Gökhan ADIGÜZEL 14 Ekim 2016 Paylaş 14 Ekim 2016 Aracım 2012 model Focus 3 Ti-vct LPG, 66.500 km, Lpg 40.000 km'de takıldı. (BRC My11, Ankara'da bilinen bir firma tarafından takıldı). - Tesadüf müdür bilmem ama lpg uygulattıktan bir süre sonra araç soğuk havalarda kalkışta silkelemeye başladı. O zamandan bu yana böyle devam ediyorum. Eğer bir kaç dakika ısıttıktan sonra hareket edersem bu sorun olmuyor. - Soğuk havalarda daha can sıkıcı bir hal alıyor. - Öne ya da geriye harekette farketmiyor. İki yöne de silkeleme yapıyor. - LPG'ye geçtikten sonra problem kalmıyor. Ya da aracı ısındıktan sonra benzinde kullanırken yine bu sorun yaşanmıyor. - Gaza biraz basıp deviri 15-20,000 seviyesine çıkarınca rolantide dalgalanma oluyor, gaz yemiyormuş gibi bir his veriyor. Araç ısındıktan sonra kalkıştaki silkeleme bittiği gibi bu sorun da kalmıyor. - Defalarca lpg'ciye götürmeme ve gaz ayarı yapılmasına rağmen sorun devam ediyor. Ayrıca lpg'yi takan firma enjektörleri ve beyini de değiştirdi ama çözüm bulamadık. Araçtan kaynaklandığı söylendi. - Şu an enjektörler takılı değil, depodan yakıt kapalı, aküden fişi iptal. Buna rağmen sorun devam ediyor. - Boğaz kelebeği temizlendi, hatta 60,000 bakımında tekrar temizlettim. İnternet üzerinden yaptığım araştırmalara göre, sorun ihtimali olan bölgeler: 1- Rolanti valfi (bypass ventili) 2- Triger sente atlaması 3- Debriyaj balatası 4- Motor ve şanzıman takozları 5- Buji ve kablosu 6- Ateşleme bobini 7- Hararet Müşürü 8- Boğaz kelebeği 9- Subaplar (En korktuğum) En son ustam ile görüştüğümde boğaz kelebeğini değiştirelim dedi. Aradık fiyat aldık 400 TL. Değiştirirsek düzelmezse ne olacak dedim, inceden bir gülümseme. En azından deneme yanılma yoluyla gereksiz para harcamadan sorunu bulmamız gerek. Yorum bağlantısı
Misafir 2 Kasım 2016 Paylaş 2 Kasım 2016 Aracım 2012 model Focus 3 Ti-vct LPG, 66.500 km, Lpg 40.000 km'de takıldı. (BRC My11, Ankara'da bilinen bir firma tarafından takıldı). - Tesadüf müdür bilmem ama lpg uygulattıktan bir süre sonra araç soğuk havalarda kalkışta silkelemeye başladı. O zamandan bu yana böyle devam ediyorum. Eğer bir kaç dakika ısıttıktan sonra hareket edersem bu sorun olmuyor. - Soğuk havalarda daha can sıkıcı bir hal alıyor. - Öne ya da geriye harekette farketmiyor. İki yöne de silkeleme yapıyor. - LPG'ye geçtikten sonra problem kalmıyor. Ya da aracı ısındıktan sonra benzinde kullanırken yine bu sorun yaşanmıyor. - Gaza biraz basıp deviri 15-20,000 seviyesine çıkarınca rolantide dalgalanma oluyor, gaz yemiyormuş gibi bir his veriyor. Araç ısındıktan sonra kalkıştaki silkeleme bittiği gibi bu sorun da kalmıyor. - Defalarca lpg'ciye götürmeme ve gaz ayarı yapılmasına rağmen sorun devam ediyor. Ayrıca lpg'yi takan firma enjektörleri ve beyini de değiştirdi ama çözüm bulamadık. Araçtan kaynaklandığı söylendi. - Şu an enjektörler takılı değil, depodan yakıt kapalı, aküden fişi iptal. Buna rağmen sorun devam ediyor. - Boğaz kelebeği temizlendi, hatta 60,000 bakımında tekrar temizlettim. İnternet üzerinden yaptığım araştırmalara göre, sorun ihtimali olan bölgeler: 1- Rolanti valfi (bypass ventili) 2- Triger sente atlaması 3- Debriyaj balatası 4- Motor ve şanzıman takozları 5- Buji ve kablosu 6- Ateşleme bobini 7- Hararet Müşürü 8- Boğaz kelebeği 9- Subaplar (En korktuğum) En son ustam ile görüştüğümde boğaz kelebeğini değiştirelim dedi. Aradık fiyat aldık 400 TL. Değiştirirsek düzelmezse ne olacak dedim, inceden bir gülümseme. En azından deneme yanılma yoluyla gereksiz para harcamadan sorunu bulmamız gerek. Boğaz kelebeğini bence değiştirmeyin, bu km de bozulması çok zor, başka ustalara gösterdinizmi aracı ? Yorum bağlantısı
Mustafa İzzet 2 Şubat 2017 Paylaş 2 Şubat 2017 Merhabalar, Benim sorunuma yakın sorunlar bu başlık altında az çok cevaplanmış fakat benimkini biraz daha detaylı aktarıp değerli görüşlerinizi almak istiyorum. 2011 model 63 bin km de hb titanyum focusum var. İlk kez dizel araç kullanıyorum ve aracın motor sesine alışmaya çalışıyorum. Fakat aklıma takılan sorun; araç çalışırken bazen sesi farklı oluyor ve titreşim derksiyondan hissediliyor, özellikle uzun süre durur halde çalıştığı zaman titreşim artıyor. Bu sorun nerden kaynaklanıyor olabilir motor kulağını değiştirdim fakat ses ve titreşim hala var. Aracın ağır bakımı süresi 5 yıl dolduğu için geldi fakat yaptırılmadı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Şubat 2017 Paylaş 3 Şubat 2017 Titreşimle birlikte ses değişiyor mu.. ? Rolanti bozuluyor mu ? Motor soğukken mi oluyor bunlar ? Şanzıman kulağı ne durumda ona bakıldı mı ? Çünkü o da motora bağlı.. Yorum bağlantısı
Mustafa İzzet 3 Şubat 2017 Paylaş 3 Şubat 2017 (düzenlendi) Tireşimle birlikte ses de değişiyor. rolantide bir değişiklik olmuyor izlediğim kadarıyla. genellikle motoru ısıtmak için çalıştırdığım zaman fark ediyorum durumu, soğukken ilk çalıştırdığımda ses çok farklı olmuyor, bildiğimiz soğuk motor sesi fakat çalışır durumda süre geçtikçe hafif bir titreşim başlıyor direksiyondan hatta koltuktan bile hissediliyor. adamın iç organlarını titretiyor :)) özel servise gittim, kendisine de farklı geldi, önce aracı kaldırıp titreyen plastkleri vidaladı ikinci gittiğimde ise motor kulağını değiştirdi. şanzıman kulağından bahsetmedi hiç. ben de nedir tam olarak bilmiyorum açıkcası. 3 Şubat 2017 tarihinde Mustafa İzzet tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Şubat 2017 Paylaş 3 Şubat 2017 Motor soğukken oluşan titreşimlere çok aldırış etmeyin diyeceğim ama boyutunu da kestiremiyorum. Isıtıcıları açınca oluşuyorsa, rolantiniz düşüyor bi şekilde demektir.. Manuelse debriyaja basınca kesiliyor mu ona bakın ve bence masraf etmeyin.. Motor ve şanzıman yağlarının katılaşmış olması, ısıtıcıların çektiği elektrik. Isıtma bujisinin verimsiz çalışması. yakıtın kalitesisliği bir çok şey sebep olabilir.. Yorum bağlantısı
Adem Yılmazer 2 Haziran 2017 Paylaş 2 Haziran 2017 Merhaba sayın arkadaşlar, Aracım 2011 Focus HB, benzinli. 50 bin km'de. Yaklaşık 3 yıldır ara ara motor arıza lambası yanıyor, sönüyor. Çok emin olmadığım bir akaryakıt istasyonundan benzin alımından sonra bu arıza oluştu. Araç rolantide titreme yapıyor. Çoğu zaman da düşük viteslerin değişiminde stop ediyor. Servis inceledi, gaz kelebeği değişimi dedi. Ama, gaz kelebeğine baktılar, neredeyse sıfır gibi. Ne önerirsiniz arkadaşlar. Yorum bağlantısı
Adem Öztürk 12 Haziran 2017 Paylaş 12 Haziran 2017 On 05.09.2015 at 13:08, Mahmut Avcı yazdı: Merhaba, nerdeyse tüm forumu okudum, bu tekleme genel bir arıza gibi sanki, benim sorunumuda anlatayım, 2011 focus collection TDCİ var, araç ile normal trafikte 2. veya 3. vites te rolantiden biraz fazla gaza tatlı tatlı basarken 1400 devir civarında araç silkeliyor 1400 devir geçince düzeliyor. olaki seri hızlanırsam bunu yapmıyor, sadece rolantiden biraz fazla gaza dokunduğumda yapıyor, özelliklede trafikte devir düşüp hafif hızlanmada çok belli oluyor, usta mazot filtresinden dedi değiştirdi ama maalesef sorun devam ediyor. bu konu hakkında bilgisi veya çözüm önerisi olan var mı? başka bir usta enjektör temizliği yaptır dedi, araç şu an 112000 km de. Bu arkadaşımızın yaşadığı sorunun birebir aynısını yaşıyorum ve aracımda aynı model ben bir ustaya gösterdim %90 EGR dedi ilk videodaki tekleme sesi ikinci videodaki ise motor devrinde dalgalanma ve gaz kesmeyle birlikte tıslama seside var bunlar geçici sürekli olmuyor. foruma baktım kimse kesin şuandan demiyor ve sanırım çözüm bulanlarda buraya yazmayı bırakıyor. Yorum bağlantısı
Adem Öztürk 12 Haziran 2017 Paylaş 12 Haziran 2017 Bu arada aracımı birkaçkez 3000 devire kadar E5,te ani gaza yüklenme yaparak 2 kafta arayla p234 arıza kodu oluşturmuştu üçüncükez sildirdim bidaha çııkmadı Yorum bağlantısı
Recommended Posts