İçeriğe Yönlendir

Ford Vs.Volkswagen


Hasan Varnalı

Recommended Posts

Evren Erakçora

Tork kadar , çalışma karateri de önemli. Hangisi daha yumuşak çalışıyor mesela. Bir de tam gaz verince tepki süresi hangisinin daha kısa. Bunlar daha çok subjektif değerlendirmeler.

Yorum bağlantısı
Can Çeralp
Can hocam, gaz vermeden kalkmanın baskı balata ömrüne etkisi var mıdır? Her viteste gaz vermeden seyahat etmenin?

Gazi siz vermeseniz de debrijaydan ayaginizi cekmeye basladiginizda motor sizin yerinize gaz verecektir rolanti devri dusmeden lastiklere guc aktarilsin diye. Hatta motorun verdigi gaz gaz daha hassas oldugu icin bizim ayagimizla fazla fazla verdigimiz gaz gereksiz devir yukseltecek ve baski balata omrunu (belki milyonda 1 oranda) kisaltacaktir

Tork kadar , çalışma karateri de önemli. Hangisi daha yumuşak çalışıyor mesela. Bir de tam gaz verince tepki süresi hangisinin daha kısa. Bunlar daha çok subjektif değerlendirmeler.

Tam gazda tepki suresini belirkeyen unsur tam gaza bastigimiz andaki devre denk dusen torkun yuksekligi ile dogru orantili. Bu durumda 2000 devirdeyken bu 3 motorda da aniden gaz koklenirse TDCi motor en hizli tepkiyi verir..

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Gazi siz vermeseniz de debrijaydan ayaginizi cekmeye basladiginizda motor sizin yerinize gaz verecektir rolanti devri dusmeden lastiklere guc aktarilsin diye. Hatta motorun verdigi gaz gaz daha hassas oldugu icin bizim ayagimizla fazla fazla verdigimiz gaz gereksiz devir yukseltecek ve baski balata omrunu (belki milyonda 1 oranda) kisaltacaktir

Tam gazda tepki suresini belirkeyen unsur tam gaza bastigimiz andaki devre denk dusen torkun yuksekligi ile dogru orantili. Bu durumda 2000 devirdeyken bu 3 motorda da aniden gaz koklenirse TDCi motor en hizli tepkiyi verir..

Turbonun dolma süresi vs gaz tepki süresini etkiler , sadece torka bağlı değil. Eski turbolu araçlarda ,sollama yapılırken turbonun kendine gelmesi için bir kaç saniye beklenirdi, şimdi yeni araçlarda bu minumuna indi. Ayrıca bu grafiler tam gazdaki torku gösterir.

Yorum bağlantısı
Hasan Varnalı

konuyu açan hayırlı bir iş yapmış. kapışmaları bir başık altında takip edebiliyoruz

:D

sorma abi yol tutuştan nereye gitti ama iyide oldu herşey hakkında az çok bilgimiz oluyor :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Elöver

Bugun 1.4 Tsi Act VW 7 ye bindim bayide. Distanda icten de alici gozu ile baktim inceledim. Bu araba varken luks veya ego tatmini haric baska hangi arabaya ve donanima ihtiyacim olabilir ki dedim, cevap da yok zaten. Bosuna yazip ciziyorsunuz :) cevap VW...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu

Bugun 1.4 Tsi Act VW 7 ye bindim bayide. Distanda icten de alici gozu ile baktim inceledim. Bu araba varken luks veya ego tatmini haric baska hangi arabaya ve donanima ihtiyacim olabilir ki dedim, cevap da yok zaten. Bosuna yazip ciziyorsunuz :) cevap VW...

değil alıcı gözle bakmak, bayi sahibi olsam satmam :crazy:

Yorum bağlantısı
Şükrü Abay

Focus 1 İle Golf 4'ü karşılaştırıyım bende :)

Focus 100 hp

Golf 8v 102 hp Focus daha performanslı

Focusun o donemde tam bagımsız arka suspansıyonları vardı yol tutuş gerçekten Golf'u geride bırakıyordu.

Focus Standart ses sistemi golf 'ten daha iyidi tiz sesler hariç..

Golf daha konforluydu.

Golfun malzeme kalitesi ve işçilik D segmenti kadar dı bir çok yerinde yumuşak malzeme kullanılmıştı ama şu anda Focus 1 ile Golf IV'un yıpranmışlığı karşılaştırıldığında focus daha az yıpranmıştır.

Focusun arka diz mesafesi daha genişti

Golf daha sessizdi. Kaporta olarak daha sağlamdı ama şasi olarak bence Focus daha sağlamdır..

Parça sorunsuzluğu Bence Focus.

Yakıt Focus

Ama Golf donanım olarak konfor olarak sessizlik olarak gercekten focustan baya önde..

Yorum bağlantısı
Ali Elöver
(düzenlendi)

Nedense yapilan VW karsiti yorumlarin bazilari bana bu imaji cagristiriyor :) Gizli bir hayranlik var ama niyeyse artik tuu kaka bu VW her konuda. İsin asil onemli noktasi olumsuz yorum belirten kisiler kac VW eskitti kullandi sorun yasadi da bu kadar net biliyorlar ?

fenerbahceli-lerin-mactan-once-galibiyet-kutlamasi_66259.jpg

tarihinde Ali El&#246ver tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu

Nedense yapilan VW karsiti yorumlarin bazilari bana bu imaji cagristiriyor :)

Gizli bir hayranlik var ama niyeyse artik tuu kaka bu VW her konuda.

İsin asil onemli noktasi olumsuz yorum belirten kisiler kac VW eskitti kullandi sorun yasadi da bu kadar net biliyorlar ?

abi bahsettiğin m3 e serisi filan olsa anlayacağım hadi maddi olanaklar imkan vermiyor biz de kötülüyoruz. yok öyle bir şey :crazy:

gizli bir hatranlık duyuyorum ama volkswagena değil doğuş otomobile ;)

Yorum bağlantısı
Burak Koca

-Dumansız tork alınmıyor dostum,ne kadar fazla yakıt=o kadar fazla tork=bir o kadar zengin karışım=bir o kadar yanmadan çıkan mazot=bir o kadar duman :)-

-Dumansız DPF sökülmeden 165hpde alınıyor biliyorsun ama o iş zulümdür,her 1500-2000kmde DPF dolar onu temizle dur artık :)

-DPF ve kat iptalinden sonra yazılımının güncellenmesi lazım ama benim araştırmalarım sonucu bunları iptal ettiğimizde backpressure yani geri basınç düşüyor araçtaki,hal böyle oluncada alt devirlerde güç kaybı oluyor,üst devirlerde de güç artışı oluyor.Lakin kimi bu güç düşüşünü alt devirde ççok farkediyor kimisi ise çok az oldu diyor ama sonuçta oluyor.

-Benim düşüncem DPF iptalinden sonra oraya ufak bir tirbün falan konulmalı,mesela motorun euro5 ise oraya euro3 susturucu falan konulabilir.Hem azda olsa geri basınç sağlanır.Birde çok iğrenç bir ses geliyor bence dizellerde özellikle kat iptalinden sonra,susturuculara falan hiç doknulmamalı bence.

Bu arada focusa yabancıyım Golfte katalizör yoktu,DPF-Orta susturucu ve ondan sonra dümdüz boru,Focusta durumlar neler ?

Şahin forever

Biliyorum Mehmet hocam, yakıtta lazım :biggrin: Bildiğim kadarıyla Focus'ta Kat var. Ama net bilgim yok, sadece bildiğim kadarıyla :) Evet hocam alt devirlerde güç kaybından bahsetmiş herkes, fakat Mehmet Gazihan'ın bir yazılımında (Dpf iptali yapılan Focus'ta) daha alt devirde daha yüksek tork elde edilmiş. İşte bende bu tarz bir yazılım istiyorum, maksimum güç çokta önemli değil :) Dumansız olarak alınmış bu güç ve tork (Resim aşağıda)

focus16tdci109hpdpfipta.png

Aşağıda da Standart bir yazılımla alınan Dyno verisi (DPF iptali yok)

focustdcichipsonras.jpg

İşte Mert hocam, benim istediğimde Tork 350 nm'ye kadar gelsin ve daha düşük devirde elde edilsin. Şimdi bu DPF iptali olan araçta; düşük devirde güç ve tork kaybı görünmüyor, aksine daha düşük devirde daha yüksek Tork görülüyor. Bu konuda yardımcı olabilir misiniz :)

Bu arada Vw 1.6 Tdi motoru limitlendirilmiş motor. Alan kişi direk Chip Tuning uygulatsın diye yapılmış sanki :biggrin:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Çetinkaya

polemiğe gerek yok,binerim leon fr a bakarım keyfime,konforuma,rahatlığıma,sürüş zevkime,güvenliğime,yol tutuşuma,sade ama kullanışlı ve de class teknolojiye gerisi boş vesselam

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Bu arada Vw 1.6 Tdi motoru limitlendirilmiş motor. Alan kişi direk Chip Tuning uygulatsın diye yapılmış sanki :biggrin:

Memur olmadan önce özelde çalışırken, bir alman markasının bayisi başka bir alman markasının da montaj firmasıydık. Almanları tanıyorsam şuan ki güncel 1.6 Tdi motor yarın, intercooler değişir, turbo değişir 140HP olarak yeni motormuş gibi çıkar :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Marka imaji diye birşey var ve bence ford bunu yedi. Vw daha doğrusu vag grubunun imajı zirvede su an. En azından ülkemizde öyle. Bence hakediyorlarda. Hiçbir ford bir passat golf hatta polo kadar konforlu değil. Tekniği bilmem ancak ic mekan kalitesi vwde neredeyse ust sinif seviye ayarinda. Isterse 70lerden kalma olsun. Kaliteli mi öyle. Focuslarda tasarim farklida ne oluyor? 2 ay sonra citirtilar başlıyor plastik yerlerden.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Koca

Memur olmadan önce özelde çalışırken, bir alman markasının bayisi başka bir alman markasının da montaj firmasıydık. Almanları tanıyorsam şuan ki güncel 1.6 Tdi motor yarın, intercooler değişir, turbo değişir 140HP olarak yeni motormuş gibi çıkar :)

Mert Hocam duyduğum kadarıyla 130 hp civarında motor çıkaracaktı fakat daha birşey görmedik; 1.9 TDi misali :)

Yorum bağlantısı
Burak Koca

Mert hocam, Seat da Vw sayılır, sonuçta onun üyesi :biggrin: Full Leon iyi gider sana :) Led fardan sonra sonra Golf alacağını pek sanmıyorum ama :biggrin:

Yorum bağlantısı

Golf IV'ler piyasada hala çok tutlur ancak kuzenimde 2004 model ilk sahibinden 2006 yılında aldığı bir Golf IV vardı. Bir iki ufak kazası oldu ama gayet bakımlı kullanılmasına rağmen araç yorgun bir görüntüye büründü. İç döşemeler, düğmeler, direksiyon derisi aracın yaşından eski durmasına neden oluyordu. O araç 3 sene önce satıldı. Bizim 2004 mondeo hala duruyor. 3 sene öncesinde de Golf'e göre diriydi, hala daha daha sağlam ve rijit bir duruşu var. Burdan geleceğim nokta şu olacak. Piyasaya bir bakın. 2000 model araçlara bir bakın ve yaşına göre hala ayakta duran, sağlam ve sorunsuz hangi araçlar var bakalım. Wv için bir önceki yazımda övücü cümleler kursam da sağlamlık bakımından da Ford'a hakkını teslim etmek gerekir.

O yol sesi alan ama fitilleri yıpranmayan, konsolu çıtırdayan ve ses yapan ama çatlayıp renk değiştirmeyen, lpg'den kaynaklı arızaları saymazsak sensör ömrü Japonlarla yarışan, en kronik sensör arızası hız sensörü olan, ön takımları Avrupa nazikliğiyle üretildiği için bozulduğu düşünülen bazı İtalyan ve Alman kardeşlerine inat nerdeyse rot balans ayarları ile kolayca düzen tutan, belki de bu sağlamlık sevdası yüzünden diğer Avrupalı modellere göre daha konforsuz, daha kaslı ve estetikten biraz yoksun üretilen, motor mekaniği konusunda ufak tefek pürüzlerini de fiyatının karşılığı olarak gördüğümüz Fordların değeri eskidikçe anlaşılır oldu.

Güncel modellerin aynı dayanıklılık ve uzun ömürlülük konusundaki başarılarını ilerleyen dönemlerde göreceğiz ancak Wv sanırım tasarım ve estetikte başarılarını güncel modellerde dayanıklılık yönünde de geliştirdi. Kullanılan malzemelerden, dizayna kadar bu etkiyi ve hissi uyandırıyor.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Kalitede kesinlikle vw önde zaten. Kalite hissi çok ileri, parçalar iyi birleştirilmiş, bağlanmış. Ama bence ford mekaniği daha sağlam.

Yorum bağlantısı
Can Çeralp

Dostum Golfun en bosuna bile binince bir ayri havasi var ya,birde vwde bana gore Golf ve passatin yeri cok ayri,bunlarin ustune ekstradan daha fazla dusuyorlar.Mesela jettaya binince bu ne ta diyorsunuz gercekten kalitesiz,ama golf ve passat cok ayrilar,full leon surdum test ettik ve hemen ardindan Golfe gectik ve ? Cok ayri ya fark var gercekten...

Birde olay nasil biliyormusun,alismak cok ayri bir olay.Golfu almaya babamla gittik (focus 2.5var) ben Golfu aldim babami takip ettim,yaklasik 70km yol donduk ve beni sessizligi disinda pek etkileyen birsey olmadi.Ardindan 2 ay sonra focusa bindim ve bu ne dedim ya? Silecek kolu bile sacma bir sekilde gerideydi sanki,camlari acmaya calisirkem bile kolaylikla acamiyordum bilegimi falan bukmem gerekiyordu.Allahim surekli cizirti geliyor arabadan.Inicem elim kapi kartonlarina degiyor,tas gibi sert plastik cok kalitesiz hissettiriyor.Bu olay oyle hemen olucak birsey degil,ondan ona gectiginde fark olmuyor ama vwye alistiktan sonra hangi markaya binsem bir gariplik oluyor,sadece audide falan gariplik hissetmiyorum.Anlatamadigim birsey var,ya focusta sellektor yapinca iceriye cit cit sigortadan sea geliyor,gecen brodwaye bindim ondada ses geliyor.

Ya ben cok ayrintiyami takiliyorum bilmiyorum ama icine bindigimde direkt 1-0 geride basliyor.

Iste bu tanimlama biraz sert olmus bence. Sizin tanimlamaniz da oznel oldugu icin gonul rahatligiyla yorum yapiyorum. Hatta bir onceki yaziniza da cevap vermis olayim; ben eski Golf kullanicisiyim, Golf 3'ten itibaren hepsini bolca kullandim. Benim de bol modifiyeli bir Golf 4'um vardi. Apaci modifiyesi degil tabi; konfor, performans, goruntu uzerine bir suru degisiklikler yapmistim. Daha sonra OTV indiriminden bir Fiat Linea aldi ailem, iste o 12 model Linea ile benim emektar 2003 Golf'umu kiyaslamam bile. Linea en dolu olaniydi, kagit uzerinde daha cok ozelligi vardi ama Golf'u surunce hem daha keyifli hem de kullanisli hissettiriyordu. Sonra dizelini almak icin sattim Golf'u. O donem alamadim, biraz zaman gecince BMW 120d baktim 2.el gercekten cok guzel arabalardi ama 5 yasi gecik araclara kredi vermediler. 0 bakmaya basladik, Audi'sini de gordum, VW'ini de, Mercedes, BMW, Renault hepsine baktik. Hatta "Almanda baskasi olmaz" diye on yargili davraniyordum. Ford ise soz konusu bile degildi, ayni sekilde Opel ve Chevrolet de.. Dogus oto'ya gittik istedigim araci soyledim aylarca beklemem gerektigini soylediler. Zaten oncesinde 20 dk birinin benimle ilgilenmesini bekledigim icin sasirmadim. Kanada icin olan, ellerinde fazla oldugu icin buraya gelmis 2 tane Golf vardi klimasiz onu "ozel fiyattan" satmaya kalktilar. 2012 mart-nisan donemi, 54900 demislerdi sanirim. VW kalitesi ortadaydi ama adamlar hayatimda gordugum satmaya en isteksiz saticilardi. Megane Coupe'ye baktim, direk eledim. Vites kolu diye beyzbol sopasi yerlestirmislerdi. Mercedes C180'e baktigimizda (onun bosuna razi olacaktik fiyat sebebiyle) esas kalitesizligi onda hissettim, belki de daha once bindigim Mercedesler'e bakip beklentilerimi cok yukseltmistim. Tasarim cok karizmaydi ama elinizi surunce sanki malzeme secimi yanlis gibi hissettiriyordu. Kisacasi en iyi fiyat ve odeme seceneklerini, en guler yuzlu ve ilgilenen calisanlari BMW ve Ford'da bulduk (Ford'a babamin zorlamasiyla gittim, 25 yil oncesinin Taunus sahibi ve hala tadi damagindaymis) paramiz Ford'un full'une yetti ve babamin "en iyi markanin en dusuk modelini alacagina bir sonraki markanin daha yuksek modelini al daha iyidir ogul" ogudunu hakli bulup Focus'u aldik.

Simdi diyorum ki;

1) Dogus Oto birdaha beni kapisindan iceri girerken goremeyecek.

2) 2 arabanin da karakteri var. Biri sarisin guzeli, oburu esmer guzeli gibi. Bi yuzden parcalara boldugumuz zaman bilmemnede birisi "bir tik" ustun gelirken bilmemnede oburu bir tik ustun gelebilir. Ama butune baktigimiz zaman asla "birine bindikten sonra oburu yanlis geliyor" olamaz. Ikisi de cok ince dusunulmus ve cok guzel hazirlanmis, fiyatlarina baktigimiz zaman da kafa kafaya olan araclar. Sadece biri digerinden daha dogru gelir o da sizin icin "dogru aractir".

3) sarisin-esmer dedim. Mesela dizelleri karsilastiralim. Golf'un de Focus' un da yalitimlari super otesi degil. Hatta hic bir arabanin degil. Dizel motorun calistigini anlayamayacagimiz duzeyde bir yalitim soz konusu olmadigina gore ses ne kadar rahatsiz edici ona bakmak lazim. Ben TDi motorun sesini sevmiyorum. Daha zincirli, cirkin bir sesi var. Yalitim iyi olsa bile iceri giren ses cirkin. TDCi motorun da sesi cok guzel degil ama TDi'dan daha narin. Sanki yalandan devir ceviriyormus gibi :) Ustelik nasil ayarlamislarsa aracin icinden gelen motor sesinin dizele ait oldugunu bilmeyen kolay kolay anlayamaz. Gaza bastiginizda orta halli sportif bir benzinli gibi ses cikariyor. Bu durumda hangisi 1-2 desibel daha az ses geciriyor davasindan cok hangisi iceriye daha tatli ve uzun yolda rahatsiz etmeyecek sekilde ses alitoru sormak lazim. Mesela bu araclar iceri ruzgar ve yol sesi alip uzun yolculuklari zindan etselerdi o zaman sikayetleri anlardim.

3) daha once bahsi gecmisti ondan sonra kontrol ettim; Focus'un torpido gozunun ici kadife kapli. Degil denmisti geri sayfalarda yanlis hatirlamiyorsam.

Ben inatla bu 2 arac arasinda sadece duygusal ve hizmete bagli secim yapilabilecegini soyluyorum. Hangi arac sizi daha cok sariyorsa ve hangi firma daha adam gibi davraniyorsa o arac sisin icin dogrudur. Diger detaylarin hepsini terazinin 2 tarafina koysak yine dengede kalir. Ama 2 aracin da kotu yani yok.. Birinden inip oburune binenin dunyasinin degismesi soz konusu olamaz..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Burak Koca

Dostum Golfun en bosuna bile binince bir ayri havasi var ya,birde vwde bana gore Golf ve passatin yeri cok ayri,bunlarin ustune ekstradan daha fazla dusuyorlar.Mesela jettaya binince bu ne ta diyorsunuz gercekten kalitesiz,ama golf ve passat cok ayrilar,full leon surdum test ettik ve hemen ardindan Golfe gectik ve ? Cok ayri ya fark var gercekten...

Birde olay nasil biliyormusun,alismak cok ayri bir olay.Golfu almaya babamla gittik (focus 2.5var) ben Golfu aldim babami takip ettim,yaklasik 70km yol donduk ve beni sessizligi disinda pek etkileyen birsey olmadi.Ardindan 2 ay sonra focusa bindim ve bu ne dedim ya? Silecek kolu bile sacma bir sekilde gerideydi sanki,camlari acmaya calisirkem bile kolaylikla acamiyordum bilegimi falan bukmem gerekiyordu.Allahim surekli cizirti geliyor arabadan.Inicem elim kapi kartonlarina degiyor,tas gibi sert plastik cok kalitesiz hissettiriyor.Bu olay oyle hemen olucak birsey degil,ondan ona gectiginde fark olmuyor ama vwye alistiktan sonra hangi markaya binsem bir gariplik oluyor,sadece audide falan gariplik hissetmiyorum.Anlatamadigim birsey var,ya focusta sellektor yapinca iceriye cit cit sigortadan sea geliyor,gecen brodwaye bindim ondada ses geliyor.

Ya ben cok ayrintiyami takiliyorum bilmiyorum ama icine bindigimde direkt 1-0 geride basliyor.

Hocam fark var tabiki fakat, sürüş esnasında bu farkları direk hissediyorsanız (Takıntı olmadan) Golf'e yönelmeniz tabiki mantıklı. Fakat sürüş esnasında bu durum size hissettirilmiyorsa, sadece aracı incelerken fark ediyorsanız, bana göre daha fazla para vermek mantıklı değil. Önemli olan Hissiyat bana göre :) Led Far durumunu ben her türlü ses için göz önünde tutardım mesela :) Sonuçta Yeni Leon'da çok çok kalitesiz bir araç değil. Hatta Sportifliği de var :) Ama Golf'u alman iken, Leon'u daha alt sınıf gibi görüyorsanız; kararınız Golf yönünde olacaktır :) Ben ayrıca Yeni Golf'ün kadran stilini beğenmedim. Polo gibi yapmışlar bana göre, kadrana bakınca eğer Polo'yu anacaksam, neden Golf alıyım ki diye düşünürüm ben. Takıntım oldu Yeni Golf'ün kadranı :biggrin:

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Ben ayrıca Yeni Golf'ün kadran stilini beğenmedim. Polo gibi yapmışlar bana göre, kadrana bakınca eğer Polo'yu anacaksam, neden Golf alıyım ki diye düşünürüm ben. Takıntım oldu Yeni Golf'ün kadranı :biggrin:

Bir de şöyle düşün; aynı kadran Passat'ta da mevcut. Golf alıp Passat'ı anıyorsun ;)

Yorum bağlantısı

Iste bu tanimlama biraz sert olmus bence. Sizin tanimlamaniz da oznel oldugu icin gonul rahatligiyla yorum yapiyorum. Hatta bir onceki yaziniza da cevap vermis olayim; ben eski Golf kullanicisiyim, Golf 3'ten itibaren hepsini bolca kullandim. Benim de bol modifiyeli bir Golf 4'um vardi. Apaci modifiyesi degil tabi; konfor, performans, goruntu uzerine bir suru degisiklikler yapmistim. Daha sonra OTV indiriminden bir Fiat Linea aldi ailem, iste o 12 model Linea ile benim emektar 2003 Golf'umu kiyaslamam bile. Linea en dolu olaniydi, kagit uzerinde daha cok ozelligi vardi ama Golf'u surunce hem daha keyifli hem de kullanisli hissettiriyordu. Sonra dizelini almak icin sattim Golf'u. O donem alamadim, biraz zaman gecince BMW 120d baktim 2.el gercekten cok guzel arabalardi ama 5 yasi gecik araclara kredi vermediler. 0 bakmaya basladik, Audi'sini de gordum, VW'ini de, Mercedes, BMW, Renault hepsine baktik. Hatta "Almanda baskasi olmaz" diye on yargili davraniyordum. Ford ise soz konusu bile degildi, ayni sekilde Opel ve Chevrolet de.. Dogus oto'ya gittik istedigim araci soyledim aylarca beklemem gerektigini soylediler. Zaten oncesinde 20 dk birinin benimle ilgilenmesini bekledigim icin sasirmadim. Kanada icin olan, ellerinde fazla oldugu icin buraya gelmis 2 tane Golf vardi klimasiz onu "ozel fiyattan" satmaya kalktilar. 2012 mart-nisan donemi, 54900 demislerdi sanirim. VW kalitesi ortadaydi ama adamlar hayatimda gordugum satmaya en isteksiz saticilardi. Megane Coupe'ye baktim, direk eledim. Vites kolu diye beyzbol sopasi yerlestirmislerdi. Mercedes C180'e baktigimizda (onun bosuna razi olacaktik fiyat sebebiyle) esas kalitesizligi onda hissettim, belki de daha once bindigim Mercedesler'e bakip beklentilerimi cok yukseltmistim. Tasarim cok karizmaydi ama elinizi surunce sanki malzeme secimi yanlis gibi hissettiriyordu. Kisacasi en iyi fiyat ve odeme seceneklerini, en guler yuzlu ve ilgilenen calisanlari BMW ve Ford'da bulduk (Ford'a babamin zorlamasiyla gittim, 25 yil oncesinin Taunus sahibi ve hala tadi damagindaymis) paramiz Ford'un full'une yetti ve babamin "en iyi markanin en dusuk modelini alacagina bir sonraki markanin daha yuksek modelini al daha iyidir ogul" ogudunu hakli bulup Focus'u aldik.

Simdi diyorum ki;

1) Dogus Oto birdaha beni kapisindan iceri girerken goremeyecek.

2) 2 arabanin da karakteri var. Biri sarisin guzeli, oburu esmer guzeli gibi. Bi yuzden parcalara boldugumuz zaman bilmemnede birisi "bir tik" ustun gelirken bilmemnede oburu bir tik ustun gelebilir. Ama butune baktigimiz zaman asla "birine bindikten sonra oburu yanlis geliyor" olamaz. Ikisi de cok ince dusunulmus ve cok guzel hazirlanmis, fiyatlarina baktigimiz zaman da kafa kafaya olan araclar. Sadece biri digerinden daha dogru gelir o da sizin icin "dogru aractir".

3) sarisin-esmer dedim. Mesela dizelleri karsilastiralim. Golf'un de Focus' un da yalitimlari super otesi degil. Hatta hic bir arabanin degil. Dizel motorun calistigini anlayamayacagimiz duzeyde bir yalitim soz konusu olmadigina gore ses ne kadar rahatsiz edici ona bakmak lazim. Ben TDi motorun sesini sevmiyorum. Daha zincirli, cirkin bir sesi var. Yalitim iyi olsa bile iceri giren ses cirkin. TDCi motorun da sesi cok guzel degil ama TDi'dan daha narin. Sanki yalandan devir ceviriyormus gibi :) Ustelik nasil ayarlamislarsa aracin icinden gelen motor sesinin dizele ait oldugunu bilmeyen kolay kolay anlayamaz. Gaza bastiginizda orta halli sportif bir benzinli gibi ses cikariyor. Bu durumda hangisi 1-2 desibel daha az ses geciriyor davasindan cok hangisi iceriye daha tatli ve uzun yolda rahatsiz etmeyecek sekilde ses alitoru sormak lazim. Mesela bu araclar iceri ruzgar ve yol sesi alip uzun yolculuklari zindan etselerdi o zaman sikayetleri anlardim.

3) daha once bahsi gecmisti ondan sonra kontrol ettim; Focus'un torpido gozunun ici kadife kapli. Degil denmisti geri sayfalarda yanlis hatirlamiyorsam.

Ben inatla bu 2 arac arasinda sadece duygusal ve hizmete bagli secim yapilabilecegini soyluyorum. Hangi arac sizi daha cok sariyorsa ve hangi firma daha adam gibi davraniyorsa o arac sisin icin dogrudur. Diger detaylarin hepsini terazinin 2 tarafina koysak yine dengede kalir. Ama 2 aracin da kotu yani yok.. Birinden inip oburune binenin dunyasinin degismesi soz konusu olamaz..

Can Bey,

Gercekten detaylara deginen guzel bir yazi olmus. Babanizin felsefesi ise benim kabullerime cok yakin. Mehmet'in araclar ilgili gorusleri de bana hitap ettigi icin dogrusu ikinizin yazdiklarini okumak benim icin keyifli oldu. Bildigini soykemekten cekinmeyen ve dusuncelerini birbirini kirmadan aktaran guclu dusunen genc neslin dinamizmibe her konuda ihtiyacimiz var. Aracinizi da keyifle kullanin. Mehmet'in secimini merakla bekliyorum. Golften sonra tercih zor ama eskiden olsa kesin Seat Leonu almisti:)

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Burak Koca

Bir de şöyle düşün; aynı kadran Passat'ta da mevcut. Golf alıp Passat'ı anıyorsun ;)

Passat'ta hiç dikkat etmemiştim Mert hocam, o zaman Passat'ı da eleştiriyorum :biggrin: Benim hiç beğenmedim bir stil olduğu için, yorumum Subjektif olacaktır tabi ki. Fakat dediğim gibi, Araba kullanırken sürekli bakılan yer Kadran olduğu için, bu stili hiç beğenmedim. Ben sırf soğudum yeni Golf'ten bu yüzden. Eski Golf kadranı bana göre çok daha güzel :)

Dostum Golfun en bosuna bile binince bir ayri havasi var ya,birde vwde bana gore Golf ve passatin yeri cok ayri,bunlarin ustune ekstradan daha fazla dusuyorlar.Mesela jettaya binince bu ne ta diyorsunuz gercekten kalitesiz,ama golf ve passat cok ayrilar,full leon surdum test ettik ve hemen ardindan Golfe gectik ve ? Cok ayri ya fark var gercekten...

Mehmet Mert hocam ayrıca yukarıya koyduğum Grafikler içinde bir yorum yapmadınız :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Burak, aslında kadran çok beğeniliyor. Her model ve donanımda ayırt etmeksizin bazı özellikler mevcut. Hava karardıkça otomatik ışık seviyesi ayarlanıyor. Ortam ışığına göre kendini otomatik ayarlıyor. Hareket halindeyken ya da her hangi bir uyarı verdiğinde kadran ışığı kısıksa bile uyarı vermek için otomatik olarak ışığı yükseltiyor. Hız rakam yerleşimleri özel yerleşimdir şehir içinde ve otoban da uyman gereken yerler kırmızı uyarılmıştır vs

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...