İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Sadettin Çelik

Ben bu bela için, geçen hafta 125 tl ye fomoco orjinal buji kablosu 20 tl ye 4 adet motorcraft buji aldım, hiçbirşey değişmedi boş yere 145 gitti. :angry::angry::angry:

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak
Sesi D de frene basınca mı yapıyor. Yoksa D ye alıp kendi haline bırakınca mı?

D ve frende, zaten obur turlu araba hizlaniyor devir artiyor ;)

eğer biraz gaz verince sarsıntı gidiyorsa gaz teli bir miktar gerginleştirilebilir. bu sayede sorun çözülebilir belki.

Gaz telini gerginlestiriyorum duzeliyor fakat arabayi durdurup tekrar calistirinca eski haline tekrar donuyor. Gecenlerde MAF i temizledim rolanti 3 cizgin hafif yukarisina cikti. Gayet guzel calisiyordu. Araci stop ettim calistirdim eski haline geri dondu.

Yorum bağlantısı
Celal Düzen
focus 1 de kronik bir rölanti sorunu var. bende özellikle gece ve klima açıkken durmaya yakın yaşıyorum aynı problemi. yeni yazılım yüklendi değişmedi, trigerim orjinal, sente atlaması yok, akü sorunum yok.valf temizliği yaptım ama aynen devam ediyor...

Erkan bey aynı sorunu bende yaşıyorum gündüz problem yok rolanti tam 3. çizgide yani ortalama 700dd ama sadece farları açınca rolanti küçük miktarda gidip gelme yapıyor fakat ilginçtir ki klıma+far açıkken titreme ve gidip gelme v.s. yok veya far+kalorifer açıkken yok sadece far açıkken oluyor gaz kelebeği çok olmadı temizlendi hatta gaz kelebek potansiyometre sensörü değişti ama çok araştırdım rolanti sorunu hemen hemen herkezde var :D o yüzden aracı akşam kullanmayı sevmiyorum :good1:

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
(düzenlendi)
D ve frende, zaten obur turlu araba hizlaniyor devir artiyor :lol2:

Gaz telini gerginlestiriyorum duzeliyor fakat arabayi durdurup tekrar calistirinca eski haline tekrar donuyor. Gecenlerde MAF i temizledim rolanti 3 cizgin hafif yukarisina cikti. Gayet guzel calisiyordu. Araci stop ettim calistirdim eski haline geri dondu.

Gaz telinin oraya bi yere bi pul mu somun mu ne bişeyler konuluyordu..Öyle bişey deneyin.

tarihinde Ayhan Onaran tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mete Gürer

Araçta LPG olmasaydı (mevcut benzin ecu üstündeki tüm olası etkilerini bilemediğimden dolayı diyorum.) benzinli bir araç olsaydı.

- Ateşleme sisteminizde bir sorun yok ise komple kontrol edildikten sn

- Emme manifoldu ile karter arasındaki T hortum sağlam mı ? Eziklik var mı?

- Bir de bu T hortumun altında çekvalf gibi çalışan bir parça var. Bu parça arızalı olabilir mi? Çekvalf görevini yapmıyor olabilir. Bu valf basınç farkına göre karter ile emme manifoldu arasında geçişe izin veriyor.

- Aracınızın rölanti kontrol valfi'ni yenisi ile değiştirip denediniz mi? Mevcut valf, çalışa çalışa tepki süresi uzamış, sağırlaşmış olamaz mı? Bence olabilir. Benim rölanti valfi bazen yapıyor. İlave olarak temizleme seçeneği sağırlaşan tepki süresi uzayan rölanti valfini düzeltmez diye düşünüyorum.

- MAF yada MAP sensörünüz temizlendi mi? MAF, MAP sensörünün değerleri normal sınırları içinde mi?

- Emme manifoldunda bir ufak çatlak vb gibi hava kaçağına sebep verecek bir durum olabilir mi?

Benim aracım da bu sorunlar olsa bu adımları izlerdim diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Araçta LPG olmasaydı (mevcut benzin ecu üstündeki tüm olası etkilerini bilemediğimden dolayı diyorum.) benzinli bir araç olsaydı.

- Ateşleme sisteminizde bir sorun yok ise komple kontrol edildikten sn

- Emme manifoldu ile karter arasındaki T hortum sağlam mı ? Eziklik var mı?

- Bir de bu T hortumun altında çekvalf gibi çalışan bir parça var. Bu parça arızalı olabilir mi? Çekvalf görevini yapmıyor olabilir. Bu valf basınç farkına göre karter ile emme manifoldu arasında geçişe izin veriyor.

- Aracınızın rölanti kontrol valfi'ni yenisi ile değiştirip denediniz mi? Mevcut valf, çalışa çalışa tepki süresi uzamış, sağırlaşmış olamaz mı? Bence olabilir. Benim rölanti valfi bazen yapıyor. İlave olarak temizleme seçeneği sağırlaşan tepki süresi uzayan rölanti valfini düzeltmez diye düşünüyorum.

- MAF yada MAP sensörünüz temizlendi mi? MAF, MAP sensörünün değerleri normal sınırları içinde mi?

- Emme manifoldunda bir ufak çatlak vb gibi hava kaçağına sebep verecek bir durum olabilir mi?

Benim aracım da bu sorunlar olsa bu adımları izlerdim diye düşünüyorum.

Sorular oldukça kazık olmuş :rolleyes: Aklıma finaller geldi :bambam2:

Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik

Bu soruları cavaplamak baya bir para ister, nerede bol para :)

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Serhat Şahinoğlu
bende de aynı sorun mevcut.elektriksel olduğunu düşünüyorum.ne zamanki rölantide frene bassam ya da cam aç kapa,klima,silecek çalıştırma işlemi yapsam bir iki saniye titriyor tüm ışıklar hafiften,işte o sıra titriyor,sonra toparlıyor.f1 in eksikleri var.güzel araç emsallerine göre tabi de daha iyi olabilirmiş...

birebir ayni sorun bendede var. Cözüm bi türlü bulamadik yardim lütfen...

Yorum bağlantısı
Numan Gümüş
birebir ayni sorun bendede var. Cözüm bi türlü bulamadik yardim lütfen...

Ben gaz kelebeğini pense ile eğip bükerek devir saatini 3. çizginin 1mm kadar üstüne çıkarttırmayı başardım ; Ancak çözüm değil tabi..(!) Ani düşüşler devam ediyor.Ancak dikkat çekici olan soğuk havalarda motor ideal ısıya ulaştıktan sonra pek yapmayışı... Motorda hava alan bi yer var ve soğuk havada donuyor yada sertleşerek hava almayı önlüyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Arıcı

Sorunu çözdünüz mü? bilemiyorum ama aynı sorun benim aracımda da vardı. Servise gittim ve aracımın yazılımsal sorunu olduğunu söylediler. Rölanti yazılımı varmış, onu yükleyince sorun çözülür dediler. Yüklendi ve gerçekten sorun halloldu. Rölantide sarsıntı ve dengesizlik vardı. Şimdi hiçbir sorun kalmadı.

Yorum bağlantısı
Özgür Temiz

bence buyuk ihtimal hortum sorunu var yag sogutma hortumu falan inlarin ici komur dolmustu benim devir dalgalanip duruyordu boyle sorunlar yasiyordum borulari degistirince duzeldi belirli bi sure sonra islevini yitiriyor cunku sakiz gibi oluyorlar buyuk ihtimal ondandir fiyatida bayagi pahali onlarin

Yorum bağlantısı
Celal Düzen
Sorunu çözdünüz mü? bilemiyorum ama aynı sorun benim aracımda da vardı. Servise gittim ve aracımın yazılımsal sorunu olduğunu söylediler. Rölanti yazılımı varmış, onu yükleyince sorun çözülür dediler. Yüklendi ve gerçekten sorun halloldu. Rölantide sarsıntı ve dengesizlik vardı. Şimdi hiçbir sorun kalmadı.

Hüseyin bey servis ne kadar istedi yazılım yüklemek için

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

büyük sanayide, pazar yerinin dip köşesindeki benzinci. tam yerinş tarif edemeyebilirm diye google koordinatlarını da yazıyorum.

39.950128,32.842759

sıralı sisteme bakar mı bilmiyorum ama. oraya gittiğinde birçok aracın gaz ayarı sırası beklediğini görebilirsin. orada mehmet ustayı sor. ona göster aracını. ya kendi yapar yada kesinlikle iyi biryere yönlendirir. ben gidecek zaman bulamadım. önümüzdeki c.tesi bi uğrayacağım.

Hangi benzinlikte? Bir tarif alabilir miyiz?
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)

1 aydır yeni aldığım 2000 1.6 ghia lpg.li focus umla uğraşıyorum. öncelikle buji kablosunu değiştirdim. sonra T havalandırma hortumunu yeniledim. boğaz kelebeği ve hava akış sensensörünü temizledim. sorun düzelmedi. sonra rölanti motorunu temizlettim ancak sorun devam etti. 2 ihtimal kalmıştı. 1. rölanti motorunun arızalı olması, 2cisi bobin arızası.

bugün yine aracın rölanti motorunu söktüm. evde bulunan çeşitli temizlik malzemelerinin üstünü okudum. kosla , wd40 ,sonax motor temizleyici..... en uygunu sonax motor temizleyici olduğuna karar verdim. üzerinde güçlü yağ çözüçü etksinin olduğu yazıyordu. rölanti motorunun içine sıktım ve bir süre bekledim. boşaltıp tekrar sıktım ve biberon temizleme fırçası ile iyice temizledim. içinden birçok parçacık ve pislik çıktı. birkaç kez spreyle temizledikten sonra su ile duruladım. sonrasında saç kurutma makinesi ile kuruttum. içi pırıl pırıl olmuştu.sonrasında az miktarda wd40 sıkıp, hareketli parçaların rahat hareket etmesini ve yağlanmasını sağladım. yerine takarken, bağlandığı yerdeki contaların eskidiğini farkettim. rölanti motorunun alt tarafını çift taraflı ince sünger bantla döşedim, araca da bu şekilde monte ettim. aracı çalıştırdım sonuç çok güzel oldu, rölanti önceden 1200 ile 500 arasında gezerken , şimdi 700-900 arasında hafif hareketli. ancak motoru dinlerken, boğaz kelebeğinin oradan blop blop blop diye bi ses geldiğini farkettim. bu sesin nedeni ile ilgil fikri olan var mıdır? bir arıza sonucu mudur?

ayrıca, araç lpg deyken, 1.viteste gaza yüklenince bir süre araç yığılıyo sonradan fırlıyo. bununla ilgili sanayide birkaç kişiye danıştım. büyük ihtimalle lpg enjektörlerinin çapının araca dar gelmesinden kaynaklandığını söylediler. enjektörlerin ucunu biraz genişletilmesi ile sorunun aşılabileceğini söylediler. önümüzdeki hafta sonu tavsiye ettikleri lpg ciye gidip bi göstericem. sonucu burada paylaşırım.

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemalettin Karatum

Geçen gün benim Mondinin devir yükseldiğinde takılı kalması ile ilgili tamirat çerçevesinde bu parça usta tarafından temizlendi.

Yanlız o sadece içine (fotoğrafta görünen deliklere) wd-40 sıktı. Bir süre bekleyip biriken sıvıyı boşalttı. Sonra yeniden sıktı. Bunu bir iki kez tekrarladı.

Ben, bu mudur temizlik diye sorduğumda, budur dedi.

Bunların içini açamayız. Bu şekilde kapalıyken en fazla bu yapılabilir dedi.

Sizin yaptığınız gibi fırça yada benzeri bir şey sokup temizlemedi. Haliyle içinden de öyle pislik falan çıkmadı. Acaba biraz salladı mı bu temizlik işini. Yoksa böyle mi yapılıyor bilemedim tabi.

Bir iki gün deneyeceğim. Bakalım bir düzelme olacak mı. Usta en iyisi değiştirmektir dedi.

Yenisi 200 TL civarında ve sorunun bundan kaynaklandığı kesin olmadığı için şimdilik bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Temizlik sonrası, bazen bu parça tam takılır ve servise çalışarak gelen araç hiç çalışamaz hale gelebilir, bundan dolayı bir de fırça vs. ile temizlik yapan ustanın, müşteri ile tartışma sendromu yaşamaması için, mekanik temizleme işlemi uygulamaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

bendede arızalı bu parça. Fakat ben hız sensörünün fişini çekince düzeliyor.

Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik
. ancak motoru dinlerken, boğaz kelebeğinin oradan blop blop blop diye bi ses geldiğini farkettim. bu sesin nedeni ile ilgil fikri olan var mıdır? bir arıza sonucu mudur?

Hava filitresi kutusu ayağı tam oturmadığı zaman tarif ettiğiniz gibi ses yapabiliyor.

Yorum bağlantısı
Kemalettin Karatum

Benimkinde de benim ısrarlı telkinlerimle önce hız sensörüne bakıldı. Ondan kaynaklanmadığı anlaşıldıktan sonra bu parçaya geçildi. Umarım yapılan temizlik işe yarar. Bir iki güne belli eder kendini.....

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Arkadaşlar bunun içine wd-40 sıkmak pek mantıklı değil..Bunun yağsız kontak spreyleriyle temizliği daha iyi sonuç verir.Balata spreyi denilen şeyde olur..Yağsız olması daha iyi.

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

öncelikle içini açmaya çalıştım. baş tarafında beşgen alyen anahtar girişi var ,buraya anahtarı yaktım. çevirdim ancal buradaki yumuşak plastikteki beşgen yuvarlağa dönüştü :)

Wd 40 dana çok yağlayıcı özellikte olduğundan temizliğe bi etkisi olacağını sanmıyorum. özellikle yağ çözücü spreylerden temin edin. spreyi sıkın bir süre bekleyin ve boşaltın. pek pislik çıkmıyor bu şekilde. sonra diş fırçası yada ince sert fırca ile temizleyin. içindeki tüm kurum dökülüyor o zaman, pırıl pırıl oluyor. sonrasında su ile surulayıp iyice kurutulması gerekli. en son aşama olarak da çok az bi wd40 sıkarak parçaların rahat hareket etmesini sağlıyoruz. yeni gibi oluyo.

birde taktığınız yerdeki contaları kontrol edin. buradan hava alırsa zaten düzenleyinin bi esprisi kalmıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Rolanti sorunlarında direk bu parçaya yoğunlaşmak yanlış...

Gaz kelebeğine de suçlu muamelesi yapmak lazım..

Yorum bağlantısı
Emre Okur
Sizinki akuden.

Gaz kelebeginin orada mekanik ayar var vidayi gevseterek yada sikarak rolantiyi ayarliyorsunuz taki araci stop edene kadar. ECU eski ayarina geri ceviriyor :)

yok aküden olmadığına sizi temin ederim :)

72 ah taktırdım yeni.müzik sisteminden ötürü...

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
1 aydır yeni aldığım 2000 1.6 ghia lpg.li focus umla uğraşıyorum. öncelikle buji kablosunu değiştirdim. sonra T havalandırma hortumunu yeniledim. boğaz kelebeği ve hava akış sensensörünü temizledim. sorun düzelmedi. sonra rölanti motorunu temizlettim ancak sorun devam etti. 2 ihtimal kalmıştı. 1. rölanti motorunun arızalı olması, 2cisi bobin arızası.

bugün yine aracın rölanti motorunu söktüm. evde bulunan çeşitli temizlik malzemelerinin üstünü okudum. kosla , wd40 ,sonax motor temizleyici..... en uygunu sonax motor temizleyici olduğuna karar verdim. üzerinde güçlü yağ çözüçü etksinin olduğu yazıyordu. rölanti motorunun içine sıktım ve bir süre bekledim. boşaltıp tekrar sıktım ve biberon temizleme fırçası ile iyice temizledim. içinden birçok parçacık ve pislik çıktı. birkaç kez spreyle temizledikten sonra su ile duruladım. sonrasında saç kurutma makinesi ile kuruttum. içi pırıl pırıl olmuştu.sonrasında az miktarda wd40 sıkıp, hareketli parçaların rahat hareket etmesini ve yağlanmasını sağladım. yerine takarken, bağlandığı yerdeki contaların eskidiğini farkettim. rölanti motorunun alt tarafını çift taraflı ince sünger bantla döşedim, araca da bu şekilde monte ettim. aracı çalıştırdım sonuç çok güzel oldu, rölanti önceden 1200 ile 500 arasında gezerken , şimdi 700-900 arasında hafif hareketli. ancak motoru dinlerken, boğaz kelebeğinin oradan blop blop blop diye bi ses geldiğini farkettim. bu sesin nedeni ile ilgil fikri olan var mıdır? bir arıza sonucu mudur?

ayrıca, araç lpg deyken, 1.viteste gaza yüklenince bir süre araç yığılıyo sonradan fırlıyo. bununla ilgili sanayide birkaç kişiye danıştım. büyük ihtimalle lpg enjektörlerinin çapının araca dar gelmesinden kaynaklandığını söylediler. enjektörlerin ucunu biraz genişletilmesi ile sorunun aşılabileceğini söylediler. önümüzdeki hafta sonu tavsiye ettikleri lpg ciye gidip bi göstericem. sonucu burada paylaşırım.

pcm yi yeni seviye ile programlatmayı denedinizmi

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...