İçeriğe Yönlendir

Mondeo 3 - Şarj Dinamosu Sorunu


Misafir

Recommended Posts

Guest H
merhabalar emre bey, sitemizde ki paylaşımlar çok güzel birbirimize yaşadıklarımızdan örneklerle ipuçları vererek doğru, mantıklı ve de hem kaliteli hemde daha iyi çözümlere ulaşıyoruz. ben ankaradayım 2005 mondeo ghiax ov lpg(atiker) aracım var, daha önceleri başka marka araçlarla yaşadığım lpg-benzin vs. sorunlarından dolayı bu aracımda dahada titizim. sizinde bahsettiğiniz gibi USTA çok önemli sorun tespiti ve çözüm konusunda. 1-benim arıza lambası yanıyor(km 155.000) daha önce burda paylaştım ama burda sizin tecrübelerinizden yola çıkarak size yazıyorum

2- araç çok enderde olsa herhangi bir tekleme-titreme vs. yapmadan kırmızı ışık vb. gibi durmalarda stop ediyor, lpg kalibrasyon ve benzinle ilgili basınç pompası vs. temizliği yapıldı ona rağmen bu pazar kullandığımda birkez yine stop etti sizin tekleme bu benzeri başlangıç mıydı 3- (Önce LPG sonra benzinde ortaya çıkan tekleme, çekiş düşmesi ve nihayetinde yanan arıza lambası ile bu konuda tecrübesi olmayanların kabusu..

Bu kabusu yaşayan birisi olarak, önerilen birçok acı faturalı çözümün arasında) tamam aracımız ağır otomatik vites ve lpg var ama ilk kalkış çekiş ve yavaşlamalar sonrası tekrar hızlanmalarda çekişler çok yavaş bu normal standart mıdır yoksa ne gibi bir gözükmeyen bir sorun olabilir

4- ankaradan olarak sizin çözümlerinizi sağlayan kaliteli usta-firma sakıncası yoksa açıklarsanız bizde bir tanışalım

saygılar

İyi günler aranıza yeni katıldım. 2005 mondeo benzin/aitker lpg Li aracım var. Aynı sizin yaşadığınız sıkıntıları yaşadım. Bobin, buji kablosu ve bujileri değiştirdim. Kelebkleri temizlettim. Aracım benzinde düzgün ancak lpg'de tekliyordu. Sorun çözülmedi problemi şı şekilde çözdük

1. Autolite(40 TL) marka aldığım buji kablolarını orjinal motorcraft(170 TL) marka ile değiştirdim.

LPG güçlü kıvılcım istediği için dandik kablo ateşleme hatası veriyor. Ve hep ışık yanık geziyordum.

2. LPG'nin enjektörünü değiştirdim. Herhalde ateşleme hatalarından dolayı enjektör de bozulmuş

Artık aracımın motor ışığı yanmıyor. Ancak çok nadir bir şekilde rolenti de iken motor durdu. Çok önemsemedi eğer artarsa bakacağız.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...

Bu alternatörün derdi bitmiyor maalesef. Kışın ön cam rezistansını açınca yanan şarj ışığı, bugün, klima ile beraber 10sn. yanıp sönmeye başladı. Klimayı açtıktan bir süre sonra, muhtemelen komprasör devreye girince yanıyor, 10sn. sonra sönüyor. Bunu tekrarlıyor. Aküyü de yeterince hırpalıyoruz bu şekilde. Bu gbi bir durumda sorun dinamodan mıdır? Başka bir yerlerde mi aramalıyız çareyi?

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Muhtemelen dinamo çünkü yeterli voltajı sağlayamayınca araç akü ışığını yakıyor.

Çalışırken voltmetre ile ölçme imkanı oldu mu?

Yorum bağlantısı
Muhtemelen dinamo çünkü yeterli voltajı sağlayamayınca araç akü ışığını yakıyor.

Çalışırken voltmetre ile ölçme imkanı oldu mu?

Dün farkettim. Henüz kontrole götürmediğim için ölçme imkanı da olmadı Sani Bey.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Batuhan Şahin

Merhaba arkadaşlar. Benim aracımda da iç ışıklarda hafif tireme var. Farlarda titreme farketmedim. Araç soğuk iken yani benzende iken bir marşta çalışıyor, ancak lpg de iken yani lpg sıcaklığından aşağıya düşmediğinde marşı 1-2 saniye daha uzun tutarak veya gaz pedalına hafifçe dokunarak çalışıyor. Rolantide ise oynama veya sıkıntı yok. Bu iç ışıklarda titreme olayı daha çok rolanti de farkediliyor. Birde aracı ilk çalıştırdığımda motorun çalışması ile aracın çok hafif titrediğini, sallantı da denilebilir, hissediyorum ancak bu aracın konforuna alıştığımdan benim dikkatimi çeken bir şey de olabilir. Çünkü birçok araçta bu şekilde bir sallantı hissedilebiliyor. Önümde uzun bir seyahat olduğu için yazılanlardan gözüm korktu. başkada Allah göstermesin arıza ışığı vebenzeri bir şey yok. Beni yolda bırakır mı?

Yorum bağlantısı
Batuhan Şahin

Arkadaşlar ilk yazıyı yazarken yanlışlıkla enter basılınca tekrar şifre yenileme sitedi, yazı kalmış, kaldıramadım. Kusura bakmayınız.

Yorum bağlantısı
Batuhan Şahin

16.08.2011 12:43 te yazdığım sorunlar vardır, ancak bu yazıyı yazarken yanlışlıkla enter olunca yazıyı tekrar yazdım, baktım ki iki tekrar olmuş, sonradan normale döndü ve yazı tek parça olarak görünüyor. Dikkate almamanızı istediğim bu iki tekrar idi. Aynı gün 12:49 daki yazı bunun içindi. Anlatılanlardan gözüm korktuğunu söylemiştim. Aracı bir ustaya göstereceğim, bakalım ne çıkacak.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Bu alternatörün derdi bitmiyor maalesef. Kışın ön cam rezistansını açınca yanan şarj ışığı, bugün, klima ile beraber 10sn. yanıp sönmeye başladı. Klimayı açtıktan bir süre sonra, muhtemelen komprasör devreye girince yanıyor, 10sn. sonra sönüyor. Bunu tekrarlıyor. Aküyü de yeterince hırpalıyoruz bu şekilde. Bu gbi bir durumda sorun dinamodan mıdır? Başka bir yerlerde mi aramalıyız çareyi?

Saygılarımla.

Dün ve bugün klima hep 19 dereceye ayarlıydı. Auto modda şarj ışığı hiç yanmadı. Kontrole götürmeyince sanırım umudu kesip, kendi kendine düzeldi :rolleyes:

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Dün ve bugün klima hep 19 dereceye ayarlıydı. Auto modda şarj ışığı hiç yanmadı. Kontrole götürmeyince sanırım umudu kesip, kendi kendine düzeldi :rolleyes:

Saygılarımla.

İnşallah çözülmüştür.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Metin Okur

Merhabalar. 2002 mondeo tdci trend sahibiyim. Aracımda bizi uğraştıran bir problem var. Aracımı ilk çalıştırmamda bir sorun yok, marş basıp motor çalıştıktan sonra sönmesi gerek tüm ikaz ışıkları sönüyor ve sorunsuz şekilde yola çıkıyorum. Ancak 1-2 km yol yapıp motoru stop ettim diyelim, geri çalıştırdığımda motor çalışıyor ancak akü ikaz ışığı sönmüyor. Bu ışık yanık durumdayken aracımın gaz pedalı iptal beyin araca gaz vermiyor ve yaklaşık 5-10 saniye sonra araç kendini stop ediyor. Bu böyle yaklaşık 15 dakika sürüyor sonra herşey düzeliyor, çalışınca ışık sönüyor gaz düzeliyor araç yola devam ediyor tabiki birdahaki kontak kapatıncaya kadar. İki çalıştırma arasındaki zaman yarım saatten az olursa bu sorunu yapıyor ama uzun süre çalıştırmazsam yapmıyor.Sanki soğuyunca sorunsuzlaşıyor. Aküsü yeni , V kayışı yeni, Akü ikaz ışığı söndüğünde aküyü ölçtüler normal, şarj ediyor, Şarj dinamosunda sorun var dediler dinamonun kömürü ve konjektörü değişti, takılan konjektör yan sanayi olunca araç bu sefer hiç çalışmadı, orjinal konjektör bulamayınca çıkma bir şarj dinamosu taktık, yeni dinamo ile yaklaşık 1 ay sorunsuz çalıştı şimdi yeniden aynı sorunu tekrarlamaya başladı. Sanayide şarj dinamosunu alt kısmı değişik olanlardan takıp, beyinden gösterge paneline bir kablo çekip, panele devreyi tamamlaması için küçük ampül takarak dinamoyu beyinden ayırıp bu sorunu hallettiklerini söylediler.Yaptık :) Gene olmadı. Sizce nedir bu sorun , neden kaynaklanır, tek çare gene orjinal bir şarj dinamosumudur yoksa başka bir şeymi atlıyoruz. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Orjinal parçalar kullanın,aracınızı usta diye geçinen kasapların eline bırakıp orasını burasını kestirmeyin.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bence yanlış yoldasınız.Aracın şarjınde terslik olursa aracın beynine bile zarar verirsiniz. Şarj dinamosunu değiştirecekseniz kesinlikle ve kesinlikle servisten değiştirin. 1000 tl gibi bir fiyat veriyorlar. Ben 3 kez garantiden değiştirdim hala istediğim gibi değil. Mondeoların en hassas noktası şarj dinamosu ve beyin kabul etmezse sıkıntı yaşarsınız.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Muhtemelen şarj dinamonuz aşırı şarj yapıyor. Mondeo'ların kronik problemiydi diye hatırlıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Okur

Muhtemelen şarj dinamonuz aşırı şarj yapıyor. Mondeo'ların kronik problemiydi diye hatırlıyorum.

Evet araştırdım mondeolarda şarjdinamosu kronik sorunmuş, ancak bendeki dinamo aşırı şarj ediyormu diye düşünüyorum, elektrikçide ölçüldü dijital bir cihazla baktı aşırı yada eksik demedi ancak şarj ediyor dedi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Evet araştırdım mondeolarda şarjdinamosu kronik sorunmuş, ancak bendeki dinamo aşırı şarj ediyormu diye düşünüyorum, elektrikçide ölçüldü dijital bir cihazla baktı aşırı yada eksik demedi ancak şarj ediyor dedi.

Metin bey gage menüyü açın (Forumda araçtırın nasıl açacağınızı bulabilirsiniz) orada voltaj değerlerini okuyacağınız bir notka geldiğinde açık olarak gezin ve seyir halindeyken kontrol edin. Benim araçta şarj ediyordu ancak gaza bastığımda 15.9 volta çıkıyordu :) şimdi sabit volt üretiyor ancak bazen 12.4 volta düşüyor. Buda sıkıntı olduğunu gösteriyor. Normal şarj değeri 13.8 volt üretmesi gerekiyor. Bilginiz olsun. Bence bir servise gidin. Bu aracı ben bilirim diyen ustaların eline bırakmayın. Çok canınız yanar demedi demeyin. ben çektim siz çekmeyin.

Muhtemelen şarj dinamonuz aşırı şarj yapıyor. Mondeo'ların kronik problemiydi diye hatırlıyorum.

Evet Sani kronik sorun. çünkü şarj dinamosu egzos manifoltunun yanında. Hatta şarj dinamosunun üzerinde havalandırma için hava sirkülasyonu olsun diye bir bölüm yapmışlar o bile fayda etmiyor galiba.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
aliosmankaraarslan

arkadaşlar bendede 2004 mondeo var 2,0 trend modeli aracım şarj lambası yandı ve yolda kaldım ve elektrikçi de şarj dinamosunu yaptırdım ama şarj ışıgı sönmüyor konjektor değiştirdim ama orjinal olmayınca olmuyor dedi başka yerlerede gösterdim ama yapamıyorlar sürekli şarj lambası yanıyor kablo felan çekip söndürüyorlarmış oda gögüse felan bağlıyorlar die bağlatmadım sonuç alan arkadaşlar varsa bi yardımcı olursanız sevinirim

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

arkadaşlar bendede 2004 mondeo var 2,0 trend modeli aracım şarj lambası yandı ve yolda kaldım ve elektrikçi de şarj dinamosunu yaptırdım ama şarj ışıgı sönmüyor konjektor değiştirdim ama orjinal olmayınca olmuyor dedi başka yerlerede gösterdim ama yapamıyorlar sürekli şarj lambası yanıyor kablo felan çekip söndürüyorlarmış oda gögüse felan bağlıyorlar die bağlatmadım sonuç alan arkadaşlar varsa bi yardımcı olursanız sevinirim

Kablo çekip söndürmek vs bunlar sadece lambayı söndürür. Araca giden 14-15v düşmez ki?

Maalesef orjinal dinamo almanız gerekiyor. Forumda çok kişinin başına geldi, orjinal dinamo harici çözebilen olmadı...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Metin Okur

Merhaba sorun halen devam ediyor. Yapılan işlemler şöyle, üzerindeki dinamo ve konjektör orjinal, araç soğukken ilk çalıştırmada, çalışıyor akü şarj değeri 14,9 çıkıyor biraz yol yapıp aracı ısıtıyorum sonra kontağı kapatıyorum, tekrar çalıştırıyorum motor rolantide çalışmaya başlıyor akü ışığı sönmüyor şarj değeri 12,9 gösteriyor gaz tepki vermiyor ve araç 10 sn sonra stop ediyor.Sonra tekrar çalıştırıyorum rolantide çalışmaya devam ediyor akü ışığı yanıyor biraz bekledikten sonra sönüyor ve akü değeri 14,9 a yükselmeye başlıyor. Bu ısınma olayında çalışmadığı zaman kaputu açıp 1-2 dakika bekliyorum sanki ısınan yer neresiyse soğumuş gibi sorunsuz çalışıyor. Dinamoyu söküp götürdük dinamonun sağlam olduğunu ve şarj ettiğini söylediler. 3 seçenek var dediler, motor ısı müşürü, km saati yada beyin de sorun olabilirmiş.Nedir bu sorunun sebebi bi türlü anlamadım. Araç ısındığında meydana geliyor.iki çalıştırma arası 15 yada 30 dakika olursa sorun yaok yani motor soğumaya başladığında ama arka arkaya çalıştıramıyorum daha doğrusu çalışıyor ancak gaz tepki vermiyor akü ışığı sönmüyor. Fikirleriniz nelerdir acaba?

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Şimdi okuduklarımdan benim anladığım şarj dinamosu orjinal.Şarj değeriniz 14.9 çıkıyor bu durum normalse eğer benim aracım da normal demektir.Mehmet hocam 13.8 demiş ama bu durumu tam anlayamadım.Sizede şarj dinamosunun üretimi 14.9 a göre normal denişmiş.Benim aracımda 14.7 15 arasında oynuyor aküden ölçüm yapınca.Birde şu gage menüsünden bakayım ben orda nasıl değerler veriyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Abi Mehmet hoca ile bi görüşsene. O çok araştırmıştı bu durumu.

Emmi de 13'lü rakamlardan bahsediyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
(düzenlendi)

Merhaba sorun halen devam ediyor. Yapılan işlemler şöyle, üzerindeki dinamo ve konjektör orjinal, araç soğukken ilk çalıştırmada, çalışıyor akü şarj değeri 14,9 çıkıyor biraz yol yapıp aracı ısıtıyorum sonra kontağı kapatıyorum, tekrar çalıştırıyorum motor rolantide çalışmaya başlıyor akü ışığı sönmüyor şarj değeri 12,9 gösteriyor gaz tepki vermiyor ve araç 10 sn sonra stop ediyor.Sonra tekrar çalıştırıyorum rolantide çalışmaya devam ediyor akü ışığı yanıyor biraz bekledikten sonra sönüyor ve akü değeri 14,9 a yükselmeye başlıyor. Bu ısınma olayında çalışmadığı zaman kaputu açıp 1-2 dakika bekliyorum sanki ısınan yer neresiyse soğumuş gibi sorunsuz çalışıyor. Dinamoyu söküp götürdük dinamonun sağlam olduğunu ve şarj ettiğini söylediler. 3 seçenek var dediler, motor ısı müşürü, km saati yada beyin de sorun olabilirmiş.Nedir bu sorunun sebebi bi türlü anlamadım. Araç ısındığında meydana geliyor.iki çalıştırma arası 15 yada 30 dakika olursa sorun yaok yani motor soğumaya başladığında ama arka arkaya çalıştıramıyorum daha doğrusu çalışıyor ancak gaz tepki vermiyor akü ışığı sönmüyor. Fikirleriniz nelerdir acaba?

Metin bey şarj dinamosundan direk aküye 6lık bir kablo çekin öyle bir deneyin. Bu çok zor değil. Ben çektirmiştim. Özenerek çektikleri halde 20-25 dakika bile sürmedi.Bu işlemi bir deneyin.

Motoru ısı müşürüyle şarj dinamamosunun bir alakası olacağını düşünmüyorum.

Km saatiylede ne bağlantı var. Değeri yanlışmı gösteriyorki sorun oluşsun. Araç akü ışığını yaktığında voltaj düşük ise göstergenin burada hatalı göstereceğini sanmıyorum.

Beyin için yorum yapamayacağım.

Şarj dinamosunu söküp götürdüğünüz yer nasıl test etti çalışıp çalışmadığını.

Şarj dinamosundan olup olmadığını anlamanın tek yolu bir arkadaşınızda varsa test etmek. Şarj dinamosundaki sorun sadece kömürler ve konjektörlerle bitmiyor. İçerdeki ısıdan oluşan tahribatlardan da olabileceğini söylemişlerdi.

Ekleme : Metin Bey aracınız 12.9 volta düştüğünde ve akü lambası yandığında aracın fanı çalışıyormu ona bir bakarmısınız. Bendeki ikinci şarj dinamosu akü lambasını araç ısındığında yani fan açtığında yakıyordu. Arızalı olduğuna kanaat getirdiler ve değiştirdiler. Araç rolantideyken bir sorun yok ama ısınıpta fan çalışırsa araçta hafif yüke bindiyse direk akü lambası yanıyordu. Nedense hiç elektrikçide yanmamıştı. En son onlar aracı 1 saat rolantide test etmişler fan çalışınca voltaj dalganıyor durunca normale döndüğünü görünce değiştirdiler. Birde ona bakın derim.Sorunu şarj dinamosunda arayın derim.

Şimdi okuduklarımdan benim anladığım şarj dinamosu orjinal.Şarj değeriniz 14.9 çıkıyor bu durum normalse eğer benim aracım da normal demektir.Mehmet hocam 13.8 demiş ama bu durumu tam anlayamadım.Sizede şarj dinamosunun üretimi 14.9 a göre normal denişmiş.Benim aracımda 14.7 15 arasında oynuyor aküden ölçüm yapınca.Birde şu gage menüsünden bakayım ben orda nasıl değerler veriyor.

Abi Mehmet hoca ile bi görüşsene. O çok araştırmıştı bu durumu.

Emmi de 13'lü rakamlardan bahsediyordu.

Bizim benzinlilerde 13.8 olduğunu bir kaç mondeoya bakarak onay verdik. Ama dizeller için değeri bilmiyorum. Sorunun olup olmadığını anlamak için gage menüdden sürekli gözlenmesi lazım. Akü lambası bizde 11.6-11.9 da falan yanıyor. Ama Metin beyin aracında 12.9 da yanıyormuş. Yani aradaki 1 volt şarj değerininde 1 volt yüksek olmasından kaynaklanabilir. Belki sizin araçlar 14.9 volt üretiyor olabilir.

tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Akan Belen

Evet dizeller ne durumda bakmak lazım aslında.Hasan hocama ve Çağlar abiye de bir sormak lazım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Okur
Metin bey şarj dinamosundan direk aküye 6lık bir kablo çekin öyle bir deneyin. Bu çok zor değil. Ben çektirmiştim. Özenerek çektikleri halde 20-25 dakika bile sürmedi.Bu işlemi bir deneyin. Motoru ısı müşürüyle şarj dinamamosunun bir alakası olacağını düşünmüyorum. Km saatiylede ne bağlantı var. Değeri yanlışmı gösteriyorki sorun oluşsun. Araç akü ışığını yaktığında voltaj düşük ise göstergenin burada hatalı göstereceğini sanmıyorum. Beyin için yorum yapamayacağım. Şarj dinamosunu söküp götürdüğünüz yer nasıl test etti çalışıp çalışmadığını. Şarj dinamosundan olup olmadığını anlamanın tek yolu bir arkadaşınızda varsa test etmek. Şarj dinamosundaki sorun sadece kömürler ve konjektörlerle bitmiyor. İçerdeki ısıdan oluşan tahribatlardan da olabileceğini söylemişlerdi. Ekleme : Metin Bey aracınız 12.9 volta düştüğünde ve akü lambası yandığında aracın fanı çalışıyormu ona bir bakarmısınız. Bendeki ikinci şarj dinamosu akü lambasını araç ısındığında yani fan açtığında yakıyordu. Arızalı olduğuna kanaat getirdiler ve değiştirdiler. Araç rolantideyken bir sorun yok ama ısınıpta fan çalışırsa araçta hafif yüke bindiyse direk akü lambası yanıyordu. Nedense hiç elektrikçide yanmamıştı. En son onlar aracı 1 saat rolantide test etmişler fan çalışınca voltaj dalganıyor durunca normale döndüğünü görünce değiştirdiler. Birde ona bakın derim.Sorunu şarj dinamosunda arayın derim. Bizim benzinlilerde 13.8 olduğunu bir kaç mondeoya bakarak onay verdik. Ama dizeller için değeri bilmiyorum. Sorunun olup olmadığını anlamak için gage menüdden sürekli gözlenmesi lazım. Akü lambası bizde 11.6-11.9 da falan yanıyor. Ama Metin beyin aracında 12.9 da yanıyormuş. Yani aradaki 1 volt şarj değerininde 1 volt yüksek olmasından kaynaklanabilir. Belki sizin araçlar 14.9 volt üretiyor olabilir.

Teşekkrler mehmet bey, bu şarj dinamosndan direk akye dediğinin bağlantı nasıl birşey acaba, şimdi aküye baktım benim artı kutup başında direk şarj dinamosndan gelen bir bağlantı var elektrikçi demişti dinamodan aküye gelen bağlantı o diye. Aynı şeydenmi bahsediyoruz acaba yoksa ayrı bir bağlantı dahamı yapılacak.

Aracın fanın çalışıyormu hiç dikkat etmedim ama sanırsam o an çalışmıyor fan çalışacak bir ısıya gelmnesine gerek kalmıyor, belkide ısıyla alakalı bir şey değildir ben öyle olduğunu sanıyorumdur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Teşekkrler mehmet bey, bu şarj dinamosndan direk akye dediğinin bağlantı nasıl birşey acaba, şimdi aküye baktım benim artı kutup başında direk şarj dinamosndan gelen bir bağlantı var elektrikçi demişti dinamodan aküye gelen bağlantı o diye. Aynı şeydenmi bahsediyoruz acaba yoksa ayrı bir bağlantı dahamı yapılacak.

Aracın fanın çalışıyormu hiç dikkat etmedim ama sanırsam o an çalışmıyor fan çalışacak bir ısıya gelmnesine gerek kalmıyor, belkide ısıyla alakalı bir şey değildir ben öyle olduğunu sanıyorumdur.

Metin bey Şarj dinamosundaki kablonun olduğu yerden aküye direk bir kablo çekilcek birşey yok. Yani kolay bir işlem.

Bir bakın fan çalışıp çalışmadığına.

Evet dizeller ne durumda bakmak lazım aslında.Hasan hocama ve Çağlar abiye de bir sormak lazım

Farklı olma ihtimali var. Çünkü benim araçta Akü lambası 11.6-11.9 arasında yakarken Metin Beyde 12.9 voltta yakıyormuş bu da 1 volt fazlalık şarj esnasındada olabilir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...