İçeriğe Yönlendir

"Boyasız/Değişensiz" Fetişi


Ali Erkan Aktaşgül

Recommended Posts

Caner Açıksöz

arkadaşlar boya takıntısı herkesde olmalı bence. Neden ? İzmir de araba piyasasının hızlı olduğu malum yerden iki galeriden iki araç aldım ikisini de birer sene kullandım yaklaşık. İlki vw bora ydı . ilk sahibinden alınmış araçta nokta boya yoktu. Aldığım aydan itibaren 2000 lira masraf yaptım motoruna hiç bakmamışlar sadece kullancakları zaman garajından cıkarmışlar okadar. yani ne demek oluyor boyasız araç temiz araç demek değil. İkinci aracım reno clio 1.4 rxt hb idi . kaputu boyalı bir araçtı. ekspere soktuğum usta 10küsür sene almanyada yaşadım sizin kadar boyaya takan insanlar görmedim dedi ikna olduk aldık. araç beni bir gün yolda bırakmadı. aldığım günden itibaren satana kadar yağ tuz vs. dahi değiştirmedim.Bir kere sanayiye gittim o da sol sinyal lambası yerinden oynamış onu taktırdım. Gelelim sonuca clio yu satarken 2500 lira zararla sattım. Boyalı araç siz satarken takla atmış olur galeri satarken üstüne taş düştü kedi düştü saksı indi ondan boyandı olur. Ben bu iki tecrübeden sonra galeriden alışveriş yapmamaya karar verdim. Sahibini tanıdığım araçları tercih ediyorum ki son aldığım connect de tanıdığım birinin. Çünkü parayı arabaya göre vermiyoruz sahibinin ona biçtiği değere göre veriyoruz. 2000 model araçlara 22-24 bin lira veriyorlar neden ? çünkü araç bir bebek gibi korunmuş bakılmış . Boya değişen vs hepsi hikaye satan insan olacak dürüst olacak. benim vw marka bora aracımın dikiz aynası yolda seyrederken kayıp duruyordu. Alıcı adama söyledim abi bunu yaptırmaya fırsatım olmadı bu yolda giderken titreşimden aşağı doğru bakıyor bunu yaptır kaza yapma diye uyardım. Herkes karşıdaki insanı kendi gibi sanıyor ama bilmiyoruz ki karşısı üç kağıtçı dolandırıcı insanların hayalleriyle oynayan kolpacılar olduğunu. En güzeli beni dinleyin arabasına gözü gibi bakan tanıdıgınız bildiğiniz insanlardan alın araçları.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Özgen

1995 yılında 1975 model Renault 12 TS satmıştık. Araç pas, çürük ve delik içindeydi. Deliklerden aracın motorunu, yürür aksamını ve bagajın içindekileri dahi görebilirdiniz. Satış fiyatı dönemin sağlam olan emsalleri ile aynı idi. Çünkü araç ilk sahibinden ve boyasızdı.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

İşte ülkenin hali, üste para versen almayacağım araca orjinal muamelesi :) ....

Araç sıfır alınır, 10 sene minimum kullanılır, ondan sonra ne olursa olsun hikayedir, en kötü ihtimal, gider takasa verir yenisini alırsın, en güzeli bu bence...

Yorum bağlantısı
Caner Açıksöz

en güzeli senelik kiralıcan :) hatta cabuk sıkılanlar için 3er aylık kiralama her sene 4 farklı araç deneyimi :)

Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer

en güzeli senelik kiralıcan :) hatta cabuk sıkılanlar için 3er aylık kiralama her sene 4 farklı araç deneyimi :)

Kiralama ve satın alma arasındaki fiyat durumu nasıl acaba?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ekonomi tam batar o zaman, zaten izin vermezler, tek bir kanuna bakar ve yatar bu kiralık işi...

Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

arkadaşlar boya takıntısı herkesde olmalı bence. Neden ? İzmir de araba piyasasının hızlı olduğu malum yerden iki galeriden iki araç aldım ikisini de birer sene kullandım yaklaşık. İlki vw bora ydı . ilk sahibinden alınmış araçta nokta boya yoktu. Aldığım aydan itibaren 2000 lira masraf yaptım motoruna hiç bakmamışlar sadece kullancakları zaman garajından cıkarmışlar okadar. yani ne demek oluyor boyasız araç temiz araç demek değil. İkinci aracım reno clio 1.4 rxt hb idi . kaputu boyalı bir araçtı. ekspere soktuğum usta 10küsür sene almanyada yaşadım sizin kadar boyaya takan insanlar görmedim dedi ikna olduk aldık. araç beni bir gün yolda bırakmadı. aldığım günden itibaren satana kadar yağ tuz vs. dahi değiştirmedim.Bir kere sanayiye gittim o da sol sinyal lambası yerinden oynamış onu taktırdım. Gelelim sonuca clio yu satarken 2500 lira zararla sattım. Boyalı araç siz satarken takla atmış olur galeri satarken üstüne taş düştü kedi düştü saksı indi ondan boyandı olur. Ben bu iki tecrübeden sonra galeriden alışveriş yapmamaya karar verdim. Sahibini tanıdığım araçları tercih ediyorum ki son aldığım connect de tanıdığım birinin. Çünkü parayı arabaya göre vermiyoruz sahibinin ona biçtiği değere göre veriyoruz. 2000 model araçlara 22-24 bin lira veriyorlar neden ? çünkü araç bir bebek gibi korunmuş bakılmış . Boya değişen vs hepsi hikaye satan insan olacak dürüst olacak. benim vw marka bora aracımın dikiz aynası yolda seyrederken kayıp duruyordu. Alıcı adama söyledim abi bunu yaptırmaya fırsatım olmadı bu yolda giderken titreşimden aşağı doğru bakıyor bunu yaptır kaza yapma diye uyardım. Herkes karşıdaki insanı kendi gibi sanıyor ama bilmiyoruz ki karşısı üç kağıtçı dolandırıcı insanların hayalleriyle oynayan kolpacılar olduğunu. En güzeli beni dinleyin arabasına gözü gibi bakan tanıdıgınız bildiğiniz insanlardan alın araçları.

+1 Satın aldığın adam çok önemli bence de... Bende piyasanın 1000-2000 TL yukarısına aldım ama aldığım adam içime sindi. Galeriden değil sabihinden aldım. İçim rahat biniyorum şimdilik umarım başımı ağrıtmaz.

Yorum bağlantısı
Ali Erkan Aktaşgül

arkadaşlar boya takıntısı herkesde olmalı bence. Neden ? İzmir de araba piyasasının hızlı olduğu malum yerden iki galeriden iki araç aldım ikisini de birer sene kullandım yaklaşık. İlki vw bora ydı . ilk sahibinden alınmış araçta nokta boya yoktu. Aldığım aydan itibaren 2000 lira masraf yaptım motoruna hiç bakmamışlar sadece kullancakları zaman garajından cıkarmışlar okadar. yani ne demek oluyor boyasız araç temiz araç demek değil. İkinci aracım reno clio 1.4 rxt hb idi . kaputu boyalı bir araçtı. ekspere soktuğum usta 10küsür sene almanyada yaşadım sizin kadar boyaya takan insanlar görmedim dedi ikna olduk aldık. araç beni bir gün yolda bırakmadı. aldığım günden itibaren satana kadar yağ tuz vs. dahi değiştirmedim.Bir kere sanayiye gittim o da sol sinyal lambası yerinden oynamış onu taktırdım. Gelelim sonuca clio yu satarken 2500 lira zararla sattım. Boyalı araç siz satarken takla atmış olur galeri satarken üstüne taş düştü kedi düştü saksı indi ondan boyandı olur. Ben bu iki tecrübeden sonra galeriden alışveriş yapmamaya karar verdim. Sahibini tanıdığım araçları tercih ediyorum ki son aldığım connect de tanıdığım birinin. Çünkü parayı arabaya göre vermiyoruz sahibinin ona biçtiği değere göre veriyoruz. 2000 model araçlara 22-24 bin lira veriyorlar neden ? çünkü araç bir bebek gibi korunmuş bakılmış . Boya değişen vs hepsi hikaye satan insan olacak dürüst olacak. benim vw marka bora aracımın dikiz aynası yolda seyrederken kayıp duruyordu. Alıcı adama söyledim abi bunu yaptırmaya fırsatım olmadı bu yolda giderken titreşimden aşağı doğru bakıyor bunu yaptır kaza yapma diye uyardım. Herkes karşıdaki insanı kendi gibi sanıyor ama bilmiyoruz ki karşısı üç kağıtçı dolandırıcı insanların hayalleriyle oynayan kolpacılar olduğunu. En güzeli beni dinleyin arabasına gözü gibi bakan tanıdıgınız bildiğiniz insanlardan alın araçları.

Kendiniz aslında olayı gayet güzel izah etmişsiniz ama çıkarım yanlış. Boyasız diye başka şeyleri görmezden gelip arabaya 2000 tl masraf yapmak mı yoksa motoru, yürüyeni (yani aslında arabaların masraf açan yegane yerleri) sağlam bir araç bulup gerisini pek kafaya takmamak mı? Buradaki soru bu.. Yoksa piyasanın boyalı/değişenli araçlara ne gözle baktığını ben de dahil hepimiz biliyoruz.

Boyasız aldığınız aracı kaça alıp kaça sattığınızı bilmiyorum ama ona 2000tl masraf yapmışsınız. Aynı paraya bile satsanız o hesapla 2000tl zarardasınız demektir.. Bunu da hesapladınız değil mi?

Ben de tabi ki bulsam boyasız/değişensiz araba satın almak isterim ama günümüz şartlarında boyasız/kazasız araba bulma ihtimali gitgide azalıyor. Artan gelire bağlı artan araç kaskolatma oranına araba almanın kolaylaşmasıyla yollara çıkan acemi şoförler birleşince kazalar ve tamirler artıyor. Duruma bakınca bu "fetiş" sadece galericilerin hayatta kalma çabalarının bir sonucu bence. Çünkü motor ve yürüyenle ilgili sıkıntıları kolayca gizleyebiliyorlar ve "ya araba boyasız işte, tertemiz" deyip boyasız takıntısına ister istemez yakalanmış müşteriye verip geçiyorlar arabayı.. İnsanların da bilinçaltında "boyasız ve değişensizse araba alınır" anlayışı artık iyice oturduğu için motora küçük bir kısım baktırıyor, o da üstünkörü.

Sonra ne oluyor?

1- Satıcı iyiniyetli, alıcı da kısmetliyse masrafsız biniyor arabaya.

2- Satıcı iyiniyetli, alıcı kısmetsizse araba ufak ya da büyük bir kazaya karışıyor ve boyasız olduğu için piyasa fiyatının üstünde aldığı aracı direk 2-3bin tl kaybediyor ufazık bir kazadan dolayı bile olsa.

3- Satıcı kötü niyetli ise alıcının cebinden her halükarda şanzımana, alt takımlara, turboya vs. birkaç bin tl'ye kadar para çıkabiliyor.

Defalarca dediğim gibi ben de dahil herkes kazasız, vuruksuz arabaya binmek ister ama bu başlığı açmamdaki sebep "kazalı mazalı alıp binin, bakmayın" demek değil. Piyasadaki bu takıntı halinin herkeste bir körlüğe sebebiyet vermesi.

Yorum bağlantısı
Rifat Şeker

Bu konuda bende bir şeyler paylaşayım istedim. İşin açıkçası bende boyalı araç takıntısı olan birisi değilim. Şu an kullandığım Ford Focus'um bir Picasso bir Van Gogh tabloları ile yarışabilir diyebilirim. Aracı alırken aracın servis kayıtlarının tümünü bu boyama işlerinin hepsinin serviste yapıldığını , muayenesinin ne zaman yapıldığını motor ve yürüyenin durumunun ne olduğunu iyice araştırma şansına nail oldum. Sonuç evet araba tablo gibi ama satın aldığımda 2008 model 50.000 km , ghia , deri döşeme , otomatik vites , saat gibi bir motor almış oldum.

Peki aldığım fiyat nedir ? 26.000 Tl.

Bir soru sormak isterim şimdi ben ne kadar zarar ettim yada edeceğim ?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Hocam iki tane focusumuz var, ikisini de almadan evvel önce aylarca araba aradık. Özellikle de boyasız araç aradım. Nişanlıma araç aldık, yine boyasız araç aldık. neden derseniz, malesef artık düzgün insan az bulunuyor. Boyasız dediği araba 3 parça boya, 1 parça değişenli çıkıyor, kilometreyle oynanmış oluyor, bilgisayara sokmadan gösterdiğimiz ustalar sırf harçlık alabilsinler diye her arabaya güzel diyorlar. Benim gibi bu işlerden anlayan doğru düzgün bir ahbabınız yoksa, arabadan da anlamıyorsanız, arabanın temiz olduğunu gösteren en elle tutulur kanıt boyası ve değişeni oluyor. Doğru bir yöntem olup olmadığı tartışılır, tabi ki boyasız ama motoru bitik arabalar olabilir ama araba hem boyasız, hem de boya istemeyen durumdaysa, benim için idealdir.

Bunun dışında, pazarlık için her yolu denerler,

Aracınız boyalı ise;

Boyalı bu şu kadar veririz derler.

Boyasız ise, boya istiyor bu araba fiyat kıralım derler.

LPG'li ise, LPG motoru öldürüyor, motor eskimiş derler.

LPG'siz ise, bu devirde benzinli araca binilmez, LPG de taktıracam indirim yapın derler.

Dizelse zaten 300 TL normal bakımı, siz biraz daha inin derler...

10 sene kullan ve takasa ver, arkandada bakma, zarar her şekilde olur, araba demek zarar demek zaten :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Caner Açıksöz

Okadar sene bindiğine say diye bir laf var bir de ben şuna inanıyorum 20 binliraya aldıgımız aracı 2 sene sonra 15 bin liraya satıyoruz işte aradaki 5binlira aracın kiralama bedeli oluyor :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu

Bu konuda bende bir şeyler paylaşayım istedim. İşin açıkçası bende boyalı araç takıntısı olan birisi değilim. Şu an kullandığım Ford Focus'um bir Picasso bir Van Gogh tabloları ile yarışabilir diyebilirim. Aracı alırken aracın servis kayıtlarının tümünü bu boyama işlerinin hepsinin serviste yapıldığını , muayenesinin ne zaman yapıldığını motor ve yürüyenin durumunun ne olduğunu iyice araştırma şansına nail oldum. Sonuç evet araba tablo gibi ama satın aldığımda 2008 model 50.000 km , ghia , deri döşeme , otomatik vites , saat gibi bir motor almış oldum.

Peki aldığım fiyat nedir ? 26.000 Tl.

Bir soru sormak isterim şimdi ben ne kadar zarar ettim yada edeceğim ?

kar bile edersin :)

Yorum bağlantısı
Rifat Şeker

kar bile edersin :)

Doğrudur aslında vurgulamak istediğim de bu idi fakat soruyu manası ile soramamışım. :)

Yorum bağlantısı
Bulent Ateş

Ben arabamı yeni almasaydım ve bineceğim içinde 2 bin gibi bir masraf ettim şu an kesinlikle bir pert araç alırdım.2010 honda cıvıc denk geldı geçenlerde 22 bin tl araç pert.gözümle görmesem inanmayacağım cinsten ama işte fiestayı yeni aldığımdan sadece bakakaldım.buyuk ıhtımalle benım aracım 52 bınde 100 bın yapıp kesınlıkle pert bir araç alırım.yalnız pert dediysek öyle ahım şahım bir kazadan deil.hatta hala aklımda honda.değişeni yok boyasız olan bir araç gerçekten kullanmak istemiyorum.çünkü hani herkesin arabası kendinedir de çok uçuk fiyatlar söz konusu.gerçektende herkes kurnazlığına kaçıyor işin ve ben bundan nefret ediyorum resmen salak yerine koymaya çalışıyorlar.bu söylediklerim benim sahsi fikrim herkesin düşüncesine saygı duyarım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

pertlerde, müşteriye satışa sunulmadan önce üstten göstermelik tamirat yaparlar bazen, misli para harcansa da adam olmaz, vesile olsun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

Ben arabamı yeni almasaydım ve bineceğim içinde 2 bin gibi bir masraf ettim şu an kesinlikle bir pert araç alırdım.2010 honda cıvıc denk geldı geçenlerde 22 bin tl araç pert.gözümle görmesem inanmayacağım cinsten ama işte fiestayı yeni aldığımdan sadece bakakaldım.buyuk ıhtımalle benım aracım 52 bınde 100 bın yapıp kesınlıkle pert bir araç alırım.yalnız pert dediysek öyle ahım şahım bir kazadan deil.hatta hala aklımda honda.değişeni yok boyasız olan bir araç gerçekten kullanmak istemiyorum.çünkü hani herkesin arabası kendinedir de çok uçuk fiyatlar söz konusu.gerçektende herkes kurnazlığına kaçıyor işin ve ben bundan nefret ediyorum resmen salak yerine koymaya çalışıyorlar.bu söylediklerim benim sahsi fikrim herkesin düşüncesine saygı duyarım.

pertlerde, müşteriye satışa sunulmadan önce üstten göstermelik tamirat yaparlar bazen, misli para harcansa da adam olmaz, vesile olsun

+1 kesinlikle... Üstteki yazımda da yazdım maalesef yalan yanlış yapıp satıyorlar... Şu soruları bir sorun kendinize:

Aracı kim perte çıkartıyor ekspert? peki Niye çıkartıyor? Adam akıllı düzgün tamiratı mümkün olmadığı için veyahut tamiri mümkün olsa dahi aracın kasko ederine yakın olduğu için perte çıkarıp hurdacıya satıyor, en azından pert dahi olsa üzerindeki parçalar para edeceği için kasko firması aracı o haliyle Hurdacıya satıyor.

O araç ne yapılıyor; ya parçaları satılıyor yada hin cin biri gelip yaptırıp satıp kar etmek için o aracı en ucuz yollu olacak şekilde yalap şalap yaptırıyor.

Hasar ufak gözükse bile perte çıktıysa en azından airbag ler patlamıştır kimbilir nasıl yapıldı o airbagler? ki daha neler neler var...

Yorum bağlantısı
Bulent Ateş

Hasarlı araç zaten ki çekme belgeli.hiçbir şeyi yapılmadan alıp kendiniz yaptırırsınız.araç size pert diye satılıyor zaten bütün hasarları yapılmadan,öyle göstermelik falan yapılmıyor.satıcı herşeyini söylüyor yalansız.airbaglar patlak olanda var sağlam olanda.eğer bu işi yapan bir kankanız varsa kazıklanmazsınız.ustanız varsa tanıdık kazıklanmazsınız,iyi bir kaportacı ve ustanız varsa gene servise götürür kazıklanmazsınız..ben demiyorum ki binbir takla atmıs arac alınır diye.piyasada ne hasarlı araçlar var çekme belgesi verilen.insanların sıraya girdiği pertciler var araba almak için.....yani düşünce meselesi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

plakasız yarısı göçük arabayı servise götürürseniz kapıdan almazlar. Üstten kozmetik olarak göstermelik yapılıp satılanı maalesef buralarda çok. En sık rastlananı, airbaglerin kapatılıp satılması veya amortisörü içeride 8 olmuş halde iken, çamurluğun dıştan sapasağlam durması.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

Sanayide'ki hasarlı oto satan dükkanların çoğunda kaportacıda var artık . İnternette dolaşırsanızda görebilirsiniz zaten . Yeni bir terim oldu , resmen piyasanın 20 bin altında ama ilan başlığında ''aracımızın bazı sorunları var'' yazıyor :) Şase ve mekanik gibi gözle zor görünen kısımlara müdahale etmeden kaporta düzelterek veya daha az hasarlı aynı renk parçayı takarak az hasarlı olarak satılıyor çoğu araç .

Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

yurt dışında aracın boyasına çok önem veriyuorlar çünkü işçilik çok pahalı. bir aracı alıp boyatmak için aracı aldığınız para kadar boya parası verirsiniz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yurt dışında aracın boyasına çok önem veriyuorlar çünkü işçilik çok pahalı. bir aracı alıp boyatmak için aracı aldığınız para kadar boya parası verirsiniz.

önem veriyorlar derken , hangisine bakıyorlar? hasarı eziği çiziği olana mı, yoksa boyanmış an itibarı ile temiz olana mı?

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Valla benim yeğenimin eşi Almanya'da ek iş olarak da araba alıp satıyor.Geçen yaz sanırım böyle bir muhabbet geçmişti aramızda.Önemli olan aracın temiz olması diyor.Orasında burasında boya varmış genelde kimse umursamaz diyordu.Zaten çürüğü olan,boyası kötü olan araç çok ucuza gider falan demişti.

Ablam da 2008 a3 varken kırmızı ışıkta sürücü tarafından biri çarpmıştı.Yan hava yastığı ,kapı falan hasar almıştı.Araç yapıldı 1 sene sonra aldığında daha pahalıya sattığını biliyorum.

Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

önem veriyorlar derken , hangisine bakıyorlar? hasarı eziği çiziği olana mı, yoksa boyanmış an itibarı ile temiz olana mı?

arabanın komple boyalı oluşu yeni görünüşüne önem veriyorlar . an itibarı ile temiz olsun şıkır şıkır parlasın . mesela orijinal bir olsun boyası kötü ise ucuz boyası yeni ise daha pahalı oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...