tamirci Beyin röleyi tanımadığı için (Sanırım 2008 motorunda röle yokmuş) yeniden elektrik tesisatı çekilmesi gerekir diyor, Kimisi de motordaki orjinal bujilerin direnci neyse ona göre taktırman gerekir diyor. Bir de arabada şöyle birşey yaşanıyor sabahları bazen çalıştırdığım zaman hiçbir sorun yok arıza felan araba deli gibi gidiyor :) ama hararet çizgisi 1 çizgi yükselince veya araba çukura girince tekrar arızaya geçiyor. Başına böyle birşey gelen yoktur ama yardımcı olacak varsa sevinirim az kaldı arabayı yakmama çünkü perişan etti.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Geçmiş olsun. Elektriksel bir sorun olduğu belli bence. Çukura girince bi kablo bi yere değiyor ve sorun yakıyor.

Yorum bağlantısı
Burak TONĞA

Merhabalar aracımda şöyle bir sorun keşfettim aracım 3000d/d i geçmiyor yalnız vitesi boşa aldığın zaman aracım otomatik vites focus 2007 model dizel P modunda gaza bastığım zaman 5000d&d e kadar çıkıyor sorun yok d ye alıp gazı köklediğim de devir saatinin 3000d/d in üzerine çıktığını gördüm onda da sorun yok ama N ye aldığım da 3000d/d i geçmiyor geçmiyor. bunun sebebi ni bilen varmıdır ?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Fatih Aldemir

Benim araçta motor arıza ışığı vs yanmıyor hiç. OBD ile torque programıyla bakarsam p138b hatası çıkıyor. Hemen siliyorum. Ama aracı her çalıştırmamda tekrar hata kodu çıkıyor kontrol edince. 

Ben de bu ısıtma bujilerini değiştirtsem mi ki?

Şimdiye kadar çoktan değiştirirdim ama bu kırılma ihtimali hep geri çekiyor beni. 

Bir de merak ettiğim şey şu; kırılınca üst kapak açılacakmış (forumdan okuduğum).

Peki üst kapak açma maaliyeti nasıl oluyor da 1000 lirayı geçiyor. 

Bu üst kapak benim bildiğim üst kapak değil mi?

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Ahmet İhsan Akşen

Periyodik bakım yapılırken ısıtma bujilerini de değiştireyim diyorum, iki tipi var, vidalı ve geçmeli, usta makyajlı geçmelidir  ama sökmeden bilemem diyor. Sökmeden almam lazım internetten burada bulunmuyor. Şase no ile falan bulabilir miyim hangi tip ısıtma bujisi kullanılıyor.

 

@Çağlar Bayur

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
3 dakika önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Periyodik bakım yapılırken ısıtma bujilerini de değiştireyim diyorum, iki tipi var, vidalı ve geçmeli, usta makyajlı geçmelidir  ama sökmeden bilemem diyor. Sökmeden almam lazım internetten burada bulunmuyor. Şase no ile falan bulabilir miyim hangi tip ısıtma bujisi kullanılıyor.

 

@Çağlar Bayur

zikrolmuşum da geçmeli vidalı denen sanırım tesisat bağlantısı. buji genelde sökülür sonra parçacıdan alınır?

Yorum bağlantısı

Parçacılar şaseden bakabiliyor. 2011 makyajlı geçmeli çıkmıştı benimki. Beru tavsiye ederim ama çakmasınıda gördüm güvenilir yerden alırsınız

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Ahmet İhsan Akşen

Beru siparişi verdim, periyodik bakım yapılırken değişecek, inşallah dertsiz başımiza dert almayız [emoji16]

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)
17 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

zikrolmuşum da geçmeli vidalı denen sanırım tesisat bağlantısı. buji genelde sökülür sonra parçacıdan alınır?

 

Evet tesisat bağlantısı farkıymış, ben montaj yeri farklı sanmıştım. Bendeki geçmeliymiş, usta da geçmeli büyük olasılık demişti.

 

Başka zamanlar işine yarayan çıkabilir bulduğum siteyi atayım buraya.

 

https://ford.7zap.com/tr/accessories/

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
link düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Değişiklik yapıldı, son Buji zor çıktı, çevirdikce ses çıktı, ses çıktıkça üç buçuk atıldı 😁 ampül ile kontrol ettik 3 tanesi bozukmuş. Düşük devirde çekiş arttı, yağ filtre değişimi de yapıldı sadece bujiden kaynaklanan bir artış değildir tabi.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Süleyman Kaya
4 saat önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Değişiklik yapıldı, son Buji zor çıktı, çevirdikce ses çıktı, ses çıktıkça üç buçuk atıldı 😁 ampül ile kontrol ettik 3 tanesi bozukmuş. Düşük devirde çekiş arttı, yağ filtre değişimi de yapıldı sadece bujiden kaynaklanan bir artış değildir tabi.

Geçmiş olsun. 220000 lerde 2006 focusunkini değiştirdik. Doğumhane kapısında beklemek gibiydi. Sorun olmadı şükür.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçmiş olsun, vesile ile bakım kitapçığında yazmıyor ama 60 bin km de bir değişmek her türlü iyidir derim. aynı zamanda enjektör pulu falan da değişse çok rahatlar insan

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
17 saat önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Değişiklik yapıldı, son Buji zor çıktı, çevirdikce ses çıktı, ses çıktıkça üç buçuk atıldı 😁 ampül ile kontrol ettik 3 tanesi bozukmuş. Düşük devirde çekiş arttı, yağ filtre değişimi de yapıldı sadece bujiden kaynaklanan bir artış değildir tabi.

Ampulle nasil kontrol ediliyor?

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ahmet İhsan Akşen
On 23.05.2019 at 15:46, Eren Gökmen yazdı:

Ampulle nasil kontrol ediliyor?

Ampülün bir ucu aküden (+) alınıyor diğer ucu ısıtma bujisinin ucuna değdirilince ampul ısık veriyor buji sağlamsa.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Erkut Durmuş
(düzenlendi)

Arkadaşlar merhaba . Benimde birçok arıza kodlarından sonra yolum buraya düştü. Çok şükür sorunsuz kendim söktüm. Ama öncesinde 2 hafta boyunca devamlı WD40 sıktım diplerine. Sonra sorunsuz çıktılar. Araç 2011 model ve 210 binde olmasına rağmen bujiler gayet temiz çıktı. Merakımdan birisini kestim. Birisinin işine yarar belki. 

[img]https://i.ibb.co/YRHPC60/20220131-203847.jpg[/img]

[img]https://i.ibb.co/LRNzSYh/20220131-204647.jpg[/img]

 

Fotoğraf yüklenmiyor

Alıntı

 

 

tarihinde Erkut Durmuş tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Söktükten sonra denediniz mi ölçü aleti yada 12V vererek. Benim 160 binde sökülen bujilerden 3 tanesi bozuktu.

 

20220131-204647.jpg

Yorum bağlantısı
Erkut Durmuş
(düzenlendi)
Erkut Durmuş yazdı:

 

Fotoğraflar çıkmış. Teşekkürler arkadaşlar. Sökmeden önce hepsini tek tek kontrol etmiştim. Söktükten sonra da kontrol ettim. Dördü de kopuk maalesef. 

tarihinde Erkut Durmuş tarafından düzenlendi
Düzenleme
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...