İçeriğe Yönlendir

Trafik Sigortasının Hasarımın Bir Kısmını Ödememesi


İlhan Can

Recommended Posts

İlhan Can

2. el 2010 model seat leon a 100bin TL istesem verir miydiniz? Kasko firmasının da yaptığı aynı durum. İstene meblağ olmayacak gibi ise ödemez, servis 1000TL ye boyarım, farkı müşteri versin derse ne olacak?

Çağlar Abi ,o zaman kasko şirketi bana Doğuş Otoyla anlaşmam var demesin, sanayide X boyacıyla anlaşmam var desin ben de ondan kasko yaptırmayayım.Aracın yetkili serviste tamir görmesini istemek benim hakkım. Madem anlaşmalısınız beni niye arada koşturuyosunuz, kendi aranızda anlaşın.Aksi durumda zaten kasko yaptırmanın pek bi anlamı kalmıyor.

Şu anda durum tam bu zaten... :)

Rakamları bilmiyorum ama, Servis sigortadan 400 istiyor.. sigorta ben 200 verrim bu işe diyor.. servis de ben anlamam o zaman araç sahibi versin diyor..

Benden 145 TL fark isteniyor, sigorta yaklaşık 250 Tl veriyor abi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

anlaşma: müşteri para ödemeden gider, hasarı tamir eden firma ödemeyi tahsil eder demek, başka bir anlamı yok, artık herşey online, anlaşmanın esprisi de kalmadı ama olsun.

mesela boya , yarın öbür gün aksa kabarsa, bu kaskoyu da ilgilendirmez, anlaşma bunları kapsamaz.

Yorum bağlantısı
İlhan Can

Acente de aracı Mercedes yetkili servisinde yaptıralım fark ödemene gerek kalmadan diyor. Bu kısım nasıl olacak onu hiç anlamadım zaten.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yetkili servislerin hasar bölümü bağımsızdır aslında, yani istediği her markayı tamir eder, distribütör karışmaaz, Lada/Ferrari adı altında iş yapabilirler, boya işlemi her yerde aynıdır, zımpara,astar, boya :D acentanızın bildiği bir yerdir, sıkıntısı zyaptırı, ancak işlemi iptal ettirdiğiniz servis, %10 meblağ talep edebilir, ekspertiz adı altında :)

Yorum bağlantısı
İlhan Can

Yetkili servislerin hasar bölümü bağımsızdır aslında, yani istediği her markayı tamir eder, distribütör karışmaaz, Lada/Ferrari adı altında iş yapabilirler, boya işlemi her yerde aynıdır, zımpara,astar, boya :D acentanızın bildiği bir yerdir, sıkıntısı zyaptırı, ancak işlemi iptal ettirdiğiniz servis, %10 meblağ talep edebilir, ekspertiz adı altında :)

Abi servis danışmanıyla konuştum bedelsiz iptal edip evraklarımı verebiliyormuş. Büyük ihtimal bu yöntemi kullanmak zorunda kalıcam fark ödememek için.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

100 TL lik onarımna, hangi kasko şirketi 400TL vercek? bulunursa böyle bir şirket, herkesin kaskosu benden , açık çek :D

Yorum bağlantısı
İlhan Can

Bence o kasko sırketını bırakıp bılındık bır sırkete gecın, boyle sey olmaz 2000-3000 tl verıp kasko yaptır tamponu yaptıramayıp senden fark ıstesın yarın allah korusun buyuk bır hasar olsa bunlar ne tur aksılıkler cıkarır.(bu arada sevrısın 100 tl lık ıse 400 tl ıstemesı olayı bence sızınle ılgısı olmayan bır konu)

Aynen dediğiniz gibi yapacağım.Şu onarım işi bitsin ilk işim kaskoyu değiştirmek olacak.Karşı taraf %100 kusurluyken işimi göremeyen kasko ben kusurlu olduğumda beni mahveder diye düşünüyorum.

100 TL lik onarımna, hangi kasko şirketi 400TL vercek? bulunursa böyle bir şirket, herkesin kaskosu benden , açık çek :D

Çağlar abi servis danışmanı sıkıntısız ödeme aldığı kasko şirketlerini bana söyledi.Sıkıntı çıkaranları da söyledi.Ben de ona göre kendime bir yol haritası çizeceğim.Dışarda isterse 50 Tl ye yapsınlar benim için önemli olan aracımdan anlayan yetkili birileri tarafından onarımın yapılmasıydı. Yoksa hemen yanımda sanayi var 100 tane boyacıdan fiyat alabilirdim.

Son durum olarak; Mercedes servisi 10 gün sonra başlayabileceğini söyledi.Bu kaskomun önerisi.Yani kaskoya kalsak aracımın onarımı kazadan 17 gün sonra başlayacak. :shok: Ben de en son Autoking'e götürdüm , karşı tarafın sigortasından alınmak üzere dosya açılacak, tramerin geri dönüşüyle onarıma başlancak.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
servis danışmanı sıkıntısız ödeme aldığı kasko şirketlerini bana söyledi.Sıkıntı çıkaranları da söyledi.

Merak ettim.. 3'er tane örnek verebilir misiniz.. ?

Yorum bağlantısı
İlhan Can

Anadolu, Ergo, Eureko ,sıkıntısız ödeme yapanlar

Hdi, Halk, sıkıntılı olanlar

Bunların bana söylenmesi tabiki yeterli değildir. Sadece bir fikir olduğunu kabul ediyorum . Ancak iyice araştırmadan ne kasko ne de trafik sigortası yaptırırım bundan sonra. İşi gücü bıraktık servis servis geziyorum kaç gündür halen kesin sonuç almış değilim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Anadolu, Ergo, Eureko ,sıkıntısız ödeme yapanlar

Hdi, Halk, sıkıntılı olanlar

O kendi çalıştıklarını söylemiş gibi geldi bana... Çünkü her iki listede de olması gerekenler yok... Yada yerleri yanlış...

Bence, hem hasarınızla ilgili söylediklerine, hem de bu konuda söylediklerine itibar etmeyin..

Sigorta şirketi ile siz yada acenteniz görüşsün...

Yorum bağlantısı
İlhan Can

Abi genel olarak büyük şirketler ödemede sorunsuz dedi ,kendi fikri yani inanmak zorunda değiliz ama kendi kaskomun bir halta yaramadığını anladım. Dün telefonda sorunu anlattım dönen olmadı.Kendim aradım bu sefer de telefonu açan yok.Dünden beri de geri dönüş yapan yok.Tamamen ilgisiz bir şirket, ilgisi parayı alana kadarmış.Acentem görüştü Mercedes Servisinde yapılsın cevabını verdiler.Son olarak yaşadığım sinir harbinden sonra Doğuştan aldım Autokinge götürdüm aracı. Tramerden haber beklicekmişiz onarım için.Bu aşamada da sorun çıkarsa arabayı trafikten çekip kendime bir at ve at arabası temin etmeye çalışacağım.

Yorum bağlantısı

Anlaşmalı servisin özellikle de yetkili servislerin sigorta şirketlerinden daha fazla para almaya çalışmasına anlam veremedim. Bu tarz servisler genelde sigorta şirketleri ile anlaşmalarını bozmak istemezler. Eksper gelmese bile hangi şirketin hangi konuya duyarlı olduğunu da biliyorlar. Bu tip acemi işlem ancak sanayilerde, sigorta irketine yabancı bir dükanda olabilecek türden. Eksperle, sigorta şirketi anlaşamasa bile bunun size aksettirilmesi daha yanlış. Sigorta-servis arasındaki iç işlemin sigortalıya aksettirilmesi kurumsal kimliği zedeler.

Herhangi bir sigorta şirketine yol açmak veya daha iyisi var demek istediğim için değil, sektördeki bu tip acemi hataların genele maledilmesine neden olduğu için sigorta şirketinizin; eksper, servis ilişkisini eleştiriyorum. Ne olursa olsun, size doğru bilgiyi vermeliler.

Poliçenizi istediğiniz an iptal edebilirsiniz. Eğer bu hasarı kaskonuzu bozmadan yapacaksanızi poliçeniz üzerinde yazan indirimle başka şirkete geçersiniz. Hasarsızlığınız bozulursa; bu indirim olmayacak doğal olarak. Yanlız önemli nokta; son zamanlarda sigorta şirketleri hasar görümüş araçları tramerden tespit ederek, geçişlerde ek prim uygulayabiliyorlar. İptal ederseni; mevcut poliçeniz için ödediğiniz prim ile kullandığınız gün sayısı karşılaştrılarak mahsuplaşılır.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
İlhan Can
Anlaşmalı servisin özellikle de yetkili servislerin sigorta şirketlerinden daha fazla para almaya çalışmasına anlam veremedim. Bu tarz servisler genelde sigorta şirketleri ile anlaşmalarını bozmak istemezler. Eksper gelmese bile hangi şirketin hangi konuya duyarlı olduğunu da biliyorlar. Bu tip acemi işlem ancak sanayilerde, sigorta irketine yabancı bir dükanda olabilecek türden. Eksperle, sigorta şirketi anlaşamasa bile bunun size aksettirilmesi daha yanlış. Sigorta-servis arasındaki iç işlemin sigortalıya aksettirilmesi kurumsal kimliği zedeler. Herhangi bir sigorta şirketine yol açmak veya daha iyisi var demek istediğim için değil, sektördeki bu tip acemi hataların genele maledilmesine neden olduğu için sigorta şirketinizin; eksper, servis ilişkisini eleştiriyorum. Ne olursa olsun, size doğru bilgiyi vermeliler. Poliçenizi istediğiniz an iptal edebilirsiniz. Eğer bu hasarı kaskonuzu bozmadan yapacaksanızi poliçeniz üzerinde yazan indirimle başka şirkete geçersiniz. Hasarsızlığınız bozulursa; bu indirim olmayacak doğal olarak. Yanlız önemli nokta; son zamanlarda sigorta şirketleri hasar görümüş araçları tramerden tespit ederek, geçişlerde ek prim uygulayabiliyorlar. İptal ederseni; mevcut poliçeniz için ödediğiniz prim ile kullandığınız gün sayısı karşılaştrılarak mahsuplaşılır. Saygılarımla.

Evren Bey, çok açıklayıcı yazmışsınız teşekkür ederim.

-Hasar karşı tarafın trafik sigortasından alınacak .Bu durumda başka sigortaya geçişte yine ek prim uygulanacak mı?

-Bir de şunu merak ediyorum. Ben müşteri olarak bu olaylardan sonra mağdur oldum.Nasıl şikayette bulunabilirim? Sizin başınıza böyle bir durum gelse ne yapardınız? Sektörde yer alan biri olarak mutlaka daha fazla bilgi sahibisiniz.

Servis, standartlarına göre fiyat politikası uyguladığını söyleyecek; sigort şirketi ise dışarda ucuza kapatacağı için kendini haklı çıkartacak.Ben kimi kime şikayet edebilirim. Her iki taraftra müşteri odaklı değilde kendi menfaatine yönelik davrandı.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Evren Bey, çok açıklayıcı yazmışsınız teşekkür ederim.

-Hasar karşı tarafın trafik sigortasından alınacak .Bu durumda başka sigortaya geçişte yine ek prim uygulanacak mı?

-Bir de şunu merak ediyorum. Ben müşteri olarak bu olaylardan sonra mağdur oldum.Nasıl şikayette bulunabilirim? Sizin başınıza böyle bir durum gelse ne yapardınız? Sektörde yer alan biri olarak mutlaka daha fazla bilgi sahibisiniz.

Servis, standartlarına göre fiyat politikası uyguladığını söyleyecek; sigort şirketi ise dışarda ucuza kapatacağı için kendini haklı çıkartacak.Ben kimi kime şikayet edebilirim. Her iki taraftra müşteri odaklı değilde kendi menfaatine yönelik davrandı.

Rica ederim.

Kaskodan açılmış dosyanızı beyan yazarak kapattırmayı unutmayın. Trafikten açılan dosyanın kasko ile ilişkisi olmayacağı için, hasarsızlık indiriminiz etkilenmez. Başka şirketler de ek prim uygulamaz.

Firmalar için müşteri şikayetleri düşündüğünüzden daha önemlidir. Talepleriniz her zaman değerlendirmeye alınır ve muhattaplarından ivedilikle açıklama istenir. Yapacağınız tek şey, internet vasıtası ya da mektup ile sigorta şirketine başınızdan geçenleri yazmak ve cevap istemek. Muhakkak size konu hakkında bilgi verilecektir.

Eğer aracı bıraktığınız servis; sigorta şirketiniz ile anlaşmalı servis ise, zaten piyasa fiyatı diye bir kavram pek olmaz. Anlaşmalı servis olduğu için sigorta şirketi için özel iskontosu olur. Bu bakımdan dışardaki tamirhane ile yetkili servis sigorta şirketi nezdinde aynıdır, tercih müşterinindir. Eğer ödememe durumu olacaksa, bunun mazereti siz sanayiyi tercih etmediniz olmaz.

Bu durum ancak şu şekilde olabilirdi. Sizin götürdüğünüz servis anlaşmalı servis olmayıp, fahiş fiyat uyguladıysa, sigorta şirketi normal bedeli ödeme hakkını kullanır ya da sizi anlaşmalı olduğı servise yönlendirir. Ya da küçük bir bölümü tamir görecekken siz tamamının boyanmasını ya da değişimini sterseniz fark çıkar. Bir de küçükihtimalpoliçenizde muafiyet varsa. Bunun dışında anlaşmalı servisin çıkardığı yüksek fiyatın size sirayet ettirilmesi teamüllerin dışındadır.

Dediğim gibi, siz şikayetinizi araya aracı koymadan sigorta şirketine yazılı olarak bildirin, konu çözülecektir.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlhan Can

Doğuşoto'da dosyayı kapatıp aracı Autoking'e teslim ettim zaten.Şikayetimi de yazdığınız şekilde yapacağım.Yol gösterici fikirleriniz için teşekkür ederim Evren Bey.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Autoking yok mu poliçende...

Tam autokinglik hasara benziyor...

Demişim zamanında :)

Yorum bağlantısı
İlhan Can

Demişim zamanında :)

Ama benim poliçemde Autoking yok .Mini hasar için ıvırzıvır bir yerle anlaşmalıymış.

Karşı tarafın sigortasından yapılacak Autoking ile anlaşması var.Tramer sonucu geldi ve bana pazartesi gününe randevu verildi.Araç halâ yapılmış değil.

Kaskom sıkıntı çıkarmasaydı yetkili servis 30 Kasımda aracı teslim edecekti bana.

Yorum bağlantısı
İlhan Can

Autoking aracı güya dün teslim edecekti.Arayan olmadı ben aradım araç yapıldı, gelin alın güvenlik görevlisi size teslim eder dediler.Sonuç ; sol stopun kenarını kırmışlar. Tamponun sol tarafında da boya akması var.Otomuzun "estetik cerrahı" diye götürdük yapılan işe bakın.

2uyrdoh.jpg

Yarın gidip en kısa zamanda bana stop temin etmelerini isteyeceğim.Artık kime kızacağımı dahi şaşırdım.Bu tampon işini yılan hikayesine döndürdüler.24 kasımda kaza oldu bugün 14 aralık ;20 gün bir tamponun yapılma süresi. Tabi sürecin içinde yetkili/ yetkisiz servislerin ve sigorta şirketlerinin izlediği saçma politikaların doğrudan etkisi bulunmakta.

Kaskom kaypaklık yapmayıp Doğuşoto'da aracı yaptırsaydık eminimki bunlar başıma gelmeyecekti.Zaten Doğuşotonun istediği 150 lira farkı cebimden verseydim arabayı 20 gün değilde 6 gün içinde alacaktım.Farkı vermedim ne oldu peki; arabayı 3 farklı servis arasında gezdirdim, en son Autoking'e götürdüm orada bugün eksper gelmedi aracı akşam üstü alın yarın getirin vs.vs.. dediler oraya arabayı 3 kere getirip götürdüm.Tam 100 TL benzin harcamışım getir götür yaparken, işi gücü bırakmakta cabası,onun maliyetini hiç katmıyorum zaten hesaba.

Sonuç olarak benim bu işten sağladığım fayda koskoca bir SIFIR.Hatta zarar ziyan bir bakıma. Kaskoya yetkili servis fiyatı fazla geldiği için yetkisiz servislerde kasap usulü çalışanlara mahkum kaldım. Bundan sonra kasko yaparken yetkili servis klozu olmayan şirketle hayatta çalışmam.İşi ucuza kapatıyo diye orda burda beni mağdur eden sigortayı Allah düşman başına vermesin o kadar diyorum.Böyle ufak çaplı bi hasarda bunlarla uğraşıyosam büyük kazayı Allah göstermesin hiç düşünemiyorum.Arabadan,sigorta şirketlerinden ,servislerden herşeyden soğudum bu yüzden.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

aracı keşke teslim almasaydınız, biz teslim ederken kırık yoktu derlerse nasıl savunulucak?

Vesile ile yetkili servis klozu diye bir sistem yok?

Yorum bağlantısı
İlhan Can

aracı keşke teslim almasaydınız, biz teslim ederken kırık yoktu derlerse nasıl savunulucak?

Vesile ile yetkili servis klozu diye bir sistem yok?

Zamanım yoktu babamı gönderdim alması için o da almış gelmiş arabayı.Zaten aramamalarından belliydi bir şey olduğu.

http://www.vdf.com.tr/content/SEAT-Kasko.aspx

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yetkili servis dışındaki işlemlerde %30 ödenir diyor? yetkili olmasına güveniyorsanız, problem halinde distribütör sizi tanımaz, ben söyliyeyim de.....

Yorum bağlantısı
İlhan Can

Ben yetkili servise bırakırım kendileri çözsün problemleri. Zira yaptık bir hata dışarda yaptırdık arabayı sonuç ortada.Ne sigorta ne de servisin faydasını gördüm.

Yorum bağlantısı
İlhan Can

aracı keşke teslim almasaydınız, biz teslim ederken kırık yoktu derlerse nasıl savunulucak?

Bugün gittim kırılan yeri gösterdim hasar danışmanına, bize ilk geldiğinde böyleydi dedi. Halbuki teslim etmeden arabanın etrafında bi dönüp bakmıştım yani. Teslim alındıktan sonra yapıldığına %100 eminim.Benden teslim aldıktan sonra belli belirsiz bir kaç fotoğraf çekmişler, onu gösterip kırık vermişsiniz diye ısrar etti.Halbuki fotoğrafta kırık görünmüyor net olmasada.

Daha sonra Doğuşotoya gittim sormak için ordaki danışman tornavidayla kastırılmış büyük ihtimalle dedi.Genelde bilmeyenler iç kısımdaki vidayı farkedemiyor dışardan söktükten sonra kastırarak çıkartmaya çalışır dedi.

Pazartesi günü eksperin çektiği fotolara da bakacağız ,benim yanımda çekmişti zaten o zaman kırık değildi. Bu kadar şeyden sonra bir de servisin yançizmesi eksikti.O da oldu tam oldu yani.

Yorum bağlantısı
Erol Yapıcı

Geçmiş olsun.

Verdiğiniz linkte "Yetkili Servis" değil de "Anlaşmalı Servis" ibaresinin bulunmasından yola çıkarak bir konuyu netleştirmekte yarar görüyorum.

"Anlaşmalı Servis"in, mutlaka aracı üreten/ithal eden firmanın yetkili servisi olması gerekmez.. Sigorta şirketi yetkili servislerin bazıları ile anlaşma yapmamış olabileceği gibi herhangi bir boya-kaporta servisi ile de anlaşmış olabilir. Sizin servisinizin sigorta şirketi ile anlaşması varmıydı bilmiyorum ama bir hasar durumunda aracınızı yetkili servise teslim etmeden önce sigorta şirketi ile anlaşması olup olmadığını araştırmakta yarar var. Hasar konusunda anlaşması olan bir servisin sizden ekstra talepte bulunabilmesi içinde hasar kapsamı dışında bir işlem yapılmış olması gerekir, ki bunu size sormadan yapmışlarsa bu da servisin hatasıdır.

Yorum bağlantısı
İlhan Can

Geçmiş olsun.

Verdiğiniz linkte "Yetkili Servis" değil de "Anlaşmalı Servis" ibaresinin bulunmasından yola çıkarak bir konuyu netleştirmekte yarar görüyorum.

"Anlaşmalı Servis"in, mutlaka aracı üreten/ithal eden firmanın yetkili servisi olması gerekmez.. Sigorta şirketi yetkili servislerin bazıları ile anlaşma yapmamış olabileceği gibi herhangi bir boya-kaporta servisi ile de anlaşmış olabilir. Sizin servisinizin sigorta şirketi ile anlaşması varmıydı bilmiyorum ama bir hasar durumunda aracınızı yetkili servise teslim etmeden önce sigorta şirketi ile anlaşması olup olmadığını araştırmakta yarar var. Hasar konusunda anlaşması olan bir servisin sizden ekstra talepte bulunabilmesi içinde hasar kapsamı dışında bir işlem yapılmış olması gerekir, ki bunu size sormadan yapmışlarsa bu da servisin hatasıdır.

Teşekkür ederim.

Kaskomun yetkili servis ile anlaşması var. Hasar dışında yapılacak bir şey yoktu .Eksper gelmediği için fiyat konusunda kendi aralarında anlaşmaları gerekti, sonuç olarak anlaşamadılar. Ben de dışarda kurumsal bir yer diye Autoking'e götürdüm. Onlarda eline yüzüne bulaştırdılar.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...