Mehmet Kaya 16 Ocak 2013 Paylaş 16 Ocak 2013 Arkadaşlar yaşadığım, gördüğüm,okuduğum sorunlardan oluşan bazı notları toplayıp sizlerle paylaşmak istedim. Ekleme yaparsanız yapılan eklemeleri ilk mesaja ben eklerim (Alıntı yaparak) Dilim döndüğünce anlatabildiğim kadarıyla sizlere aktarmaya çalıştım. En önemli kural atalarımızın sözüymüş (Mehmet Özyürek abim diyor ) Çalışan sistem kurcalanmamalı. Ben kurcalattım başıma gelmeyen kalmadı. 1-Kesinlikle boğaz kelebeği temizletmeyin. Temizletecekseniz de sizin gözünüzün önünde temizlensin. Çünkü aşağıdaki resimde sarı ile işaretlediğim yere kesinlikle dokunmayın. Çünkü orası rolanti ayar vidası. 2-Aracın çalışmasında sorun varsa sensör arızası vermemişse araç mutlaka biryerden dengesiz hava alıyor demektir. Mondeolar sensör arızası pek vermeyeceği söylenir. Parçacılara sorduğum bir çok sensörün arızalanması zor parçalar demişti. 3-Aracın iç aydınlatmalarında kıpırdanmalar varsa şarj dinamosunda sorun var demektir. (Kronik bir sorundur) Dışarıda orijinal diye satılan bir çok şarj dinamosu orijinal değil ve taktırdığınızda aydınlatmalarda kıpırdanmalar devam ediyorsa uymamıştır. Dışarıda 500 tl olup serviste 1000 tl dir ve serviste değiştirilmesi taraftarıyım. Taktırdığınız usta tamam dese de içerideki ışık kıpırdanmaları devam ediyorsa şarj dinamosu uyum sağlamamıştır. 4-Buji kablosu orijinal ise tek tek satılır ancak kırmızı bir kutuda satılan motorcraft buji kablolarının orijinal olmadığı söyleniyor ve sorununuz devam ederse orijinal kablo arayın. 5-Motorda gazı basıp bıraktığınızda rolanti değerine düşerken motordan şakırtı sesi geliyorsa subap sesi diye korkmayın ilk bakacağınız yer emmemanifoltunun klaperleri olsun. Bunu anlamanın en iyi yolu klaperleri iptal eden bir kablo veya hortum olacak onu çıkardıktan sonra klaperler iptal olur ve araç 3000 devire kadar hantallaşır ancak ses kesilirse klaperlerde sorun olduğu kesinleşir. Parça Numarası burada yazılı : http://www.fordclubt...ost__p__1547093 Parçanın numarası 1S7G 9Y428 AA Şekli 6-Araçta en büyük hava sorunu oluşturan hortum karter havalandırma hortumudur. MK3 lerde bu hortum çok sık sorun çıkarıyormuş. Benim araçta 93 binde ve 140binde olmak üzere 2 defa değiştirildi.Bir üstteki resimdeki hortum. 2.kez değişti. 7-Soğuk havalarda (camlar buz tutmuşsa) kesinlikle ve kesinlikle camları açmayın derim. İki defa açtım ikisinde de camları kapatırken zorladım ve halatları kopardım. 8-Koltuk motorlarından çalışma sesi geldiği halde koltukta hareket yoksa motor dişlisi sıyrılmıştır. Motor ciddi anlamda çok pahalı 1500 tl gibi bir fiyatı var. Ancak motoru söktürüp Ankara’da anlaşmalı bir firma dişliyi yapmış siz motoru gönderirseniz dişliyi takıp geri gönderiyor. Bununla ilgili konu burada http://www.fordclubt...orunun-dislisi/ 9-GhiaXlerde koltuk ısıtması çalışmıyorsa ilk önce soketlere elektrik gelip gelmediğini kontrol ettirin.Elektrik varsa koltuk döşemesi sökülüp içerideki ısıtma kablolarını kontrol ettirin. 10-GhiaXlerde park sensörü orijinal olduğu için buzeri(hoparlörü) sürücü tarafındaki sigorta kutusunun üzerinde. (Bulmak için çok uğraşmıştık) 11-Otomatik şanzumanın şanzuman yağı değişmez diye bir şey yok. Kesinlikle değiştirin. Çok zahmetli değil çok pahalı değil. Mobil ATF 2 koyduk şu anda sıkıntı yok. Değişen yağ ile değişmeyen yağ arasında ciddi anlamda renk ve koku farkını gördük. (Aynı kmlerde iki mondeoda) 12-GhiaXlerde yan aynalar elektrikli katlanır ayna. Kesinlikle elle kapatıp açılmasına müsaade etmeyin. Şayet düğmeye basarak kapatıldı ve açılmadıysa açma düğmesine bastığınız an açılmayan aynayı elinizle hafiften iterek açın. Zorlamayın. 13-GhiaXlerin sunroof motoru kolay kolay yanan cinsten motor değil. Çok fazla koruma var. Şayet açılıp kapanmıyorsa servise götürün çok basit kodlaması var. 2-3 dakikada düğmeden kodluyorlar. (Bu arada sunroof motoru 3500 tl gibi bir fiyatı var bildiğim kadarıyla. 14-Arka kapılardan içeri su alıyorsa ilk bakılacak nokta cam sıyırma çıtası denen fitilden kaynaklı bir sorun çözümü parçayı değiştirmekle çözülür. Ancak bulmak zor ve pahalı. Bu yüzden hoparlörün üzerine damlayıp içeriye geçtiği için kapı içinden hoparlörün altına kadar naylon çekip fitilden sızan suyun hoparlörün mıknatısının üzerine damlayıp içeriye sızmasını engeleyin. 15-Arka taraftan çok fazla ses geliyorsa ilk bakacağınız yer elfreni halatı bunun sabitlenmesi gerekiyor. Sabitlenmiş olduğu halde ses gelmeye devam ediyorsa viraj demir lastiğine bakın. Genelde Elfreni halatı boşta ise cırt kelepçeyle sabitleyin. Bu halat sağa sola vurduğu için ciddi anlamda ses geliyor. 16-Aküsü 72 amper. 17-Termostat sık arıza yapabiliyor. İmkanınız varsa orjinali ile değiştirin. Yan sanayi kısa sürede sıkıntı çıkarabilir. Ben 3. kez değiştiriyorum. Bir abimizde 2. kez değiştirince orjinalini almış. Bende bu gidişler ojinalini alacağım gibi duruyor 18-Otomatik şanzımanları sabahları soğukken 1. vitesten 2. vitese geçişlerde hafif bir sarsıntı oluşuyor. Özellikle ilk hareketi geri olunca aracın bu vites geçişi belirgin oluyor. Ancak ısındığında geçiyor. Bunu bilmeyenler için aracın şanzımanında sorun varmış zannediyor. Bunu şu anda bildiğim tüm otomatik vites mondeolar yapıyor. 19-Otomatik viteslerde kesinlikle el frenini çekmeden P konumununa almayınız. Elfrenizde sorun olmamasına özen gösterin. Çünkü araç P konumunda şanzımana yük binmeyecek şekilde olmalı. 20-R ve D konumlarının geçişlerini araç tamamen durmadan yapmayınız. 21-Halat veya cam sisteminiz zarar görmüş ise, servise gidip de 1300 lira vermenize gerek yok.. Sanayilerde bu işleri yapanlar var.. 50 lira civarında bu sorunlar çözülebilir.. 22- Bir de ekleme yapmak gerekirse, Fordun hiç bir motoru bozulmuyor. (koltuk yükseklik, sunroof, cam kaldırma, vb) genellikle dişli kırıyor.. Bu da 30-40 liralara tamir edilebiliyor.. 23-Elfreninde oluşan boşluk için için Celalettin hocamın açtığı bir konu var burada çözümünüde anlatmış. Kendisinede teşekkür ediyoruz. http://www.fordclubt...__fromsearch__1 24-Otomatik mondeolarda vites geçişi yapmak için bastığımız düğmeyi P konumunda hızlı bıraktığımızda kolun alt kısmında boşta dönen bir motor sesi geliyor. Bu ses için servis dahil bir kaç ustaya gösterdiğimde yavaş bıraktığınızda bu sesi duymazsınız dedi. Bu motorun size bir sıkıntısı olmaz dedi. Fiyatı 2010 yılında sorduğumda 600 tl demişlerdi. Hİç kurcalatmadım.Bu sorunu bir kaç otomatik mondeoda gördüm. Hiç bir sıkıntı olmuyor. Bende aracı P konumuna aldığımda düğmeyi yavaş bırakıyorum ve hiç bir şekilde ses gelmiyor. 25-Mondeolarda lastik ebatları 205-55-16 ancak ghiaXlerde 205-50-17 çok sık sorulan bir soru olduğu için ekledim. 26-Bagaj aydınlatması çok zayıf bunun için 1 metre kadar şerit led alıp bagajın iç kısmına gizli bir şekilde yapıştırılıp bagaj lambasından paralel kablo çekerek çözüm üretebilirsiniz. 27. Bagaj su alıyorsa ilk bakılacak nokta bagaja kilidine giden kablonun göndeye tutulduğu yerdeki plastiğin altında girdiğini gördük. 28-Üst motor kulağının şaseye tutulduğu vidanın puntası çok zayıf. Söküp takarken çok dikkat edin. Çünkü punta kırılıp içeriye düşüyor ve oradan çıkarmak imkansız. Somunun puntalanacağı yeri çok hafif genişletmek lazım.(Çok küçük somunu puntalamak için) Somunu yukarı L şeklinde yaptığımız telle yukarı çekip somunu tekrarda puntalamak gerekiyor. Sakın sağını solunu keserek somuna müdale etmeyin. 29-Trendlerde far ayar motoru manuel kontrol edilir. Far ayar düğmem hiçbir şekilde tepki vermiyordu. Sorunun far anahtarında bulunan ayar düğmesinin içinde tırnağın kurtulmasından kaynaklı olduğunu anladık ve düzelttik. 30- Arka direk airbaginin olduğu bölgeden tak tuk ses geliyordu en ufak bozuk yolda. Bazı ustalar airbag sökecez dedi. Ancak sorunun (çok şükür airbag sökmeden) arka helezon ucunun kırılıp vurmasından olduğunu anladı ustam ve (hiçbir parçacıda bulamadığım için) hortum koyarak sesi kesti. 31-Kendine kendine alarm ötmeye başlarsa kaputtaki switch arızalı olabilir, bypass veya yeni kilit ile çözülebiliyor. 32-İçeriye su alırsa kapı içlerindeki membranlar (döşemenin arkasında bulunan gri poliüretan malzeme; tüm kapı içini kaplayan ince bir tabaka) kaynaklı olabiliyor muadili bir malzeme veya oem yedek parça tavsiye ediliyor. Benden de tavsiye niteliğinde; 33- Aracınızı en ufak bir iş için olsa dahi kesinlikle çıraklara elletmeyin. Ben çok sıkıntı çektim, Allah sizlere yaşatmasın. 34-Jatco şanzıman yağı değişi için Hasan Basri Bayraktar hocamın açtığı ve çok güzel anlattığı bir konu. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/249590-mk3-dizel-jatco-%C5%9Fanz%C4%B1man-ya%C4%9F%C4%B1-de%C4%9Fi%C5%9Fimi/page-2#entry2124936 Şazıman yağınız dexron 3 tür ve 4 litre kadarı değiştirilebilir...Yukarıda verdiğim link size yardımcı olacaktır... Ankarayı bilmem ama otomatik vites tamiri yapan bir yerde çok basitçe yapılabilir... 35-Aracınızda kontak açılınca klimada çalıyorsahttp://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/186787-2004-mondeo-ilgin-dijital-klima-sorunu/ Evren Bey'in iki önemli konusu. Mondeo alacak arkadaşlar için önemli iki konu. Mondeonun özellikleri :http://www.fordclubt...mlari-nasildir/ Mondeo Uzun Yol İzlenimleri :http://www.fordclubt...__fromsearch__1 Çoğu tecrübelerimden faydalanarak yazdığım sorunlar Çok detaycı olunca herşeyi sorun olarak görürsen böyle oluyormuş. Mehmet Özyürek abim diyor her seferinde "Hoca bu mondeo seni usta yaptı" diyor. Doğruluk payı çok yüksekmiş onu anladım bugün Son tecrübeyi paylaşayım. Eğer buji yuvasının duvarlarında yağ sızıntısı ve bujinin vida dişlilerinde yağlanma mevcutsa kesin olan subap (külbültör) kapağının contası sızdırıyor demektir. Bujinin vida dişlilerinde yağ olması sekman olarak yorumlanabiliyor, ancak buji tam sıkılsa da yağın içeri sızabileceği bir boşluğu mevcut. Contadan sızan yağ buraya ulaşabiliyor. Bu kesindir ancak aracınızda yağ yakma(mavi duman) 1000 km 0,5-1 lt aralığında yağ eksilmesi de var ise o zaman aşağılara(subaplara-sekmanlara) inilebilir. Mondeo orjinal bujisi. Ancak orjinal diye satılan ve ucuz olan aşağıdaki buji de orjinal. Ancak bu buji 2.0 fiesta bujisi. Mondeo ile aynı motor ancak bujileri farklı. Buda oluyor ancak Mondeo orjinal bujisi değil. 32 Yorum bağlantısı
Misafir 16 Ocak 2013 Paylaş 16 Ocak 2013 Ne güzel bir konu olmuş böyle. Resimlerle detaylı anlatım, pratik çözümler. Sabit konu olmaya aday. Elinize sağlık Mehmet Bey. Her model için böyle bir üst konu olursa çok güzel olur. Hatta bir zamanlar toparlayamadığımız teknik bilgilerde olmalı. E azından Focus3, yeni fiesta bilgileri güncelken çok daha kolay olur. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen 16 Ocak 2013 Paylaş 16 Ocak 2013 Güzel paylaşım uzun süre mk2 kullanan birileride benzer paylaşım yapsa ne güzel olur 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur 16 Ocak 2013 Paylaş 16 Ocak 2013 'Kötü komşu insanı ev sahibi yapar' sözü geldi aklıma. Ne alaka ? 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Ocak 2013 Paylaş 16 Ocak 2013 7-Soğuk havalarda (camlar buz tutmuşsa) kesinlikle ve kesinlikle camları açmayın derim. İki defa açtım ikisinde de halatları kopardım. Halat veya cam sisteminiz zarar görmüş ise, servise gidip de 1300 lira vermenize gerek yok.. Sanayilerde bu işleri yapanlar var.. 50 lira civarında bu sorunlar çözülebilir.. Bir de ekleme yapmak gerekirse, Fordun hiç bir motoru bozulmuyor. (koltuk yükseklik, sunroof, cam kaldırma, vb) genellikle dişli kırıyor.. Bu da 30-40 liralara tamir edilebiliyor.. 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 16 Ocak 2013 Yazar Paylaş 16 Ocak 2013 (düzenlendi) Halat veya cam sisteminiz zarar görmüş ise, servise gidip de 1300 lira vermenize gerek yok.. Sanayilerde bu işleri yapanlar var.. 50 lira civarında bu sorunlar çözülebilir.. Aynen abi. Bugün buzda açtığım camı kapatırken kopan sağöncam halatımı yaptırdım. İşçilik dahil 50 tl verdim. Fordun hiç bir motoru bozulmuyor. (koltuk yükseklik, sunroof, cam kaldırma, vb) genellikle dişli kırıyor.. Bu da 30-40 liralara tamir edilebiliyor.. Bunu da sunroof motorunun kilitlenmesinde ve koltuk motor dişlisinin sıyrılmasında öğrendim. 16 Ocak 2013 tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Ocak 2013 Paylaş 16 Ocak 2013 Bunu da sunroof motorunun kilitlenmesinde ve koltuk motor dişlisinin sıyrılmasında öğrendim. Ben de, inik kalan sol camı kaldırmak için o kadar zorlamama rağmen bozulmayınca öğrendim.. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 16 Ocak 2013 Yazar Paylaş 16 Ocak 2013 tdci al rahat et Abi peki bu kadar bilgiyi nasıl öğrenirdim :D Abi onu alsam onda da sorunlar beni bulur bende bu kıllık olunca :D 2 Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 16 Ocak 2013 Paylaş 16 Ocak 2013 Sizi gidi mondizedeler siziiiii.... 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 16 Ocak 2013 Yazar Paylaş 16 Ocak 2013 Sizi gidi mondizedeler siziiiii.... Ne oldi ki Yorum bağlantısı
Ali Eren 16 Ocak 2013 Paylaş 16 Ocak 2013 Mehmet Hoca, tırt mondeo seni uzmanlaştırdı vallahi. :D Şaka bir tarafa, çok faydalı bir paylaşım olmuş, ellerine sağlık :bravo: 1 Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 16 Ocak 2013 Paylaş 16 Ocak 2013 Şaka şaka Başından geçen sorunları anlatman iyi olmuş Hocam...Emeğine sağlık... 1 Yorum bağlantısı
Misafir 16 Ocak 2013 Paylaş 16 Ocak 2013 Hocam mükemmel bir konu olmuş. Eline, emeğine sağlık. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 16 Ocak 2013 Yazar Paylaş 16 Ocak 2013 (düzenlendi) Mehmet Hoca, tırt mondeo seni uzmanlaştırdı vallahi. :D Şaka bir tarafa, çok faydalı bir paylaşım olmuş, ellerine sağlık :bravo: Tırt mırt mondeomu mondeo Şaka şaka Başından geçen sorunları anlatman iyi olmuş Hocam...Emeğine sağlık... Teşekkürler abiciğim Hocam mükemmel bir konu olmuş. Eline, emeğine sağlık. Rica ederim hocam. Ne güzel bir konu olmuş böyle. Resimlerle detaylı anlatım, pratik çözümler. Sabit konu olmaya aday. Elinize sağlık Mehmet Bey. Her model için böyle bir üst konu olursa çok güzel olur. Hatta bir zamanlar toparlayamadığımız teknik bilgilerde olmalı. E azından Focus3, yeni fiesta bilgileri güncelken çok daha kolay olur. Saygılarımla. Asıl sizin iki konunuz sabit konu olmalı aradım buldum Mondeonun özellikleri :http://www.fordclubt...mlari-nasildir/ Mondeo Uzun Yol İzlenimleri :http://www.fordclubt...__fromsearch__1 Hocam mükemmel bir konu olmuş. Eline, emeğine sağlık. Hocam senin tecrübelerini de bekliyoruz Bu gidişle benden daha iyi usta olacaksın 16 Ocak 2013 tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Misafir 16 Ocak 2013 Paylaş 16 Ocak 2013 eline saglık hocam, çok iyi bilgiler, birçogumuz faydalanacakdır. Yorum bağlantısı
Misafir 16 Ocak 2013 Paylaş 16 Ocak 2013 Yok hocam nerde, eline su dökemem Kıllıkta geçebilirim ama ustalıkta değil Bendeki sorunlar neredeyse kimsenin başına gelmemiştir herhalde hocam ama yine de şimdilik paylaşayım. Trendlerde far ayar motoru manuel kontrol edilir. Far ayar düğmem hiçbir şekilde tepki vermiyordu. Sorunun far anahtarında bulunan ayar düğmesinin içinde tırnağın kurtulmasından kaynaklı olduğunu anladık ve düzelttik. Arka direk airbaginin olduğu bölgeden tak tuk ses geliyordu en ufak bozuk yolda. Bazı ustalar airbag sökecez dedi. Ancak sorunun (çok şükür airbag sökmeden) arka helezon ucunun kırılıp vurmasından olduğunu anladı ustam ve (hiçbir parçacıda bulamadığım için) hortum koyarak sesi kesti. 15 Tatilinde bir iki baktıracağım eğer bir şey olursa paylaşırım memnuniyetle. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 16 Ocak 2013 Paylaş 16 Ocak 2013 mondeom olmadığı halde ben bile faydalandım,ne alakaysa 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 16 Ocak 2013 Yazar Paylaş 16 Ocak 2013 Yok hocam nerde, eline su dökemem Kıllıkta geçebilirim ama ustalıkta değil Estagfurullah hocam ne demek :blush: 29- Trendlerde far ayar motoru manuel kontrol edilir. Far ayar düğmem hiçbir şekilde tepki vermiyordu. Sorunun far anahtarında bulunan ayar düğmesinin içinde tırnağın kurtulmasından kaynaklı olduğunu anladık ve düzelttik. 30- Arka direk airbaginin olduğu bölgeden tak tuk ses geliyordu en ufak bozuk yolda. Bazı ustalar airbag sökecez dedi. Ancak sorunun (çok şükür airbag sökmeden) arka helezon ucunun kırılıp vurmasından olduğunu anladı ustam ve (hiçbir parçacıda bulamadığım için) hortum koyarak sesi kesti. Ekledim hocam. eline saglık hocam, çok iyi bilgiler, birçogumuz faydalanacakdır. Teşekkürler abi. Faydalı olduysa mutlu olurum. mondeom olmadığı halde ben bile faydalandım,ne alakaysa Hangi maddeden faydalandınız Yorum bağlantısı
Misafir 16 Ocak 2013 Paylaş 16 Ocak 2013 mondeom olmadığı halde ben bile faydalandım,ne alakaysa oda bişeymi ben 2 yıl önce satdım, genede bütün yazıyı okudum, emege saygı Yorum bağlantısı
Önder Özcan 16 Ocak 2013 Paylaş 16 Ocak 2013 Hangi maddeden faydalandınız madde bağımlısı değilim,1-3-5 diye ayırmadım çalışan sistem kurcalanmamalı Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 16 Ocak 2013 Yazar Paylaş 16 Ocak 2013 madde bağımlısı değilim,1-3-5 diye ayırmadım çalışan sistem kurcalanmamalı Bunu geç öğrendim. Emmi bunu geç öğretti :D Bunu erken öğretseydi ben hiç bu kadar para zaman harcamayacaktım. Bu kadar zahmete girmeyecektim. Tüm suç emminin oda bişeymi ben 2 yıl önce satdım, genede bütün yazıyı okudum, emege saygı Eksik veya yanlış yer varmı abi. madde bağımlısı değilim,1-3-5 diye ayırmadım çalışan sistem kurcalanmamalı Bu arada okulda Bağımlılık yapan maddelerle mücadele kulübü fahri danışmanıyım Yorum bağlantısı
Önder Özcan 16 Ocak 2013 Paylaş 16 Ocak 2013 (düzenlendi) Bu arada okulda Bağımlılık yapan maddelerle mücadele kulübü fahri danışmanıyım eyvah eyvah o öğrencilerin elinde büyük koz var size karşı. mondi sizde bağımlılığın en babasını yapmış.açıklayamazsın da çocuklara tezat olmuş 16 Ocak 2013 tarihinde Önder Özcan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 16 Ocak 2013 Yazar Paylaş 16 Ocak 2013 eyvah eyvah o öğrencilerin elinde büyük koz var size karşı. mondi sizde bağımlılığın en babasını yapmış.açıklayamazsın da çocuklara tezat olmuş Özel hayat dışarda kalır. İş hayatı okulda kalır Kimse birşey bilmez Ama eskiden hız bağımlısı olduğumu biliyorlar (Çünkü opel varken hiç yavaş ve akıllı kullanmazdım görürlerdi ) Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 16 Ocak 2013 Paylaş 16 Ocak 2013 Elinize sağlık ben de ekleyeyim; Kendine kendine alarm ötmeye başlarsa kaputtaki switch arızalı olabilir, bypass veya yeni kilit ile çözülebiliyor. İçeriye su alırsa kapı içlerindeki membranlar (döşemenin arkasında bulunan gri poliüretan malzeme; tüm kapı içini kaplayan ince bir tabaka) kaynaklı olabiliyor muadili bir malzeme veya oem yedek parça tavsiye ediliyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts