Sani Gerşon 9 Ekim 2016 Paylaş 9 Ekim 2016 herkese selam benimde başımda bir sorun var buna benzer mi yoksa bu mu bilemedim aracı aldıktan 5 ay sonra felan farkettiğim bir problem bu aracımın arıza lambası yanıp sönme sorunu özel serviste kontrol edilince farkettim 4 ısıtma bujisinin 3 tanesi sökülürken kırılmış ve kabloları sağlam olan bir tanesinin üstüne bağlanmış bir de şunu farkettim yakıt kalitesini artırınca arıza uyarısı vermeyi neredeyse binde bir vermeye başladı kafamı karıştıran da bu eğer ısıtma bujiyse sorun bunla bağlantısı ne yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim Öncelikle tüm bujileriniz değişecek. Bunun için kapak sökülecek muhtemelen. Bunu yapan özel servis bildiğiniz kasapmış. Kalite artınca muhtemelen tek buji yetmemeye başladı, arıza yakıyor araç. Acil olarak bujilerin değişimini gerçekleştirin. Yorum bağlantısı
Hakkı Doğan 10 Ekim 2016 Paylaş 10 Ekim 2016 Yuh.. bu nasıl taktiktir... bazı ustalarda satacaksan şöyle yapalım böyle yapalım mantığı değişmediği için böyle hocam bu Öncelikle tüm bujileriniz değişecek. Bunun için kapak sökülecek muhtemelen. Bunu yapan özel servis bildiğiniz kasapmış. Kalite artınca muhtemelen tek buji yetmemeye başladı, arıza yakıyor araç. Acil olarak bujilerin değişimini gerçekleştirin. en kısa zamanda değiştirmeyi düşünüyorum da benim aklıma takılan önceden daha çok arıza lambası yanıyordu ama yakıtı değiştirdikten sonra çok nadir yakmaya başladı aceba bunun yakıtla bağlantısı var mı Yorum bağlantısı
Uğur Şahinbaş 10 Ekim 2016 Paylaş 10 Ekim 2016 Tek kalan buji de sessizce aradan çekilmiştir. O kadar ekleme kabloya ne dayanır. Kayınçonun 1.6 dizel fiestası da soğuk havalarda ilk çalıştırmada çok çok sarsıntılı çalışıyor tuhaf bir duman atıyor 3-5 dk sonra normale dönüyor. Ustalara baktırdık bujiler çalışmıyor değişecek ama değişimde kırılabilir deyince vazgeçtik. 165.000km'de araç. GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz 17 Ekim 2016 Paylaş 17 Ekim 2016 kızdırma bujileri konusu benim de kafama takılıyor. Dökerken kırılıyor diye özel servisler bakmıyor. Servise götür diyorlar. Benim aracımda da 3000 devirde sonra bir güç düşüklüğü var. Kızdırma bujilerinden olabilir mi bu güç düşüklüğü? Herhangi bir arıza yok, bilgisayarda da arıza kodu görünmüyor. Yorum bağlantısı
İbrahim Kartal 26 Ekim 2016 Paylaş 26 Ekim 2016 Foruma yeni üye oldum herkese merhaba Konuyu yeniden hortlatayım dedim. Benim bu kızdırma bujisi biraz karışık yardımcı olabilecek arkadaşlar olursa sevinirim çünkü araba canımdan bezdirdi. Fazla uzatmadan konuya gireyim Bende 2005 Ford C-MAX Ghia modeli vardı arabayı 2015 Aralık da almıştım kilometresi 400bin den düşürülmüş bilemedik aldık bizde. Ağustos ayında araba komple motoru yedi arabaya 2008 ford focusun motoru nu taktırdık fakat araba da herşey normal ama bu kızdırma bujileri arızası bir türlü gitmiyor yenisini de taktık Beru marka olanı ama arabada bu sorun geçmedi. Kimi tamirci Beyin röleyi tanımadığı için (Sanırım 2008 motorunda röle yokmuş) yeniden elektrik tesisatı çekilmesi gerekir diyor, Kimisi de motordaki orjinal bujilerin direnci neyse ona göre taktırman gerekir diyor. Bir de arabada şöyle birşey yaşanıyor sabahları bazen çalıştırdığım zaman hiçbir sorun yok arıza felan araba deli gibi gidiyor ama hararet çizgisi 1 çizgi yükselince veya araba çukura girince tekrar arızaya geçiyor. Başına böyle birşey gelen yoktur ama yardımcı olacak varsa sevinirim az kaldı arabayı yakmama çünkü perişan etti. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 26 Ekim 2016 Paylaş 26 Ekim 2016 Geçmiş olsun. Elektriksel bir sorun olduğu belli bence. Çukura girince bi kablo bi yere değiyor ve sorun yakıyor. Yorum bağlantısı
Burak TONĞA 30 Ekim 2016 Paylaş 30 Ekim 2016 Merhabalar aracımda şöyle bir sorun keşfettim aracım 3000d/d i geçmiyor yalnız vitesi boşa aldığın zaman aracım otomatik vites focus 2007 model dizel P modunda gaza bastığım zaman 5000d&d e kadar çıkıyor sorun yok d ye alıp gazı köklediğim de devir saatinin 3000d/d in üzerine çıktığını gördüm onda da sorun yok ama N ye aldığım da 3000d/d i geçmiyor geçmiyor. bunun sebebi ni bilen varmıdır ? Yorum bağlantısı
Fatih Aldemir 9 Aralık 2016 Paylaş 9 Aralık 2016 Benim araçta motor arıza ışığı vs yanmıyor hiç. OBD ile torque programıyla bakarsam p138b hatası çıkıyor. Hemen siliyorum. Ama aracı her çalıştırmamda tekrar hata kodu çıkıyor kontrol edince. Ben de bu ısıtma bujilerini değiştirtsem mi ki? Şimdiye kadar çoktan değiştirirdim ama bu kırılma ihtimali hep geri çekiyor beni. Bir de merak ettiğim şey şu; kırılınca üst kapak açılacakmış (forumdan okuduğum). Peki üst kapak açma maaliyeti nasıl oluyor da 1000 lirayı geçiyor. Bu üst kapak benim bildiğim üst kapak değil mi? Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 15 Mayıs 2019 Paylaş 15 Mayıs 2019 Periyodik bakım yapılırken ısıtma bujilerini de değiştireyim diyorum, iki tipi var, vidalı ve geçmeli, usta makyajlı geçmelidir ama sökmeden bilemem diyor. Sökmeden almam lazım internetten burada bulunmuyor. Şase no ile falan bulabilir miyim hangi tip ısıtma bujisi kullanılıyor. @Çağlar Bayur Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Mayıs 2019 Paylaş 15 Mayıs 2019 3 dakika önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı: Periyodik bakım yapılırken ısıtma bujilerini de değiştireyim diyorum, iki tipi var, vidalı ve geçmeli, usta makyajlı geçmelidir ama sökmeden bilemem diyor. Sökmeden almam lazım internetten burada bulunmuyor. Şase no ile falan bulabilir miyim hangi tip ısıtma bujisi kullanılıyor. @Çağlar Bayur zikrolmuşum da geçmeli vidalı denen sanırım tesisat bağlantısı. buji genelde sökülür sonra parçacıdan alınır? Yorum bağlantısı
Misafir 15 Mayıs 2019 Paylaş 15 Mayıs 2019 Parçacılar şaseden bakabiliyor. 2011 makyajlı geçmeli çıkmıştı benimki. Beru tavsiye ederim ama çakmasınıda gördüm güvenilir yerden alırsınız Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 15 Mayıs 2019 Paylaş 15 Mayıs 2019 Bende baktım geçmeli görünüyor şase numarasından. Orjinal 60 lira, beru 100 lira, ben orijinali beru sanıyordum değil sanırım.https://orjinalfordparca.com/focus-kizdirma-bujisi-duz-gecme-2008-2011?search=Focus%20k%C4%B1zd%C4%B1rma%20bujisihttps://orjinalfordparca.com/focus-kizdirma-bujisi-2005-2011-beru-takim?search=Focus%20k%C4%B1zd%C4%B1rma%20bujisi Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 16 Mayıs 2019 Paylaş 16 Mayıs 2019 Beru siparişi verdim, periyodik bakım yapılırken değişecek, inşallah dertsiz başımiza dert almayız [emoji16] Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 16 Mayıs 2019 Paylaş 16 Mayıs 2019 Orijinalin daha ucuz olması enteresanmış. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 16 Mayıs 2019 Paylaş 16 Mayıs 2019 (düzenlendi) 17 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: zikrolmuşum da geçmeli vidalı denen sanırım tesisat bağlantısı. buji genelde sökülür sonra parçacıdan alınır? Evet tesisat bağlantısı farkıymış, ben montaj yeri farklı sanmıştım. Bendeki geçmeliymiş, usta da geçmeli büyük olasılık demişti. Başka zamanlar işine yarayan çıkabilir bulduğum siteyi atayım buraya. https://ford.7zap.com/tr/accessories/ 16 Mayıs 2019 tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi link düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 22 Mayıs 2019 Paylaş 22 Mayıs 2019 Değişiklik yapıldı, son Buji zor çıktı, çevirdikce ses çıktı, ses çıktıkça üç buçuk atıldı 😁 ampül ile kontrol ettik 3 tanesi bozukmuş. Düşük devirde çekiş arttı, yağ filtre değişimi de yapıldı sadece bujiden kaynaklanan bir artış değildir tabi. 3 Yorum bağlantısı
Süleyman Kaya 22 Mayıs 2019 Paylaş 22 Mayıs 2019 4 saat önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı: Değişiklik yapıldı, son Buji zor çıktı, çevirdikce ses çıktı, ses çıktıkça üç buçuk atıldı 😁 ampül ile kontrol ettik 3 tanesi bozukmuş. Düşük devirde çekiş arttı, yağ filtre değişimi de yapıldı sadece bujiden kaynaklanan bir artış değildir tabi. Geçmiş olsun. 220000 lerde 2006 focusunkini değiştirdik. Doğumhane kapısında beklemek gibiydi. Sorun olmadı şükür. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Mayıs 2019 Paylaş 23 Mayıs 2019 geçmiş olsun, vesile ile bakım kitapçığında yazmıyor ama 60 bin km de bir değişmek her türlü iyidir derim. aynı zamanda enjektör pulu falan da değişse çok rahatlar insan 1 Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 23 Mayıs 2019 Paylaş 23 Mayıs 2019 17 saat önce, Ahmet İhsan Akşen yazdı: Değişiklik yapıldı, son Buji zor çıktı, çevirdikce ses çıktı, ses çıktıkça üç buçuk atıldı 😁 ampül ile kontrol ettik 3 tanesi bozukmuş. Düşük devirde çekiş arttı, yağ filtre değişimi de yapıldı sadece bujiden kaynaklanan bir artış değildir tabi. Ampulle nasil kontrol ediliyor? Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 10 Haziran 2019 Paylaş 10 Haziran 2019 On 23.05.2019 at 15:46, Eren Gökmen yazdı: Ampulle nasil kontrol ediliyor? Ampülün bir ucu aküden (+) alınıyor diğer ucu ısıtma bujisinin ucuna değdirilince ampul ısık veriyor buji sağlamsa. 1 Yorum bağlantısı
Erkut Durmuş 31 Ocak 2022 Paylaş 31 Ocak 2022 (düzenlendi) Arkadaşlar merhaba . Benimde birçok arıza kodlarından sonra yolum buraya düştü. Çok şükür sorunsuz kendim söktüm. Ama öncesinde 2 hafta boyunca devamlı WD40 sıktım diplerine. Sonra sorunsuz çıktılar. Araç 2011 model ve 210 binde olmasına rağmen bujiler gayet temiz çıktı. Merakımdan birisini kestim. Birisinin işine yarar belki. [img]https://i.ibb.co/YRHPC60/20220131-203847.jpg[/img] [img]https://i.ibb.co/LRNzSYh/20220131-204647.jpg[/img] Fotoğraf yüklenmiyor Alıntı 31 Ocak 2022 tarihinde Erkut Durmuş tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Ocak 2022 Paylaş 31 Ocak 2022 Erkut Durmuş yazdı: Fotoğraf yüklenmiyor . Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 31 Ocak 2022 Paylaş 31 Ocak 2022 Söktükten sonra denediniz mi ölçü aleti yada 12V vererek. Benim 160 binde sökülen bujilerden 3 tanesi bozuktu. Yorum bağlantısı
Erkut Durmuş 1 Şubat 2022 Paylaş 1 Şubat 2022 (düzenlendi) Erkut Durmuş yazdı: Fotoğraflar çıkmış. Teşekkürler arkadaşlar. Sökmeden önce hepsini tek tek kontrol etmiştim. Söktükten sonra da kontrol ettim. Dördü de kopuk maalesef. 1 Şubat 2022 tarihinde Erkut Durmuş tarafından düzenlendi Düzenleme Yorum bağlantısı
Recommended Posts