İçeriğe Yönlendir

Dsg Şanzıman


Mert Ender

Recommended Posts

(düzenlendi)

Aracı p'ye almadan el frenini çekin boşa alın stop edin ayak frenini bırakın araba oturduktan sonra p'ye alın.

Stoptan sonra p'ye almanın daha zarlı olma ihtimali olabilir mi acaba? Genelde araçlar farklı viteste stop edildiğinde ve kapı açıldığında uyarı verirler, unutulmasın diye. Stop etmeden p'ye geçişi algılaması ile stoptan sonra p'ye geçtiğini algılamaması arasında bir fark olabilir.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Stoptan sonra p'ye almanın daha zarlı olma ihtimali olabilir mi acaba? Genelde araçlar farklı viteste stop edildiğinde ve kapı açıldığında uyarı verirler, unutulmasın diye. Stop etmeden p'ye geçişi algılaması ile stoptan sonra p'ye geçtiğini algılamaması arasında bir fark olabilir. Saygılarımla.

Haklısınız  oturunca  p ye alıp stop etmemiz gerekiyor. Zaten viteste iken stop etmekte yanlış oluyor :)

Ben n ye alır el frenini çeker ayak frenini bırakırım p ye alır sonrada stop ederim.  Bu aralar çok az araba kullanınca karışıklık olmuş :)

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Ben DSG'ye suç atmadım ki Ali bey. Suçlayacak olsam 155hp den bahsetmem bile. Stok kullanımda da sıkıntı çıkaran DSG7ler çok fazla. Zaten sıkıntı da DSG7de DSG6 tertemiz güzel şanzıman

Oğuzhan bey, burda hep konuşulan 2013 sonrası olan dsg7 lerin sorunsuz olduğu idi, sizin yazdığınız tam tersi, ben bilmediğimden soruyorum.

Yorum bağlantısı
Olcay Eyüboğlu

Aracı p'ye almadan el frenini çekin boşa alın stop edin ayak frenini bırakın araba oturduktan sonra  p'ye alın. Çok basit bir işlemdir ama yapılmazsa otomatik araçların en büyük arıza sebebleri başında gelir. Benim bir çok tanıdığım var hala otomatik araçtan inerken el frenini çekmez. Satılık araç ilanlarına bakın çekilen resimlerin çoğunda el freni çekili değildir. Sonrada otomatik sorunlu der milletimiz. Evet otomatik düz vietese göre daha kibardır ama sorunlu olan kibarlıktan anlamayan kullanıcılardır. Şimdiki otomatik otomobiller fazla kibar hepsi o kadar biraz nazik olmak gerekiyor

İnanın bu konularda benden daha titiz olamazsınız. Ben parkederken frene bastıktan sonra aracı N'ye alıyorum. El frenini çekiyorum, freni bırakıp boşluğunu aldıktan sonra P'ye alıyorum aracı. Araç çalışmazken vitesten çıkmıyor bildiğim kadarıyla. Ancak aracı eşimle ortak kullandığımızdan o benim kadar dikkat etmiyor olabilir. Bahsettiğim durumda çok nadiren olan bir olay. Aracı alalı 4 ay oldu. 2 veya 3 kez yaşadım bu durumu.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Oğuzhan bey, burda hep konuşulan 2013 sonrası olan dsg7 lerin sorunsuz olduğu idi, sizin yazdığınız tam tersi, ben bilmediğimden soruyorum.

Sorunsuz diye bir kavram sanayi üretimi olan hiç bir şirkette yoktur ve olmayacaktırda. İdeal olan sıfır sorunlu üretim yapmaktır ama buda mümkün değildir. Kaldıki fabrikadan sıfır sorunlu mamül çıksada kullanıma başlandıktan sonra sorun çıkmayacak diye bir kuralda yoktur. Her şirketin kendine belirlediği bir oran vardır Bunada hata eksik oranı denir %1 yada 0,5 gibi.Az sorunlu çok sorunlu yada az sorun çok sorun çıkartan mal varmıdır vardır maalesef. Sorunlu ürünü az olan sağlam mal üreten ayakta kalır beceremeyen batmaya mahkumdur bugünkü Dünya'da.

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

Fazla tork verince dsg kaldıramıyor öyle mi?

Yani bu basit durumu vw firması hesaplayacak düzeyde bir firma değil mi?

 

Bu mantık doğru değil ama, 220volt ile çalışan aletlere 300 verelim o aletlerde buna dayansın. Her alet belirli standartlara dayanacak şekilde yapılıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Aydın

Bu mantık doğru değil ama, 220volt ile çalışan aletlere 300 verelim o aletlerde buna dayansın. Her alet belirli standartlara dayanacak şekilde yapılıyor.

Savunulacak tarafı yok dsgnin.

Dayanacağı kadar tork versin millet mağdur olmasın.

Bu kadar basit.

Vw müşterisini düşünen bir firma olmadığı için sonuç normal.

Benim vatandaşımda kendince bahaneler bulsun.

Çin de kaç bin Vw ücretsiz dsg değişimi yapıldı biliyor musun?

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Savunulacak tarafı yok dsgnin.

Dayanacağı kadar tork versin millet mağdur olmasın.

Bu kadar basit.

Vw müşterisini düşünen bir firma olmadığı için sonuç normal.

Benim vatandaşımda kendince bahaneler bulsun.

Çin de kaç bin Vw ücretsiz dsg değişimi yapıldı biliyor musun?

 

Çin de kaç milyon Vw satıldığından haberin var mı?

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

Savunulacak tarafı yok dsgnin.

Dayanacağı kadar tork versin millet mağdur olmasın.

Bu kadar basit.

Vw müşterisini düşünen bir firma olmadığı için sonuç normal.

Benim vatandaşımda kendince bahaneler bulsun.

Çin de kaç bin Vw ücretsiz dsg değişimi yapıldı biliyor musun?

Yazilimla standart guc disina cikilmis arabadan bahsediliyordu bir onceki sayfada adamlar yazilimli araba icin mi gelistirme yapicaklar.

Bu konusmalar hep havada kalir gider tabiiki biliyorum geri cagrilma oldugunu, vw su kadar unite sattik su kadari arizali diye rakamlarla aciklama yapmadigi surece bu is camur at izi kalsin muhabbetinden oteye gecemez benim icin. Rakamlarla konusmak dogru olani. Kac milyon satilmis kaci bozulmus kaci saglammis. Bunun harici tamamen kulaktan dolma bilgi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Özgen

İlk çalıştırmada vag grubu araçlar 1200 devirin biraz üstünde 1 dk kadar çalışıp daha sonra olması gereken 800 devire düşüyor. Yüksek rölantideyken hafiften gaz pedalına titreşim falan da geliyor. Sizin sallama dediğiniz durum yani. Videoda 1:00 dan sonra normale indiği görülebilir. Ayrıca düşen yakıt tüketimine de dikkat. 

 

Bunu bir problem sanmıştım ama değilmiş. Şu an unuttuğum bir teknolojiden dolayı böyle yapıyorlar. Soğuk çalıştırıp direk gazlayanların vereceği zararı kompanse etmek için birşey olabilir. Vardır bir faydası ;)

 

Benim aracım ilk çalıştırmada dahi yüksek rölantide çalışmıyor. Benzinli-dizel farkı olabilir. Ancak bir miktar ısınıncaya kadar yüksek devirde vites değişimi oluyor. Yüksek dediğim 2200 devri buluyor. Ben genellikle bir kez vitesi manuel olarak 2000 devir civarında 2den 3e alıyorum. Araç biraz ısınınca devir değişimi 2000in altına düşüyor zaten. Normal sıcaklığa yaklaşınca 1500 civarında vites değişimi başlıyor.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Benim 1.6 Mpi 102hp motor da bazı sıcaklıklarda 1300 d/d çalışıyor ilk anda sonra 700d/d düşüyor.

Yorum bağlantısı
Halil Gümüş

İlk çalıştırmada vag grubu araçlar 1200 devirin biraz üstünde 1 dk kadar çalışıp daha sonra olması gereken 800 devire düşüyor. Yüksek rölantideyken hafiften gaz pedalına titreşim falan da geliyor. Sizin sallama dediğiniz durum yani. Videoda 1:00 dan sonra normale indiği görülebilir. Ayrıca düşen yakıt tüketimine de dikkat. 

Aynen Sefa'nın dediği gibi oluyor, 1 dk değilde 35-40 sn sürüyor dizelimsi ses. Sonra bi rahatlama, bi sessizlik...

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

Tiguan da devir bu sekilde yukselip iniyordu golf te olmuyor tdi tsi farkli sanirim bu konuda.

Yorum bağlantısı
Fatih Aydın

Çin de kaç milyon Vw satıldığından haberin var mı?

Tabi birtek Vosvos araç satıyor Çinde.

Diğer markaların neden şanzımanı patlamıyor çinde.

 

Yazilimla standart guc disina cikilmis arabadan bahsediliyordu bir onceki sayfada adamlar yazilimli araba icin mi gelistirme yapicaklar.

Bu konusmalar hep havada kalir gider tabiiki biliyorum geri cagrilma oldugunu, vw su kadar unite sattik su kadari arizali diye rakamlarla aciklama yapmadigi surece bu is camur at izi kalsin muhabbetinden oteye gecemez benim icin. Rakamlarla konusmak dogru olani. Kac milyon satilmis kaci bozulmus kaci saglammis. Bunun harici tamamen kulaktan dolma bilgi.

 

Şanzıman Sorunu Araç Toplattı

Volkswagen son 1 yıldır aldığı şikayetler doğrultusunda Çin'de sattığı 384.181 aracı, DSG şanzıman sorununu gidermek üzere geri çağırıyor.

Volkswagen'in Çin merkez ofisinde görevli Kalite Kontrol yöneticileri tarafından doğrulanan geri çağırma, 2 Nisan tarihinde başlayacak ve Passat, Jetta, Golf, Touran da dahil olmak üzere Çin pazarında satılan 21 modeli kapsayacak. Ayrıca montajı VW tarafından Şubat 2010 ve Ocak 2011 tarihleri arasında montajı Çin'de yapılan Audi A3 modeli de yine şanzıman problemi sebebiyle geri çağırma kapsamına alındı.

Volkswagen otomobilleri geri çağırma kararını olağan genel kurulun hemen ardından açıkladı. Geri çağırma kararında, CCTV'nin (Çin Merkez Televizyonu) DSG şanzımanın sürüş sırasında aracı yavaşlatıp hızlandırdığını kanıtlamasının da büyük etkisi olduğu düşünülüyor.

Volkswagen yaptığı bir diğer basın açıklaması ile DSG şanzımandaki problemin kontrol ünitesindeki elektrik hatası ve güç kaybına sebep olan şanzıman mekatroniğindeki yağın eksilmesinden dolayı ortaya çıktığını iletirken, bu problemin araçlarda kontrol veya fren sistemine etki etmediğinin altını çizdi. 

VW Çin pazarında satışa sunduğu 6 vitesli DSG araçların yanı sıra 7 vitesli DSG şanzımanlı araçları da geri çağırdı.

Bu problemlerin çözümü ile kasasından araç başına $483 ile $1.610 arası bir rakam çıkacak olan VW, en iyi ihtimalle 618 Milyon Dolar maliyetle karşı karşıya kalacak.

VW geçtiğimiz yılın Mayıs ayında benzer sorunlar nedeniyle çift kavramalı şanzımana sahip araçlarında garanti süresini 2 yıldan 10 yıla çıkarma kararı almıştı.

 

http://www.arabalar.gen.tr/sanziman-sorunu-arac-toplatti-h3512.html

 

Son cümleye dikkat garanti süresi 2 yıldan 10 yıla çıkartıldı.

Babasının hayrına yapmıyor bunu Vosvos.

 

Bizim vosvos kullanıcılarında "benim tonla para verip aldığım araç nasıl sorun çıkartır ulaynnnn" mantığı hakim olduğu sürece bu rezillik daha çok devam eder. 

Yorum bağlantısı
Olcay Eyüboğlu

İlk çalıştırmada vag grubu araçlar 1200 devirin biraz üstünde 1 dk kadar çalışıp daha sonra olması gereken 800 devire düşüyor. Yüksek rölantideyken hafiften gaz pedalına titreşim falan da geliyor. Sizin sallama dediğiniz durum yani. Videoda 1:00 dan sonra normale indiği görülebilir. Ayrıca düşen yakıt tüketimine de dikkat. 

 

Bunu bir problem sanmıştım ama değilmiş. Şu an unuttuğum bir teknolojiden dolayı böyle yapıyorlar. Soğuk çalıştırıp direk gazlayanların vereceği zararı kompanse etmek için birşey olabilir. Vardır bir faydası ;)

 

Sefa Bey benim araçtaki sallama muhtemelen aracı stop ederken P'ye bindirmeden kaynaklanıyor. Çünkü bu durum yalnızca 2 veya 3 kez başıma geldi ve sallama yaparken devir saati 700 civarındaydı. Onun dışında bahsettiğiniz rölanti yükselmesi benim aracımda yok. Sadece dpf temizlik yaparken rölanti 1000 d/d oluyor. Bunun dışındaki durumlarda 700 d/d sabit duruyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

sallama her silindirde eşit yanma olmaması ile oluyor. ilk başta double injection modunda olduğun için düzensizlikler olabiliyor. bu araç eskidikçe ortaya çıkıyor ya da kötü benzinle oluyor.

 

asıl sıkıntılardan (kronik) biri çok sıcak havada araç bir gün bekledikten sonra tek marşta çalışmıyor çalışırsa da inanılmaz fazla gaz kokusu ve saçma ve kötü bir tekleme yapıyor. kapatıp açmazsan düzelmiyor.

 

bunu bazı servislerde fazla benzin geri dönüş valfini değiştirerek çözdükleri rivayet ediliyor. ve fakat benim doğuş servisteki yakup ustam (15 senedir orda formen) öyle birşey yok diyerek değilledi. Ancak sıcak yaz günlerinde problem devam ediyor.


Benim aracım ilk çalıştırmada dahi yüksek rölantide çalışmıyor. Benzinli-dizel farkı olabilir. Ancak bir miktar ısınıncaya kadar yüksek devirde vites değişimi oluyor. Yüksek dediğim 2200 devri buluyor. Ben genellikle bir kez vitesi manuel olarak 2000 devir civarında 2den 3e alıyorum. Araç biraz ısınınca devir değişimi 2000in altına düşüyor zaten. Normal sıcaklığa yaklaşınca 1500 civarında vites değişimi başlıyor.

emisyon nedeniyle bir an önce katalitiği ısıtmak istiyor.

Yorum bağlantısı
Ali Özgen

Ben de emisyon nedeniyle olduğunu düşünmüştüm ve bu nedenle yakıt tüketimini düşünerek yüksek devire izin vermiyordum ama siz de yazınca rahatladım, teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

ilk 20-30 saniye pek gaza basmadan (yani yük binmesin pek gaza basın ama az basın) manevra kalkış yapın daha sonra 4-5 dakika sıkıştırmayın yeter.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

VW müşterisini düşünen firma değil demişsiniz aslında geri çağırma falan yapmayıp sorunun üzerine yatan firmaya "müşterisini düşünmeyen firma" denir. Hiç olmazsa geri çağırıp sorunlara müdahale etmişler.

 

Tabi birtek Vosvos araç satıyor Çinde.

Diğer markaların neden şanzımanı patlamıyor çinde.

 

http://www.arabalar.gen.tr/sanziman-sorunu-arac-toplatti-h3512.html

 

Son cümleye dikkat garanti süresi 2 yıldan 10 yıla çıkartıldı.

Babasının hayrına yapmıyor bunu Vosvos.

 

Bizim vosvos kullanıcılarında "benim tonla para verip aldığım araç nasıl sorun çıkartır ulaynnnn" mantığı hakim olduğu sürece bu rezillik daha çok devam eder. 

Yorum bağlantısı
Fatih Aydın

VW müşterisini düşünen firma değil demişsiniz aslında geri çağırma falan yapmayıp sorunun üzerine yatan firmaya "müşterisini düşünmeyen firma" denir. Hiç olmazsa geri çağırıp sorunlara müdahale etmişler.

Evet ama Çinde.

Benim sinirlendiğim noktada bu zaten.

Türkiyede birçok sorun var geri çağırma yok.

Başka ülkelerde garanti 10 yıl bizde 2 yıl.

Ve bizim kullanıcılar bu durumu savunuyorlar.

Umarım anlatabilmişimdir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

Bu distribütörle ilgili bir yorum olabilir ama genel ifadeleriniz pek de distribütöre yönelik değil, VW tu kaka şeklinde anlaşılıyor, belki de ben yanlış anladım.

Ayrıca her ülkede farklı bir yaklaşım olması doğaldır, bizde "iyi niyet garantisi" adında servislere bildirilen ama resmi olarak duyurulmayan bir mekanizma var ancak bunu pek çok kültür algılayamaz, o kültürde ona göre davranmak gerekebilir. Bu da ek garanti vb. yoluyla olur.

 

Evet ama Çinde.

Benim sinirlendiğim noktada bu zaten.

Türkiyede birçok sorun var geri çağırma yok.

Başka ülkelerde garanti 10 yıl bizde 2 yıl.

Ve bizim kullanıcılar bu durumu savunuyorlar.

Umarım anlatabilmişimdir.

Yorum bağlantısı
Fatih Aydın

Bu distribütörle ilgili bir yorum olabilir ama genel ifadeleriniz pek de distribütöre yönelik değil, VW tu kaka şeklinde anlaşılıyor, belki de ben yanlış anladım.

Ayrıca her ülkede farklı bir yaklaşım olması doğaldır, bizde "iyi niyet garantisi" adında servislere bildirilen ama resmi olarak duyurulmayan bir mekanizma var ancak bunu pek çok kültür algılayamaz, o kültürde ona göre davranmak gerekebilir. Bu da ek garanti vb. yoluyla olur.

Hırsızın hiç mi kabahati yok.

Sadece Doğuşa yüklenmeyelim sonuçta Dsg problemli bir ünite.

Ana konudan şaşmayalım.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Yalnız bu işin doğrusu uzun garanti yada resmi açıklamadır, iyi niyet falan bence resmi sorumluluktan kaçmaktır, yetkili satıcıya gidip dsg li araç istediğimi ve sıkıntıları var diye duydum doğrumu dediğimde, hayır diyorsa ve iyi niyet vs. o neki diyorsa bu iş yaştır, tamam iyi güzel bakıyorlar vs. ama resmi olarak duyurulmayan bir durum varsa bunun adı bellidir, hiiiç kıvırmasınlar, ya adam gibi garanti verirler yada bu sözleri işitirler, ayrıca vw a tü kaka değil dsg ye tü kaka denebilir, tabii bu dediğim durumdan dolayı.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

DSG problemli bir ünite değil, Çin'de problemli DSG oranı %2, bir ürüne problemli diyebilmem için daha yüksek bir yüzde gerekli.

Çift kavramalı diğer marka üretimlerindeki sorun oranının da bundan az olduğunu düşünmüyorum.

 

Hırsızın hiç mi kabahati yok.

Sadece Doğuşa yüklenmeyelim sonuçta Dsg problemli bir ünite.

Ana konudan şaşmayalım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yalnız bu işin doğrusu uzun garanti yada resmi açıklamadır, iyi niyet falan bence resmi sorumluluktan kaçmaktır, yetkili satıcıya gidip dsg li araç istediğimi ve sıkıntıları var diye duydum doğrumu dediğimde, hayır diyorsa ve iyi niyet vs. o neki diyorsa bu iş yaştır, tamam iyi güzel bakıyorlar vs. ama resmi olarak duyurulmayan bir durum varsa bunun adı bellidir, hiiiç kıvırmasınlar, ya adam gibi garanti verirler yada bu sözleri işitirler, ayrıca vw a tü kaka değil dsg ye tü kaka denebilir, tabii bu dediğim durumdan dolayı.

yağ yakan mercedes var mı diye sor?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...