İçeriğe Yönlendir

"Cruise Control" Olan Araçlarda "Cut-Off" Üzerine


Murat Dere

Recommended Posts

Samet Daş

Geyiksiz olaya yaklaşırsak. Cut off u bilmem emme, yokuş aşağı cc gaz kesip motorun rölantide dururken harcadığından daha az yakıt yakarak motoru çalışır durumda tutup motor freni yaptığı aşikar. Yoksa Sarıgazi - Dudullu - Şile yolundan Fsm - Levent - Maslak oto sanayi - Armutlu, Armutlu'dan da Sarıgazi aşağıdaki ortalama ile bitmezdi. Hemde bir şişko sürücü, 2 izbandut, bir şişko kadın ve tombiş bebeği var iken araçta. Bunların ışığında anlık tüketim yokuş aşağı 0 olmaz (yol bilgisayarı öyle gösterse de). ''Bence'' [Araç benzinli i20 dir saygılar]

UI4WtWD.jpg

Şimdi geyiğe devam :crazy:

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

hafif eğimli ve çokta uzun olmayan yokuş inişlerinde hızda değişiklik olmazken, yüksek eğimli ve uzun mesafeli inişler de cc ile sabitlediğimiz hız artıyor. ama benim aklımın almadığı yakıtın sıfıra düşmesi. Ki, bir çoğunuz açıklamışsınız ama benim kafam bu işin mantığını almıyor arkadaş.

motor çalıştığı müddetçe yakıt yakar, sadece tekerlerden aldığı güçle nasıl çalışır. hadi çalışıyor diyelim; nasıl oluyor da bu motor diğer elektronik organlara (direksiyon, klima vs) gereken enerjiyi nereden ve nasıl sağlıyor.? :unsure2:

Arabaların motoru ısı enerjisini kinetik enerjiye çeviriyor yakıt harcarken....Cut-off denilen sistemde tekerleklerden zaten bir kinetik enerji gerek yer çekimi gerekse ivmenin durdurulmaya çalışılması sırasında ortaya çıktığı için motor bu gücü kullanarak elektrik üreten, gaz çevrimi sağlayan parçalarına gereken kinetik enerjiiyi sağlıyor...:)

Ateşleme olduğunda pistonlar krank milini döndürüyor, onlarda tekerleri, ateşleme olmadığında (ki muhtemelen eser miktarta yakıt püskürtülüyordur) ise tam tersi, tekerler mili o da pistonları döndürüyor.

Ateşleme yok, sıkışan hava ısınır içine mazot püskürtülür...:)

Cutoff dediğimiz olay motorun güç üretmemesi kısaca. Güç tekerleklerden geliyor. Aracın alternatörü elektrik üretmek için, eğer varsa hidrolik pompası çalışmak için bu gücü kullanıyor. Motor güç üretmeden ve yakıt harcamadan boşa dönüyor.

Güç üretmeden değil de üretilen gücü aktaran bir ünite oluyor desek sanırım daha doğru bir tanımlama olur...:)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ateşleme yok, sıkışan hava ısınır içine mazot püskürtülür... :)

Benzinliyi konuşuyoruz burada, hıh :nea::p

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Benzinli kat oflasa ne olur kat oflamasa ne olur ? :D

Söyleyelim, oflayıp puflamasın :crazy:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...