İçeriğe Yönlendir

Ka - Yakıt Tüketimi


Fırat Çarpıcı

Recommended Posts

Barış Kalkan

bende okulda kaçardım matematikden ama yakıt aldıktan sonra hesaplar yada km de ne kadar yapmış hesabı sanki uni sınavı sorusu gibi :D

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sukru Yildiz

Bugun dolapderede benzin alirken lpg'ye diktim gozumu yine vazgectim ileri vadede zaten arabam metres gibi istedikce istiyo motora zarar verir merir dedim oteledim istegimi yine:-)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özgür Türker

Benim Ka, BRC sıralı LPG'li. İstanbul-Mersin arası uzun yolda, araç içi 3 kişi, 100-120 km civarı hızda 8 litre LPG yaktı. Bujiler ve hava filtresi yeni.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Benim Ka, BRC sıralı LPG'li. İstanbul-Mersin arası uzun yolda, araç içi 3 kişi, 100-120 km civarı hızda 8 litre LPG yaktı. Bujiler ve hava filtresi yeni.

Lpg tüketimi hesabını bilmiyorum ama istanbul - mersin 3 kişi umarım fazla yormamıştır haylaz çocuk ile :) 

Yorum bağlantısı
Özgür Türker
(düzenlendi)

Lpg tüketimi hesabını bilmiyorum ama istanbul - mersin 3 kişi umarım fazla yormamıştır haylaz çocuk ile :)

Diğer araçlarla karşılaştırıldığında Ka'nın öne çıkan olumsuz tarafı süspansiyonunun sert olması. Çukurlardan geçerken böbreklerden taş bile düşürtür :)

Sert süspansiyon biraz yordu. Bu süspansiyonlara bir çözüm var mıdır acaba ? Süspansiyon sert olunca ve araç boyutuna göre dingil genişliği gayet güzel olunca aracın asfaltta viraj yol tutuşu gayet iyi. Milletin yavaşlayarak girdiği virajları gaz kesmeden döndüm.

tarihinde Özgür Türker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Diğer araçlarla karşılaştırıldığında Ka'nın öne çıkan olumsuz tarafı süspansiyonunun sert olması. Çukurlardan geçerken böbreklerden taş bile düşürtür :)

Sert süspansiyon biraz yordu. Bu süspansiyonlara bir çözüm var mıdır acaba ? Süspansiyon sert olunca ve araç boyutuna göre dingil genişliği gayet güzel olunca aracın asfaltta viraj yol tutuşu gayet iyi. Milletin yavaşlayarak girdiği virajları gaz kesmeden döndüm.

Cip ve bmw'ler gaz keserken ben yanlarından uzuyordum. Zevk 3-5sn sürüyordu ama paha biçilemezdi :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Nurullah Mayuk

Burda boyle bi konu var :/ Benim ka çok yakiyor yahu :/ Bir depoyla 370-380 km anca gidebiliyordum . bi aralar kabataslak hesapla 80 kuruş falan hesapladim yakitini . rölanti valfini degistirdim oksijen sensorunu degistirdim sanirim son zamanlarda 65-70 kuruşa düştü . hepsi şehir içi . en son depoyu fulledigimden beri 220 km yol yaptim yarim deponun biraz altında :/ Sanirim bu kadar fazla yakmasinjn sebebi hiz sensoru ? Değişmeyen bi o kaldi ..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Burda boyle bi konu var :/ Benim ka çok yakiyor yahu :/ Bir depoyla 370-380 km anca gidebiliyordum . bi aralar kabataslak hesapla 80 kuruş falan hesapladim yakitini . rölanti valfini degistirdim oksijen sensorunu degistirdim sanirim son zamanlarda 65-70 kuruşa düştü . hepsi şehir içi . en son depoyu fulledigimden beri 220 km yol yaptim yarim deponun biraz altında :/ Sanirim bu kadar fazla yakmasinjn sebebi hiz sensoru ? Değişmeyen bi o kaldi ..

Forumda çokça yazdık.

Bujiler doğru mu? Filtreleriniz yeni mi? Subaplarınız doğru ayarlı mı? Hız sensörünüz çalışıyor mu? Diğer sensörler ne alemde...

Yorum bağlantısı
Nurullah Mayuk

Buji ve buji kablolarini yeni degistirdim hocam , 2 sefer yanlis verdi ruhsat üstümde yoktu en sonunda şasi numarasininfan verdi 3.de onlari taktik . Filtrelerde yeni değişti . Subap ayarlarini hic bilmiyorum acikcasi ne bakildi ne soruldu . araci makineye bagladigimizfa herhangi bi Ariza vermedi ama bana hiz sensoru calismiyor gibime geliyor . ama calismasada makinede cikardi değil mi ? Hiz sensorunun calisip calismadigini nasil anlayabiliriz belirtileri var midir ?

Yorum bağlantısı
Alper Sakalli

Aracınız fazla yakıyorsa emisyon değerleri de fazla çıkacaktır. Bir emisyon ölçümü yaptırın.Katalizör sağlam değilse zaten emisyonda anlaşılır.  Sübap ayarı yaptırın. Lambda yani oksijen sensörüne baktırın. Hava filtrenizi ve filtre kutusunu kontrol edin. Hava akış sensörüne baktırın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nurullah Mayuk
(düzenlendi)

Buji kablolarini degistirdigim zaman bi elektrikçi yüzünden katalizor yalan oldu .. Kablolari kendim degistirmistim . değiştirmeden önce buji kablolarim çok hirpalanmis durumdaydı araba tekledi ve istop etti buji kablolariyla bi yarim saat kadar ugrastim calistirdim 200 m gitmeden tekrar istop etti çektim bi otoparka gittim yeni buji kablolaeini aldim . bi tane soktum cikanin boyunda ve sirasinda yenisini takarak degistirdim ama aracim yine calismadi akü bitti , aksama doğru farklı bi arabadan takviye yaktik ama yine calistiramadik . saat 10-11 civarinda(aksam) bi tanidik vasitasiyla bi elektrikçi geldi . arabaya bakti elini kolunu bi yerlere soktu bi soket düşmüş şaseye bu yüzden calismiyormus kabloyu kaldirdi marsa bastik ve calisti . o sirada buji kablolarini degistirdigimizi söyledik ve buji kablolarini cikarip bi ona bi ona takmaya basladi . araba aptallasti istop etti yine değiştirdi siralamayi vs vs derken arabayi calistirdik biraz aptal aptal calisiyordu . dedi bunu bizim dukkanin önüne cekelim orda detayli elektrik tesisatina bakalim . o basti gitti dukkanin önüne biz iki araba kaldik , araba çok ufak bi rampadan zorla cikti 300-400 m gittik gitmedik bi baktik arabanın kaputundan duman geliyor , hemen bi benzinlige çektik kaputu actik manifold kor durumundaydı . bildiğiniz içinden yer gözüküyordu . orda bi ustaya denk geldik internetten siralamayi actik benimde degistirdigim siralamaya çevirerek araba düzgün bi şekilde calismaya başladı . tabi elektrikcinin bu hatasından dolayi ben ona goturmedim ama katalizorde yalan oldu . tamiriyle (içini bosaltmayla vs ) ugrasmaktansa katalizör gitti yine bi tanidikta sifir orjinaliyle değişti . böylede bi olayimiz oldu . zaten aracimi tamirat sirasinda hep tanidik vasitasiyla gittiğim ustalardan hep zarar gördüm . oksijen sensorunu yeni değiştirdim içindeki ucu kirikti . hava filtreleri vs yeni değişti ama dediğim gibi daha hic subap ayari yaptirmadim

tarihinde Nurullah Mayuk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

 

Hep yanlış ustalardan bu sıkıntılar işte.

Hep söylediğim, İstanbul'dayken KA'sı olanın usta aramasına gerek yok. Yalan yanlış yerlere 3-5 defa gidip masraf edileceğine, Maslak'a gidilip 1 kerede işler hallolur...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nurullah Mayuk

Maslaka gitmeyi bende biliyordum hocam ama aracin belgesel eksikleri vardi . tek bir yakalamada araç salinmicak şekilde bağlanma riskleri vardi . o yüzden Gaziosmanpaşa dan maslaka gitmek basit bi is değildi . biliyoruz ki yolda giderken kirk kere çevirme yapiyolar .. Ama mesela simdi bi çok problem giderildi hatta problemde kalmadi pazartesi günü gittik osman ustaylada gorustuk müsait bi zamanda arabayi birakacagim bastan sona bi bakicak , bazi seyler bazi zamanlarda mümkün olmuyor mecburen bu süreçteki zararlarida göz ardi ettik mecburen

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Benim Ka da şuanda maslak Osman usta'da.

10000 bakımı yapıldı. bu akşam alacağım. 

 

Bakalım yakıt ne kadar aşağı düşecek bakımdan sonra. 

Yorum bağlantısı
Alper Sakalli

Benim Ka da şuanda maslak Osman usta'da.

10000 bakımı yapıldı. bu akşam alacağım. 

 

Bakalım yakıt ne kadar aşağı düşecek bakımdan sonra. 

 

Hadi bakalım hayırlı uğurlu olsun şimdiden Erhan  :good1:

Yorum bağlantısı

Hadi bakalım hayırlı uğurlu olsun şimdiden Erhan  :good1:

 

Arabanın son günlerde direksiyonu aşırı sertleşmişti ben de yağına takviye yaptım ve 10k bakımda detaylı bakarız diye düşünmüştüm.

Direksiyon sakat olunca ben de trafiğe kalmadan gitmek için geçen salı günü gece 11 gibi no name maslak için yola çıktım.

1 km gitmeden arabadan bir ciyaklama ve kayış sürme sesi geldi. 

Korkudan arabayı çektim sağa ve çekici ile götürdüm Maslak'a bıraktım 

 

Motoru neredeyse elimize alıyormuşuz.

Avans bilyası dağılmış, V kayışı kopmak üzereymiş. 

Neyse şimdilik 100 tl çekici masrafı ve 100 tl kayış-bilya vs ile yırttık.

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

Erhan geçmiiş olsun ucuz a

 

Arabanın son günlerde direksiyonu aşırı sertleşmişti ben de yağına takviye yaptım ve 10k bakımda detaylı bakarız diye düşünmüştüm.

Direksiyon sakat olunca ben de trafiğe kalmadan gitmek için geçen salı günü gece 11 gibi no name maslak için yola çıktım.

1 km gitmeden arabadan bir ciyaklama ve kayış sürme sesi geldi. 

Korkudan arabayı çektim sağa ve çekici ile götürdüm Maslak'a bıraktım 

 

Motoru neredeyse elimize alıyormuşuz.

Avans bilyası dağılmış, V kayışı kopmak üzereymiş. 

Neyse şimdilik 100 tl çekici masrafı ve 100 tl kayış-bilya vs ile yırttık.

 

tlatmıssın :)

Yorum bağlantısı
Nurullah Mayuk

Valla geçmiş olsun hocam çok ucuz yirtmissin , çekiciyle götürmek bingo bi atis olmuş .

Yorum bağlantısı
Alper Sakalli

geçmiş olsun Erhan. elinin uzandığı kasnakları veya rulmanları bir yoklasaydın boşluk var mı diye. Bir de kayışlarına baksaydın gevşeklik ve yıpranma var mı diye.

Yorum bağlantısı
Sukru Yildiz

Forumda çokça yazdık.

Bujiler doğru mu? Filtreleriniz yeni mi? Subaplarınız doğru ayarlı mı? Hız sensörünüz çalışıyor mu? Diğer sensörler ne alemde...

Hiz sensoru ne ise yariyor?
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hiz sensoru ne ise yariyor?

Şanzımandan aldığı hız bilgisini ECU'ya göndererek devir yakıt ilişkisini daha doğru hesaplıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...