İçeriğe Yönlendir

Focus 1.0 Ecoboost Motorun Satışına Başlanıyor.


Faruk Durmuş

Recommended Posts

Özgür Temiz

uzun yolda şişer patlar bunlar ya ist-ankara hiç durmadan gidildiğinde canı çıkar ya

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mehmet Göktürk

Gerçekten kaldırıyordu abi, DH MK4-MK5 başlığına bak 2.000 deviri hiç geçmeden 14 kuruş yakanlar var LPG'de uzun yolda. Ben hiç o kadar dayanıp deneyemedim ama Yunus Abi 2. ve 3. vites 4 kişi + bagaj ile Kartepe'ye tırmanışta 18 kuruş yaktırdı en pahalı litre fiyatından. Şehiriçinde de dolaştık bayağı İstanbul'da köprüden falan da geçtik, Kocaeli şehiriçinde bayağı trafik lambası vardı. Kalkış anında kendini ok gibi fırlatan bir araç, sizin araçlardan çok daha küçük.

peki emisyon?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

1300 devirden itibaren başlayıp 4500 devire kadar giden 170 nm torka sahip. Bu harika bir sürüş sağlar. Yüksek viteslerde dahi çok düşük devirlerde gidilebilip, gaza basıldığında çekişi hissettirir. Son derecede ekonomik olur.

Yorum bağlantısı
Gökhan Aldemir

Umarım önceden paylaşılmamıştır ve bu tür televizyon kanallarının videolarını paylaşmak yasak değildir :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Otomatiğin bazı durumlardaki avantajı. 2006-2011 civic'lerin düz vitesinin çok yaktığını herkes söylüyor. Ben ven bu forumdan en az 3 kişi (isim veririm) otomatiğini kullandık. Otomatiği düşük devirleri tercih ederek acaip az yakıyor.

DSG bu konuda suyunu çıkardı zaten.

Tüm otomatikler için ---özellikle f1 aracım için---- de geçerli midir?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

1500-4500 devir aralığında 170nm tork var. Kısa süreliğine 200nm görüyor. İlginç olan 125hp motorun da torku 170nm. Yani 4500 devire kadar 100 beygirlikle aynı.Sakin kullanan biri için 125lik gereksiz gibi.Üst devirlerde 25 beygir fark atıyor.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Mustafa Tüfekçi

2013 olarak gelecek gibi. daha gösteri turu atıyor yurt dışında.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

turbo direk bağlıymış gazı manifoldan değil subabların ordan alıyormuş ben beğendim bu motor tutar

işte bu sıkıntı. turbosu arıza yapsa motor yaptırmak gerek :)

1.0 ı bende bekliyorum focusta artık eski hiç bir motor kalmadı. 2011 e kadarki focuslarda benzinlide 1990 ların dizlede 2000 lerin teknolojisi vardı. artık 100 ps zetec yok. 105 lik motor bile ti vct oldu.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Evren Erakçora

autoshow dergisinde ilk defa focus golf ü geçti. Motor çok iyiymiş, tsi den iyi puanlar almış.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Alüminyum blok. Ama ben de iyi olacağını tahmin ederim. Dizele bence gerek kalmadı.

1- Araç küçük olmalı (B-max vs belki fiesta)

2- 1.0 ecoboost

3- otomatik

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Hocam, focus kasasını çok rahat çekiyormuş, tsi e yakın çekiş var diyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Çektiğinden eminim ama az yakması için genel anlamda aracın ufalması lazım. TSI için de geçerli. Bakma ben passat aldım ama doğrusu TSI GOLF ya da POLO derim. Bagajı olan römork ya da tavan rayı taksın.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

5.5 litre/ 100 km yakmış( 5.6 da olabilir), rakiplerinin neredeyse 1 litre azı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Ecoboost motor (turbo benzinli hepsi) gaz pedalına çok bağlı. Fabrika verisinin altında çok gittim ben. Ama üstünde de....Öte yandan dsg ya da powershift ile desteklendiğinde çok yaktırması zorlaşıyor. Geleneksel yüksek devir vites değişimi adetinden vazgeçmek gerekiyor, daha çok dizel gibi kullanıyorsun turboları. Tabi iş eğlenceye gelince basabiliyorsun.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Autoshow da yine bu konu vardı, fabrika verileri ile normal şartlardaki kullanım arasındaki fark turbolularda çok büyükmüş. En dürüst chevy comaro ymuş, fabrika verisinden az yakıyormuş.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Ecoboost motor (turbo benzinli hepsi) gaz pedalına çok bağlı. Fabrika verisinin altında çok gittim ben. Ama üstünde de....Öte yandan dsg ya da powershift ile desteklendiğinde çok yaktırması zorlaşıyor. Geleneksel yüksek devir vites değişimi adetinden vazgeçmek gerekiyor, daha çok dizel gibi kullanıyorsun turboları. Tabi iş eğlenceye gelince basabiliyorsun.

Fabrika verisinin altında gittiğiniz durumlar neler. Hangi hız, hangi devir, hangi vites daha ekonomik ve hızlanmaları nasıl yapıyorsunuz ?

tarihinde Ayhan Şentürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Fabrika verisinin altında gittiğiniz durumlar neler. Hangi hız, hangi devir, hangi vites daha ekonomik ve hızlanmaları nasıl yapıyorsunuz ?

Düz yol. Yanlız. klima açık. tek yaptığım hızlanmaları çoook sakin yapmak. tabi dur kalk da fazla olmayacak. hız ise 100.

edit: lastik havaları 35. genelde 6. vites 2200 devir felan. Hava ne çok sıcak ne çok soğuk.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Faruk Durmuş

Fiyatları ne zaman açıklanır acaba?Avrupada şuan ne kadar bizde ne olur acaba??

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz

Çektiğinden eminim ama az yakması için genel anlamda aracın ufalması lazım. TSI için de geçerli. Bakma ben passat aldım ama doğrusu TSI GOLF ya da POLO derim. Bagajı olan römork ya da tavan rayı taksın.

Az yaksın diye küçük araba alcaz römork takcaz daha fazla yakıcak? Yada tavana ray takcaz rüzgar direncini kırcak daha fazla yakcak :) bu kadar düşünürsek işin içinden çıkılmaz. Performanssa turbo benzinli ekonomi ise 1.2TDI BlueMotion Polo

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...