İçeriğe Yönlendir

"Cruise Control" Olan Araçlarda "Cut-Off" Üzerine


Murat Dere

Recommended Posts

Murat Dere

Yokuş aşağı CC'de inerken "cut-off"a geçer mi araç yoksa ECU bir miktar gaz verip de yakıt harcar mı? Uyarı: Bu ciddi bir sorudur. Geyik yapabilirsiniz ama çok sulandırmayın. ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Dere

Gazı tamamen kesiyor mu? Kestiğini nerden biliyorsun? Azıcık gaz veriyor olamaz mı? Biliyorum kafan karıştı... Yavaş yavaş oku... Tamam, şimdi bir daha oku ama bu kez sesli... :crazy:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

Abi bende denedim eğim ayarladığımız hıza uygunsa yol bilgisayarında 0,0L/100km gösteriyor, değilse hafif hafif verip o hızda kalmasını sağlıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz

Ben CC'yi sadece yokşu yukarı çıkarken kullanırım düz yolda her zaman bilek daha az yaktırır :) Nadiren kullanırım CC düz yolda. Sorunuza gelince de ben anlık tüketimden takip ediyorum eğer ayarlanan hıza geldiyse ve yokuş aşşağı ise araba gazı kesiyor 0.0lt gösteriyor :)

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Yokuş aşağı CC'de inerken "cut-off"a geçer mi araç yoksa ECU bir miktar gaz verip de yakıt harcar mı? Uyarı: Bu ciddi bir sorudur. Geyik yapabilirsiniz ama çok sulandırmayın. ;)

Kısa ve net cevap. Geçiyor...

Yorum bağlantısı
Murat Dere

İşte, adaptiflerde frene basınca CC'de iken çıkar mı katoftan Sağğğnicim? :p

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Mantıken yine çıkmaması gerekiyor zira frene basınca gaz vermiyor?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

cc nin yaptığı sadece senin yerine gaza basmak. Zaten o yüzden bazıları el gazı diyor. Cut offa girmenin gaza basıp basmamaktan başka şartları da var. Cc ile misal rampa aşağı inen aracı kompresyona bindirip cut offa da sokmak mümkün. Otomatik arabada retarder gibi kullanmışlığım var. :p

cutt off a girdiğini de anlık tüketimden anlamak mümkün. Sıfıra düşüyor

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Toros gibi karbratörlü araçlarda cut off zaten yok. Cut off enjeksiyonlu ve ateşlemeyi ecu'nun yönettiği araçlarda var diye biliyorum. Cut off'ta yakıt göndermenin dışında ateşlemede duruyor olması lazım. Yağlama devam ettiği sürece krankı teker gücüyle çevirebilir zaten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

hahaha evet telden giriyordum o ara :D torosla inerken anlamışım :p

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Eyüp Kosif

Murat; yokuş aşağı derken.!!!

yokuş ne kadar eğimli? yokuş kaç km? mantıken motorun çalışması için az da olsa yakıt harcaması lazım. torosları inerken 5 km. yokuş iniyorsun. hiç yakıt harcamadan o kadar mesafe motor neyle çalışacak?

CC yi kapattığın da ve gaza hiç basmadığında dahi gösterge de 0,0 L/100 göstermesi hiç de gerçekçi değil. :i-ih:

motor hareket halindeyken illa ki içerisinde yanmanın olması gerekmez. Torosları inerken demişsiniz örnek verecek olursak arabada hiç yakıt olmasa ve araç aynı vitesteyken o hızla ordan inseniz aracınızda herhangi bir değişiklik olacak mı? Olmaz çünkü motor tekerleklerden tahrik alarak döner ve yağlama yapar ancak herhangi bir yakıt harcamaz. Hatta klima açıksa bile o da bedavaya gelir :)

Karbüratörlü araçlarda gaz kelebeği tamamen kapalı olsa bile ventüride ralanti için bir miktar açıklık olacağından belirli miktarda yakıt harcanır (kabaca bir anlatım oldu biraz).

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Cruise control aktif iken hızın sabitlediğin hızın üstündeyse ve devir 2000 devirin üstündeyse araç yakıtı tamamen keser ve cut off yapar...

Devir bandı o an seçili olan vitese göre değişir, 3,4 ve 5 viteslerde 2000 devir üstündeysen her halukarda cut off yapar..

1 ve 2. viteslerin devirleri yüksek.. 1 yanılmıyorsan 4000, 2. vites 3000 olması lazım.. Bu konuda forumda kesin olan bir yazın vardı ama şimdi aramaya üşendim.. Çok merak ediyorsan sen ara ve bul..

Bu devirlerin altında cut off yapmaz, üst devirlerde yapmaya başlamışsa da bu devirlere gelince cut off'tan çıkar..

Bu veriler benzinli focus ve mondeo içindir, dizelleri ve diğer araçları bilmiyorum..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

407 kesiyor. Ama cc de değilken daha cabuk CC de 3-5 sn 0.2 lt de kalıyor.

A6 da hız çok yüksek ise frene basıp yavaşlatıyor. Başka frene basan henüz görmedim.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

benim dizelde eğim yeterli ise her devirde cut-off yapıyor...bakınız> anlık tüketim(çok sevişiriz cut-off la) :biggrin:

yukarıda yazılmış, bende cc ile rampa inerken, eğim yeterli ise anlık tüketim sıfır gösteriyor. eğim azalırsa örneğin 0,2-0,5-1,5 litre gösteriyor. anlık sıfır gösterirken frene basıp cc yi devreden çıkarırsam, ve eğim de hala yeterli ise, anlık tüketim sıfır göstermeye devam ediyor...

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Eren

benim dizelde eğim yeterli ise her devirde cut-off yapıyor...bakınız> anlık tüketim(çok sevişiriz cut-off la) :biggrin:

yukarıda yazılmış, bende cc ile rampa inerken, eğim yeterli ise anlık tüketim sıfır gösteriyor. eğim azalırsa örneğin 0,2-0,5-1,5 litre gösteriyor. anlık sıfır gösterirken frene basıp cc yi devreden çıkarırsam, ve eğim de hala yeterli ise, anlık tüketim sıfır göstermeye devam ediyor...

Bugün yine tecrübe ettim bu durumu. :good1: :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

Çok ilginçtir A6 da rampa inerken, hiç cutoff yapmıyor. Rampa eğimi iyi, motor devri normal, hatta yavaşlamak için frene bile basıyor ama hayret bir şekilde araç yakıt tüketmeye devam ediyor. Hem frene bas, hem gaz ver. CC kapalı iken cutoff'a giriyor anlık tüketim 0 olarak gözüküyor, ama CC de yapmıyor. İlginç. Bu işin mantığı nedir bir bilen var mıdır?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Bizim punto da hiç bir zaman anlık yakıt 0 olmuyor.

En az 2lt e gösteriyor.

e normaldede 5 litreyi geçmiyordur ondan. italyanlar 3 e 5 e bakmıyor diye sıfırı koymayı unutmuştur
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Toros gibi karbratörlü araçlarda cut off zaten yok. Cut off enjeksiyonlu ve ateşlemeyi ecu'nun yönettiği araçlarda var diye biliyorum. Cut off'ta yakıt göndermenin dışında ateşlemede duruyor olması lazım. Yağlama devam ettiği sürece krankı teker gücüyle çevirebilir zaten.

:sandalye:

Sen beni güldürdün allahta seni güldürsün.

Bu arada adaptif CC ne oli ki?

Yorum bağlantısı
Eyüp Kosif

:sandalye:

Sen beni güldürdün allahta seni güldürsün.

Bu arada adaptif CC ne oli ki?

Adaptif CC; kısaca sabitlediğiniz hızı önünüzdeki diğer araçlara göre değiştirebilen CC diye biliyorum. Örneğin siz hızınızı 90 km/h 'e sabitlediniz. Önünüzdeki araç 70 km/h hızla gidiyorsa eğer belirli bir mesafe ona yaklaştığınızda aracınız hız kesiyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

:sandalye:

Sen beni güldürdün allahta seni güldürsün.

Bu arada adaptif CC ne oli ki?

Adaptif CC; kısaca sabitlediğiniz hızı önünüzdeki diğer araçlara göre değiştirebilen CC diye biliyorum. Örneğin siz hızınızı 90 km/h 'e sabitlediniz. Önünüzdeki araç 70 km/h hızla gidiyorsa eğer belirli bir mesafe ona yaklaştığınızda aracınız hız kesiyor.

Hayır, adaptif cc, hızınızı 90'a sabitlediğinizde hiç bir şekilde 90'dan şaşmamanızı sağlıyor. Yokuş aşağı dahi.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ateşleme olduğunda pistonlar krank milini döndürüyor, onlarda tekerleri, ateşleme olmadığında (ki muhtemelen eser miktarta yakıt püskürtülüyordur) ise tam tersi, tekerler mili o da pistonları döndürüyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...