İçeriğe Yönlendir

"Boyasız/Değişensiz" Fetişi


Ali Erkan Aktaşgül

Recommended Posts

İhsan Yargıcı

arabamı boyatmak zorunda kalırsam boyatırım. boyanmasın diyerek çürütecek yada bağışlayacak değilim. memlekette bu kadar kaportacı var hiç mi ekmek yemesinler :) satarken tabiki boya durumu km durumu bakımı motor durumu baz alınacak bir mkitar alınırken de satılırıkende düşülmesi beklenecektir.ama sabah bir üyemizin başına gelmişti direkte patlayan bir kamyonet kasası sebebi ile o araç şimdi kazalı mı sayılacak ?keşke araç ararken karşıma öyle boyalı bir araç çıksa da alsam..

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

konu çok güzel.

şahsıma ait ilk aracı 94 senesinde aldım,sonrasında bu güne kadar 12 adet araba aldım sattım.eskiden bu boya-değişen olayı bu derece değildi,insanlar bu kadar delirmemişti.alıp sattığım araçların 3-4 tanesi komple boyalı biri bel altı boyalı,diğerleri 2-5 parça boyalı idi.hepsini de istediğim (ilk yazdığım değil,en baştan razı olduğum fiyata) sattım...

benim araç alma kriterim,tabi ki de mümkün olan en az boyalı aracı bulmak fakat,istediğim özellikteki (fiyat-donanım-km-görünüm)aracı bulduğumda boyalı parça sayısı benim için önemini kaybediyor.istediğim aracı bulduğumda boyayı sorun etmiyorum.benim gibi düşünen insanlar demek ki halen daha var ki,bu arabaları satabildim. :)

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Son bakılması gereken kriterler ilk önce bakılıyor. Arabaya oturup gaza basmadan önce boya moya cart curt bakılmaz. Boya olayı çok güzel empoze edilmiş beyinlerimize :tongue2:

Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

İki sene kadar önce diyarbakır oto pazarında 1993 model tempra sxa satıyorum.yanıma vatandaşın biri yaklaştı boya varmı bunda dedi. Var dedim...fabrikadan çıkarken komple boyanmış dedim. Yok onu sormuyorum dedi. Sonradan boyanan yer varmı dedi... Git kardeşim allah aşkına dedim.18 yıllık arabada boya soranına deli oluyorum.benim boya takıntım yoktur...isterse komple boyalı olsun.yeterki arabayı beğeneyim....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

İki sene kadar önce diyarbakır oto pazarında 1993 model tempra sxa satıyorum.yanıma vatandaşın biri yaklaştı boya varmı bunda dedi. Var dedim...fabrikadan çıkarken komple boyanmış dedim. Yok onu sormuyorum dedi. Sonradan boyanan yer varmı dedi... Git kardeşim allah aşkına dedim.18 yıllık arabada boya soranına deli oluyorum.benim boya takıntım yoktur...isterse komple boyalı olsun.yeterki arabayı beğeneyim....

Boya farklı şey, kaza farklı şey. Kazada da kaza durumuna göre. Çamurluktu, tampondu pek bakmam. Kaput var ise, şaseye, klimaya radyatöre vs ne varsa bakarım. Ayrıca mutlaka kazanın fotosunu isterim.

Yorum bağlantısı
Gündüz Can Yılmaz

Hocam iki tane focusumuz var, ikisini de almadan evvel önce aylarca araba aradık. Özellikle de boyasız araç aradım. Nişanlıma araç aldık, yine boyasız araç aldık. neden derseniz, malesef artık düzgün insan az bulunuyor. Boyasız dediği araba 3 parça boya, 1 parça değişenli çıkıyor, kilometreyle oynanmış oluyor, bilgisayara sokmadan gösterdiğimiz ustalar sırf harçlık alabilsinler diye her arabaya güzel diyorlar. Benim gibi bu işlerden anlayan doğru düzgün bir ahbabınız yoksa, arabadan da anlamıyorsanız, arabanın temiz olduğunu gösteren en elle tutulur kanıt boyası ve değişeni oluyor. Doğru bir yöntem olup olmadığı tartışılır, tabi ki boyasız ama motoru bitik arabalar olabilir ama araba hem boyasız, hem de boya istemeyen durumdaysa, benim için idealdir.

Bunun dışında, pazarlık için her yolu denerler,

Aracınız boyalı ise;

Boyalı bu şu kadar veririz derler.

Boyasız ise, boya istiyor bu araba fiyat kıralım derler.

LPG'li ise, LPG motoru öldürüyor, motor eskimiş derler.

LPG'siz ise, bu devirde benzinli araca binilmez, LPG de taktıracam indirim yapın derler.

Dizelse zaten 300 TL normal bakımı, siz biraz daha inin derler...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

filolar yoğun değilken, bir anda yıl sonunda piyasaya 2000-3000 araba çıkmazdı, galericiler toplu alım satım yapmazdı, galerici dediklerimiz de bayağı kravatlı düzgün insanlardı.

Filoların yoğun satışında sonra doğuya araba dağıtlması da hız kazanınca, hiçbir şeyden de anlamyınca, anca boyaya bakabildiler, bunu da piyasaya yaydılar.

Benim 96 dan beri profesyonel olarak sektörde gördüğüm bu.

1985 model şahini, 5 yaşındayken staraken, cillop gibi boyalı ise rakamı da fazla olurdu

Ayrıca damlatan enjektör, ses yapan aks 1000-3000TL lere çıkar, verniği atmış kaput 150 TL ye cillop gibi olur.

Vesile ile sağı solu zaten boyanmış ile kavşağa dalıp trafiği yarmak, İstanbul da pek bir zevkli oluyor, nasılsa boyalı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Volkan Koca

Boyasız ve değişensiz dedimi uzak durulması gereken araba tipi aklıma geliyor nedeni

1-) Araç değişensiz olunca o parayı verip kendinizi sıkıyorsunuz çünkü araç komple orjinal ya kaza yaparsam deyip dikkat dikkat deyip sürme zevkini tadamıyorsunuz kendinizden veya kardeşinizden bile sakınıyorsunuz

2-) Bu tip araçlar hadinden çook pahalıya müşteri aranıyor.

bence 2-3 parça boyaya kadar normal

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

iyi geldi aklıma, 96 mondimi 1 daha boyatayım bu yaz, zaten 1 defa komple girişmiştik, dyo çizilmez vernik candır, gerçi martılara bu bile karşı koyamıyor :kafa:

Yorum bağlantısı
Akan Belen

iyi geldi aklıma, 96 mondimi 1 daha boyatayım bu yaz, zaten 1 defa komple girişmiştik, dyo çizilmez vernik candır, gerçi martılara bu bile karşı koyamıyor :kafa:

Demişken.Benim mondeonunda tavanında 4-5 tane maalesef kuş pisliği yanığı var.Tek çare boyamı bunlara.Rutuş zımpara pasta gibi bir çözüm olmaz mı.Yoksa komple mi boyatak :D

Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül

Bu boya/değişen takıntısından genelde rahatsız olduğumuzu görüyorum.

Ben de dahil herkes bir araba alacağı zaman en temizini, en parlağını, en az ellenmişini bulup almak isteriz bunda bir gariplik yok. Garip olan boyasız/değişensiz diye bir arabaya emsallerinden 2000-3000 tl fazladan para vermek bana göre.

Düşünün ki sırf boyasız diye bir arabaya fazladan 2000tl verip noterde, emniyette işleri tamamladınız, kaskoyu da yaptırdınız. Kaskodan çıktınız sevinçle eve giderken bisikletlinin birisi geldi sağ arka çamurluk ve kapıyı "cart" diye kazıdı ve eğdi. Ne yapsın bu insan? "Boyasızlık büyüsü" bozulmasın diye satana kadar paslanması pahasına böyle mi binsin, yoksa çizilen parçaları boyatıp 1 saat önce fazladan verdiği 2000tl'yi çöpe mi atmış olsun?

Kimse "döküntü arabaları alalım, kaportaya hiçbir şeye bakmayalım" demez fakat Çağlar beyin dediği gibi arabanın yürümesini sağlayan da motor, tamiri para eden yer de motor.. Boya konusu mantık gereği sonradan gelmeli. Ben arabayı aldığımdan beri şöyle bir hesaplıyorum; verdiğim paraların tümü kaporta harici şeylerle ilgili.. Diskleri düzelttirdim, balataları yeniledim, filtreler yenilendi, lastikler yenilendi vs. vs.

Herkes böyle düşünürken nasıl oluyor da ilk sorulan boya/değişen olur? Otomobil piyasasının pek bilenleri gibi hareket eden galericilerin sahtekar olanlarının hipnozundan başka birşey değil bu. Yarın, bir sebeple ülkedeki bütün arabaların boya/değişen sorunu olsa mesela "beyaz araba" fetişi yaratırlar kendilerince.. Beyaz arabaları "bunları satması daha kolay oluyor" diyerek diğer renklere göre 3000tl farkla vermeye kalkarlar ve biz de sırf "satması daha kolay olur" diyerek bu arabaları o fiyatlara alırız.. Nasıl bir kısır döngüdür, nasıl bir kurgudur bu?

Bir galerici akrabamdan biliyorum ki satarken kimse motor arızasını söylemez. Kaportayı da söylemezler de, artık makinelerle görülebildiği için mecburen söylüyorlar. Dışı temiz Audi'yi şanzımanındaki arızasıyla satarlar ama.. Alan adam da birkaç aya kalmadan 3-4bin tl'yi bayılır onu yaptırmak için. Ya da ne kadara yapılıyorsa işte.. Yazık vallahi yazık.. O adamın 3-4bin lirasından çok, para içi yapılan bunca sahtekarlığa yazık!

Yorum bağlantısı
Misafir

Biz fotoğraflarını görüp içimiz rahatlayarak alsak bile, satmaya kalktığımızda sadece boyalı olduğu için araç için arayan sayısı yarıya iniyor. Talep az olunca da mecburen fiyatı indirmeniz gerekiyor. Sonuçta zararı boyalı arabayı fotoğrafa güvenip alanın oluyor. Boyalı araba almama isteğinin bitmesi için piyasadaki herkesin boya takıntısını zihninden silmesi gerek.

Önceki yazımda da dediğim gibi. Boya takıntım var. Herkesin olmalı. Ancak;

Boya takıntısının giderilmesi için, araç satıcısının (sahibi, özellikle her türlü şaşırtıcı sahte fikirler üretebilen galericilerin) aracın tüm boyalı olan yerlerini söylemeleri ve bunların fotoğraflarını göstermeleri benim takıntımı giderir. İlan sitelerinde bile insanlar boyattıkları yerlerin fotoğraflarını koyuyorlar ve "arkadaş aracım boyalı evet. Ama bu hasardan dolayı boyandı" diyorlar. Bu tip satıcıların sayısı gerçekten az değil. Herkesin ama herkesin cep telefonunda kamera var. Çekilsin, gösterilsin. Zor değil, paralı değil. Ben focusumun önceki sahibini tanıyordum. Adam çamurluğu sürtmüştü. Sonra da boyattı. Ama hasarı bildiğim gördüğüm için hiç önemsemedim bile. Önemli olan dürüstlük. Adam aracın ilk sahibi olduğunu söylüyor. 2 parça boya var diyor. 4 parça boya çıkıyor ve "abi o ikisi ufak şeyler" diyor. Ufak veya büyük. Söyleyeceksin, dürüst olacaksın. O zaman takıntı falan kalmaz.

Boya takıntım, yukarıda belirttiğim hususlar için var. Herkesin olmalı.

Yorum bağlantısı
Mutlu Menteşe

Yazdığınız yorumları okudum ve sizlerin yaşadığınız illere de baktım İzmir, İstanbul, Ankara yoğunluk var zaten oralardan kazasız yada boyasız araba çıkma olasılığı çok düşük ondan bakılmıyor bakılamıyor ama benim gibi küçük şehirlerde ve hele ki Aydın, Manisa, Muğla gibi illerin-ilçelerinde yaşayanlar daha çok bakıyor. Ben arabanın boya ve değişen parçalarına takıntılıyım şasesi düzgün olmayan aracın yolda gidişi düz yolda duruşu hatta hatta orjinal parçasıyla sökülüp takılan parçası bile belli ediyor. Motor yapılabilir 1000-2000 tl verilir yapılır ama bozulan şase yapılamaz yolda giderken görmüşünüzdür arabanın burnu sol tarafta gidiyor arkası sağ tarafta düz yolda ok gibi durması lazım araba yada sol taraftan darbe almış direkler eğrilmiş arabanın. Araba sola doğru eğrilmiş bunlar olmamalı. Başınızın ağrımasını istemiyorsanız bence sizde biraz üstüne düşün çünkü bu işlerde çok fazla oyun dönüyor. Cumartesi amcaoğlumun galerisi var araba bakmaya çıktık şehir dışına mesajla hasar sorgulattık 2006 model albea dizel araç ilk vizesine 250bin km de girmiş 2. vizesine 150bin km girmiş araç şuanda 120bin km de aracın 100 liralık bir hasar kaydı var ve arabada bizim bulduğumuz 4-5 parça boya 2 parçada değşen vardı böle bir arabayı alabilcek olan varsa buyursun bir şey demiyorum karar sizin takıntı konusunda birazcık hassas davranmakta fayda var diye düşünüyorum .

Yorum bağlantısı
Mert Ender
(düzenlendi)

Bir yorumda okuduğum gibi, hepimiz en az başına bir şey gelmişi tercihi ederiz, bu da çok doğaldır. Ancak gerçekten yürüyen aksam, şanzıman ve motorda sorun yoksa, birkaç parça boya sorun edilmemeli. Satarken araçlarımızın başına ne geldiyse söyleyebilmeliyiz, yeri geldiğinde "adam olmak", "delikanlı olmak" gibi tumturaklı lafları bol keseden dağıtan errrrkek toplumuz...Dürüstlük iyidir.

Gözümü tırmalamasına rağmen, bir sürü yurdum eblehi, arabadan inerken kapısını sakınmadan çarptığı için kapılarım bir sürü çizik dolu, her gördüğümde içimden bir şeyler gidiyor. Bagaj kapağında da toplu iğne başı kadar benim yaptığım 2 göçük var -alçak tavanlı bir yerde kapağı şuursuzca bıraktığım için- sağ arka kapıyı da hayvanın teki 30 cm derin çizdiği için boyattım, boyandığı da belli oluyor. İstanbul'da çiziksiz, boyasız araba, sadece kullanılmayan araba olabilir...Alacak olan da bunu bilsin bir zahmet..

Herkese can sıkıntısız sürüşler...

tarihinde Mert Ender tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Bulent Ateş

Bende aracımı yeni aldım sayılır.aynı gün 3 ad fiesta soktum ekspertize.şansına denk geldi işte o gün.06-06-08 modeller 06 lar dizel di.08 benzinli ben benzinliyi aldım.benim aracım kazalı soldan araç sıkıştırmasından dolayı sol arka kapı değişmiş ve komple boyanmış.araç 52 binde orjinal.şimdi olaya gelelim diğer araçlar 06 model dizeller piyasası olan 18-22 arasında idi.fakat ekspertizde öyle şeyler çıktı ki motor vs vs soğudum araçlardan.aldığımda ise boya ve değişen vardı onun dışında araba 10 numara.+ piyasasının altında 5-6 bin tl civarı.ben bu arabayı neden almayayım.galeriden aldım birde ben arabayı.saolsun herşeyini anlattı araç sahibini çağırdı ben arada payımı alırım deyip çekildi aradan.servisine götürdüm 2 ad farklı yerlerden ekspertiz yaptırdım araç değişen ve boya dışında 10 numara çıkınca yerım değişenini boyasını deyip aldım.kullanıyorum ve memnunum satarkende aynılarını söylerim.08 model 52 binde komple boyalı bir değişen.aynı marka aynı model araca nette benim aldığım fiyatın 5-6 bin fazlasını çekiyorlar.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sektörden olan 2 arkadaşım ile yaşadığım hadisedir: her parçasında ezik vuruk ufak çizik olan veya güneşten verniği kabarmışı, orjinal diye aldılar, 2 ay sonra boyattılar, eee noldu dedim? ama güneşten solmuştu dedi :D

Yorum bağlantısı
Adil Derici

benim nazarımda son derece önemsiz bir detay bu boya mevzusu,aynı şekilde ufak çaplı sürtme ve dokunmalarda..

aracı satarken para kazanma beklentim olmadığı için,ve piyasasına oranla boyalı diye daha uygun aldığım bir araç benim için kusursuzdur.

misal şuanki aracım 2002 mondeo.200.000km de ve 11 yaşında bir aracın motorunada kaportasına da her hadise gelebilir.bakımlı bir motoru,kusursuza yakın kozmatiği ve kaportası varsa orası burası boyalı diye araçtan soğumam.mühim olan neden boyalı olduğudur.beim aracın sağ ön kapı saçı değişik.ve tavan kaput hariç lokal boyaları var.değişim öncesi aracı gördüğüm için gönül rahatlığı ile aldım.eski sahibi sırf araç yandan kaldırıma biraz sürttü diye doğrultmak yerine kaskodan faydalanıp yetkili serviste değiştirdi.bana kalsa hiç gerekli değildi ama oldu bitti.e şimdi noldu değişince yada boyalı olunca? araç alınmıycak bir araçmı oldu :biggrin: valla ben çok memnunum aracımdan maşallah kasa tank gibi motor aygır gibi kısaca 200.000lik delikanlı :D

malesef boyalı,değişenli,yüksek kmli araçlara olan önyargı ve temkin,yurdum piyasasındaki art niyetli,kendince işinin piri satıcıların ve sorumsuz kullanıcıların sayısının hatırı sayılır düzeyde olması ve insanların zar zor kazandıkları bütçeleri ile en az baş ağrıtcak aracı bulma eğilidir.

böyle bir konu benimde aklımdaydı tşk ederim paylaşım için..

Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

Olay piyasada sahtekarlığın çok olması ve buna bağlı güvensizlik...

Ben de açıkçası boyayı takmam bir önceki aracım komple boyalı idi babam biniyordu senelerce düzgün bindik sorun çıkartmadı bende kullandım bi sorun çıkartmadı..

Bende birkaç ay önce 2. el bir araç aldım almadan önce de 2 ay aradım durdum, özelliklede boyalılara bakıyordum fiyat uygun diye hani ciddi kazası olmasın boya dert değil diye...

Bir araba buldum sadece sol ön çamurlukta boya var sorsan hiçbir şey değil, ustamıza gösterdik, araştırdık aracı, yüksek süratle soldan kaldırıma çıkmış tekerler kırılmış, alt takımlar komple değişmiş, airbagler patlamış vs. vs. baksan sol ön çamurlukta boya var... Tamam araba yapılmışta kimbilir nasıl yapılmış? İyi bir ustaya gösteremeyen o arabayı temiz diye alır. Başka bir araba bulduk oda keza benzeri vs. vs. uzar gider, hatta hiç boyasız kazalı araç bile buldum :)

Bir arkadaşımın babası da bayılmış bu sahtekarlıklardan güzel bir espirisi var sanayide perte çıkmış araba görünce bak oğlum araba çizilmiş çiziği boyatık çizikten dolayı boyalı diye satacaklar diye. Birde şu çok önemli: Güzide ülkemde okadar çok perte çıkan arabayı toparlayıp satıyorlarki, malum perte çıkan arabayı hurdalığa çıkartıyorlar sonra birisi alıp yalan yanlış en ucuz yollusundan yaptırıp satıyor... Zaten iyi bir yerde adam akıllı yaptırılabildiği durumda aracın ederini kurtarsa arabayı perte çıkarmaz kasko eksperi. Hani hakkıyla yapılsa şasisinde önemli bir yerinde bir hasar yoksa belki adam olur ama o şekil ticari amaçla türkiye sanayilerinde yalan yanlış yapılan araçtan maalesef hiç hayır gelmiyor. Bir adamla konuşmuştum aldıktan sonra ne masraflar etmiş yine adam olmamış araba, üzüldüm adamcağıza.

Önce aradığım şehirleri kısıtladım sonra da bunalıp boyasız olsun yahu dedim, sonuçta birde satması var... işte burada kısır bir dögüye giriyor olay. Hatta mümkünse garantisi yeni bitmiş servis harici bir yere uğramamış bir araç olsun dedim... malum yukarıda da bahsettim, kaldırıma çıkıpta kaporta hiç hasar almadan ne hasarlar alan araçlar var, kaportacı bir tanıdık bir fotoğraflar gösterdi şok geçirdim :)

Olay ülkemizdeki sahtekar insanların piyasayı rezil etmesinden dolayı büyüyen bir kısır döngü bu, hele ki air baglı araçlar çıktıktan sonra iyice arttı haliyle pert ve pertten geri dönmeler olayları..

Ha çizlince ne yapacağız, çizik çok kötü değilse yani alışabiliyorsanız alışın, çizik çok kötüyse, plakada görülecek şekilde çok detaylı bol bol fotoğraflar çekip boyatmaktan başka çare yok, yine de fiyat düşer ancak mutlaka farkı olur. Siz böyle bir araba aldıysanız mümkünse plakayı değiştirmeyin, aynı fotoğrafları kullanarak satarsanız en azından daha rahat satılır.

Açıkçası aldıktan 1 ay sonra benim arabaya da arkadan çarptılar bagaj kapağında çok çok hafif bir eğiklik oldu, dikkatli bakmayınca belli olmuyor hiç yaptırmadım değeri düşer diye, maalesef ülke koşulları, gözümde alıştı zaten...

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Bu soruyu bilinçli sorana eyvallah da, 93-95 model araba için değişen var mı? boya var mı? diye soran adama ne demeli? Yok, 93'te bi yapmışlar arabayı hala aynı çamurlukla gidiyor ve 20 senedir arabayı hiç bir yere sürtmedim, hiç bir yere çarpmadım desem inanır mı acaba? :D

Sırf sormuş olmak için sorulur oldu bu sorular. Yani aslında neden sorduğunu bilmeden, "acaba boyalı olsa ne olur ki?" diye kendi kendine soranlar var. İşin bu tarafı can sıkıyor.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Boyasız araçla 1 bilemedin 2 parça boyalı araca aynı parayı isteyenlerede ayar oluyorum :p

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

Bu soruyu bilinçli sorana eyvallah da, 93-95 model araba için değişen var mı? boya var mı? diye soran adama ne demeli? Yok, 93'te bi yapmışlar arabayı hala aynı çamurlukla gidiyor ve 20 senedir arabayı hiç bir yere sürtmedim, hiç bir yere çarpmadım desem inanır mı acaba? :D

Sırf sormuş olmak için sorulur oldu bu sorular. Yani aslında neden sorduğunu bilmeden, "acaba boyalı olsa ne olur ki?" diye kendi kendine soranlar var. İşin bu tarafı can sıkıyor.

Babam mesela, 20 senedir çizdirdiğini bilmem, ama binde bir çıkar böyle. hiçbir tofaş, pasa 20 sene dayanamaz o ayrı mesele. :)

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Düz de gidebiliyor mu hep yan mı? :rolleyes::p

genelde yan :f1: çift 40 lık weber karbüratörle

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...