İçeriğe Yönlendir

Taunus - 74 Taunus Fastback Mk1 Restorasyon


Uğur Yumak

Recommended Posts

Serkan Toker

İzmir 2. Sanayi 

 

 

Bende Ankara Şaşmazda zannettim, eldivenlerimle zımpara için gidecektim hafta sonu....  Merakla gelişmeleri bekliyorum.. ;)

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Vural
(düzenlendi)

 

Bende Ankara Şaşmazda zannettim, eldivenlerimle zımpara için gidecektim hafta sonu....  Merakla gelişmeleri bekliyorum.. ;)

 

Eldiven  yook, ustam bana izin vermezdi. Hava makinesine bile karşıydı, Zımpara elle yapılır ve parmaklar hep kapalı olur.

 

Su zımparası yaparken ellerim kanardı ve parmak izlerim silinirdi. Çok çektim ben çok :)

tarihinde Oğuzhan Vural tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

 

Eldiven  yook, ustam bana izin vermezdi. Hava makinesine bile karşıydı, Zımpara elle yapılır ve parmaklar hep kapalı olur.

 

Su zımparası yaparken ellerim kanardı ve parmak izlerim silinirdi. Çok çektim ben çok :)

 

Ben de bilirim o işi, ama en zevkli hali -10 ve daha üzeri soğuklarda su zımparası yapmaktır. Zevki öyle çıkar. Ellerin pamuk gibi olur. :D

Bende Ankara Şaşmazda zannettim, eldivenlerimle zımpara için gidecektim hafta sonu....  Merakla gelişmeleri bekliyorum.. ;)

 

İzmir'e tur düzenleyelim. Sırayla aracı görüp gelelim.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Vural

Ben de bilirim o işi, ama en zevkli hali -10 ve daha üzeri soğuklarda su zımparası yapmaktır. Zevki öyle çıkar. Ellerin pamuk gibi olur. :D

 

Almanya iklimini bilen bilir, pööffff :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

 

Eldiven  yook, ustam bana izin vermezdi. Hava makinesine bile karşıydı, Zımpara elle yapılır ve parmaklar hep kapalı olur.

 

Su zımparası yaparken ellerim kanardı ve parmak izlerim silinirdi. Çok çektim ben çok :)

 

Ustada gaddarmış, sağlık ön planda gelir.. Parmaklarım perişan olacağına gelmeyeyim ben en iyisi... :)

 

Ben de bilirim o işi, ama en zevkli hali -10 ve daha üzeri soğuklarda su zımparası yapmaktır. Zevki öyle çıkar. Ellerin pamuk gibi olur. :D

 

İzmir'e tur düzenleyelim. Sırayla aracı görüp gelelim.

 

Şarjlı tornavidaya karşıyım dediğimde rahatlığından bahseden iyi bir abimiz vardı, seninle tanıştırayım bir gün Mükremin abi.. ;)

Yorum bağlantısı

Ustada gaddarmış, sağlık ön planda gelir.. Parmaklarım perişan olacağına gelmeyeyim ben en iyisi... :)

 

 

Şarjlı tornavidaya karşıyım dediğimde rahatlığından bahseden iyi bir abimiz vardı, seninle tanıştırayım bir gün Mükremin abi.. ;)

 

Hayret! ben de şarjlı her şeyi severim halbuki. Yoksa sen otomatik vitese de mi karşısın? ;)

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

84 yılında oto boyacısında yazlık çırak iken 1 halk otobüsü ve yolcu otobüsü kopmple zımparalamışlığım var.Dolgu macunu ve astar macunu olmak üzere 2 şer defa.Takoz kullanırsan ki bu sadece düz zeminde geçerli,elde çok sorun olmaz ama parmakları hatalı kullanırsan buda genelde işaret parmagı olur ki muhakak elinde sorun oluşur.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Hayret! ben de şarjlı her şeyi severim halbuki. Yoksa sen otomatik vitese de mi karşısın? ;)

 

 

Zımparayı elle yapmanın mantığını çözemedim ama neyse, ustaların bir bildiği vardır... :)

Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

Zımparayı elle yapmanın mantığını çözemedim ama neyse, ustaların bir bildiği vardır... :)

Abi belki daha detaylara inmek ve yön kazandirabilmek olabilirmiş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Abi belki daha detaylara inmek ve yön kazandirabilmek olabilirmiş.

 

 

 

Bunun için çıplak el mi gerekiyormuş, gözleri kapalı mı yapıyorlar ?

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Vural

Bunun için çıplak el mi gerekiyormuş, gözleri kapalı mı yapıyorlar ?

 

Zımpara yapılırken pek anlaşılmaz ama boya atılınca hatalar ortaya çıkar. Hele hele eğimli, köşeli ya da kendinden dalgalı alanlarda. Bunu önlemek için de elle yapılır. Elle yapılır derken ilk macun ya da boya kazırken değil, astar boya gibi son evrelerde. Özellikle metalik boya uygulanacaksa çok daha hassastır konu, zira mat boya minik hataları kapatabiliyor ama metalik boya aksine belirginleştirir. 

Elle yaparken de parmaklar açık olmamalı yoksa boyadan sonra parmak aralıklarını seyredersin kaportada:)

 

Zımpara iyi boyanın temelini oluşturur demişti geçenlerde History Cahannelde Usta.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Zımpara yapan tecrübeli ise avuç içi ve parmaklarıyla pürüzlü yüzeyi rahtlıkla algılar.Bunu başka türlü anlayamaz ve zımpara boşa gider.Fabrikadaki robotlar bile yapamaz bence.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Vural

arka dingil sökülse daha rahat olmaz mı?

 

Hocam dingil sökülmeden sacı yapamazlardı zaten, o dingil çok defa sökülüp takılıyor. Hatta resimlerdeki o mavili adam yapıyor sök tak işlerini. Sadece koruyucuyu uygularken sökmediler, ki gerek yok zaten. Benim ilk anlaştığım mekanikçi ile sorun bile yaşandı, gel - git sök - tak nedeniyle.

(Bu arada meslektaş sayılırız, ben de eğitim fakültesi mezunuyum, branş ne?).

 

Ustanın eline sağlık

 

İletirim, sağol :)

Yorum bağlantısı

İstanbul da bildiğim büyük havuzları olan galvanizhaneler var. Daldırma galvaniz yapıyorlar. Aslında işlemler bitince komple galvaniz kaplanacak araç. Evladiyelik, 10 numara olur. Gerçi mikron inceliğinde kalınlaşacak sac ama. Sorun yaratır mı bilmem..

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Vural
(düzenlendi)

İstanbul da bildiğim büyük havuzları olan galvanizhaneler var. Daldırma galvaniz yapıyorlar. Aslında işlemler bitince komple galvaniz kaplanacak araç. Evladiyelik, 10 numara olur. Gerçi mikron inceliğinde kalınlaşacak sac ama. Sorun yaratır mı bilmem..

 

 Hocam bu konu baya bir tartışıldı diğer forumda, buraya da özetle ekledim edindiğim tüm bilgileri. Sıcak daldırma olamıyormuş, yoksa ben de yapmak isterdim. 

tarihinde Oğuzhan Vural tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

 Hocam bu konu baya bir tartışıldı diğer forumda, buraya da özetle ekledim edindiğim tüm bilgileri. Sıcak daldırma olamıyormuş, yoksa ben de yapmak isterdim. 

İsterseniz çalıştığımız birkaç firma var. Sorabilirim. Ama kesin eminseniz yapacak birşey yok demekki. Güzelce boyamaktan başka  :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...