İçeriğe Yönlendir

Direksiyon Hareketine Duyarlı Sis Farları


Mustafa Alemdar

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Evet abi temiz olur öyle. E ne kaldı geriye :) Parkdan elektrik alıp sislere elektrik vermek.

Aynen Öyle...

Tabi sen sensörleri okuyup, içindeki roleyi tetikleyecek bir kutucuk yapacaksın...

Kucuk bi algilayici ve minimini bi karsiligi olsa o karsiligi dreksiyon simidinin arkasina gobegin arkasina yapistirsak ve her turda karsidaki algilayci tetik verse

Buradayıız...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sorun ne biliyor musun...

Kullanacağımız mıknatıslar zayıf olmalı... Güçlü olursa, metal ileteceği için sensörü kapatamayabiliriz..

Yorum bağlantısı
Talip Eren

Burada ilginç birşeyler oluyormuş,yeni gördüm.Fikirlerimi vereyim ben de.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

Yani direksiyonu çevirdik sisleri yaktık. Dönüşte zaman gecikmesi olacak mı?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yani direksiyonu çevirdik sisleri yaktık. Dönüşte zaman gecikmesi olacak mı?

Zaman rolesi olmayacak abi...

Nerelerde yanması gerektiğini mıknatısla ayarlayacağız..

Ama şu olacak.. illaki sisler yavaş sönsün :)

Zaman rolesi olursa, sana ikinci bir iş de çıkar.. ani ters yöne dönüşlerde, diğer tarafın sönmesini de düşünmen gerekir.. Gerçi sönmese de olur...

Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

Yavaş sönmesi dedin olay karıştı :) Yoksa 2 röle 3 transistörle olay bitmişti :)

Yorum bağlantısı
Talip Eren

Zaman zaman istenen bir sitemdi,direksiyon pozisyon kontrol sensörü olmadan yapmak çok uğraştırır diyerek geri çevirmiştim,hala çeviriyorum.

Madem bir proje var katkım olsun tabi.

öncelikle orjinal olarak bu özelliği olan araçlarda direksiyon hangi tarafa çevirilirse o tarafın sis farı yanıyor ve asıl dikkatimi çeken nokta direksiyonun açısına göre parlaklığı artıyor.on-off şeklinde çalışmıyor yani.Üstünde durulması gereken konu her iki taraf içinde pwm devresi diye düşünüyorum.direksiyon açısına göre frekansı değişmeli.açı sıfırken sıfır pwm,belli açıdan sonra tam pwm...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mıknatısı bu parçaya, sensörü, mıknatısı göreceği uygun bir yere aparatla uygun yere...

tipofsustf8.jpg

Yavaş sönmesi dedin olay karıştı :) Yoksa 2 röle 3 transistörle olay bitmişti :)

düşündüm de, diğer türlü sana çok az iş kalıyordu... :D Paslanma diye :D

öncelikle orjinal olarak bu özelliği olan araçlarda direksiyon hangi tarafa çevirilirse o tarafın sis farı yanıyor ve asıl dikkatimi çeken nokta direksiyonun açısına göre parlaklığı artıyor.on-off şeklinde çalışmıyor yani.Üstünde durulması gereken konu her iki taraf içinde pwm devresi diye düşünüyorum.direksiyon açısına göre frekansı değişmeli.açı sıfırken sıfır pwm,belli açıdan sonra tam pwm...

Bu basit... aynı yöne 3-5 santim ara ile ikinci bir sensör ve gerekli yazılım.. ama bence gerek yok..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

Talip daha da karıştırdı olayı :) Emmi illaki o potansiyometreyi takacaz gibi bu gidişle. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Talip orjinalleri açıyı nasıl okuyor nerden okuyor gördün mü hiç... Direksiyon içinde mi ?

Yorum bağlantısı
Erkut Uysal
(düzenlendi)

Belli bir hızdan sonra sensörün devreye girmemesi lazım... Otobanda 120 km sürat ile giderken şerit değişiminde yanması fayda yerine dikkat dağatmasın sonra... :)

http://www.sahibinde...110763660/detay

doğru ürünmüdür acep ?

http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-elektronik-diger-urunler-adaptif-donus-fari-modulu-107639576/detay

Sinyale göre olan devre...

tarihinde Erkut Uysal tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Talip daha da karıştırdı olayı :) Emmi illaki o potansiyometreyi takacaz gibi bu gidişle. :)

Valla buyur o zaman bence zor...

img1716oj.jpg

Belli bir hızdan sonra sensörün devreye girmemesi lazım... Otobanda 120 km sürat ile giderken şerit değişiminde yanması fayda yerine dikkat dağatmasın sonra... :)

120 ile giderken direksiyonu yarım tur çeviremezsin zaten.. Sorun yok ;)

Ha hızı da okuyarak, şu hızdan sonra bunu yapma da diyebilir Yasir...

ama bizim maliyet 1000 liraya doğru gider :D

Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

Belli bir hızdan sonra sensörün devreye girmemesi lazım... Otobanda 120 km sürat ile giderken şerit değişiminde yanması fayda yerine dikkat dağatmasın sonra... :)

120 ile giderken direksiyonu 30 derece çeviremeyiz :) sensörü takarken bunlarıda düşünmek lazım tabi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence Plan B'ye dönelim... yeri gelince yansın, işi bitince gecikerek sönsün kafi...

Yorum bağlantısı
Talip Eren

Talip daha da karıştırdı olayı :) Emmi illaki o potansiyometreyi takacaz gibi bu gidişle. :)

Aslında karışık değilde mekanik giriyor işin içine abi.

Talip orjinalleri açıyı nasıl okuyor nerden okuyor gördün mü hiç... Direksiyon içinde mi ?

Orjinallerini incelemedim abi ama direksiyon pozisyon sensörü ve yazılım ile pwm sürülüyor,görünen o şekilde.Tabi belli hızın üstünde devreden de çıkmalı.Haydi birde VSS bağlantısı çıktı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Geç sönmesine uğraşmayalım dersen tofaş tavan lambası devresi bağlarız... 10-15 lira bişeydir...

Yorum bağlantısı
Misafir

Bu is abi sisi algilayinca kendi kendinede yansina gitmesin))) cok teferruat işi olmaz yapar abi. en temizi tetigi alsin gecikmeli sonsun ters manevradada digeri bir muddet yansin nevarki

Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

Hız olayı bence gereksiz. İllede istenirse yaparız. Emmi forumda mekanikçi yok mu? Bu potansiyometre buraya takılacak de bitsin olay biz niye düşünüyoz dişlisini kayışını :)

Yorum bağlantısı
Talip Eren

Bir başka fikir,

park sensörlerindeki sistemi uydurulabilir mi?Olabilir sanki.Mesafe okuyacağı bir yer ve pwm...

Yorum bağlantısı
Misafir
Bir başka fikir,

park sensörlerindeki sistemi uydurulabilir mi?Olabilir sanki.Mesafe okuyacağı bir yer ve pwm...

onu eledik. dıs etken faktörü ve hassas ölcum sıkıntı
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...