Erkan Esin 21 Kasım 2013 Paylaş 21 Kasım 2013 Arkaadaşlar tek sorununuz debriyajınız artık bitmeye başlıyor ve baskı yüzeyleri sertleşmeye başlamış demektir. Yorum bağlantısı
Misafir 21 Kasım 2013 Paylaş 21 Kasım 2013 Benzer bir sıkıntı benim Mondeo'da var. Çok önemsemesemde sürüş kalitesini azaltıyor. 4. viteste çok belirgin hissediyorum. Sabit hızda giderken ayağımı gazdan çektikten sonra yumuşak bir şekilde tekrar gaz verince tahmini 1 sn'lik silkeleme/titreme benzeri bir tepki var arabada. Bunun dışında ayağımı debriyajdan çekip gaz verdiğim an "tak" şeklinde ses geliyor. Sabit giderken de ayağımı gazdan çekip tekrar bastığım an bu ses gene var. Debriyaj aksamından olabileceğini düşünüyorum. Kaçırma yok ancak kalkışlarda debriyajda hafif bir titreme var. Bu titreme klima açıkken daha fazla oluyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Kasım 2013 Paylaş 21 Kasım 2013 Motor ve şanzıman kulaklarına baktırın. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 21 Kasım 2013 Paylaş 21 Kasım 2013 Tak sesi ve titreşim varsa Mehmet beyin dediğini yapın, sadece gaza birden başınca hafif bir aks boşluğundan doğan tak sesi geliyorsa normal, gaza birden değil yavaşça basın, ayağınız alışınca sıfır tak la gidiyorsunuz Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Kasım 2013 Paylaş 21 Kasım 2013 Debriyajın ilk bırakıldığında gelen tak sesi baskı balatadan gelir ama daha çok şak şeklindedir. Yorum bağlantısı
Misafir 21 Kasım 2013 Paylaş 21 Kasım 2013 Bahsettiğim ses için bir usta motor kulağından geliyor olabilir demişti. Ayrımı biraz zor ama ses daha çok tak şeklinde. Bu ses debriyaj dışında ayağımı gazdan çekip tekrar bastığımda da geliyor. İlk kalkıştaki titreme için de Volant yapabilir demişlerdi. Yorum bağlantısı
Halit Bozkurt 23 Kasım 2013 Yazar Paylaş 23 Kasım 2013 Servis ustası (Antalya Ford Bilaller Yetkili servis ustası İbrahim) sorunun motor yada debriyajdan olmadığı, yazılımsal bir sorun olduğu konusunda ısrar ediyor. Ford genel merkez konuya el atmazsa işin tadı kaçıyor. Yorum bağlantısı
Halit Bozkurt 10 Ocak 2014 Yazar Paylaş 10 Ocak 2014 Arkadaşlar, Antalya'da Ford Bilaller ve Ford Otokoç yetkili servislerinde yaptırdığım incelemede, her iki servis de bunun rahatsız edici bir durum ve arıza olduğunu kabul ediyor ancak, Ford Bilaller sorunun ancak yazılımla çözülebileceğini ve Ford Otokoç ise tüm Euro IV motorlarda bu sorunun olduğunu ve normal ve katlanılması gereken birşey olduğunu belirtiyor. Sizlerden bu işe çözüm bulan var mı? NOT: Sorunumun ne olduğunu tekar hatırlatayım, aracımın motoru ısınınca, araç vitesteyken gazı bırakıp bir süre sonra tekrar hafifce gaz verdiğimde araç gaza ufak bir gecikmeyle tepki veriyor ve gazı birden kapıyor. Aynen eski şanzuman boşluğu olan araçlardaki gibi tak diye kapıyor ama ses yapmıyor. İyice dikkat ettim araç soğukken gazı normal alıyor ancak ısınınca işler değişiyor. Servisteki usta buna "kerkinme" diyor. Kerkinme Fiesta'nın tüm Euro IV motorlarında oluyormuş onun tespitine göre. Ben daha önce benzinli Toyota Corolla 2000 Model 1.6 ve Nissan Skystar 2.5 TDCI 2006 model kullandım, hiç böyle bir "kerkinme" olayına rastlamadım. İşin peşindeyim. Bakalım süreç ne gösterecek. Aracımın Eylül 2014'e kadar uzatılmış garantisi var. Bu sürede çözmeye çalışacağım. Yorum bağlantısı
Tolgay Bilge 28 Ocak 2014 Paylaş 28 Ocak 2014 evet hocam ayni sorun bendede vardi enjektörler temizlendi ve 1 sise wurth enjektör temizleeyicisi alinca bu sarsinti gecti...5-6 inciviteslerde sorun yok dediginiz gibi 3 ve 4 te yagini gazdan cekip tekrar gaz verince araba ileri geri gidiyormus gibi oluyodu sanirim sorun enjeksiyon sisteminizde bi kontrol ettirin derim benim 3. enjektörede %30 performans kaybi cikmisti temizlediler ve su anda sorun yok diyebilirim... Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Ocak 2014 Paylaş 28 Ocak 2014 Ben gaza yavaş basarak ve bırakarak olayı çözmüştüm, zaten azdı şimdi hiç yok, sıfır tak sesi sıfır sorun, yazılımla falan uğraşmayın. Yorum bağlantısı
Halit Bozkurt 30 Ocak 2014 Yazar Paylaş 30 Ocak 2014 evet hocam ayni sorun bendede vardi enjektörler temizlendi ve 1 sise wurth enjektör temizleeyicisi alinca bu sarsinti gecti...5-6 inciviteslerde sorun yok dediginiz gibi 3 ve 4 te yagini gazdan cekip tekrar gaz verince araba ileri geri gidiyormus gibi oluyodu sanirim sorun enjeksiyon sisteminizde bi kontrol ettirin derim benim 3. enjektörede %30 performans kaybi cikmisti temizlediler ve su anda sorun yok diyebilirim... Ben gaza yavaş basarak ve bırakarak olayı çözmüştüm, zaten azdı şimdi hiç yok, sıfır tak sesi sıfır sorun, yazılımla falan uğraşmayın. Otokoç Antalya servisi enjektörlere baktı hiçbir sorun yok, ancak motor ve şanzumandan 3 parça için değişim kararı aldı. Parçaları bekliyoruz. 1. Motor sağ alt takozu 2. Direksiyon Kutusu 3. Şaft keçesi (yada aks keçesi tam hatırlayamadım şimdi. boşluk tespit edilmiş şanzumanda). Tamir sonrası faturaya bakarak parçaların tam adını yazarım. Bakalım sorunu giderebilecekler mi? Yorum bağlantısı
Tolgay Bilge 30 Ocak 2014 Paylaş 30 Ocak 2014 Otokoç Antalya servisi enjektörlere baktı hiçbir sorun yok, ancak motor ve şanzumandan 3 parça için değişim kararı aldı. Parçaları bekliyoruz. 1. Motor sağ alt takozu 2. Direksiyon Kutusu 3. Şaft keçesi (yada aks keçesi tam hatırlayamadım şimdi. boşluk tespit edilmiş şanzumanda). Tamir sonrası faturaya bakarak parçaların tam adını yazarım. Bakalım sorunu giderebilecekler mi? umarim hallederler bende 2 haftaya turkiyeye gelicem olmazsa sizin servie gider hallettiririz.. 1 Yorum bağlantısı
Halit Bozkurt 6 Şubat 2014 Yazar Paylaş 6 Şubat 2014 Aracım servisten çıktı; sarsıntı kesilmiş ama inceden hala hissediliyor. İleride tekrar abartmazsa iyidir. Yapılan işlemleri paylaşayım sizlerle ; 1. Motor Ön ve Arka takozu değişti 2. Direksiyon kutusu ve dişlisi değişti (bunun konuyla ne alaksı var hala anlamış değilim) 3. Krank ön yağ keçesi değişti 4. Şanzuman alt rok takozu değişti 5. Braket-Motor ön desteği değişti 6. Keçe Krank-Yağ keçesi değişti 7. Eksantrik kayışı değişti Yapılan işlemler bunlar. Yaklaşık 4000 TL'yi geçiyor ama araç Ford Tam Güvence'de olduğu için (uzatılmış garanti) tek kuruş almadılar. Yardımlarından ötürü Ford Otokoç Antalya'ya teşekkür ediyorum. Servis görevlisi Serkan ŞAHİN ve ustabaşı Halit GÜLGEN'e ilgilerinden ötürü teşekkürler. Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever 7 Şubat 2014 Paylaş 7 Şubat 2014 Uzatılmış garantide %20 lik bir oranda ödeme alınıyordu sanki. yanlış mı biliyorum. Doğrusu hiç ödeme yapmamak tabi ki sevindim adınıza ama böyle bir şey vardı. Yorum bağlantısı
Halit Bozkurt 8 Şubat 2014 Yazar Paylaş 8 Şubat 2014 Uzatılmış garantide %20 lik bir oranda ödeme alınıyordu sanki. yanlış mı biliyorum. Doğrusu hiç ödeme yapmamak tabi ki sevindim adınıza ama böyle bir şey vardı. Benim uzatılmış garanti "Ford Tam Güvence" diye geçiyor. İLk satın alırken 480 TL fark vermiştim bunun için (2009 yılında). Geçenlerde klima yönlendirme motoru da değişti garantiden yine tek kuruş ödememiştim, bu onarımda da almadılar. Öncelikle gözünüz aydın diyelim son zamanlarda kullandığım çoğu fiestalarda bu sarsıntı (tekleme,kerkinme)mevcut.kendi aracımda dahil buna. aynı motoru kullanan pejo serisinde böyle bir sorun söz konusu değil.hatta daha seri ve daha az yakıyor.ama gel gelelim konforuna ve süspansiyona ve içeriye ses almasına yanına bile yaklaşamıyor fiestanın. inşallah sorununuz çözüme kavusmuştur.tekrar etmez. Teşekkürler Galip Bey, bakalım ben hala ufaktan hissediyorum ve bunun ilerleyen km'lerde tekrar abartmasından tırsıyorum. Sanırım VW grubundan bir araba almaya bakacağım ikinci el. Ford'a daha da yaklaşmam.. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 27 Mayıs 2014 Paylaş 27 Mayıs 2014 Motor takozları çok yumuşak. Sanırım ondan kaynaklanıyor. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 27 Mayıs 2014 Paylaş 27 Mayıs 2014 Kaput altına kamera yerleştirip sürüşte motorun hareketlerine bakacağım. Yorum bağlantısı
Osman Nuri Köknar 27 Mayıs 2014 Paylaş 27 Mayıs 2014 Konuyla alakası var mı bilmiyorum ama yeni konu açmayayım dedim. Benim araç rölantide çalışırken şoför tarafındaki ayna sallanıyor. Gaz verdiğim zaman sallantı kesiliyor. Diğer taraftaki aynada bu sarsıntı yok. Acaba aynada mi sorun var yoksa araba kısmi olarak mı sallanıyor anlayamadım. Çok rahatsız edici bi sallantı değil ama dikkatimi çekti Yorum bağlantısı
Misafir 27 Mayıs 2014 Paylaş 27 Mayıs 2014 Aynayı tutan parçalarda sorun yoksa ayna tarafındaki motor kulağı(takozu) esvafını yitirdiğinden yapıyordur. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Halit Bozkurt 6 Haziran 2014 Yazar Paylaş 6 Haziran 2014 O kadar onarım yapıldı, hala sorun devam ediyor. Ama işin peşini bırakmam, ben bu sorunun sebebini buldurup, onarım gerçekleştireceğim. Gelişmeleri burdan paylaşırım. Saygılar Yorum bağlantısı
Hakan Uzun 7 Haziran 2014 Paylaş 7 Haziran 2014 O kadar onarım yapıldı, hala sorun devam ediyor. Ama işin peşini bırakmam, ben bu sorunun sebebini buldurup, onarım gerçekleştireceğim. Gelişmeleri burdan paylaşırım. SaygılarEnjektorlere bakilmis miydi. Babamda dizel clio var onda ha buna benzer bir sorun vardi ama hem baya salliyor hemde ayagi gazdan cekince araba bi an icin kendini geri cekiyormus gibi yapiyordu sorun enjektorlerde cikmisti bundan kaynakli olabilir diye dusundum 1 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 7 Haziran 2014 Paylaş 7 Haziran 2014 Kaput altına kamera yerleştirip sürüşte motorun hareketlerine bakacağım. Yapabildin mi kamera işini..Bekliyoruz Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 7 Haziran 2014 Paylaş 7 Haziran 2014 (düzenlendi) Enjektörler baktırmak iyi fikir, geçen günki Hilux pikap ın enjektör olayından sonra bunu net gördüm, önce rail basınç müşürü, varsa geri dönüş valfi ve mazot pompası basınç müşürü sökülüp üçünüde değiştirin (fiestada hangileri var bakmadım emin değilim ama rail müşürü hepsinde var), bakalım sorun düzelecekmi, düzelmez ise sıra enjektörlere gelsin, bu üç aletide bosch servisler ücret almadan değişir denetir, olmazsa geri alırlar, siz sadece işçilik ödersiniz, biz bu şekilde yaptık, 2 müşür ve 4 enjektör sorunlu çıktı... 7 Haziran 2014 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Halit Bozkurt 26 Temmuz 2014 Yazar Paylaş 26 Temmuz 2014 Enjektörler baktırmak iyi fikir, geçen günki Hilux pikap ın enjektör olayından sonra bunu net gördüm, önce rail basınç müşürü, varsa geri dönüş valfi ve mazot pompası basınç müşürü sökülüp üçünüde değiştirin (fiestada hangileri var bakmadım emin değilim ama rail müşürü hepsinde var), bakalım sorun düzelecekmi, düzelmez ise sıra enjektörlere gelsin, bu üç aletide bosch servisler ücret almadan değişir denetir, olmazsa geri alırlar, siz sadece işçilik ödersiniz, biz bu şekilde yaptık, 2 müşür ve 4 enjektör sorunlu çıktı... Enjektörlere Antalya Otokoç'da bakılmıştı, sorun yok dediler. Triger rulmanı ses yapmaya başlamıştı 84 bin km'de aracım, triger setini değiştirmek istedim, Ford servislerde aracın yaşı kadar % indirim yapıyorlardı, 5 yaş olunca %25 indirim'le toplam 1300 TL'ye triger setini ve şüphelendiğim baskı balata setini de değiştirttim. Sorun epey halloldu gibi, ancak klima açıksa biraz hissettiriyor hala. Belki de ben fazla titizim. Herneyse; servisteki bir usta Euro4 motorlu Fiestalarda volan dişlisinde zamanla boşluk oluştuğunu ve bu sarsıntıyı volanın yaptığını söyledi. Yeni araçlardaki volan çift yaylıymış ve bu sorun u yapmıyormuş ama onlarda da baskı balata değiştirirken volanın da değişmesi gerekiyormuş. Bilmiyorum doğru mudur? Yorum bağlantısı
Hakan Uzun 27 Temmuz 2014 Paylaş 27 Temmuz 2014 Arkaadaşlar tek sorununuz debriyajınız artık bitmeye başlıyor ve baskı yüzeyleri sertleşmeye başlamış demektir. hocam bende de var aynı sorun. Arac 40000 de nasıl olur debtriyajım biyitor. Acemi olsam cok debriyaj kullansam eyvallah da bu başka Biladerde de fiesta var onun ilk arabası onda yok hatta onun motor sesi kesinlikle daha az. Yorum bağlantısı
Recommended Posts