Murat Dere 3 Şubat 2013 Paylaş 3 Şubat 2013 Yokuş aşağı CC'de inerken "cut-off"a geçer mi araç yoksa ECU bir miktar gaz verip de yakıt harcar mı? Uyarı: Bu ciddi bir sorudur. Geyik yapabilirsiniz ama çok sulandırmayın. 1 Yorum bağlantısı
Murat Dere 3 Şubat 2013 Yazar Paylaş 3 Şubat 2013 Gazı tamamen kesiyor mu? Kestiğini nerden biliyorsun? Azıcık gaz veriyor olamaz mı? Biliyorum kafan karıştı... Yavaş yavaş oku... Tamam, şimdi bir daha oku ama bu kez sesli... 1 Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 3 Şubat 2013 Paylaş 3 Şubat 2013 Abi bende denedim eğim ayarladığımız hıza uygunsa yol bilgisayarında 0,0L/100km gösteriyor, değilse hafif hafif verip o hızda kalmasını sağlıyor. 1 Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz 3 Şubat 2013 Paylaş 3 Şubat 2013 Ben CC'yi sadece yokşu yukarı çıkarken kullanırım düz yolda her zaman bilek daha az yaktırır Nadiren kullanırım CC düz yolda. Sorunuza gelince de ben anlık tüketimden takip ediyorum eğer ayarlanan hıza geldiyse ve yokuş aşşağı ise araba gazı kesiyor 0.0lt gösteriyor Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 3 Şubat 2013 Paylaş 3 Şubat 2013 Yokuş aşağı CC'de inerken "cut-off"a geçer mi araç yoksa ECU bir miktar gaz verip de yakıt harcar mı? Uyarı: Bu ciddi bir sorudur. Geyik yapabilirsiniz ama çok sulandırmayın. Kısa ve net cevap. Geçiyor... Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Şubat 2013 Paylaş 3 Şubat 2013 BEnim naylonda da geçiyor cut-off'a. Keşke adaptif CC olsaydı 1 Yorum bağlantısı
Murat Dere 3 Şubat 2013 Yazar Paylaş 3 Şubat 2013 İşte, adaptiflerde frene basınca CC'de iken çıkar mı katoftan Sağğğnicim? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 Şubat 2013 Paylaş 3 Şubat 2013 Mantıken yine çıkmaması gerekiyor zira frene basınca gaz vermiyor? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 3 Şubat 2013 Paylaş 3 Şubat 2013 cc nin yaptığı sadece senin yerine gaza basmak. Zaten o yüzden bazıları el gazı diyor. Cut offa girmenin gaza basıp basmamaktan başka şartları da var. Cc ile misal rampa aşağı inen aracı kompresyona bindirip cut offa da sokmak mümkün. Otomatik arabada retarder gibi kullanmışlığım var. cutt off a girdiğini de anlık tüketimden anlamak mümkün. Sıfıra düşüyor Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 3 Şubat 2013 Paylaş 3 Şubat 2013 Toros gibi karbratörlü araçlarda cut off zaten yok. Cut off enjeksiyonlu ve ateşlemeyi ecu'nun yönettiği araçlarda var diye biliyorum. Cut off'ta yakıt göndermenin dışında ateşlemede duruyor olması lazım. Yağlama devam ettiği sürece krankı teker gücüyle çevirebilir zaten. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 3 Şubat 2013 Paylaş 3 Şubat 2013 hahaha evet telden giriyordum o ara torosla inerken anlamışım 4 Yorum bağlantısı
Eyüp Kosif 3 Şubat 2013 Paylaş 3 Şubat 2013 Murat; yokuş aşağı derken.!!! yokuş ne kadar eğimli? yokuş kaç km? mantıken motorun çalışması için az da olsa yakıt harcaması lazım. torosları inerken 5 km. yokuş iniyorsun. hiç yakıt harcamadan o kadar mesafe motor neyle çalışacak? CC yi kapattığın da ve gaza hiç basmadığında dahi gösterge de 0,0 L/100 göstermesi hiç de gerçekçi değil. motor hareket halindeyken illa ki içerisinde yanmanın olması gerekmez. Torosları inerken demişsiniz örnek verecek olursak arabada hiç yakıt olmasa ve araç aynı vitesteyken o hızla ordan inseniz aracınızda herhangi bir değişiklik olacak mı? Olmaz çünkü motor tekerleklerden tahrik alarak döner ve yağlama yapar ancak herhangi bir yakıt harcamaz. Hatta klima açıksa bile o da bedavaya gelir Karbüratörlü araçlarda gaz kelebeği tamamen kapalı olsa bile ventüride ralanti için bir miktar açıklık olacağından belirli miktarda yakıt harcanır (kabaca bir anlatım oldu biraz). Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Şubat 2013 Paylaş 3 Şubat 2013 Cruise control aktif iken hızın sabitlediğin hızın üstündeyse ve devir 2000 devirin üstündeyse araç yakıtı tamamen keser ve cut off yapar... Devir bandı o an seçili olan vitese göre değişir, 3,4 ve 5 viteslerde 2000 devir üstündeysen her halukarda cut off yapar.. 1 ve 2. viteslerin devirleri yüksek.. 1 yanılmıyorsan 4000, 2. vites 3000 olması lazım.. Bu konuda forumda kesin olan bir yazın vardı ama şimdi aramaya üşendim.. Çok merak ediyorsan sen ara ve bul.. Bu devirlerin altında cut off yapmaz, üst devirlerde yapmaya başlamışsa da bu devirlere gelince cut off'tan çıkar.. Bu veriler benzinli focus ve mondeo içindir, dizelleri ve diğer araçları bilmiyorum.. 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 3 Şubat 2013 Paylaş 3 Şubat 2013 407 kesiyor. Ama cc de değilken daha cabuk CC de 3-5 sn 0.2 lt de kalıyor. A6 da hız çok yüksek ise frene basıp yavaşlatıyor. Başka frene basan henüz görmedim. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 3 Şubat 2013 Paylaş 3 Şubat 2013 (düzenlendi) benim dizelde eğim yeterli ise her devirde cut-off yapıyor...bakınız> anlık tüketim(çok sevişiriz cut-off la) yukarıda yazılmış, bende cc ile rampa inerken, eğim yeterli ise anlık tüketim sıfır gösteriyor. eğim azalırsa örneğin 0,2-0,5-1,5 litre gösteriyor. anlık sıfır gösterirken frene basıp cc yi devreden çıkarırsam, ve eğim de hala yeterli ise, anlık tüketim sıfır göstermeye devam ediyor... 3 Şubat 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Eren 4 Şubat 2013 Paylaş 4 Şubat 2013 benim dizelde eğim yeterli ise her devirde cut-off yapıyor...bakınız> anlık tüketim(çok sevişiriz cut-off la) yukarıda yazılmış, bende cc ile rampa inerken, eğim yeterli ise anlık tüketim sıfır gösteriyor. eğim azalırsa örneğin 0,2-0,5-1,5 litre gösteriyor. anlık sıfır gösterirken frene basıp cc yi devreden çıkarırsam, ve eğim de hala yeterli ise, anlık tüketim sıfır göstermeye devam ediyor... Bugün yine tecrübe ettim bu durumu. :good1: 1 Yorum bağlantısı
Yasir Uslan 4 Şubat 2013 Paylaş 4 Şubat 2013 Çok ilginçtir A6 da rampa inerken, hiç cutoff yapmıyor. Rampa eğimi iyi, motor devri normal, hatta yavaşlamak için frene bile basıyor ama hayret bir şekilde araç yakıt tüketmeye devam ediyor. Hem frene bas, hem gaz ver. CC kapalı iken cutoff'a giriyor anlık tüketim 0 olarak gözüküyor, ama CC de yapmıyor. İlginç. Bu işin mantığı nedir bir bilen var mıdır? 1 Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 5 Şubat 2013 Paylaş 5 Şubat 2013 Bizim punto da hiç bir zaman anlık yakıt 0 olmuyor. En az 2lt e gösteriyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 Şubat 2013 Paylaş 5 Şubat 2013 Bizim punto da hiç bir zaman anlık yakıt 0 olmuyor. En az 2lt e gösteriyor. e normaldede 5 litreyi geçmiyordur ondan. italyanlar 3 e 5 e bakmıyor diye sıfırı koymayı unutmuştur 1 Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 5 Şubat 2013 Paylaş 5 Şubat 2013 Toros gibi karbratörlü araçlarda cut off zaten yok. Cut off enjeksiyonlu ve ateşlemeyi ecu'nun yönettiği araçlarda var diye biliyorum. Cut off'ta yakıt göndermenin dışında ateşlemede duruyor olması lazım. Yağlama devam ettiği sürece krankı teker gücüyle çevirebilir zaten. Sen beni güldürdün allahta seni güldürsün. Bu arada adaptif CC ne oli ki? Yorum bağlantısı
Eyüp Kosif 5 Şubat 2013 Paylaş 5 Şubat 2013 Sen beni güldürdün allahta seni güldürsün. Bu arada adaptif CC ne oli ki? Adaptif CC; kısaca sabitlediğiniz hızı önünüzdeki diğer araçlara göre değiştirebilen CC diye biliyorum. Örneğin siz hızınızı 90 km/h 'e sabitlediniz. Önünüzdeki araç 70 km/h hızla gidiyorsa eğer belirli bir mesafe ona yaklaştığınızda aracınız hız kesiyor. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 5 Şubat 2013 Paylaş 5 Şubat 2013 Sen beni güldürdün allahta seni güldürsün. Bu arada adaptif CC ne oli ki? Adaptif CC; kısaca sabitlediğiniz hızı önünüzdeki diğer araçlara göre değiştirebilen CC diye biliyorum. Örneğin siz hızınızı 90 km/h 'e sabitlediniz. Önünüzdeki araç 70 km/h hızla gidiyorsa eğer belirli bir mesafe ona yaklaştığınızda aracınız hız kesiyor. Hayır, adaptif cc, hızınızı 90'a sabitlediğinizde hiç bir şekilde 90'dan şaşmamanızı sağlıyor. Yokuş aşağı dahi. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 5 Şubat 2013 Paylaş 5 Şubat 2013 Ateşleme olduğunda pistonlar krank milini döndürüyor, onlarda tekerleri, ateşleme olmadığında (ki muhtemelen eser miktarta yakıt püskürtülüyordur) ise tam tersi, tekerler mili o da pistonları döndürüyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts