İçeriğe Yönlendir

Getz 1.5 Vgt 110Ps. Hk.


İ.Göksel Yaman

Recommended Posts

Süha Demirtaş

Yanlış değerlendiriyorsunuz..

Kısa şanzuman var araçta ara hızlanmaları çok başarılı.. Son hız km. saatinde 200km/h kalıyor. Fiesta ST'ninde kadranda gördüğün son hızı 210km.dir..Ama bu hızlara çok çabuk ulaşabiliyor.. Getz 110ps. ve Fiesta ST..

ST ile bağlantısı nedir onu anlamadım cnm

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

ST ile bağlantısı nedir onu anlamadım cnm

adam ST yi çok seviyor :D istemese de eli arada ST yazıyor :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

ST ile bağlantısı nedir onu anlamadım cnm

Örnek verdim Bro Nephan Abiye..

Son hız'a takılı kalmaması için.. Gücü son hıza göre değerlendirmemek gerektiği için söyledim ;)

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Ben stock halinden bahsetmiştim.Tek kriterim son hız da değil.0-100 11,1 sn.Yani 100 e kadar yavaş ama ondan sonra mı açılıyor ?

Abi bu sayfanın en üst iletisine 2 tane video koydum.. Değerlendirmen açısından bak, kararını sen ver :)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Ben stock halinden bahsetmiştim.Tek kriterim son hız da değil.0-100 11,1 sn.Yani 100 e kadar yavaş ama ondan sonra mı açılıyor ?

Hayır ivlenmesi tam tersi hızlandıkça azalır. Yazılımsız bir şekilde standart 109ps focusdan başarılı değildir. Teknik veriler düz yol verileridir kullandığımız gündelik yaşamlarda farklılık gösterir. Yokuş yukarı aynı güce sahip focus 1.6 tdci 109ps sıkıntı çekerken hafifliği ön planda olan getz sıkıntı çekmez ;)

Ayrıca 2.0 tdci mondeo 130ps in 0-100 hızlanması da 9.9sn dir bu açıdan bakınca ya mondeo başarısız yada 1.6tdci lar başarılıdır ;)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Seyrettim onları.Altında yazıyor zaten chip tunning yapıldığı.İşin içine mod girerse çok şey değişir.Benim yazdığım değerler hyundai firmasının beyanı.Herhalde kendi araçlarının değerlerini düşük göstermezler.

Ülkelere göre değişir, BMW nin teknik verileri bizim ülkemizde geçersizdir tutmaz

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Ciddi ağırlık farkı var Süha bey.1,5 ton yani el insaf.

Bu arada videodaki bmw otomatikmiş.Müstehak ona.İnşallah hacı murata da geçilir.Allahtan ferrari falan yapmıyor otomatik. :)

Ciddi ağırlık farkı nasıl var anlıyamadım Nephan Bey ? Mondeo-Focus için mi diyorsunuz Mondeo-getz için mi ?

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

mondeo 1460

getz 1180

fark ortada işte ağırlık farkından ötürü oldukça avantajlı. Modeo mk3 (130) -mk4 (140) , insignia (130) pug 407 ( 136 ) 3.20d ( 150 ) vb.. araçları mağdur eder yazılım ile:D Yazılımsız mücadele eder :D 0-160km

Ağırlık hızlanma hesabı yapsak büyük hacimli dolayısıyla büyük turbolu dizeller istediğim performansda tam değiller. mk4 mondeo 2.0 tdci 163ps ideali derim

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

getz 1085 kg imiş.Ben zaten getzin motoruna birşey demedim.Mesele o motorla alınan yetersiz performans.Çok daha iyi olmalı idi kuş kadar kasayla.

Yetersiz Performans mı :shok:

Fiestada'da kuş kadar kasa var 68ps. ;) 1.6tdci 90ps. nasıl olacak ?

110ps. ide sonuna kadar veren bir araba..

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Fiestada gövde var, daha büyük, yol tutuşta var ve azıcık daha hafif, nasıl kuş kadar kasa var? getz kibrit kutusu kadar ama ağır, bu tırt demektir, Fiesta mı bumu deseler, gözüm kapalı fiesta derim mesela, deli gibi hızlanması tek başınaysa anlamı yoktur, 68 ps e azıcık benzin kat, getzi duman edersin mesela, motor gider ama getz ne düzde ne virajda (zaten şansı yok) yaklaşamaz bile :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Fiestada gövde var, daha büyük, yol tutuşta var ve azıcık daha hafif, nasıl kuş kadar kasa var? getz kibrit kutusu kadar ama ağır, bu tırt demektir, Fiesta mı bumu deseler, gözüm kapalı fiesta derim mesela, deli gibi hızlanması tek başınaysa anlamı yoktur, 68 ps e azıcık benzin kat, getzi duman edersin mesela, motor gider ama getz ne düzde ne virajda (zaten şansı yok) yaklaşamaz bile :D

Ford önce b segment 110ps araba yapsın ondan sonra herhangi bir modelini getz 110 luk ile kıyaslıyalım. Getz ile fiestanın şaselerinin farkına baktın mı abi ? 68ps e benzin değil metanol veya nos da katsan o intercoolersız tırt motoru getzin yanına bile yaklaşamaz. En dip yazılım ile 95ps olur 68lik fiesta ;) Yol tutuş beklentisinide değerlendirmek lazım sonuçta bir focus un yol tutuşunu beklemiyor hayal etmiyoruz ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ford önce b segment 110ps araba yapsın ondan sonra herhangi bir modelini getz 110 luk ile kıyaslıyalım. Getz ile fiestanın şaselerinin farkına baktın mı abi ? 68ps e benzin değil metanol veya nos da katsan o intercoolersız tırt motoru getzin yanına bile yaklaşamaz. En dip yazılım ile 95ps olur 68lik fiesta ;) Yol tutuş beklentisinide değerlendirmek lazım sonuçta bir focus un yol tutuşunu beklemiyor hayal etmiyoruz ;)

İnterkulu unutmuştum doğru, benzinin itmesi interkulsuz motorun tepmesiyle fazla gidemeyiz haklısın :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Tutak

yan komsuda var sakın kullanımda 5 6 litre arası

Teşekkürler Uğur abi ..

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur
Uğur Çınar
Çağlar Bayur

3 silindirler 90, 4 silindirler 110 beygirmiş, 4 silindiri tavsiye ettiler, kronik motor sorunu yokmuş, enjektörleri revize edilebiliyor muş diye haber aldık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

3 silindirler 90, 4 silindirler 110 beygirmiş, 4 silindiri tavsiye ettiler, kronik motor sorunu yokmuş, enjektörleri revize edilebiliyor muş diye haber aldık.

Bu iyiymiş, Kia da durum ne acaba?

Bana 0-100'ü 9 sn olan dizellerden örnek gösterebilir misiniz?

Mondi 2.0 tdci bilene 9.5 sn. bunlar spor araba değil, ne tsi si ne ecobustu, ne St si alayı normal binek, bunlara hız yaptım seri gittim tokat attım demek boş iş vallahi, spor dedinmin 1-100 5 sn. altı olacak, bunlarla gelin bana :D biz normal arabaları spor sanıyoruz vallahi :)

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

4 silindirde 88 ve 110 olarak ikiye ayrılıyor abi...

abi genelde makyajlılar 4 silindir ilk çıkanlar 3 silindirdir :D

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

3 silindirler 90, 4 silindirler 110 beygirmiş, 4 silindiri tavsiye ettiler, kronik motor sorunu yokmuş, enjektörleri revize edilebiliyor muş diye haber aldık.

Abi işk crdi'lar 3 silindir 66ps.di sanırım.. sonrada 4 silindir oldu 88ps.ler dahil...

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

3 silindirler 90, 4 silindirler 110 beygirmiş, 4 silindiri tavsiye ettiler, kronik motor sorunu yokmuş, enjektörleri revize edilebiliyor muş diye haber aldık.

3 silindir 82PS 195nm di ,makyajla yeni motor geldi 88ps, 110 ps 4 silindir. Zincirli.

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

Peugeot 207 HDI'dan istediğimiz verimi alamayınca hafta başı sattım..

Satmamdaki en büyük nedenlerden biri çekişinin çok zayıf olmasından ve arabadaki bazı kronik arızalarından dolayı ben ve Ailem tarafından veto yedi.. Bir daha mı asla..

Şimdi ise yerine maksimum 18.500TL bütçe ile özellikle Performansı çok iyi olan neredeyse 2.0 diesel D segmenti arabalar ile çok rahat yürüyen bir şaka makinesi Hyundai'nin yeni nesil VGT 110ps. 240 Tork. 1137kg. Sunroof, ESP, 4 disk fren, ABS donanımıyla beni etkileyen bir araç oldu.. Bu paraya alınabilecek en iyi araba olduğunu düşünüyorum..

Sizlerinde fikirlerini almak istedim...

Göksel selam;

Ben Peugeot değil tüm Fransız'lara ilelebet veda ettim. Satışta ucuz ama kullanımda (servis, arıza) çok pahalı araçlar. Yeni Megané veya fluence falan sahiplerine sorun. Bakım basrafları oldukça yüksek. Hele bir de elektrik arızası verirlerse offf.

Düşündüğün motor ve donanımda Getz'den askere giden arkadaşımın vardı. 6 ay kadar ben kullandım. ESP yok. Ancak diğer güvenlik ve konfor donanımları gayet iyi. Motoru öyle bir motor ki, dik yokuşu 5. vitesle 90 ile çıkarken bir gazlıyorsun, 100-110-120 anında "uzuyor". Tamam, turbo ve tork sayesinde, zaten hiçbir benzinli araç, performans ve sürüş keyfi olarak dizellere yıllardır yaklaşamıyor. Yaklaşabilenler 2500 cc V6 oluyor ve aynı performansı 4-5 kat pahalıya sağlıyor bu somut bir gerçek ama, Getz'in performansını piyasadaki çoğu araçta bulamazsın. Beklediğin performans ise 110 bg Getz beklentilerini karşılar. Diğer dizellerin ekonomikliğini ben bunda bulamamıştım. Yalnızca şoförle boş bagaj 90-100 giderken ortalama 6 lt/100 km yakıyordu ki bu genellikle diğer 1,5 motor rakiplerinden 1 lt kadar fazla. Yalnız performans canavarlılığının yanında özellikle 120 den sonra kalitesiz bir his oluyordu. Yani yalpalama, rüzgarlardan etkilenme falan hissi geliyordu. Ben arkadaşımın arabasına arka spoiler taktırdım. Düz gidişler gözle görülür şekilde düzelse de yandan otobüs geçince yine dengesizlik oluyordu. Arkadaş gelince tampon altı spoiler de yaptırdı. Daha da iyi olduğunu söyledi. En son lastikleri büyütecekti ne oldu bilmiyorum. Garip şekilde performanslı olan Getz'e hemen "şanzıman bu motoru kaldırmaz" damgası yapıştıranlar oldu. Aslı var mı bilmem. Arkadaşımınki 70 binde, bir sorunu yok. Zaten habire roketlemiyorsunuz. Sonra benzinli clio arabama geri döndüm sanki hiç hızlanmıyor gibi geliyordu. Almayı düşündüğünüz marka ve modeli şiddetle tavsiye ederim. Tabi 2. el araç. Nasıldır nedir bilemem.

Yorum bağlantısı
Başar Mert

İlteber abi aracı almışsın anladığım kadarıyla güle güle kullan abi gerçekten güzel araç. Ankarada vardı bizim bir tane can abi bilir, yazılımla şaka makinası olmuştu gerçekten çok deli gidişi var çünkü. :)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
(düzenlendi)

Süha arkadaş aslında demek istediğimi kendisi açıklamış

Fiesta 68 hp 160 nm son sürat 164

Getz 110hp 235 nm son sürat 180

42 hp ve 75 nm farkın sürak farkı sadece 16 km olmamalı.42 hp den daha güzçsüz arabalar var.Bu durumda ben fiestayı daha başarılı bulurum.Getz bu motorla bu kuş kasayla en fazla 9 sn 0-100 ve en az 200 km görmeliydi.Başından beri bunu demeye çalışıyorum.Ama renault bu işin nasıl yapılacağını gösterecek sanırsam.Adamlar 1,6 dizelle 130 hp ve 300 nm almışlar abovvv...

Sizinle anlaşmamız zor, yukardaki iletilerde son hıza takılmadım diyorsunuz şimdi son hızdan örnek veriyorsunuz. Fabrika teknik verilerine bağlı yorum yapmayın örnek verdiğiniz BMW lerin verileri zaten tutumuyor. Son hızı 188km olan focus ile 233km hıza ulaştım bir yerler de bir yanlışlık var ama çözemedik şimdi :)

Siz gidin örnek verdiğiniz 5.20D 184ps olan BMW yi alın 100 küsür bin verin, ilteber de 18 bine getz alsın 500TL yazılımını arttırsın sonra şehir içinde geçmek için mücadele edin :) Yukarıda vidyo koydum benim aracın 0-100km 8sn araçta 1.6 tdci 109 luğun yazılımlı hali ;)

Ayrıca bilmiyorum b segment bir araç ile yüksek hıza çıktınız mı ? Benim Fiesta ST ile 200-210 dan sonra kapılar bile açılmaya çalışıyordu 3.5cm yay ve sert amortisörlerine rağmen alttan rüzgar almaya çalışıyordu araba. Sonuç ortada bizim için önemli olan ara hızlanmadır bunun içinde b segmentinde dizel iki araba tanırım 1) ibiza 1.9tdi 130ps 2) 110ps getz

tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

Bu arada beygirin önemi yoktur. Önemli olan torktur ;

"Beygir araba sattırır, tork yarış kazandırır"

:D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...