İçeriğe Yönlendir

Ford Mondeo 2015


Yusuf Alper Gül

Recommended Posts

Fatih Mehmet Uslu

Bir şey sormak istiyorum, 1.5 ecoboost tam otomatik mi powershift ile mi geliyor? Geçen bir arkadaş test yapmış, tam otomatik diyor, o yüzden vites geçişini beğenmedim dedi.

Ancak kendisi tam bir vw fanı. Hatta hiç bir şekilde toz kondurmaz. Passat ı alanı öpsünler, yeni mondeo aşmış diyor :)

1.5 ecoboostlar powershift değil, normal otomatik-tork konvertörlü denilenlerden yani. Ben de test ettim, vites değişimleri biraz yavaş, motorun gücü çok iyi ama vites değiştirirken eğlenceye ara veriyosunuz gibi. Ama bu şanzımanlar çift kavramalara göre daha sorunsuz ve yzun ömürlü deniyor.
Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

1.5 ecoboostlar powershift değil, normal otomatik-tork konvertörlü denilenlerden yani. Ben de test ettim, vites değişimleri biraz yavaş, motorun gücü çok iyi ama vites değiştirirken eğlenceye ara veriyosunuz gibi. Ama bu şanzımanlar çift kavramalara göre daha sorunsuz ve yzun ömürlü deniyor.

İlk defa duydum , tam otomatik olması bence iyi olmuş. Zira tasarruf amaçlı yapılan çift kavrama veya benzeri şamzımanlar çıkardıkları masrafla yakıttan daha çok can yakıyor. Peugeot 308 de tam otomatikmiş(Aisin 6 ileri). Yorumlar çok iyi diyor. Bence tam otomatiği dönüş olacak gibi.
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ali Karadağ

Az önce yetkili bayii'deki 1.5 Ecoboost OV'yi test ettim, direk Ankara Asfaltı'na çıktım; inanılmaz sessiz, çok seri, vites geçişleri harikulade, "yol tutuşu konfor donanım"dan bahsetmeye gerek yok diye düşünüyorum, araçtan zor indirdiler:) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Bu gün kullanmak nasip oldu. Hayaller aston Martin gerçekler şişirilmiş fiesta. 1.5 ecobost 160 beygir powerşit. Sadece otoparkta güzel durabilecek bir araba. İnş çok büyük değer kaybı olmaz 2. Elde. Yoksa performans adına sadece ses var görüntü yok diyebilirim. Direksiyon yine elektronik zevksiz.şerit takip sistemi evdeki logitech hissi sağlıyor. İç hacim çok geniş.ama Style koltukları tabureden bozma adamlar donanım farkında bunu direk hissettirmiş. Esneyince çatırdayan kısım eski kasadaki gibi trim mi yoksa kasa mı bilemedim. 112 bine alınır mı derseniz derin mavi güzel renk :)

İleti okumadım powerşit değilmiydi sanki öyle lanse ediliyor bayide.

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Bu gün kullanmak nasip oldu. Hayaller aston Martin gerçekler şişirilmiş fiesta. 1.5 ecobost 160 beygir powerşit. Sadece otoparkta güzel durabilecek bir araba. İnş çok büyük değer kaybı olmaz 2. Elde. Yoksa performans adına sadece ses var görüntü yok diyebilirim. Direksiyon yine elektronik zevksiz.şerit takip sistemi evdeki logitech hissi sağlıyor. İç hacim çok geniş.ama Style koltukları tabureden bozma adamlar donanım farkında bunu direk hissettirmiş. Esneyince çatırdayan kısım eski kasadaki gibi trim mi yoksa kasa mı bilemedim. 112 bine alınır mı derseniz derin mavi güzel renk :)İleti okumadım powerşit değilmiydi sanki öyle lanse ediliyor bayide.

Unututun Şah 1-4 günlerini salla bakalım... Şanzıman Aisin, Powershift değil. Bence daha iyi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Semih Usluer

Otopark ın yaptığı mondeo testi ne oldu bilen varmı 0-100 ünü ve ilk bakışını koymuşlar testin gerisi yok.. 0-100 ünü 12 sn hesaplamışlar baya bi tepki almıştı sanırım test araçları önceden kaza yapmış toplanmış başka bir araçla mı test edecekler acaba.?

Yorum bağlantısı
Misafir

Otopark ın yaptığı mondeo testi ne oldu bilen varmı 0-100 ünü ve ilk bakışını koymuşlar testin gerisi yok.. 0-100 ünü 12 sn hesaplamışlar baya bi tepki almıştı sanırım test araçları önceden kaza yapmış toplanmış başka bir araçla mı test edecekler acaba.?

Test çoktan yapılmış da montajda ve yayında sıra bekleyen videolar varmış. Kazalı değil araç ben de aynı araç ile test ettim bir arkadaş aracılığı ile biliyorum.

Kırmızı araç otosan ın kendi aracı direk.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bu gün kullanmak nasip oldu. Hayaller aston Martin gerçekler şişirilmiş fiesta. 1.5 ecobost 160 beygir powerşit. Sadece otoparkta güzel durabilecek bir araba. İnş çok büyük değer kaybı olmaz 2. Elde. Yoksa performans adına sadece ses var görüntü yok diyebilirim. Direksiyon yine elektronik zevksiz.şerit takip sistemi evdeki logitech hissi sağlıyor. İç hacim çok geniş.ama Style koltukları tabureden bozma adamlar donanım farkında bunu direk hissettirmiş. Esneyince çatırdayan kısım eski kasadaki gibi trim mi yoksa kasa mı bilemedim. 112 bine alınır mı derseniz derin mavi güzel renk :)

İleti okumadım powerşit değilmiydi sanki öyle lanse ediliyor bayide.

Naaptın Mustafa :)

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Az önce yetkili bayii'deki 1.5 Ecoboost OV'yi test ettim, direk Ankara Asfaltı'na çıktım; inanılmaz sessiz, çok seri, vites geçişleri harikulade, "yol tutuşu konfor donanım"dan bahsetmeye gerek yok diye düşünüyorum, araçtan zor indirdiler:) 

 

 

Bu gün kullanmak nasip oldu. Hayaller aston Martin gerçekler şişirilmiş fiesta. 1.5 ecobost 160 beygir powerşit. Sadece otoparkta güzel durabilecek bir araba. İnş çok büyük değer kaybı olmaz 2. Elde. Yoksa performans adına sadece ses var görüntü yok diyebilirim. Direksiyon yine elektronik zevksiz.şerit takip sistemi evdeki logitech hissi sağlıyor. İç hacim çok geniş.ama Style koltukları tabureden bozma adamlar donanım farkında bunu direk hissettirmiş. Esneyince çatırdayan kısım eski kasadaki gibi trim mi yoksa kasa mı bilemedim. 112 bine alınır mı derseniz derin mavi güzel renk :)

İleti okumadım powerşit değilmiydi sanki öyle lanse ediliyor bayide.

 

Şimdi 2 farklı yoruma bakarsak ne yapmalı acaba ? Ali'nin yoruma göre yatır parayı al arabayı :) Mustafanın yorumuna göre bayinin yanından bile geçmemek lazım ?

Her zaman derim renkler ve zevkler tartışılmaz. Ama her iki arkadaşımda suya sabuna diğer firmalara yada kullanıcılara bulaşmadan sadece bu araç hakkında kendi fikirlerini yazıya aktarmışlar saygı duylması gereken esas nokta burada yatıyor...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Yalnız en düşük donanımlısını bende inceledim, sürmedim, 1.5 ekobust  nasıl gider bilmiyorum, sürmeden heryerini incelemem sonucunda çıkan sonuç: alt donanım hayatta almazdım, fiesta dan farkı hacmi ve ön koltuğu, bana öyle geldi açıkcası, öyle kalite algısı falan yok, şimdi bulursam en dolusuna bakacağım, bakalım ne hissedeceğim... Yalnız şöyle karşıdan bakınca al benisi güzel, ama binince basit geldi açıkcası, bu paraya bu olmaz diyeceğim ama en uyduruk arabalar olmuş 50 kaat, sevmedim ben bu işi...

Yorum bağlantısı
Semih Usluer

Bende izledim o videoyu.Lastikten dolayı sardı diyorlar.Zaten araba videonun nerdeyse yarisında patinaja düşüyor.Güç var ama lastik sert heralde.Tutunamıyor makina.

Kaza yapan araç 2.0 tdci diye biliyorum bu arada.Teste çıkan araba 1.5 eb

0-100 de lastiklerin etkisi büyük tabi hem önden çekiş hem lastik kötü oldumu yüksek torklu araçlarda olabilir. 12 sn çok yüksek :-) kazayı sorma nedenimde ilk bakış videosunun sonundaki bagaj kapağının durumu nedir öyle dikkat ettin mi Hamza? Mk5 te bagaj kapağı bildiğim kadarıyla baya bi hafif ona rağmen öyle kalıyor.. :-o
Yorum bağlantısı
Semih Usluer

Abi hić bakmadım.Videoyu parmaklarımın arasından izliyom.[emoji16] .Şu ara şeytana uymayayımda.

:-) benide gıdıklıyor ama seneye ancak..
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Açıkcası bazı yorumları anlamak çok zor.

1-araç gerçekten yeterli kabin sessizliğini sağlıyor.İçerde trim sesi ben henüz duymadım aracım 300km ancak oldu ilerde ne olur bilemem.

2-süspansiyonlar çok konforlu kalın yanaklı lastiklerde bunda etken ama 2010 model insigniam vardı ondan çok daha konforlu.

3-İç döşemeden şikayet edenler var doğru bej döşeme tercih edilmeliydi bencede fakat ben gidip siyah olandan alacaktım çünkü bejin pisliğinden bıktım.onun için ben dert etmiyorum ayrıca siyah olduğu için sevindim.

4-malzeme kalitesi kıyaslarken siyah döşemeli değilde bej döşemeli passatla kıyaslanıyor haliyle bej renk daha kaliteli gibi görünüyor ancak mondeo nerdeyse bütün malzemeleri yumuşak seçmiş ve bence daha kaliteli bakınca değil ama dokununca anlıyorsunuz.

5-elektirikli koltuk yok diyorlar evet olsa iyi olurdu ama açıkcası araç içinde en az kullanılan donanım bir kez ayarla yeter hergün koltuk ayarımı yapıyorsun anlamadım yani.

6-bagaj ben kalın stepneyi çıkardım ve deneme yaptım kocaman bir bagaj oldu.kabaca hesapladım 120 litre artı oldu toplamda 530 litre civarına rahat çıkıyor bagaj yüksekliği 10 cm artıyor.deneyin görün ve iç zemin kaplaması uygun arka koltuk ile arada 1 cm lik bir boşluk ancak kalıyor göze batan bişey yok.yani bagajı sorun etmeye gerek yok.

7-sürüş dinamikleri çok iyi 1.6 tdci motor ekonomi amaçlı performans arayanlara hitap etmez.ama öyle bayılıp kalmıyor yokuş falan dinlemiyor gayet iyi gidiyor olması gerektiği gibi.

8-En önemlisi sınıfında şuanda en iyi tasarımlardan birine sahip ve en alınası araç.

tabi herkesin zevkine kalmış ..

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Açıkcası bazı yorumları anlamak çok zor.

1-araç gerçekten yeterli kabin sessizliğini sağlıyor.İçerde trim sesi ben henüz duymadım aracım 300km ancak oldu ilerde ne olur bilemem.

2-süspansiyonlar çok konforlu kalın yanaklı lastiklerde bunda etken ama 2010 model insigniam vardı ondan çok daha konforlu.

3-İç döşemeden şikayet edenler var doğru bej döşeme tercih edilmeliydi bencede fakat ben gidip siyah olandan alacaktım çünkü bejin pisliğinden bıktım.onun için ben dert etmiyorum ayrıca siyah olduğu için sevindim.

4-malzeme kalitesi kıyaslarken siyah döşemeli değilde bej döşemeli passatla kıyaslanıyor haliyle bej renk daha kaliteli gibi görünüyor ancak mondeo nerdeyse bütün malzemeleri yumuşak seçmiş ve bence daha kaliteli bakınca değil ama dokununca anlıyorsunuz.

5-elektirikli koltuk yok diyorlar evet olsa iyi olurdu ama açıkcası araç içinde en az kullanılan donanım bir kez ayarla yeter hergün koltuk ayarımı yapıyorsun anlamadım yani.

6-bagaj ben kalın stepneyi çıkardım ve deneme yaptım kocaman bir bagaj oldu.kabaca hesapladım 120 litre artı oldu toplamda 530 litre civarına rahat çıkıyor bagaj yüksekliği 10 cm artıyor.deneyin görün ve iç zemin kaplaması uygun arka koltuk ile arada 1 cm lik bir boşluk ancak kalıyor göze batan bişey yok.yani bagajı sorun etmeye gerek yok.

7-sürüş dinamikleri çok iyi 1.6 tdci motor ekonomi amaçlı performans arayanlara hitap etmez.ama öyle bayılıp kalmıyor yokuş falan dinlemiyor gayet iyi gidiyor olması gerektiği gibi.

8-En önemlisi sınıfında şuanda en iyi tasarımlardan birine sahip ve en alınası araç.

tabi herkesin zevkine kalmış ..

sizin dediklerinize tamamen katılıyorum.
Yorum bağlantısı
Osman Altıntop

Benim koltuktan yana tek çekincem daha önceki araçlarımdada olduğu gibi koltuk alt kenarlarındaki plastiklerin ayak takılarak kırılmasıydı. Ben elektrikli değilde o plastiklerin daha sağlam olmasını isterdim.

İnşallah buda diğerleri gibi olmaz!??

Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya

Dün ilk defa Kütahya da görme şerefine nail oldum. O da Ankara dan gelmiş bir müdürün aracı idi. Sanırım full dü. [emoji4]

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Dün ilk defa Kütahya da görme şerefine nail oldum. O da Ankara dan gelmiş bir müdürün aracı idi. Sanırım full dü. [emoji4]

Gözler mondeo arıyorsa Sen de olmuşsun artık [emoji4] [emoji4]
Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya

Gözler mondeo arıyorsa Sen de olmuşsun artık [emoji4] [emoji4]

Mondeo cu oldum abi orası öyle. Bi kaç ay önce kütahya da daha hiç görmedim yeni mondeo demiştim. Dün görünce sevindim buraya da yazayım dedim [emoji2]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ahmet Türedi

Evet beyler Wolksvagen skandalından sonra Wolksvagenin yazdığı hiç bir veriye inanmamaya karar verdim ve kendim bazı denemeler yaptım.  
Yeni passat ve kendi aracımın iç ölçülerini elime metre aldım ve bizzat ölçtüm.İnanmak istemeyen arkadaşlar eline bir metre alıp kendileride ölçebilirler. 
Sonuçlar,yeni Passat arka kapı tutamaçları arası mesafe 1360 mm ,arka kapı kapı açma kollları arası mesafe 1410 mm 
yeni mondeo arka kapı tutamaçları arası mesafe 1390 mm ,arka kapı kapı açma kollları arası mesafe 1444 mm 

Ölçüm noktaları hemen hemen aynı konumdan yapılmıştır.İlk önce passatı ölçtüm tekrar ölçme şansı bulamadım kendi aracımı birde arka koltuğun en son yaslandığımız yerden yani en dar yerinden ölçtüm 1370 mm falan geldi.passatta bu kısım kaç mm gelir tekrar bakmak lazım ama her halükarda mondeo passattan geniş. 
Sonuç olarak araçlarımız siyah döşemeler yüzünden dar gibi algılanıyor ve kağıt üzerinde yazan rakamlar algı oluşturarak passatı daha geniş gibi kabullenmemize yol açıyor.Değerler ortada inanmayan ölçsün. 
Ön taraftada durum farklı değil aynı şekilde ön taraftada mondeo geniş yaklaşık 30 mm kadar dar passat. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Objektif bir değerlendirme için metreyle ölçmekten sanırım biraz daha fazlasına ihtiyaç var... Tasarım öyle bir konu ki fazla alan kullanılmasıyla değil, araç içindekilerin ne kadar rahat hissettiğiyle daha fazla uğraşılıyor...

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Objektif bir değerlendirme için metreyle ölçmekten sanırım biraz daha fazlasına ihtiyaç var... Tasarım öyle bir konu ki fazla alan kullanılmasıyla değil, araç içindekilerin ne kadar rahat hissettiğiyle daha fazla uğraşılıyor...

Sizce budan daha objektif nasıl bir değerlendirme olabilir.Yani afakimi konuşmak gerekiyor sürekli.Ben bir mühendisim ve ölçü benim için en önemli şeydir.Zaten ölçmediğin bir şeyi nasıl kontrol etmeyi planlıyorsunuz.Ölçüler birleşerek tasarım meydana gelir.

Sizen demenize göre herkes kendi fikrini söyler ve kabul görür.Bu devirde bu tarz bir yaklaşım gerçekten çok garip.

Arka omuz mesafesi genelde arka koltuk boyu kadardır ben fazlası ile ölçtüm kapıdan kapıya ona rağmen passat verdiği ölçüleri tutturamıyor.Arka camlar arası mesafeyi omuz mesafesi olarak yazmışlar.Sonuç itibari ile aynı noktalardan yapılan ölçülerde her türlü mondeo daha geniş.Bunun aksini bana artık kimse idda edemez.

Göreceli degil gerçek değerler veriyorum ben ve hissedilene değil gerçeklere değer veririm.Bukadar çok passat kullanıcısının olduğu ülkemizde hissiyata bakarsak biz arabalarımızı çöpe atmamızlazım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi
(düzenlendi)

Ve ben burda asıl sorun olarak algı operasyonu yaptıklarını idda ediyorum.Bu sayede insanlar sadece kağıt üzerinde yazan değerlere göre bile araç alabiliyor.Teknik verilere bakıyor ve en geniş buymuş zaten araçlar çok az yakıyor mantıģı ile birde satış potansiyeli cabası genele bakarak yani objektif değerlendirmeden araç alınıyor.Ben Wv motor hacimleri konusunda bile tereddütteyim.Bukadar emisyon fazladan salınım yapan motorlar belkide daha yüksek hacimlere sahip aksini ölçen olmadığı için şimdilik bu şekilde kabul ediyoruz bakalım.Yakında aslında 1.4 ler 1.8 miş haberleri çıkarsa hiç şaşırmayacağım :)

tarihinde Ahmet Türedi tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Semih Usluer

Passat b8 vs Mondeo mk5 karşılaştırması

Ford şanzımanın vites sayısını arttıriŕ ve bir ince ayar yaparsa anlaşılan daha sağlam vuracak.

Bir de küçük hacim dizel motorda otomatik olayına girmesi mecburi

Kesinlikle powershift gelmeli ;-)
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Otomatik konusunda haklısınız o konuda diyecek bişey yok.Fakat şöyle bir durumda varki mondeonun dizel otomatiği olmadığını bahane edip gidip pahalı diye manuel passat alanlarıda biliyorum.Ve açıkcası kalabalık trafik sorunu olmayan şehirler için sadece araç benim yerime vites atacak diye 10 bin tl fark vermek bana çok gerekli gelmiyor.Fiyat farkı 2-3 bin farklı olsa düşünülebilir bence.Her tercihede saygı duyuyorum tabi.

Yorum bağlantısı
Semih Usluer

Sayın müdürüm ben ford yerinde olsam direk zf ile anlaşır bmw de kullanılan şanzımanı fordların alayına monte ederim.

Sen gör satışı ondan sonra[emoji5]

Hamza arabanın üzerine 20 eklerler ozaman heralde :)
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...