Emrah Altun 12 Ocak 2014 Paylaş 12 Ocak 2014 Arkadaşlar merhaba; Bugün hava güzel diye eşimle beraber çıkalım dedik. Eşim de bana araba sürmeyi öğret dedi. Tamam dedim geçti direksiyona sonra giderken 3. vitse kadar çıktı. Sonra bana durmayı öğret dedi ve durmak istediği yere gereğinden hızlı girince panik yapıp birden frene asıldı ve motoru nizami şekilde stop ettirmedi. Motor durdu. Sonra arabanın rolantisinde düzensizlik olmaya başladı. Vites boşta iken ilk çalıştırmada araba düzensiz çalışıyor. Hatta bazen stop ediyor artık. Acaba ne olmuş olabilir, çözümü nedir. Ne kadar masraf çıkartır bana? Yorum bağlantısı
Emrah Altun 14 Ocak 2014 Paylaş 14 Ocak 2014 Yok mu arkadaşlar bir cevap yazacak olan? Yorum bağlantısı
Hakan Arslaner 18 Mart 2014 Paylaş 18 Mart 2014 Yok mu arkadaşlar bir cevap yazacak olan? Çok net olmamakla birlikte Avans ayarı bozulmuş olabilir. En iyisi bir ustaya götürün Forumdaki bilgiler ile gerçek sorun tam örtüşmüyor. Yorum bağlantısı
Recep Ali Bodur 18 Mart 2014 Paylaş 18 Mart 2014 Ben de bu tarz bir sorun vardı. 2 ye çektiğim zaman sallayarak ilerliyordu. Motor kulaklarını ve takozlarini degistirdiler. Epey azaldı çok nadir de olsa yapıyor. Kullanmadan da kaynakli olabilir. Focus III STYLE TDCI Yorum bağlantısı
Emre Kara 12 Nisan 2014 Paylaş 12 Nisan 2014 Merhabalar 2008 TDCI mk2 Focusumda tekleme sorunu başladı. Saniyelik bir şey. Şehir içi normal hızda aniden araba 1 saniyeliğine şiddetli bir şekilde tekliyor. Bazen bunu peş peşe 3-4 kez tekrarlıyor. Ne zaman yapacağı belli değil. 100-120 gibi hızlara çıktığımda yapmıyor. Az önce fark ettim rolantide de yapıyor. Bundan yaklaşık 1 sene öncede aynısı olmuştu. 3 gün sonra kendiliğinden geçti. Sonrada unuttum gitti. Teklemeyi tarif edecek olursak benzinli araçların benzini bittiğinde teklemesi gibi. Ustaya en erken 3-4 gün sonra gidebilirim. Bu şekilde kullan dedi. Gitmeden önce tahminlerinizi alabilir miyim? Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu 13 Nisan 2014 Paylaş 13 Nisan 2014 Buji ve atesleme bobini olabilir mi? Bana oyle geldi sanki. Yorum bağlantısı
Misafir 14 Nisan 2014 Paylaş 14 Nisan 2014 Merhabalar 2008 TDCI mk2 Focusumda tekleme sorunu başladı. Saniyelik bir şey. Şehir içi normal hızda aniden araba 1 saniyeliğine şiddetli bir şekilde tekliyor. Bazen bunu peş peşe 3-4 kez tekrarlıyor. Ne zaman yapacağı belli değil. 100-120 gibi hızlara çıktığımda yapmıyor. Az önce fark ettim rolantide de yapıyor. Bundan yaklaşık 1 sene öncede aynısı olmuştu. 3 gün sonra kendiliğinden geçti. Sonrada unuttum gitti. Teklemeyi tarif edecek olursak benzinli araçların benzini bittiğinde teklemesi gibi. Ustaya en erken 3-4 gün sonra gidebilirim. Bu şekilde kullan dedi. Gitmeden önce tahminlerinizi alabilir miyim? Teşekkürler. Buji ve atesleme bobini olabilir mi? Bana oyle geldi sanki. Ford yeni bir motor türü mü icad etti acaba Yorum bağlantısı
Emre Kara 15 Nisan 2014 Paylaş 15 Nisan 2014 Merhabalar 2008 TDCI mk2 Focusumda tekleme sorunu başladı. Saniyelik bir şey. Şehir içi normal hızda aniden araba 1 saniyeliğine şiddetli bir şekilde tekliyor. Bazen bunu peş peşe 3-4 kez tekrarlıyor. Ne zaman yapacağı belli değil. 100-120 gibi hızlara çıktığımda yapmıyor. Az önce fark ettim rolantide de yapıyor. Bundan yaklaşık 1 sene öncede aynısı olmuştu. 3 gün sonra kendiliğinden geçti. Sonrada unuttum gitti. Teklemeyi tarif edecek olursak benzinli araçların benzini bittiğinde teklemesi gibi. Ustaya en erken 3-4 gün sonra gidebilirim. Bu şekilde kullan dedi. Gitmeden önce tahminlerinizi alabilir miyim? Teşekkürler. Kendi soruma kendim cevap vereyim. Bu gün ustama gittim. Dükkanın kapısından girerken bile tekleme devam ediyordu. Yazılım güncelledi ve sorun ortadan kalktı. Bu çok ama çok ilginç geldi bana. Nedenini söylemek istemedi. Meslek sırrı diyip geçiştirdi. Fazla vaktim olmadığı için üstüne gitmedim. Sanki kendi de nasıl yaptı anlamamış gibiydi. Neyse biraz önce 20-25 km yaptım, taş gibi olmuş, özlemişim arabamı Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 16 Nisan 2014 Paylaş 16 Nisan 2014 Kendi soruma kendim cevap vereyim. Bu gün ustama gittim. Dükkanın kapısından girerken bile tekleme devam ediyordu. Yazılım güncelledi ve sorun ortadan kalktı. Bu çok ama çok ilginç geldi bana. Nedenini söylemek istemedi. Meslek sırrı diyip geçiştirdi. Fazla vaktim olmadığı için üstüne gitmedim. Sanki kendi de nasıl yaptı anlamamış gibiydi. Neyse biraz önce 20-25 km yaptım, taş gibi olmuş, özlemişim arabamı Yazılım güncelleme kolay iş değil bildiğim kadariyle da ford yetkili serviste ana sistem bağlantısı ile yapılıyor, eminmisiniz bu işlem yapıldığından Yorum bağlantısı
Emre Kara 16 Nisan 2014 Paylaş 16 Nisan 2014 Yazılım güncelleme kolay iş değil bildiğim kadariyle da ford yetkili serviste ana sistem bağlantısı ile yapılıyor, eminmisiniz bu işlem yapıldığından Ustanın yalancısıyım. Kablo ile bilgisayara bağladı. Önce hata kodlarına baktı. Sonra yazılım güncelliyecem dedi. Bilgisayarda yükleniyor gibi yazılar çıktı. Program kontağı şimdi açın, şimdi kapatın gibisinden talimatlar verdi. Bunu yaptı. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 16 Nisan 2014 Paylaş 16 Nisan 2014 Ustanın yalancısıyım. Kablo ile bilgisayara bağladı. Önce hata kodlarına baktı. Sonra yazılım güncelliyecem dedi. Bilgisayarda yükleniyor gibi yazılar çıktı. Program kontağı şimdi açın, şimdi kapatın gibisinden talimatlar verdi. Bunu yaptı. Modül testi ve/veya egr adaptasyonu falan yapmıştır ..Sorun düzelmiş ya neyse Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu 17 Nisan 2014 Paylaş 17 Nisan 2014 Ford yeni bir motor türü mü icad etti acaba Ustad cep telefonundan bakmistim TDCİ yi gormemisim. Uyarin icin tesekkur ederim. Sonradan farkettim. Haklisin ustadim. Yorum bağlantısı
Abdulah Demirel 1 Mayıs 2014 Paylaş 1 Mayıs 2014 Rotantide tekleme stop etme Mrb arakadaslar forma yeni katildim belki yardimi olur diye bir sorunu ve cozumunu paylasmak istedim focus 1.6 tdci aracim rolantid tekleme ve istop etme gibi ve seyir halindeyken 2000 devirlwrde gaz keserek yigilma ve ardindan siyah dumanla birlikte ani hizlanma gibi sorunlar vardi once bakim zamni gelmiştir ondan yapiyor diye şüphelenilen tum bakimlarini serviste yaptirdim ustaya anlatdim durumu bakimi yapalim düzelir mazot filitrsi tikali olabilir dedi vel hasil bakim yapildi motor ic temizlik yapildi ama sorun duzelmedi aracimin km yuksek oldugu icin 210.000 km araştırma larim sonucu egr nin zamanla kurum baglayip foksiyonunu tam yerine getiremecegini anladim egr yi kendim sokup temizledim emme monifoltuda bayagi kurum baglamisti daha fazla baglamasin diye egrnin onune kor konta koydum ve aracim suanda gayet guzel ve sorunsuz calisiyor bilginize sunmak istedim Mrb arakadaslar forma yeni katildim belki yardimi olur diye bir sorunu ve cozumunu paylasmak istedim focus 1.6 tdci aracim rolantid tekleme ve istop etme gibi ve seyir halindeyken 2000 devirlwrde gaz keserek yigilma ve ardindan siyah dumanla birlikte ani hizlanma gibi sorunlar vardi once bakim zamni gelmiştir ondan yapiyor diye şüphelenilen tum bakimlarini serviste yaptirdim ustaya anlatdim durumu bakimi yapalim düzelir mazot filitrsi tikali olabilir dedi vel hasil bakim yapildi motor ic temizlik yapildi ama sorun duzelmedi aracimin km yuksek oldugu icin 210.000 km araştırma larim sonucu egr nin zamanla kurum baglayip foksiyonunu tam yerine getiremecegini anladim egr yi kendim sokup temizledim emme monifoltuda bayagi kurum baglamisti daha fazla baglamasin diye egrnin onune kor konta koydum ve aracim suanda gayet guzel ve sorunsuz calisiyor bilginize sunmak istedim Mrb arakadaslar forma yeni katildim belki yardimi olur diye bir sorunu ve cozumunu paylasmak istedim focus 1.6 tdci aracim rolantid tekleme ve istop etme gibi ve seyir halindeyken 2000 devirlwrde gaz keserek yigilma ve ardindan siyah dumanla birlikte ani hizlanma gibi sorunlar vardi once bakim zamni gelmiştir ondan yapiyor diye şüphelenilen tum bakimlarini serviste yaptirdim ustaya anlatdim durumu bakimi yapalim düzelir mazot filitrsi tikali olabilir dedi vel hasil bakim yapildi motor ic temizlik yapildi ama sorun duzelmedi aracimin km yuksek oldugu icin 210.000 km araştırma larim sonucu egr nin zamanla kurum baglayip foksiyonunu tam yerine getiremecegini anladim egr yi kendim sokup temizledim emme monifoltuda bayagi kurum baglamisti daha fazla baglamasin diye egrnin onune kor konta koydum ve aracim suanda gayet guzel ve sorunsuz calisiyor bilginize sunmak istedim Yorum bağlantısı
Hasan Yılmaz Konya 20 Mayıs 2014 Paylaş 20 Mayıs 2014 (1.6 TDCI) 2 haftadır motorda bir gariplik hissediyorum. sanayiye götürsem kesin bişey yok diyekcekler :)güç te düşme pek yok. duman yok. motor gürültülü ve titreşimli çalışmaya başladı. sanki turbo basıncı az gibi geliyor. yakıt biraz arttı. titreşimi gaz pedalından baya hissediyorum. devriyaja hafif ayağımı bastıtısam oldukça fala bir titreşim var. vites boşta iken titreşim gelmiyor. yürür aksamdan şüphelenmiyorum. başka ne olabilir. mesela enjektör sorunu, mazot pompası sorunu, vb bişey olabilirmi ? Yorum bağlantısı
Volkan Ceneviz 21 Mayıs 2014 Paylaş 21 Mayıs 2014 iyi forumlar 1.6 benzinli aracım var yokus asagı viteste salınca arac komprosöre binmiyor hemen devir yükseliyor salıyor kendini bu motorun ne durumda oldugunu gösterir. Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 5 Temmuz 2014 Paylaş 5 Temmuz 2014 Aracım boşta benzinde iken sadece 2200 devir civarında hafif bir şekilde kasayı sallıyor. Sebebi nedir?Muhtemel sebeblerini yazabilecek olan varsa sevinirim. Not:(Arac boşta benzinde ve hareket etmiyor. Tekleme yok sadece titreme var) Yorum bağlantısı
Galip YILDIZ 6 Kasım 2014 Paylaş 6 Kasım 2014 2008 model benzin/lpg' li 110 beygirlik Titanium X Hatcback focusum 61.000 km de.. 60.000 bakımları tam yapıldı. Bujiler (orijinal focus bujisi), buji kabloları (Fo-mo-ko orijinal) dahil (Bobin hariç) değişti. Özellikle 2 ve 3. viteste hissedilmek kaydıyla hem benzinde hemde gazda yapıyor aynı sıkıntıyı.. 2. vitesten 3'e geçerken 1.800 - 2.300 devir aralığında hafif silkeleme şeklinde tekleme yapıyor.. Devir yükselince ya da 1.800 devirlere gelesiye kadar hiçbir sıkıntı yok.. 3. viteste de aynı şekilde.. 4. viteste de yapıyor ama hızını aldığı için hissedilemeyecek kadar az.. Ağırlıklı görüş bobin değişecek şeklinde ama ezbere değiştirmek istemiyorum.. Yetkili servise gitmedim hiç bulunduğum ilde de yok zaten.. Buji ve buji kabloları ilk değiştiğinde kesmiş gibiydi ya da bana öyle geldi ama sonradan sıkıntı devam etti.. Bilgisayara bağlandı hiçbir sisteminde herhangi bir arıza kodu yok.. Görüş ve önerileriniz lütfen ? Yorum bağlantısı
Önder Kuru 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 (düzenlendi) 2008 model benzin/lpg' li 110 beygirlik Titanium X Hatcback focusum 61.000 km de.. 60.000 bakımları tam yapıldı. Bujiler (orijinal focus bujisi), buji kabloları (Fo-mo-ko orijinal) dahil (Bobin hariç) değişti. Özellikle 2 ve 3. viteste hissedilmek kaydıyla hem benzinde hemde gazda yapıyor aynı sıkıntıyı.. 2. vitesten 3'e geçerken 1.800 - 2.300 devir aralığında hafif silkeleme şeklinde tekleme yapıyor.. Devir yükselince ya da 1.800 devirlere gelesiye kadar hiçbir sıkıntı yok.. 3. viteste de aynı şekilde.. 4. viteste de yapıyor ama hızını aldığı için hissedilemeyecek kadar az.. Ağırlıklı görüş bobin değişecek şeklinde ama ezbere değiştirmek istemiyorum.. Yetkili servise gitmedim hiç bulunduğum ilde de yok zaten.. Buji ve buji kabloları ilk değiştiğinde kesmiş gibiydi ya da bana öyle geldi ama sonradan sıkıntı devam etti.. Bilgisayara bağlandı hiçbir sisteminde herhangi bir arıza kodu yok.. Görüş ve önerileriniz lütfen ? Özellikle 1800-2000 devir aralığında mi yapıyor? Bende o şekilde. Buji kablo bobin değişti. Sonuç ayni. Ayni derken az da olsa yine var hafif bir silkeleme ancak artik çok rahatsız etmiyor. Ya ben alıştım yada artik bıktım. Forumda konularim vardır. Siz bir çözüm bulursanız mutlaka paylaşın, zira takipteyim. Subap diyenler oldu ama böyle bir şeyden ötürü hic kimse moror actir demedi aksine bahsettiğim sallantiyi öyle hemen fark edemedikleri için sakın haaa dediler diyorlar... 7 Kasım 2014 tarihinde Önder Kuru tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Galip YILDIZ 14 Kasım 2014 Paylaş 14 Kasım 2014 Özellikle 1800-2000 devir aralığında mi yapıyor? Bende o şekilde. Buji kablo bobin değişti. Sonuç ayni. Ayni derken az da olsa yine var hafif bir silkeleme ancak artik çok rahatsız etmiyor. Ya ben alıştım yada artik bıktım. Forumda konularim vardır. Siz bir çözüm bulursanız mutlaka paylaşın, zira takipteyim. Subap diyenler oldu ama böyle bir şeyden ötürü hic kimse moror actir demedi aksine bahsettiğim sallantiyi öyle hemen fark edemedikleri için sakın haaa dediler diyorlar... Fatih bey doğrudur sadece 1800-2200 veya 2300 devir aralığında yapıyor.. Daha altında ya da daha üstünde sıkıntı yok.. Daha üstünde zaten araç hızını almış oluyor.. Özellikle 3000 devirlerden sonra canavar gibi bi sıkıntı yok.. Ben son çare bobin diyordum kendi kendime ama şimdi siz böyle söyleyince bobin konusunda da tereddütte kaldım.. Demek ki o da kesin çözüm olmayacak :-( Takipte olduğunuzu söylemişsiniz yakın zamanda imkanım olur mu bilmiyorum ama baktırabilirsem ve kayda değer bi değişiklik olursa mutlaka paylaşırım gelişmeleri.. Bu arada motorunuzu çok elletmemeniz isabet olmuş bence de çok kurcalamak iyi değil.. Zamanla alışabildiniz ise ne mutlu.. Son olarak şu dikkatimi çekti motor soğuk iken daha bariz beli oluyor tekleme biraz yol yaptıktan sonra soğukken ki kadar teklemiyor bu durum sizde nasıl acaba ? Yorum bağlantısı
Engin Karadayan 14 Kasım 2014 Paylaş 14 Kasım 2014 Karter havalandırma hortumu yırtık olursada motor sarsıntılı çalışıyor. Yorum bağlantısı
Galip YILDIZ 14 Kasım 2014 Paylaş 14 Kasım 2014 Karter havalandırma hortumu yırtık olursada motor sarsıntılı çalışıyor. Rölantideyken mi sarsıntılı mı abi yoksa bizim bahsettiğimiz devirlerde mi ? Yani sence sebep bu olabilir mi ? Yorum bağlantısı
Engin Karadayan 14 Kasım 2014 Paylaş 14 Kasım 2014 Rölantideyken mi sarsıntılı mı abi yoksa bizim bahsettiğimiz devirlerde mi ? Yani sence sebep bu olabilir mi ? Rolantide ve araç soğukken yapabilir.Soğukken özellikle 1.viteste hareket ederken tekleme yapıyormuş gibi bir durum ortaya çıkabilir.En azından benim araçta öyleydi Yorum bağlantısı
Önder Kuru 15 Kasım 2014 Paylaş 15 Kasım 2014 Fatih bey doğrudur sadece 1800-2200 veya 2300 devir aralığında yapıyor.. Daha altında ya da daha üstünde sıkıntı yok.. Daha üstünde zaten araç hızını almış oluyor.. Özellikle 3000 devirlerden sonra canavar gibi bi sıkıntı yok.. Ben son çare bobin diyordum kendi kendime ama şimdi siz böyle söyleyince bobin konusunda da tereddütte kaldım.. Demek ki o da kesin çözüm olmayacak :-( Takipte olduğunuzu söylemişsiniz yakın zamanda imkanım olur mu bilmiyorum ama baktırabilirsem ve kayda değer bi değişiklik olursa mutlaka paylaşırım gelişmeleri.. Bu arada motorunuzu çok elletmemeniz isabet olmuş bence de çok kurcalamak iyi değil.. Zamanla alışabildiniz ise ne mutlu.. Son olarak şu dikkatimi çekti motor soğuk iken daha bariz beli oluyor tekleme biraz yol yaptıktan sonra soğukken ki kadar teklemiyor bu durum sizde nasıl acaba ? Fatih bey kim? [emoji1] Bende soğuk sıcak fark etmiyordu. Hafif yukarı doğru eğimli yolda 1800-2000 arası ileri geri sallantı yapıyordu, 2000 devri aşınca bitiyordu. Hep geçmiş zaman kullaniyorum çünkü geçen geç çalışma derdi yüzünden regülatör değişti hazır dükkandayken bujilerin de 10000 km civarı olduğunu hatirladim onları da değiştirdik. Şu aralar öyle eskisi gibi bir sallantı hissetmiyordum keza ne hanim ne de benim oğlan da hissedemediler... Yorum bağlantısı
Recep Mura 18 Kasım 2014 Paylaş 18 Kasım 2014 Rolantide ve araç soğukken yapabilir.Soğukken özellikle 1.viteste hareket ederken tekleme yapıyormuş gibi bir durum ortaya çıkabilir.En azından benim araçta öyleydi Yok mu bunu çözen benim ki de çok soğuklarda yapıyor ama araç ısınınca hiçbir şey yok, çok hafif benzinde de yapıyor gibi hatta ustalar sorun yok dediler lpg parçaları değişti ama düzelmedi artık kurcalatmıyorum çok sorun olduğunda araç iyice ısınana kadar benzinle yola devam... Yorum bağlantısı
Recommended Posts