İçeriğe Yönlendir

Mondeo - Herşey Kontrol Edildi Motor Zor Çalışıyor


Eray Eski

Recommended Posts

Eray Eski
(düzenlendi)

sigortayi az once cikardim. sabaha kadar dursun bakalim. heralde sabaha kadar kesin resetlenmis olur ecu. sabah deneyip sonucu paylasirim.

tarihinde Eray Eski tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eray Eski

eray ne yaptın çok merak ettim bir değişiklik oldu mu?

az once geceden cikardigim sigortayi taktim ve denedim. sonuc yine gec calisti :(

ariza ihtimali yavas yavas subablara dogru gidiyor gibi............

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Subap sorunu motor soğukken daha belirgindir ve genelde motor ısınınca sorunlar ortadan kalkar...

Yorum bağlantısı
Eray Eski

Subap sorunu motor soğukken daha belirgindir ve genelde motor ısınınca sorunlar ortadan kalkar...

kesin subab sorunu diyemiyorum zaten Mehmet abi. motor sicak olsa stop edip 45 dk sonra calistiracagim zaman yine gec calisiyor. halbuki 45 dk sonra motor isisi en az 60- 70 derece vardir. ama baska ihtimal kalmadi artik. aylardir tum yapilanlari biliyorsun.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Eren Gökmen

merhaba

konu baya eskimis ama bende benzer bir sorunla ugrasiyorum su anda. acaba sizin arabanin sorunu cözüme ulastimi? benim 2.0 tdci 2006 model focusumda (95000km) böyle bir sorun mevcut. hersey normal görünüyor ama özellikle bir kac saat bekledikten sonra calisirken can cekisiyor. sicak hava soguk hava farkemiyor.gidisinde, yakitinda herhangi bir sorun yok. bilgisayarda hata yok. yakit borularinda bosluk görünmüyor. enjektörlerden disariya kacak yok. bugun servise verdim bakalim ne olacak. sizin sorun cözüldüyse belki ustaya yol gösterebilirim bende

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

merhaba

konu baya eskimis ama bende benzer bir sorunla ugrasiyorum su anda. acaba sizin araban sorunu cözüme ulastimi? benim 2.0 tdci 2006 model focusumda (95000km) böyle bir sorun mevcut. hersey normal görünüyor ama özellikle bir kac saat bekledikten sonra calisirken can cekisiyor. sicak hava soguk hava farkemiyor.gidisinde, yakitinda herhangi bir sorun yok. bilgisayarda hata yok. yakit borularinda bosluk görünmüyor. enjektörlerden disariya kacak yok. bugun servise verdim bakalim ne olacak. sizin sorun cözüldüyse belki ustaya yol gösterebilirim bende

Yardim edebilecek kimse yokmu acaba. Usta aradi bugun. Araba teknik olarak cok iyi ama bu calisma Probleme icin suphelendigi mars motoru, yada volan dislisi. AAma degistirince duzelecegi kesin degil. Cok masrafta yapamam su anda. Fikri olan varmi?

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Yardim edebilecek kimse yokmu acaba. Usta aradi bugun. Araba teknik olarak cok iyi ama bu calisma Probleme icin suphelendigi mars motoru, yada volan dislisi. AAma degistirince duzelecegi kesin degil. Cok masrafta yapamam su anda. Fikri olan varmi?

 

 

Dizel arabanın çalışma prensibi basınç üzerinedir...Zor çalışmanın ilk akla gelen şüphelisi ısıtma bujileri sonraki zanlı akü bir sonraki sistemdeki hava en sonuncu ise enjektör grubudur benim bildiğim....Isıtma bujilerinin kontrolü zordur aküye göre...Öncelikle yeni bir akü takıp deneyin bence...

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

Dizel arabanın çalışma prensibi basınç üzerinedir...Zor çalışmanın ilk akla gelen şüphelisi ısıtma bujileri sonraki zanlı akü bir sonraki sistemdeki hava en sonuncu ise enjektör grubudur benim bildiğim....Isıtma bujilerinin kontrolü zordur aküye göre...Öncelikle yeni bir akü takıp deneyin bence...

Cevap icin cok tesekkurler

Isitma bujilerinden oldugunu dusunmuyorum. Cunku sicak havadada ayni ve kontagi 5 kere acip marsa bastim durum degismedi(ama bilmiyorum hepsi patlaksa, sicak havada da gec calisma Problemi yaparmi?)

Aku degeri 11.7 cikmis. ben olctugumde 12.4 cikmisti( öte yandan 1.6 focusta 11.3 gostermesine ragmen rahat calisiyor, bu motor büyük oldugu icin az geliyor olabilirmi. Yarin baska akuyle denerim)

Ustatnin söyledigine göre yakit sisteminde hava yok.

Gidiste problem yok, duman atma yok bu yüzden enjektörüde eliyorum.

Bir de bu ilk calistirma sirasinda motor asiri sallaniyor. Henüz takozlar kontrol edilmedi. Acaba gec calismaya takozlarin etkisi olurmu?

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Isıtma bujisi yanma odasında ön ısıtma dolayısıyla sıkışan havanın püskürtülen mazotu patlatması için gerekli olan ısıyı sağlar...Akü benim araba çalışırken 14,1 volt gerilim gösteriyor, stop halinde 11,5 - 12,5 volt civarı olur...Ben hala aküden başlamanızı tavsiye edeyim o zaman, sarsıntılı çalışma ayrı bir konu bu arada...

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Isıtma bujisi yanma odasında ön ısıtma dolayısıyla sıkışan havanın püskürtülen mazotu patlatması için gerekli olan ısıyı sağlar...Akü benim araba çalışırken 14,1 volt gerilim gösteriyor, stop halinde 11,5 - 12,5 volt civarı olur...Ben hala aküden başlamanızı tavsiye edeyim o zaman, sarsıntılı çalışma ayrı bir konu bu arada...

Tesekkurler

Benim akü de stop halinde bu degerleru veriyor gerci ama tavsiyenize uyup denemekte fayda var.

Sarsintili calismasinin bende baska bir nedeni oldugunu düsünüyorum ama belki volan ile alakalidir diye yazdim

Enteresan bir konu... Bakalim altindan ne cikacak:)

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Evet bugün başka aküyle denedim. Pek bir fark olmadı. Motor takozlarida saglammis. Mars motoru ihtimali var sanki biraz yavaş çeviriyor gibi. Ama ikinci marsta çok daha kisa surede calisiyor (yine biraz sallantili). Mars motorundan olsa sonraki denemelerde de ayni şekilde calismasi gerekmez mi?

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Dün ilk marşta calismadi. Ama isitma bujisi lambasini 2kere yakti. Baş şüpheliyi es geçmiştim. Kontrol ettirmek lazim. Ancak yine bir sorum var. Isitma bujileri bozuksa bilgisayarda bu hatayi vermesi gerekmezmiydi? Ya da sağlam görünüpte gücü yetmeme ihtimali var mi?

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Teşekkürler cevap için

Bosch servise gitmek farz oldu sanırım

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Dün ilk marşta calismadi. Ama isitma bujisi lambasini 2kere yakti. Baş şüpheliyi es geçmiştim. Kontrol ettirmek lazim. Ancak yine bir sorum var. Isitma bujileri bozuksa bilgisayarda bu hatayi vermesi gerekmezmiydi? Ya da sağlam görünüpte gücü yetmeme ihtimali var mi?

ısıtma bujisi arıza lambası yakmayabilir, dtc kontrolü yapılır %99, yapılması gerken tüm aktivatörleri ve sensörleri tek tek cihazdan gözlemlemektir, neden yapmazlar?

1. bilmezler

2. zaman kaybı

sonuç=müşteriye yazık

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

ısıtma bujisi arıza lambası yakmayabilir, dtc kontrolü yapılır %99, yapılması gerken tüm aktivatörleri ve sensörleri tek tek cihazdan gözlemlemektir, neden yapmazlar?

1. bilmezler

2. zaman kaybı

sonuç=müşteriye yazık

valla haklisiniz Caglar Bey. ford servisinde bir tanidigim sagolsun yardimci oldu ama hatayi bulamadik.Maalesef bulundugum yerde dediklerinizi yapabilecek saglam bir usta da yok. olsada fahis fiyatlar dönüyor. misal bugun Bosch servisini aradim, isitma bujilerini kontrol ettirmek istedigimi ve bunun ne kadara mal olacagini sordum. aldigim cevap: 2.0 motoru ezbere bilmediklerini, bakip ne kadar iscilik olacagini söyleyebileceklermis ve ücreti 40-80€ arasi degisirmis. (yada kayin peder kendi arabasinda egr temizletmek istedi 100€ fiyat cektiler.)sorunun bu oldugunu bilsem sorun yok ama kesin olmayan seylere para dökmek istemiyorum acikcasi. bir sürü nedeni olabilir. bu yüzden forumdan yardim istiyorum. belli bir masraf yapacagimiz kesin de en azindan ihtimalleri düsürmeye calisiyorum.

 

sorunu toparliyacak olursam:

motor bekledikten sonra ilk calistirmada zorlanarak ve sallanarak calisiyor. sonraki calistirmalarda giderek azaliyor. sicak motorda hemen hemen hic problemsiz calsiyor.(yada biraz sallantili)

gauge testte hata kodu 0. servis bilgisayarinda da hata kodu yok.

motor takozlari saglam denildi(dikkatli kontrol edilmemiste olabilir)

bugun farkettigim birseyde ilk calistiginda birkac saniyeligine cok sesli calisyor sonra düzeliyor.

baska akü ile denendi. durum ayni.

forddaki usta baslarinin görüsü: mars motoru ya da volan. (mars motoru biraz yavas ceviriyor olabilir, volan konusunda pek bilgim yok)

arabanin gidisinde, yakitinda problem yok.

ilk mars cok uzun sürerse buji lambas bir kez daha yaniyor ama calismiyor (yada ben kontagi erken birakiyorum) ikinci marsta zorlansada calisiyor

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

Bugün calistirirken gauge menüden devir saatini kontrol ettim. İlk calistirmada rölanti devri 810 civari hafif dalgalaniyor.. Bu devirde sesli calisiyor. Bir kaç saniye sonra devir dalgalamiyor ve 850de sesi normale dönerek calisiyor.

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Eray Eski

Herkese merhaba. yeni mondeo sahibi oldum. 99 model glx sedan

siteyi uzun zamandir bilmeme rağmen bir ford sahibi olunca üye olmak nasip oldu :)

Benim sorunum arabam sabahları veya motoru stop edip üç dört saat beklemeden sonra motor 10-15 tur dönmeden çalışmıyor. Ancak motor calistiktan sonra herhangi bi sorun yok. Gerek performansi gerekse yakit tuketimi, benzinden gaza gecmesi gibi akliniza gelebilecek herseyi normal. Benzinde ve lpgde performansi cok iyi. Ayrica benzinde gazi aniden dipledigimde de herhangi gaz yememe sorunu veya gec tepki verme sorunu yok. Hersey normal iken arabamin gec calismasi neden ?

Silindir komprasyonlari da yeni olculdu ve normal degerlerde. Bujiler yanlis takilmis orjinali ile degistirildi, buji kablolari kontrol edildi, benzin pompasinin basinci sokulerek olculdu basinc normalmis. Aklimiza gelenleri kontrol ettik hersey normal ama sorun nerede olabilir sizce ? ayrica motor zar zor calistiktan sonra stop edip tekrar mars basinca tek marsta calisiyor hemen.

saglikli bi teshis koyabilmeniz icin herseyi detayli olarak yazdim.

gorusleriniz ve yardimlariniz icin simdiden tesekkurler.

 

Uzun bir ardan sonra herkese tekrar merhaba. Geç çalışma problemini çözdük sonunda.  6 aydır askerdeydim ve yeni terhis oldum. ben askerdeyken aracım pek kullanılmamış. ayda bir kere motoru çalıştırmışlar sadece. askerden dönünce aracı kullanırken farkettim lpgye geçince sarsıntılı çalışıyordu. lpg ustasına gittim enjektörler değişecek dedi. (400tl) ve kalibrasyon için pc ile lpg beyninin bağlantısı yapılamıyormuş. lpg nin beynide değişecek dediler (500 tl). yani zavoli marka lpg için bana 900 tl masraf çıkardılar. zaten 7 yıllık lpg sistemini komple yenilemeyi düşünüyordum (lpg tankı ömrü 10 yıl zaten)  ve komple lpg tesisatını boru, kablo, tank herşey dahil atiker marka ile yeniledim (1000 tl).  yeni lpg sisteminde aracım tek marşta çalıştı ve 15 gündür problemsiz soğuk, sıcak her koşulda tek marşta çalışıyor  :):nazar:   elektrikçi ustalara sordum lpg beyni arızalı ise böyle bir arızaya sebebiyet verebileceğini söylediler.  bir taşla iki kuş vurmuş olduk. konuyu kapatabiliriz artık. :biggrin:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mete Yaban

Valla 45 dakikadan beri okuyorum sanki tamirci olduk be ya.geçmiş olsun diyelim hem araba hem de askerlik için ve de sevinelim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eray Eski

Arkası yarın dizisi gibi soluksuz okudum. Dirayetine hayran kalmakla beraber " teskeren de hayırlı olsun". Asıl askerlik şimdi başlıyor klasiğiyle de bitireyim.

 

 

Valla 45 dakikadan beri okuyorum sanki tamirci olduk be ya.geçmiş olsun diyelim hem araba hem de askerlik için ve de sevinelim

 

teşekkür ederim. tamircilerden tek eksiğimiz söküp takmak zaten :) 

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Derviş Özhan

aynı sorun bendede var ve bu yazıları baya zamandır okuyorum acayip bilgi birikim sağladı lpg ile ilgili tamircinin kendi sahibi ile bile kavga ettik en sonunda 4 kez kontrolün ardından sanırım bende lpg beyninde + tesisatında şase vs. hatayı aramaya başlıycam çünkü araca ani gaz verince yaklaşık 2-3 aydır silkeleme sonra gaz yeme var gazcının dedği ise gaz yetiştiremiyor bu sıcak havad 29 derecede 2000 cc hadi 5000cc olsa tamam yetişmiyor diycem sorunu çözüldüğüne sevindim geçmiş olsun azmin ve emeğine sağlık

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eray Eski

aynı sorun bendede var ve bu yazıları baya zamandır okuyorum acayip bilgi birikim sağladı lpg ile ilgili tamircinin kendi sahibi ile bile kavga ettik en sonunda 4 kez kontrolün ardından sanırım bende lpg beyninde + tesisatında şase vs. hatayı aramaya başlıycam çünkü araca ani gaz verince yaklaşık 2-3 aydır silkeleme sonra gaz yeme var gazcının dedği ise gaz yetiştiremiyor bu sıcak havad 29 derecede 2000 cc hadi 5000cc olsa tamam yetişmiyor diycem sorunu çözüldüğüne sevindim geçmiş olsun azmin ve emeğine sağlık

 

lpg tesisatınız eskiyse yenilemeyi düşünebilirsiniz. ayrıca bizim 2000 cc motora gaz yetişiyorda sizinkine nasıl yetmiyormuş anlamadım  :biggrin:

umarım en kısa zamanda problem çözülür keyifle binersiniz aracınıza.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

aynı sorun bendede var ve bu yazıları baya zamandır okuyorum acayip bilgi birikim sağladı lpg ile ilgili tamircinin kendi sahibi ile bile kavga ettik en sonunda 4 kez kontrolün ardından sanırım bende lpg beyninde + tesisatında şase vs. hatayı aramaya başlıycam çünkü araca ani gaz verince yaklaşık 2-3 aydır silkeleme sonra gaz yeme var gazcının dedği ise gaz yetiştiremiyor bu sıcak havad 29 derecede 2000 cc hadi 5000cc olsa tamam yetişmiyor diycem sorunu çözüldüğüne sevindim geçmiş olsun azmin ve emeğine sağlık

Derviş bey LPGnin maf sensörüne baktırdınız mı?
Yorum bağlantısı
Derviş Özhan

ben kendim temizlemedim siz yazdıktan sonra maf sensörünü araştırdım ustam sadece boğaz kelebeğini temizlemişti en kısa zamanda
air sensor cleaner diye temizleme malzemesi varmış wd 40 gibi malzemelerle temizlemek iyi olmuyormuş sanırım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...