İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - Motorda Düzensizlik (Titreme / Tekleme)


Cihaner Öztürk

Recommended Posts

Hamit Akkuş

ne lastik ne balans nede balata. aynı olayı yaşadım en sonunda bilya olduğu ortaya çıktı. 90 100e kadar bi sıkıntı yok. 100den 120 ye kadar titretir.gaza yüklenirseniz titremeyi keser.bu sorunun sonucunda gittiğim usta sadece bilmem ne bilyesini değiştirdi.ne olduğunu hatırlamıyorum.ama bilen bir usta hiç zorlanmadan bulacaktır.90 100 tl civarındaydı fiyatı

Yorum bağlantısı
Kerim Yurdgulu

Edip Bey ,

Benim alternatorun uzerinde 3N1110300AF 14V ve MS1022118355 A115IM-105A yaziyor. Problemli olan alternator mü ? Birde konuyu bastan beri takip ediyorum ama 120 A ve 150 A ' lik alternatorlerden bahsedilmis. 105A lik alternator hic okumadim. Aracim 2011 mart cikisli.

Yorum bağlantısı
Yasin Karataş

ne lastik ne balans nede balata. aynı olayı yaşadım en sonunda bilya olduğu ortaya çıktı. 90 100e kadar bi sıkıntı yok. 100den 120 ye kadar titretir.gaza yüklenirseniz titremeyi keser.bu sorunun sonucunda gittiğim usta sadece bilmem ne bilyesini değiştirdi.ne olduğunu hatırlamıyorum.ama bilen bir usta hiç zorlanmadan bulacaktır.90 100 tl civarındaydı fiyatı

Usta o ihtimalide değerlendirdi.Kontrol edildi temiz..

Yorum bağlantısı
Aytaç Dursun

Merhaba arkadaşlar aracımı bir ay önce triger setini ve devirdaimi değiştirdim sonradan aracım yüksek sesli çalışma ve titreme oluştu burdan yazmıştım abilerimiz tarafından sente olabilir denildi ustamı değişitirip başka ustaya gittim sentesine baktırdım sentede sorun yoktu fakat tam gergi sağlanmamıştı tekrar üst kapağı açıp aparatla senteyi ayarladı ses bayağı azaldı ve çekiş arttı ama hala aracım eskisi kadar sessiz değil 5. viteste 3000 ve 3500 devirde içeriye tok ve uğultulu motor sesi gelmekte ama bazen azalıyor sonra yine artıyorve rolantide ibre hiç oynamamasına rağmen titremekte LPG de daha çok hissediliyor.. Bu arada bujilerimi değiştirdim motocraft aldım onlardan olabilirmi titreme motor sesini neden gelip gider ve benim araç 2006 focus Ghia HB üstündeki motor TI_ VCT motor C_max motorunun aynısı Şimdiden herşey için teşekkürler.

khyhy.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Ayhan

arkadaşlar 2006 model 109bg tdci focus sahibiyim. araç şuan 135000 km.de. yaklaşık 15bin km önce araçta siyah duman atma sorunu baş gösterdi.duman genelde devamlı devirden bağımsız olarak geliyor ve gaza normalde yüklenmesemde kesilmiyordu. gündüz pek belli etmesede gece arkada ki araçların ışıklarından dolayı çok net farkediliyordu. o dönemde araçta servis turbo-egr-enjektör-pompa vs. ne varsa kontrol etti fakat herhangi bir arıza bulamadı ve yakıt kaynaklı olduğunu söyledi. yaklaşık 10bin km duman ata ata kullandım. bu süreçte hem carbon clean hemde würth yakıt katkısı kullandım ama bir etkisini görmedim. yaklaşık 5000 km önce uzun yolda turbo bozuldu ve aracım yolda kaldı.aracı tanıdığım ve güvendiğim özel bir servise çektirdim. turbo revizyonu yapıldı. turbonun yağlamayı kesmesinden dolayı yatak sardığı söylendi. bu süreçte ustaya enjektörlere bakmasını da söyledim. usta enjektörleri söktü ve ponpa-enjektör revizyoncusu arkadaşında kontrol ettirdi ve de enjektörlerde en ufak problem olmadığını söyledi.aracı teslim aldığımda çekişte eskiye nazaran bir miktar artış olduğunu farkettim fakat eskisi gibi duman atma devam ediyordu. kısa bir deneme sürüşünden sonra özellikle aracın 1800-2000 devir civarında tekleme( gaz kesme gibi 1-2 saniye) problemi başgösterdi. tekleme esnasında cam açıkken farkettiğim sanki enjektör şakırdama sesi gibi bir ses geliyor ve araç gaza basarsam veya gazdan ayağımı çekersem tekleme aniden düzeliyordu. aracın duman atması yetmezmiş gibi birde tekleme problemi problemi turbo revizyonu sonrası baş göstermesi beni iyice çileden çıkarttı. bu arada araç yazları şehir içi 7 litre gibi yakıtı varken turbo reviyonundan sonra 9 litre yakmaya başladı. aracı haftasonu özel servise tekrar götürdüm. forumdan da okuduğum tecrübeleride ustayla paylaşarak egr-emme manifoldu-maf sensörü, hava debimetre,vs. ne varsa temizlendi, işlemlerde önce araç bilgisayara bağlandı fakat en ufak arıza çıkmadı. ustayla test sürüşüne çıktık fakat tekleme probleminin devam ettiği fakat duman atma olayının bir miktar azaldığını gördük.usta bu durumda elinden başka birşeyin gelmediğini söyledi. 1 haftadır aracı tekleye tekleye kullanıyorum. yanlız turbo revizyonundan önce böyle bir problem olmaması tekleme probleminin hala tubrodan kaynaklandığını düşünmeme neden olmasına rağmen ustam turbonun gayet sağlıklı çalıştığını söylüyor. ne yapacağımı şaşırmış durumdayım.şuan için aracım:

1)belirgin siyah duman atıyor.(gram yağ eksitme yok)

2)1800-2000 devir civarı tekliyor.

siz ustalardan bilgi-tecrübelerinizi paylaşmanızı rica ediyorum yoksa çok sevdiğim aracımı elden çıkaracığım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çetin Özkan

Anlatmalarinizdan anladigim kadariyla soyluyorum siboblarindan olabilir siyah duman yakiti iyi yakamazsa atar o yuzden yakit sarfiyatiniz artmis olabikir arabadaki teklemede bununla alakalidir usta degilim ama tecrubelerime dayanarak soyledim islem yaptirmadan once bir bilene soru yine

Yorum bağlantısı
Tayfun Köse

Kerim Bey

Öncelikle merhaba. Bugün benim arabada da rölantide titreme olduğunu farkettim.Olay şöyle 2011Focus otomatik arabatı D konumuna aldığımda başlıyor fren pedalı ayağımın altında titremeye.Yani ayağa vuruyor.Gnel olarakta araç içerisinde olan hissediyor.

Bugün servise götürdüm şöyle bi baktılar.Araç LPG li olduğu için gazdan olabilir dediler.Bende BRC servisine gittim oradaki eleman motor bujilerini değiştitrdi. Birazda gaz ayarı yaptı güyaa titreme şimdilik % 80 oranında kesildi.Yani azaldı diyebilirim.Ama benzinde sıkıntı yok. Bu olay gibi başına gelen varsa yazsın. Bizde bilgilenelim...

Arabama baktım ben direksiyonu filan çevirdiğimde lambalarda kısılma filan olmuyor.Ya da direksiyon çevirdiğimde.

Yorum bağlantısı
Ali Ayhan

kızdırma bujileri serviste 7000 km önce araç devri 3000'i geçmediği için değişti.bunu yazmayı unutmuşum.fakat tekmele problemi turb arızası sonrası baş gösterdi. subapla alakalı olsa neden daha önce yoktu?

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Aracınızın enjektör kodları hatalı olabilir. Enjektörler üzerindeki kodlarla beyindeki kodlar birbirini tutmuyor, dengesiz püskürtme yapıyor. Bunun üzerine yoğunlaşmanızı öneririm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Atak

Deneme amacıyla aynı model başka arabadan turbo taksanız,yine tekleme olursa turboda sorun olup olmadığı anlaşılır

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Aracınızın enjektör kodları hatalı olabilir. Enjektörler üzerindeki kodlarla beyindeki kodlar birbirini tutmuyor, dengesiz püskürtme yapıyor. Bunun üzerine yoğunlaşmanızı öneririm.

Bu kodlar durduk yere bozulabilir mi acaba.Yada ne sebeble bozulur

Yorum bağlantısı
Tayfun Köse

Cumhur bey merhaba sizin sorununaynısı bende de var. yani sadece ilk kalkışlarda ve frene basıp ışıklarda durduğumda titreme var.Benim arabamda otomatik 2011 ford focus 25.000 km de daha.

Çözüm bulamadım daha 2 gün oldu.Ne yapabilirim onuda bilemiyorum aslında.

Cumhur bey merhaba sizin sorununaynısı bende de var. yani sadece ilk kalkışlarda ve frene basıp ışıklarda durduğumda titreme var.Benim arabamda otomatik 2011 ford focus 25.000 km de daha.

Çözüm bulamadım daha 2 gün oldu.Ne yapabilirim onuda bilemiyorum aslında.

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Durduk yerde bozulacağına ihtimal vermiyorum, ancak bilgisayarla beyine girilmiş, güncelleme vs adı altında bir şeyler yapılmış olabilir; enjektör revizyonu yapıldığı belirtilmiş, enjektör revizyonu sonrasında takılırken karıştırılmış olabilir, atıyorum, birinci silindirde kodlu olan enjektör ikinci, üçüncü, dördüncü gözlerden birine takılmış olabilir. Doğal olarak, araç beyni atıyorum, birinci gözdeki W48HPAC7854MMMNP kodlu enjektörü, diğer gözlerde de yine kayıtlı olan 16 haneli kodları arıyor, bunları bulamayınca hatalı işlem yapıyor, olması gerekenden daha fazla yakıt yolluyor ve böylece problem ortaya çıkıyor.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Ayhan

araçta tekleme dışında çekiş düşüklüğü de var. bu enjektör kodlarını dışardan görme veya yanlış bağlanıp bağlanmadığını anlama yolu varmıdır?

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

araçta tekleme dışında çekiş düşüklüğü de var. bu enjektör kodlarını dışardan görme veya yanlış bağlanıp bağlanmadığını anlama yolu varmıdır?

Yetkili servislerde işi yapan ustayla her zaman görüşemeyebiliyorsunuz. Ne yaptığını da bilmiyorsunuz, işlem sonunda iş kartını imzalatıyorlar, ödemeyi alıyorlar.

Yeni araçlar konusunda yetkinliğini kanıtlamış kalifiye ustalar vardır her bölgede. Onlar bu işi yapabilir. Önce enjektörlerin üzerindeki kodlar birden dörde kadar sırasıyla okunup not edilir, sonra bilgisayarla bağlanılıp beyinde kayıtlı bulunan kodlarla karşılaştırılır. Farklılık varsa kağıda not edilen kodlar yazılıp kaydedilir. Benim aracımın motor üst kapağında fabrikanın yapıştırmış olduğu bir etikette enjektör kodları yazılı, sizinkinde de aynı etiketten yapıştırılmıştır muhtemelen. orada hangi silindirde hangi kodlu enjektörün takılı olduğu yazılıdır. Şayet hiç enjektör değiştirmediyseniz takılı olan enjektörlerin o etikette yazıldığı sırayla takılmış olması gereklidir.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

araçta tekleme dışında çekiş düşüklüğü de var. bu enjektör kodlarını dışardan görme veya yanlış bağlanıp bağlanmadığını anlama yolu varmıdır?

Turbo egr selenoid valfi arızalı olabilir pahalı bir parça değil.

Yorum bağlantısı
Ali Ayhan

Turbo egr selenoid valfi arızalı olabilir pahalı bir parça değil.

onada baktıralım. enjektör sıralamasına da baktıralım. yav arkadaş bir daha dizel araç alırsam.ülkemizde ki mazot kalitesizliği araçları mahvetti.

Yorum bağlantısı
Yıldırım Özsevgeç

hepimizin ortak sorunu maalesef.

Yorum bağlantısı
Kerim Yurdgulu

Kerim Bey

Öncelikle merhaba. Bugün benim arabada da rölantide titreme olduğunu farkettim.Olay şöyle 2011Focus otomatik arabatı D konumuna aldığımda başlıyor fren pedalı ayağımın altında titremeye.Yani ayağa vuruyor.Gnel olarakta araç içerisinde olan hissediyor.

Bugün servise götürdüm şöyle bi baktılar.Araç LPG li olduğu için gazdan olabilir dediler.Bende BRC servisine gittim oradaki eleman motor bujilerini değiştitrdi. Birazda gaz ayarı yaptı güyaa titreme şimdilik % 80 oranında kesildi.Yani azaldı diyebilirim.Ama benzinde sıkıntı yok. Bu olay gibi başına gelen varsa yazsın. Bizde bilgilenelim...

Arabama baktım ben direksiyonu filan çevirdiğimde lambalarda kısılma filan olmuyor.Ya da direksiyon çevirdiğimde.

Benim aracımda LPG li 2011 Comfort HB.Aracı çalıştırdıktan sonra gaza geçinceye kadar da oluyor. Sürekli bir titreme değil. 15-20 sn de bir sanki arabaya arkadan biri dokundurmuş gibi sarsılıp bitiyor. Bende de direksiyonu hareket ettirince farlarda kısılma olmuyor fakat direksiyonu son kademesine kadar sağa ya da sola çevirdiğimde farlar kısılıyor, araba yere doğru kapaklanıyor ve sanki stop edecekmiş gibi oluyor. Bu söylediğim direksiyonun dönebileceği son noktada oluyor. 10 üzerinden kademelendirecek olursak ilk dokuz da bir problem yok ama direksiyonu 10.kademeye çevirince bu söylediklerim oluyor. Birde konuyu başından beri takip ediyorum cevap yazan arkadaşların araçlarında 120A lik alternatör olduğu ve bunun da yetersiz olduğu konuşuldu. Benim alternatörün üzerinde 105A yazıyor. Bu nasıl oluyor ? 105A lik alternatörü olan başka biri var mı ? Sizin alternatörün amper değerine baktınız mı ? Alternatörün fotoğraflarını ekleyeceğim ama foruma nasıl ekleniyor bilmiyorum açıkçası.

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

Edip Bey ,

Benim alternatorun uzerinde 3N1110300AF 14V ve MS1022118355 A115IM-105A yaziyor. Problemli olan alternator mü ? Birde konuyu bastan beri takip ediyorum ama 120 A ve 150 A ' lik alternatorlerden bahsedilmis. 105A lik alternator hic okumadim. Aracim 2011 mart cikisli.

kerim bey merhaba,

denso marka olmalı kodu 8M5T10300 PA 120A konu içinde alternatörün fotoğrafları da mevcuttu.

selamlar

Yorum bağlantısı
Kerim Yurdgulu
(düzenlendi)

Alternatörün fotoğraflarını ekliyorum. Benden başka aracında bu alternatörden olan var mı acaba ?

IJzNd5s.jpg?1vBYs5TF.jpg?1

t68OZPc.jpg

tarihinde Kerim Yurdgulu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Edip Aydın

ben ilk defa gördüm, 120 ve 150 A olanlarını görmüştüm ama 105'liği görmemiştim. acaba aracın benzinli olmasından dolayı olabilir mi?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...