İçeriğe Yönlendir

Cvt Şanzıman Vites Kutusu Arızası


cemal gülen

Recommended Posts

Şafak Ercan Doğan

aynı sorun benim başımda konverter değişti sensör değişti beyin temizlendi ancak sorun bitmedi ford bu işin %50sini karşılıyor ancak ben istemiyorum. 6.000TL masraf var. Bana 2.363TL ödemek kalıyor. aracı kabul edip servise bıraktım ve 3 gün sonra arayıp arıza giderilemiyor komple şanzımanın değişmesi gerektiğini söylüyorlar. Burada da bana düşen pay 6.711TL. Aracımda hiç bir sorun yoktu 18.05.2012 tarihinde aldım şanzıman yağ saati gelmiş değiştirmemiz lazım dediler 01.06.2012 tarihinde aracımı verdim ve hala bir sonuç alamadım. Araç 2007 tdcı ford focus cvt. dava açmaktan başka bir yol bırakmıyorlar. garantisi bittiği için %50 sini verebiliriz diyorlar istanbuldan. yardımcı olursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Valla ben kaç yıldır forumdayım ama durduk yere CVT nin yağını neden değiştiriyorlar da başlarına iş alıyorlar anlamış değilim.Ben yetkili serviste olsam özel serviste olsam bu işten kaçınırdım..Herkes biliyor artık hiç bir sorunu yokken yağ değişimi sonucunda şanzımanın kucakta kaldığını..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ercan Aytuğ Atalay

Valla ben kaç yıldır forumdayım ama durduk yere CVT nin yağını neden değiştiriyorlar da başlarına iş alıyorlar anlamış değilim.Ben yetkili serviste olsam özel serviste olsam bu işten kaçınırdım..Herkes biliyor artık hiç bir sorunu yokken yağ değişimi sonucunda şanzımanın kucakta kaldığını..

120binde şanzıman yağını değiştirsek iyi olur kanaatindeyim :) kitapcık öyle diyor

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

120binde şanzıman yağını değiştirsek iyi olur kanaatindeyim :) kitapcık öyle diyor

Kitapçık yağ değişiminden bahsediyor ama değişim sonrası şanzımanın bozulacağından bahsetmiyor :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ercan Aytuğ Atalay

Kitapçık yağ değişiminden bahsediyor ama değişim sonrası şanzımanın bozulacağından bahsetmiyor :)

oda doğru ama sorun şanzıman filitresi seçiminde diye düşünüyorum ya da acaba sadece yağınımı değiştiriyor uyanık ustalar :)

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Zeki Çakır

benzinliyse sorun yok.klasik otomatik.

Bende 2010 benzinli 1.6 trend sw at var.aracım 136 bin km. de 135 bine kadar tüm bakımları otokoç ta yapıldı.araç ta vites kutusu arzası ikazı var.servise getirdim.arızayı bulduklarını ve vites geçişlerini ayıran modülün değişmesi gerektiğini söylediler.1000 tl masraf çıktı.devamı gelirmi bende merak ediyorum..

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

benzinli otomatiklerde kronik arıza yok bildiğim kadarıyla.ve ben dahil forumdaki kullanıcılardan sanırım şikayet duymadım(uzun süre kullanılmışlar dışında)

otomatik vites,kullanıcıyla da çok alakalıdır.ayrıca tabi ki de kul yapısı :)

inşallah bu kadarla atlatırsınız.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

4-5 ay önce 30-40 bindeki benzinli focusun sapasağlam otomatik şanzımanını çıkmacıda komple 1500 TL ye sattılar... :)

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Selçuk Ünal

Bendede 2006 model focus ghia var, 1.6 dizel triptonic vites. Yaklaşık bir yıl önce aldım. Araç aldığımda 80.500 km deydi.Geçen ay 90.000 bakımını özel serviste yaptırdım ve şanzuman yağı ile filitresinide değiştirdim. Şuana kadar bir sorun yaşamadım ama bu tür konuları ve yazıları görünce içime korku düştü bir problem yaşarmıyım acaba diye.

Yorum bağlantısı
Emre GÜNGÖR

Bendede 2006 model focus ghia var, 1.6 dizel triptonic vites. Yaklaşık bir yıl önce aldım. Araç aldığımda 80.500 km deydi.Geçen ay 90.000 bakımını özel serviste yaptırdım ve şanzuman yağı ile filitresinide değiştirdim. Şuana kadar bir sorun yaşamadım ama bu tür konuları ve yazıları görünce içime korku düştü bir problem yaşarmıyım acaba diye.

aynen bende de bi korku var hocam dizel CVT şanzıman ve bu arızaları bu fiyatları gördükçe korkuyorum.

bir sorum olacak birde şanzımanda sorun olursa kasko bu işlere bakıyor mu?

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

aynen bende de bi korku var hocam dizel CVT şanzıman ve bu arızaları bu fiyatları gördükçe korkuyorum.

bir sorum olacak birde şanzımanda sorun olursa kasko bu işlere bakıyor mu?

Kaskonuz bunu karşılamaz.

Şİmdiye kadar benzinli CVT'le sıkıntı konuşulmadı forumda.Dizellerde sıkıntı çıkmasının genel sebebi ise yüksek tork ve dizelin farklı olan devir aralığına şanzıman uyumlu olmaması bana göre.

Yorum bağlantısı
Emre GÜNGÖR

Kaskonuz bunu karşılamaz.

Şİmdiye kadar benzinli CVT'le sıkıntı konuşulmadı forumda.Dizellerde sıkıntı çıkmasının genel sebebi ise yüksek tork ve dizelin farklı olan devir aralığına şanzıman uyumlu olmaması bana göre.

o zaman garantisi bitmiş bir aracın bu sorununu karşılamak tamamen kullanıcıya mı kalıyor ?

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Öyle diyebiliriz ama genel olarak sorunlu olduğu için Ford bir miktarını karşılayabilir belki.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
caner ürkmez

merhaba

2007 model focus tdci cvt 105.000km de ki aracımda giderek artan sesler gelmeye başladı.ve vites kutusu hatası verdi..aracı otokoç istinye servisine bıraktım..şanzıman sıkıntısı olduğu ve onarım bedelinin %50 sinin otosan garantisinden karşılanacağı ve benim 2 - 3 bin tl civarı bi ödeme yapmam gerekeceği söylendi.kronik olan bu sorun ile ilgili ben ödeme yapmak istemiyorum.bu konuda bilgisi olan ve tüketici mahkemesi kararı alan arkadaşlar varsa yardım rica ediyorum.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
merhaba 2007 model focus tdci cvt 105.000km de ki aracımda giderek artan sesler gelmeye başladı.ve vites kutusu hatası verdi..aracı otokoç istinye servisine bıraktım..şanzıman sıkıntısı olduğu ve onarım bedelinin %50 sinin otosan garantisinden karşılanacağı ve benim 2 - 3 bin tl civarı bi ödeme yapmam gerekeceği söylendi.kronik olan bu sorun ile ilgili ben ödeme yapmak istemiyorum.bu konuda bilgisi olan ve tüketici mahkemesi kararı alan arkadaşlar varsa yardım rica ediyorum.

6 yaşındaki bir aracın ( garantisi dolmuş )şanzımanındaki arızayı tamamiyle karşılamasını beklememek lazım. %50 bile güzel bir oran..

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

Tasarım hatası olduğu mahkeme kararıyla da onaylanmış tork konvertorunun dizel torkunu kaldirmadigini herkesin bildigi bir malın tamamını garantiden karşılamaları gerekli. Türkiye'de denetim falan olmadıgı ıcın istedikleri gibi at oynatıyorlar. Bakın yurtdışında durum nasıl

http://otomobil.haber7.com/otomobil/haber/829595-ford-450-bin-aracini-geri-cagiriyor

Bırakın 6 yası adam 2001 model arabayı geri çağırmış. Bizdeki kanunla Amerika'daki aynı tek farkla orada uyguluyorlar

Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

Edip beye katılıyorum. Biz şey olduğumuzdan semer vuran çok oluyor. Yine şimdilerde biraz tüketici hakları filan uyandı millet. 10 yıl önce olsa 21bin tl yi ister müşteriden yada bana ne derlerdi. Kimsenin günahını almayım ama sonuçta üretici bu durumu biliyor ve araçları geri çağırtmış. Allah bilir avrupadan o şanzımanlar ücretsiz geliyordur bizimkilerde kargo parasıydı işçilikti yorulduktu diye %50 yi cukka ediyodur!

Yorum bağlantısı
caner ürkmez

% 50 masrafı tarafıma ait olmak üzere aracın yıpranma payı olarak düşünerek tamiri kabul ettim.aradan bir hafta geçti ses seda çıkmadı.bir hafta sonra servis aradı.şanzımanı onarılamıyor,komple değişmesi gerektiği söylendi. ve bu defada benim ödeyeceğim rakamın 5 bin tl civarı olcağını bildirdiler.

daha 100bin kmde olan aracın şanzımanı onarılamayacak duruma geliyorsa bu durumda ne kullanıcı hatası vardır nede yıpranma payı olarak düşünülemez..ford merkeze tekrar itiraz ettim.bakalım bu defa ne olacak...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
caner ürkmez

yani bu araçta her 100 bin kmde bir şanzıman mı değişecek.her 100 bin kmde yoldamı kalınacak.10 bin tl masrafmı çıkartacak

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Payam Erfani

Konu tarihinden uzun zaman gecmis ama konu hakkinda edindigim tecrubeyi paylasmak istiyorum,

CVT sanziman 2006 dizel aracim suan 135 bin km de, 2011 agustos ayinda 100 bin km de cvt sanzimanda cikan problemden dolayi yetkili servise goturdum 5 bin tl masraf cikardilar ve %50 sini onlar karsilayarak sanzimani revize edip kece degistirip birde tork convertoru degistirdiler. Degisen parcalarda 1 yil garanti oldugunu solediler. Suan bahsi gecen olaydan 14 15 ay gecmis ve tekrar ayni parcada problem cikti. Benim gorusumde bole bi durum kabul edilemez. Su an servisten merkezle gorusup bana donmelerini bekliyorum, acikcasi pek iyimser degilim. Umarim mantikli bi cozumle donerler aksi takdirde hukuki islem baslatmayi planliyorum. Baska bi konu egr valfi ile ilgili, valfde sorun oldugunu degismesi gerektigini parca+iscilik+kdv 2087 tl dediler. Benim bildigim kadariyla egr valfi 450 tl lik bi parca nasil olurda bole ucuk bi fiyat cikar anlamis degilim.


Bu konu ile yazilanlari okudum, herkes sikayet de bulunmus ama sonuc olarak nereye vardiklarini yazmamislar, bizden daha onceki arkadaslar konuyu nasil sonuclandirdiklarini buraya yazarlarsa herkes icin faydali olacak. Eminim dava acan bile vardir. Hersene 3 4 bin tl hatta daha yuksek miktarda masraf yapmak zorunda degiliz. Aracda kronik hata var ise kesin cozum gerekmektedir. 

Yorum bağlantısı
Sedat Yılmaz

merhaba 25 aralık tarihinde 2007 model otomatik vites focus aldım araç 132 binde. yılbaşı akşamı araç vitese geçirince stop etmeye başladı. servise çektirdim. 15 sonra bana cvt şanzımanda sorun olduğunu ve değişeceğini söylediler.daha önce böyle sorunla karşılaşanlar ne yaptı acaba paylaşabilirmi?  

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

merhaba 25 aralık tarihinde 2007 model otomatik vites focus aldım araç 132 binde. yılbaşı akşamı araç vitese geçirince stop etmeye başladı. servise çektirdim. 15 sonra bana cvt şanzımanda sorun olduğunu ve değişeceğini söylediler.daha önce böyle sorunla karşılaşanlar ne yaptı acaba paylaşabilirmi?  

Kronik problemdir. Zamanında garanti dahilinde şanzıman onarımı / değişimi yapıyorlardı.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Cemil Çınar

Musteri memnuniyeti kapsamina sokmalari, icin ugrasin hatta cvt sanzimani neden kaldirdiklarini vs. Supervisor unuz ile iyi gecinmeye bakin... Yine olmazsa mahkemeye gitmekten baska careniz yok

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Erdem Baysan

Cvt şanzıman mağduru olmak üzereyim... Arkadaşlar, 2007 focus tdci aracımın şanzımanından hiç geçmeyen bir ses gelmeye başladı. Aracımda performans düşüklüğü, çekmeme gibi herhangi bir olumsuzluk yok ama o ses hep var. Sürekli ve tiz bir ses. Denk gelmişken 90000 bakımı ile beraber bugün servise bıraktım. servisteki arkadaşlar geri dönüş yaptıklarında sesin şanzıman kaynaklı olduğundan bahsetti ve revizyon ihtimalinden bahsetti. Bu şanzımanın sorunlu olduğunu yeni öğreniyorum. Başıma gelince öğrendim. araba dan da buz gibi soğudum.

Ford un sorunlu olan bu şanzımanı için mağduriyetimi giderecek seçenekleri nelerdir arkadaşlar? Şimdiye kadar bu sorunu yaşayanlar sorunlarını giderebildiler mi? Bu sorunu giderenler ne tür yol izlediler, bilgi alışverişinde bulunur musunuz?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...