İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Yakıt Tüketimi


Tufan Efe

Recommended Posts

Ali Eren
O soğuk ortam için bence 6 lt. normal, yakıt deposu 43 lt. bu arada...

ali bey teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ahmet Taşkın

Arkadaşlar aranıza yeni katıldım.

2004 tdci comfort fiestamda cutt off var mı merak ediyorum ?

(internette ve forumda araştırma yaptım fakat kesin bişey bulamadım.)

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Arkadaşlar aranıza yeni katıldım.

2004 tdci comfort fiestamda cutt off var mı merak ediyorum ?

(internette ve forumda araştırma yaptım fakat kesin bişey bulamadım.)

Cut-of olmayan enjeksiyonlu araç var mı ?

Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel

cut-off özelliği common rail tipi enjektör kullanılan motorlarda vardır (genelde büyük hacimli motorlarda kullanılır)yani araç rölantideyken silindirlerin yarısı devreye girer bir süre sonra diğer yarısı devreye girer cut-off olup olmadığını aracı çalıştırdıktan 5-10 saniye sonra anlık bir kesinti duyulur. bunu insan kulağı gayet rahat algılar amacı araç rölantideyken yakıt sarfiyatını düşürmek ve motoru fazla yormamaktır yani sizin anlayacağınız fiestada yok

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
cut-off özelliği common rail tipi enjektör kullanılan motorlarda vardır (genelde büyük hacimli motorlarda kullanılır)yani araç rölantideyken silindirlerin yarısı devreye girer bir süre sonra diğer yarısı devreye girer cut-off olup olmadığını aracı çalıştırdıktan 5-10 saniye sonra anlık bir kesinti duyulur. bunu insan kulağı gayet rahat algılar amacı araç rölantideyken yakıt sarfiyatını düşürmek ve motoru fazla yormamaktır yani sizin anlayacağınız fiestada yok

Anlamadım ben şimdi burayı...Var mı yok mu? :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Var arkadaşlar, cut off olayı rolantideyken' de çalışmaz, silindirin birazı durur olayı' da ford' da yoktur, fiat nasıldır onu bilmem ama, 1.4 tdci motor' da rolantideyken çıkan sesle ayağınızı koyduğunuz andaki motor sesi farklıdır, rolantide enjektörler ara püskürtme yapmaz minimum yakıt moduna geçer tüm silindirler çalışır durumdadır, o yüzden tıkırdar motor, gaza dokunduğunuz an olay değişir, titreşimi azaltmak performansı arttırmak için sayısını unuttum bir çok ara püskürtme değişik silindir konumlarında yapılarak çalışır, değişik bir sistemi var anlayacağınız buna ilgili detaylı bir dökümanım vardı bulursam koyarım, cut-off aracı çalıştırıp 10 sn sonra ses gelmesiyle anlaşılmaz, ayrıca fiesta 1.4-1.6 tdci ler kısaca tüm Ford TDCİ(turbo diesel common rail injection) motorlar common rail' lidir, siz vw genle karıştırdınız onlar pompa enjeksiyonludur, şuan daha yeni yeni common rail' e geçiyorlar, 2000 devrin üstünde ayağınızı gazdan çekince cut-off olur ve hiç mazot püskürtmez sarfiyat sıfırdır, rolantide az yaksın ile alakası yoktur, yüksek devirde giderken arabanın ivmesiyle özellikle yokuş aşşağı yada uygun eğimli yollarda gazı bıraktığınızda yakıtı keserek bayağı bir tassaruf yaparsınız, kısaca fiesta dizelde vardır ve motorun maks torku verdiği 1800-2000 devir üstünde gazı bıraktığınız an devreye girer arkadaşlar.

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Nuri Başer

Aracın kendi potansiyel enerjisi mevcut kinetiği karşılayabildiği an (yani misal yokuş aşağı araç gaza basılmadığı halde viteste ve devirleniyor ise) motor gücüne ihtiyaç duyulmadığından araç yakıt enjeksiyonunu keser.. Cut-off denilen olay bu.. günümüzde enjeksiyonlu ve ECU destekli araçların neredeyse tümünde mevcut.. bunu anlık yakıt tüketimi gösteren araçlarda görmek mümkündür.. zira araç yokuş aşağı boşta giderken 0,6-0,9 gösterirken viteste değer 0 olur çünkü motor cut-off a girer..

Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel
Var arkadaşlar, cut off olayı rolantideyken' de çalışmaz, silindirin birazı durur olayı' da ford' da yoktur, fiat nasıldır onu bilmem ama, 1.4 tdci motor' da rolantideyken çıkan sesle ayağınızı koyduğunuz andaki motor sesi farklıdır, rolantide enjektörler ara püskürtme yapmaz minimum yakıt moduna geçer tüm silindirler çalışır durumdadır, o yüzden tıkırdar motor, gaza dokunduğunuz an olay değişir, titreşimi azaltmak performansı arttırmak için sayısını unuttum bir çok ara püskürtme değişik silindir konumlarında yapılarak çalışır, değişik bir sistemi var anlayacağınız buna ilgili detaylı bir dökümanım vardı bulursam koyarım, cut-off aracı çalıştırıp 10 sn sonra ses gelmesiyle anlaşılmaz, ayrıca fiesta 1.4-1.6 tdci ler kısaca tüm Ford TDCİ(turbo diesel common rail injection) motorlar common rail' lidir, siz vw genle karıştırdınız onlar pompa enjeksiyonludur, şuan daha yeni yeni common rail' e geçiyorlar, 2000 devrin üstünde ayağınızı gazdan çekince cut-off olur ve hiç mazot püskürtmez sarfiyat sıfırdır, rolantide az yaksın ile alakası yoktur, yüksek devirde giderken arabanın ivmesiyle özellikle yokuş aşşağı yada uygun eğimli yollarda gazı bıraktığınızda yakıtı keserek bayağı bir tassaruf yaparsınız, kısaca fiesta dizelde vardır ve motorun maks torku verdiği 1800-2000 devir üstünde gazı bıraktığınız an devreye girer arkadaşlar.

ali bey ayağımızı gazdan çekince mazot püskürtmüyorsa yani yakıt sıfırsa motor neyle çalışıyor havaylamı ayrıca cut-off olayını iyice bir araştırın ben dizel makinaların almanyada aylarca (mtu firması) kursunu gördüm bu almanların anladığı cut-off la sizin anladığınız cut-off arasında baya bir fark var ayrıca cut off olayını sesle anlayabilmemizin mümkün olmadığını söylüyorsunuz bu bahsettiğimiz ses arabanının içinde oturduğunuzda değil motora kulağınızı dayadığınızda anlaşılır yani kısaca 4 silindir yerine 2 silindir çalışıyorsa bunu herhalde kulak ayırt eder çünkü motor ilk çalıştığında tüm silindirler çalışır bir süre sonra cut off olayı gerçekleştiğinde ( 10 saniye tamamıyle afaki söylenmiştir motorun yapısına göre değişiklik arzedebilir)silindirler belirli periyotlarda stop a çeker fiestalardaki enjektörler common rail olabilir bu konuda bir şey diyemem emin olmadığım şeyi iddaa etmem.

Yorum bağlantısı
Nuri Başer
cut-off özelliği common rail tipi enjektör kullanılan motorlarda vardır (genelde büyük hacimli motorlarda kullanılır)yani araç rölantideyken silindirlerin yarısı devreye girer bir süre sonra diğer yarısı devreye girer cut-off olup olmadığını aracı çalıştırdıktan 5-10 saniye sonra anlık bir kesinti duyulur. bunu insan kulağı gayet rahat algılar amacı araç rölantideyken yakıt sarfiyatını düşürmek ve motoru fazla yormamaktır yani sizin anlayacağınız fiestada yok

Aytaç bey fiestada olmadığı kanaatine nereden vardınız? Yanlış anlaşılmasın merakımdan soruyorum.

Bizim bildiğimiz Cut-off temelde basit "Cutting Injection Pulse" mantığı ile çalışan bir sistem.. motor belirli bir devirin üzerine çıktığında ayak gazdan çekilirse yada aracın mevcut ivmelenmesi motor gücüne ihtiyaç duymaksızın gerçekleşirse ECU bu şartlar sonlanana dek enjektör selenoidlerine sinyal göndermeyerek yakıt püskürtmeyi keser ve motor hareketini aracın kinetiğinden karşılar.. aslında yukarıda belirttiğiniz gibi bir nevi motor havayla çalışır denebilir.. :rolleyes:

örneğin bu olay belirli bir süratle yokuş aşağı inişlerde yani araç motor gücüne ihtiyaç duymadığından gerçekleşir ve bunu anlık yakıt tüketiminden anlayabilirsiniz.. ya da motor gaz vermeksizin yavaşlama eğilimine girdiğinde de yakıta ihtiyaç duyulmayacağından cut-off a girer..

temel amaç gereksiz enjeksiyonu durdurarak yakıt sarfiyatını ve emisyonu azaltmaktır.. zaten enjeksiyonlu araçların az yakmasının sebeplerinden biri de yakıt yüklemesinin daha kontrollü yapılabilmesidir..

Cut-off olayını LPG li araçlarda enjektör sesinden anlamak daha da mümkün.. enjektörler daha göz önünde olduğundan ayak gazdan çekildiğinde enjeksiyonun kesildiği bariz ses azalması ile anlaşılabilir.. eski aracımda (honda civic LPG) atiker enjektörlerden ses ile cut-off u net şekilde duymak mümkündü..

Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel

nuri bey sadece arkadaşında fiestası vardı aynı tartışmayı onunla yapmıştık motoru dinlediğimde bu sonuca vardım eğer bu olayı çözdülerse sessiz bir şekilde tebrik etmek lazım fordu bildiğimden değil benim anlatmaya çalıştığım cut off un gerçek anlamı ile bizim rampa aşağı inerken motorun yakıtı bir süreliğine kesmesiyle alakası yok sadece onu anlatmaya çalıştım bu arda yol bilgisayarı sıfır gösterebilir şimdi benim araç gazı sonuna kadar basıp ani hızlanma gösterdiğimde 30-40 litrelerden bahsediyor şimdi araç o yakıtı gerçekten yakıyormu buna daha değişik bir örnek vereyim tufanbeyliden adanaya inerken 200 km lik yol vardı yol bilgisayarını sıfırladım tam tepede depoyu ağzına kadar doldurdum 180 km yol yaptım rampa aşağı yol bilgisayarı 1.6 diyordu fakat benim depom 6 litre aldı yani yaklaşık 3.3 gibi yakıt yakmış

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sonuna kadar gaza basarsanız, 30-40lt/100km tüketime rahatça kavuşabilirsiniz, anlık olarak o kadar yakıtı yakabiliyor. Yol testi yaptığım için test verileri mevcuttu.

Mesela, motor soğukken, soğuk havada, termostatı da çıkartalım desek (test); disel-benzinli bir araçla, 2-3 km lik ilk dönemde rahatlıkla 40 lt/100km üzerinde tüketim de görebiliriz.

Vesile ile: tüketimi düşürmeyi istiyorsak, yola çıktığımızda, ilk km ler de azami dikkatli olunması, toplam tüketimi ciddi şekilde etkiler. Mesela ilk yola çıkışta, 2 farklı yol seçeneği var diyelim: Uzun ama düz olan yol, kısa ama yokuş yukarı olana göre çok çok daha az tüketim yaptırır.

Yorum bağlantısı
Nuri Başer
nuri bey sadece arkadaşında fiestası vardı aynı tartışmayı onunla yapmıştık motoru dinlediğimde bu sonuca vardım eğer bu olayı çözdülerse sessiz bir şekilde tebrik etmek lazım fordu bildiğimden değil benim anlatmaya çalıştığım cut off un gerçek anlamı ile bizim rampa aşağı inerken motorun yakıtı bir süreliğine kesmesiyle alakası yok sadece onu anlatmaya çalıştım bu arda yol bilgisayarı sıfır gösterebilir şimdi benim araç gazı sonuna kadar basıp ani hızlanma gösterdiğimde 30-40 litrelerden bahsediyor şimdi araç o yakıtı gerçekten yakıyormu buna daha değişik bir örnek vereyim tufanbeyliden adanaya inerken 200 km lik yol vardı yol bilgisayarını sıfırladım tam tepede depoyu ağzına kadar doldurdum 180 km yol yaptım rampa aşağı yol bilgisayarı 1.6 diyordu fakat benim depom 6 litre aldı yani yaklaşık 3.3 gibi yakıt yakmış

Aytaç bey dizel araçlarda motor sesi hayli yoğun olduğundan enjektör sesinden anlaşılamamış olabilir ancak ben fiestada da olduğu kanaatindeyim.. tabiki araştırmadan kesin vardır yada yoktur demek te yanlış olur.

yakıt sarfiyatı olayında 30-40 litre anlık yakıt aslında doğrudur.. nasıl oluyor derseniz araç ani hızlanmalarda yada overboost gibi durumlarda aşırı yakıt beslemesi yaparak motorun toparlamasını sağlar, yani siz araca yüklenince ECU enjektörlerin birim zamandaki enjeksiyon sayıları ve açık kalma süreleriyle oynayarak püskürtülen yakıt miktarını arttırır.. bu sadece ani hızlanmalar için geçerli değildir, motor zorlanma anında da bu işlemi gerçekleştirir.. peki 30-40 yakıyorda nasıl 6-7 litre tüketiyor derseniz işin içine matematik girer.. Adı üstünde Ortalama yakıt.. araç bunu hesaplarken kısmi olarak yolun bir kısmında 30 bir kısmında 2, 3, 4... bir kısmında 0 v.s. yol durumuna göre değişken miktarlarda sarfiyatların ortalamasını kullanır..

diğer konuya gelince: araç yokuşun tümünde cut-off a girecek diye bir kaide yok.. Cut-off un tek koşulu yokuş değil.. belirli bir devir aralığı, sürat ve gaz pedal konumu gerektirir.. yokuşun tümünde aracın kinetik enerjisi yeterli ivme sağlayacak diye birşey söylenemez.. bir çok etken vardır.. sürtünme, hava direnci, ağırlık v.s. bu konuştuklarımızın tümü teorik bilgi olduğundan ideal koşullar, motorlar ve araçlar gerektirir.. sizin hesaplamalarınızda farklılıklar olması muhtemeldir..

Yorum bağlantısı
Eray Sireli
aracı çalıştırdıktan 5-10 saniye sonra anlık bir kesinti duyulur.

Merhaba, burada kastedmek istediğiniz otomatik jikleyle alakalı bir durum olmasın? Çünkü cut off un çalışmasını anlamak için tık diye bir ses gelmesine bağlamak yanlış olur. Cut off var mı yok mu bu teknik bir konu fakat toyota D-4D motorda oldugunu biliyorum :D

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Cut off'ta viteslerin ve devirlerin durumu ile ilgili http://www.otoclubturkiye.com/forum/Cut-LPG-de...mu-t167394.html şu konu var.

Hah, bende aynı olayı diyorum, Aytaç bey yanlışsınız demedim ama fiestada dinlemeyle o iş olmaz, zaten tartar çalışan araçta ne sesi, özelliklede motor sağlamsa, belli devir bandında hangi viteste olursanız olun (tabii büyük vites daha uygundur) yakıt akışı bir süreliğine tamamen kesilir, araç kendi ivmesiyle gider, takii rolanti devrine gelene dek yada boşa atana dek yakıta ihtiyacı olmaz, fiestada bildiğim kadarıyla 2000 devrin altında yakıt vermeye başlıyor o da motor zorlanmasın düzenli çalışsın vs. için, ama 120km/h ile giderken gazı bırakınca yakıt tamamen kesilir, yokuş aşşağı daha uzun süre 0lt. harcamayla gidebilirsiniz, bu tdci lerde durum bu, başka motorları bilemem, ortak yakıt yollu bu motorlarda sabit yüksek basınçlı mazot enjektörlere sürekli ve eşit olarak gelir, püskürtme işine ECU karar verir ve enjektörleri açar, pompanın bu esanda fonksiyonu yoktur sadece yüksek basıncı sağlar o kadar, klasik pompa enjeksiyonlu dizellerde tüm olay pompaya bağlıdır her enjektör tıpkı motorda pistonların hareketine göre siboblar nasıl çalışıyorsa mekanik olarak pompanın içinden yakıt yollanarak işler, her enjektör için ayrı boru vardır ve sırayla mazot püskürtülür, mekaniktir bildiğiniz silindirler ve küçük siboblar bu işi görür, common rail olayı tamamen farklı, bu yüzden cut-off yada her ne isim veriliyorsa, benim dediğim olay belli devir aralığında yakıt akışının kesilmesi olayı tdci lerde oluyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Cut-off tamamen yakıt sarfiyatını düşürmek içindir. Kısaca şöyledir,

Motor üzerindeki sistemlerin(firenler, direksiyon elektirik üretimi gibi) çalışması için motorun çalışıyor olması gerek. Buda yakıt enerjisi ile sağlanır. Ayak gazdan çekidiğinde arac viteste değilse rolanti kadar yakıt açılır viteste ise yakıt tamamen kesilir. Çünkü arac enerjisini ya yer çekiminden yada aracın ağırlığından dolayı kazandığı ataletten alıyordur. Kuvvet tekerden motora iletildiği için motor çalışıyor demektir ve yakıt ihtiyaç yoktur. Rolanti devrine yaklaşınca yakıt otomatik açılır.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Cut offun lpgli araçlarla ilgili forum yazılarını da okudum fakat bahsi geçen benzinli araçlar için 2000 devir üstünde cut offun oluduğunu söylemişler.

fiesta tdci lar için de 2000 devir üzerinde mi cut off oluyor sizce?

(Normalde çok boşa atarak araç kullanan biri olarak sürüş biçimimi ona göre değiştirmek istiyorum.(malum öğrenci durumu))

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Hiçbiryerden teknik bir bilgi okumadım ama aracımda çok az firen kullanıyorum, herzaman viteste kullanıyorum. Fireni sadece durmak için kullanıyorm yada çok gerektiğinde, devamlı ayağımı gazdan çektiğimde motor 1250 devirin altına düştüğünde motor sesinde değişmeyi hissediyorum. Yani yakıtı açıyor. Bence 1250 devirin altında arac stop etmesin diye cut off devreden çıkıp yakıt açılıyor.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Oktay Güzeloğlu

slm arkadaşlar

2 aydır shell euro dizel kullanıyorum 1.4 fiesta ile günlük 40-60 km yol yapıyorum ortalama 16-17 krş hatta sıkıştırdığım zamanlar 19krş yakıyordu şehir içi depoyu bitirip opet eurodizell doldurdum ağzına kadar denemek için tekrar yakıt aldım 171km için 8.09litre aldı yani 25 tl hesapladım 14.5 krş şok oldum çok sevindim acaba opettenmi yoksa havaların ısınmasıyla bir ilgisi olabilirmi.ilginen arkadaşlara teşekkür

Yorum bağlantısı
Mahir Günebakan

arkadaşlar aracim gayet devirli kullaniyorum.2.5 3.0 arasi vites değiştıririm hiç abanmam.emsallerim 17-18 kuruş yakarken ben 25 krş yakıyorum.aracı 10-12-2009 da aldim.aldiğimda bakimlari yeni yapilmişti.yinede yag vd yağ filtresini değiştirdim.ama yakit belimi büküyor.turgut özal bulvarindaki tur otoya gittim (ankara) usta saydida saydı arıza tespiti için bile ücret talep etti ve kızdım çıktım.memur adamız.servise karşı artık çok soğuğum.bana bi akil verin ne olur.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
arkadaşlar aracim gayet devirli kullaniyorum.2.5 3.0 arasi vites değiştıririm hiç abanmam.emsallerim 17-18 kuruş yakarken ben 25 krş yakıyorum.aracı 10-12-2009 da aldim.aldiğimda bakimlari yeni yapilmişti.yinede yag vd yağ filtresini değiştirdim.ama yakit belimi büküyor.turgut özal bulvarindaki tur otoya gittim (ankara) usta saydida saydı arıza tespiti için bile ücret talep etti ve kızdım çıktım.memur adamız.servise karşı artık çok soğuğum.bana bi akil verin ne olur.

Aracınızın tüketimini 100 km / lt cinsinden yazarsanız yorum yapmak daha kolay olur..

Yorum bağlantısı
Hakkı Öz

Sanırım fazla yakıyor. aynı emsalde olan benim arabam şuan 18 kurus civarı yakmaktadır.arbanız kaç binde ?

Yorum bağlantısı
Hakkı Öz
(düzenlendi)

Oktay bey bu fiestanın yakıtı ile bir sürü başlık var incelerseniz.. havaların ısınmasının etkisi var ama benim araba şuan bp den aldıgım yakıt ile 18 kr yakıyor.

tarihinde Hakk? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...