İçeriğe Yönlendir

Ford Vs.Volkswagen


Hasan Varnalı

Recommended Posts

Evren Erakçora

4 lastik 1 direksiyon ile birlikte sürüş keyfi 110bin TL. Diğer her türlü zorunlu/keyfi donanım parayla ;)

Edit: Param olsa alır mıyım? Alırım :D

Şu ayvalıktaki evi alırım. :)

Yorum bağlantısı

Kaput amortisörü ve ışıklı kontak lada da standart. :)

Şu ayvalıktaki evi alırım. :)

130 a çıkabilirsen 3 kat müstakil verelim :) Bahçe + garaj.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Kaput amortisörü ve ışıklı kontak lada da standart. :)

130 a çıkabilirsen 3 kat müstakil verelim :) Bahçe + garaj.

para olsa

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Inceledin ama neyi inceledin? Bir iki res cekmek mi incelemek? Silecek kolundan degistigini bilmiyorsun daha burda birde yaygara kopartiyorsun...

Ali abi psikolojimi bozdular valla bana zorla Leon aldirtacaklar,hatta focus tit-x araca guzel bir fiyatta almistimda onu alana kadar full leon aliyorum,hemde vag kokenli.Tek korkum apaci arabasi olmasi :)

Eski leonun berbat tampon ekleri gibi ekleri bu yeni leona da gelirse sakın takma, sen full Fr leon al ve eklenti yapma, apaçi olmaz siyu olursun, yerim apaçileri :D

apaçiye bir bak, tipe bak

13352669.jpg

birde siyu ya :) siyu Türkçe dir ve su kabilesi demektir, yani bizdenler..

hqdefault.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Ali abi doprağımız onlar bizim. Kuzey kutbu tarafından deniz donuk iken amerika kıtasına geçmişler. Daha da geri dönen olmamış :D

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Ali abi doprağımız onlar bizim. Kuzey kutbu tarafından deniz donuk iken amerika kıtasına geçmişler. Daha da geri dönen olmamış :D

Aynen, zaten dna ya bakarsak dünyanın yarısından fazlası bizden, avrupalılar neye uğradılarını şaşırırlar vallahi :D

Piri reisin haritasına bakmak lazım birde, eksik parçalarınıda bulsalar, komple bitecekler, ne kolombu kalır ne kristofu, bizimkiler çoktaan turlamışlar dünyayı, bakmışlar en güzel yer burası, yerleşmişler, geride kalanlarda apaçii olmuş :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

Benim bildiğim Anıl mevcut bir sipariş vazgeçilince üzerinde belirli değişiklik yaptı ve aldı aracı. Sıfırdan sipariş açılsaydı tarih ne olurdu?

şunu görmemişim yok biri siparişi girdi sonra girmekten vazgeçti bende o araca girdim değiştirdim seçilenleri, yani hazırda olan bir araba değildi bütün süreç sıfırdan başladı. 5-6 martta sipariş verdim 22nisan da plakayı taktık.

vw cilere kalmış ortalık. kendi forumlarında bile bu kadar ballandıra ballandıra anlatmıyorlardır...

kaputta sensör olsa ne olmasa ne. kaç defa açıp kapatıyorsun yahu....fordlarda anahtar ile açıyorsun geri kalmış ford... yakında vw ön kaputu açmak için tuş koyar deriden falan...

Mesele o değil esasında.

Ben anti vw değilim. Laf ettiğim doğru ancak hiç bir zaman araçlarına kötü demedim. Sadece doğus otodan kaynaklı sebeblerle anti doğus otocuyum. Bu adamlar bu zamana kadar direksiyondaki ses tuşlarını bile opsiyon yaptılar. Arkadaşım 1.2 tsi dsgli golf 7 aldı en düşük pkaetten. 49 bin tl para saydı. Direksiyonda tuş yok. Banada ekranı dokunmatik falan demeyim. En büyük güvenlik sorunu. Radyo değiştirmek için gözünü yoldan ayırmak zorundasın.

Sanki bir yerde yazmıştın anti vw ciyim diye ondan takılıyım dedim :) Doğuş konusunda haklısın ben de sevmiyorum ama müşteri hizmetlerinde epey iyiler o konuda birşey diyemem, Sefa abi den hatırlarsın. Ama şu varki bu söylediklerimiz tüm dünya da aynı doğuş un değil vw nin politikası gibi duruyor. Kanada daki adam da bekliyor başka yerdekide. Ama dediğim gibi fiyatları artık ford la aynı neredeyse. Focus çok güzel arabaydı 3 çıkana kadar. Hala özlüyorum eski arabamı.

yalıtımlar hariç diğerlerinin ne gibi bir faydası var ?bilmediğim için soruyorum yanlış olmasın :)

kaput un güvenlik faydası var, kullanışlı.

Diğerleri de tamamen konfor için oraya konulan ve zırıldayan malzemeler için yararlı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

vw cilere kalmış ortalık. kendi forumlarında bile bu kadar ballandıra ballandıra anlatmıyorlardır...

kaputta sensör olsa ne olmasa ne. kaç defa açıp kapatıyorsun yahu....fordlarda anahtar ile açıyorsun geri kalmış ford... yakında vw ön kaputu açmak için tuş koyar deriden falan...

Ben hafta da bir açıyorum, gayet kullanışlı. Hiç olmadıysa manası nedir anlamamış olabilirsiniz ama kullanmaya başlayınca anlarsınız.

Sizin dediğiniz farazi.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Üslubunuz çok yanlış. Ortalık kimindi de kime kalmış? Kim vw'ci?

Kalite hissinden bahsediyoruz. Kalite hissi de trim kalitesiyle, kaplama kalitesiyle, yalıtımla ve kalite hissiyle olur.

Olsa ne olur olmasa ne olur mantığının olduğu bir yerde kaliteden bahsedemeyiz.

Ben anlamıyorum zaten. Biri çıkıyor diyor sürüş keyfi. Ula keyif işte sana güzelse bana çirkin bu bu kadar basit.

Ben konfor ve kaliteden bahsedince de ne var onda, çok lazım bir şey sanki o oluyor :)

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Hem ne kadar donanım o kadar ağırlık yapıyor araçta.

Evet ama bu kadar sürüş keyfiyle öne çıkan bir otomobil varken farı düşünmez insanların çoğu.

Sen BMW'ye binen insanların hepsinin ya da çoğunun sadece sürüş keyfi için mi aldığını sanıyorsun :D

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
(düzenlendi)

Kalite de kalite sürüş keyfi önemsiz diyorsunuz sonra Aynı gün 3 kere nasıl Ankara-İstanbul yaptın, sadece tuvalete durarak 21 saatte Bükreş'e nasıl gittin diyorsunuz :p

Ben böyle bir şey demedim. Sorduğum soruya cevap istedim :p BWM ye binenlerin %90'ı şekil olsun diye biniyor. 2x2=4 bu kadar basit.

İnsanlar senden farklı bir dünyada yaşıyor malesef.

İnsanların çoğu aa parası varmış desinler diye bmw alıyor.

;)

Iphonu statü göstergesi olarak alanlar varken bmw yi alan adamın çokta sürüş keyfine baktığını düşünmüyorum:)

E yani :p

tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Amortisörlü kaputu kapatırken kaputa kuvvet uygulamak gerekiyor mu? Focus 2 lerin ön kaputlarının ucu bazılarında bükük dururdu. Kaputu bilmeden bastırarak kapatmaktan. Acaba diyorum ford bastırarak kapatmasınlar diye mi amortisörlü kaput takmıyor :tongue:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ben satardım, ama 2 adet sıfır, full ve dizel aveo verirlerse :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Ender
(düzenlendi)

Üslubunuz çok yanlış. Ortalık kimindi de kime kalmış? Kim vw'ci?

Kalite hissinden bahsediyoruz. Kalite hissi de trim kalitesiyle, kaplama kalitesiyle, yalıtımla ve kalite hissiyle olur.

Olsa ne olur olmasa ne olur mantığının olduğu bir yerde kaliteden bahsedemeyiz.

ayvalığa gerek yok... aydın-söke-güzelçamlı (davutlar) yazlık alan satan yok.. güzelçamlı ilçesi dünyada oksijen zenginliği bakımından üst sıralarda yer alıyor.tavsiye edilir.

üslupta ne var ki... küfür mü ettik, renci de mi ettik...üstünüze alındığınıza göre ortalık sizin

Valla üslup sevimsiz. Sevimsiz olması için de küfürlü olması gerekmiyor, eleştiren arkadaşa katılıyorum. Bu forum belki de bir sürü insanın her türlü farklılıklarından sıyrılıp otomobil, özellikle de Ford konusunda bir araya gelebildiği nadide bir yer. Ülkede yeterince gerilim var, şucu bucu ayrımları bolca var. VW'ciler, Fordçular diye konuşmuyor burada insanlar. Daha çok para verdiği için üste çıkmak gibi saptamanız da dahiyane. VW sahipleri ile sorununuz ne ise, kendiniz çözün, foruma bulaştırmayın.

tarihinde Mert Ender tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

diğer bir konu vw ciler çok para verdikleri için bu tarz konuşmalarda hep üstün olmak istiyorlar. bir caddy kullanan kişinin connect ve doblo tarzı araçları aşağılması gibi...

bence parasının arabası değil...o paralar çok güzel markalar var...

32 Bin lira para verdim. Focus alabilir misiniz o paraya?

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Senin aracın düplü versiyonu benimde aklımda. Şu an piyasaki düp ile en uyumlu motora sahip meşhur hitler motor. Geçenlerde sahibinden bakayım dedim bulamadım. 1.6 comfortline basınca çıkmadı. En son golf mk6 lar 36900 dü liste fiyatı :):)

Ben şuan 36500'e çok rahat satarım. Sıfır lastik, LPG, Cam filmi, bakımları yeni vs

Yorum bağlantısı
Can Çeralp

Clio 4te bile kaput amartisoru var,el insaf ya taksin bir zahmet 50liralik parcadan kacmasin,ben o kadar alismisimki kaput dusurdum gecen leon bayiisinde,kaldirdim ve amartisor vardir diye bir anda biraktim ama yokmus :)

Anlatamiyorum sanirim ! Golf6-golf7 midline donanimda silecek kolundan degisebiliyor diyorum ,tane tane yaziyorum silecek kolunda tuslar var ve buradan muzik degisebiliyor,sardirabiliyorsun.Var iste daha neyine guvensiz diyorsun anlam veremiyorum

Koy tdci motorun dyno verisimi,bende sana tdi motorunkini koyayim aradaki verim farkini gorursun :) 0-100de bunun kanitidir ! Hem vwnin gucunu yere ve yola daha iyi aktarmasinin :)

Okuması çok keyifli diye kimsenin yazdıklarına birşey demeden keyifle okuyorum ama bu detay dikkatimi çekti; TDCi motor TDi motordan daha iyi diye biliyorum. Focus' ta kullanılan TDCi motor sistemi de (turbo gibi dış parçalarla birlikte) Golf'te kullanılan TDi sisteminden daha iyiydi yanlış bilmiyorsam? 0-100 hızlanma verisi olarak da Focus 10.9 sn, Golf 11.5 saniye civarı olması lazim..

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal
diğer bir konu vw ciler çok para verdikleri için bu tarz konuşmalarda hep üstün olmak istiyorlar. bir caddy kullanan kişinin connect ve doblo tarzı araçları aşağılması gibi...

bence parasının arabası değil...o paralar çok güzel markalar var...

Ustelik eski uyesiniz hepimizin fordu seviyor oldugunuzu biliyor olmaniz lazim :)

Madem cok para dediniz kanitlayin hadi, ayni donanim bir focus ve golf fiyati olusturun bakalim fiyatlari ne kadar farkli. Su tezi kanitlayalim ya da curutelim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Can Çeralp

<p></p>

Hayır konun en başlarında Göksel aibde yazdı daha verimli bir motor diye,istediğiniz chiptuning işlemi yapan firmayada sorabilirsiniz hangisi daha verimli diye,onuda geçtim dyno verilerini karşılaştırabiliriz,hatta sadece güç olarak değil yaktıkları yakıt miktarlarınıda karşılaştırabiliriz.

Golf7 1.6 TDI 90 ps 0-100: 11.9 saniye

Golf 7 1.6 TDI 105ps 0-100:10.7 saniye

Doğru söylüyorsunuz, yeni çıkan motorların verileri değişmiş. Yeni TDi motorlar 1000 devir boyunca sabit beygir verebiliyor gibi görünüyor. Bu noktada haklarını yememek lazım.

Gerçi -illa çıkıntılık yapacağım- benim anladığım kadarıyla şöyle bir hesap yapabiliriz;

Rölantiden 1500'e kadar artan bir tork, sonra 2750'ye kadar aynı kalıyor, sonra 3000'den 4000'e kadar düzgün (öyle ki devrin arttığı yüzde kadar torkun yüzdesi düşüyor ve çarpımları olan güç sabit kalıyor) azalıyor.. Sonrası önemli değil.

Şekil gözünüzde canlandıysa hemen şöyle bir ekleme yapalım;

1500'de sabitlemeyin torku, arttırmaya devam edin, 1750'de 20 Nm daha yüksek bir değerde sabitleyip 2000'den aşağı inmeye başlayın. Eski grafiği hiç bozmadan bunu üzerine ekleyin sadece. Daha sonra da 3000'de iken torku birazcık daha yavaş hızlandıralım, öyle ki 3600'e kadar güç 10 beygir fazla artsın, sonra hızlıca aşağı düşsün, 4000'e geldiğinde mevcut şekilde devam etsin. Eğer durum böyle ise aynı devir ve mimari bandında TDCi daha iyi oluyor. TDi'ın yaptığı ise torkun ve beygirin düzgün olduğu noktalarda kusursuzca akıcı bir ekonomi, vites değişimi ve performans deneyimi sunmak. Kendimize sormamız gereken soru ise; TDCi daha kolay zorlanabildiği için mi daha yüksek noktalara sahip, yoksa sadece o noktalarda zorlayıp diğer devirlerde üzerine mi düşünmemiş ya da TDi'ı gücün ve torkun yüksek olduğu noktalarda zorlamaya -ekonomik veya dayanıklılık- korkmuşlar mı? yoksa hedef tasarrufu ve emisyonu ancak böyle mi yakalamışlar?

Hangisini tercih edeceğimi sorarsanız TDi daha konforlu ve akıcı görünüyor. TDCi'ın ansızın artan torku (bir de gazı köklediğinizde gelen fazladan 20Nm var) performans olarak tatmin etse de konfor olarak vites değişimini zorlaştırıyor. Kısaca bana sorsanız ben TDCi'a adam gibi bir elektronik kontrollü turbo takıp TDi'ın grafiğini toplamda 40-50 (her devir için) Nm yukarıda yakalamaya çalışırdım. Ki elime para geçer geçmez yapacağım inşallah ama bekliyorum şimdilik.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Şöyle teknik konuşun canımızı yiyin ya :p Yok öyleymiş yok arkadaşın arkadaşı şunu şey etmiş :D Mahalle baskısı bildiğin ya

Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu
(düzenlendi)

:(

teknik konuşmucam vw modellerinden de hiç haz etmem bunu daha önce de söyledim.amma iş modelde çeşitlilik opsiyon zenginliği ve kolaylığına gelince ibre vwden yana kesinlikle.

Fiesta vs Polo---- fiesta her türlü

Focus sedan vs... jetta -- focus

Focus hb vs golf---- focus

MondeO vs passat--- mondeo

şirokkko vs?

passat cc vs ?

golf r vs ?

polo gtı vs ?

görüldüğü gibi fordun Türkiye'de vw modelleriyle kapışacak durumu yok yukarıda saydığım konularda.

tarihinde Mehmet Gürcüoglu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

teknik konuşmucam vw modellerinden de hiç haz etmem bunu daha önce de söyledim.amma iş modelde çeşitlilik opsiyon zenginliği ve kolaylığına gelince ibre vwden yana kesinlikle.

Fiesta vs Polo---- fiesta her türlü

Focus sedan vs... jetta -- focus

Focus hb vs golf---- focus

MondeO vs passat--- mondeo

şirokkko vs?

passat cc vs ?

golf r vs ?

polo gtı vs ?

görüldüğü gibi fordun Türkiye'de vw modelleriyle kapışacak durumu yok yukarıda saydığım konularda.

Olanlar yeter hocam :D

polo gt- fiesta St

golf r - focus rs

passat CC- mondeo 2.0 ecoboost

olsa..... görüldüğü gibi Fordun türkiye modelleriyle kapışacak vw modeli yok :p

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...