İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - Motorda Düzensizlik (Titreme / Tekleme)


Cihaner Öztürk

Recommended Posts

Gökhan ARINAN
(düzenlendi)

Ahmet Hocam çok değerli bilgiler bunlar. Çok teşekkür ederim. Aklıma takılan ilaveleri sormak istiyorum misadenizle. Şu an benzinde de aynı durum var. Dolayısıyla motorun uygun karışım yapamaması ihtimali devam eder mi? LPG ayarları malum bilgisayara bağlayınca yapılan devir gaz benzin geçiş ayarları.. fiziken sistemden birşeyler açma ayarlama gibi bir durum yok. Ben sadece şunu söyledim yokuşlarda uzun yolda bayılıyor bastı mı gitsin.. ona göre ayar yaptığını söylemişti usta.. arada birden basınca benzine falan geçiyor ya sıralı sistem.. ben o şekilde bir ayar olduğunu düşünüyorum. Bahsettiğiniz olay burada da geçerliyse lpgciye gidip ayar yapıp aracı izleyeceğim biraz. Bugün daha önce uğradığım özel servise gittim. Durumu anlattım. Ölçüm yok. Sadece kaputu açıp dinledi duruma baktı, egzoz tarafından baktı.. sonra silindir kapakları sökülecek sübaplar değişecek 1200 TL civarı dedi.. yüzde 80 sorunun çözülür dedi..2 gün de araçtan ayrı kalacağız. Bugün yaptırmazsan 3-4 ay sonra çekici ile getirirsin dedi. Garanti verilmeyen bir işe nasıl para bağlayacağız. Bu ölçümler testler vb nerelerde yapılır? LPG olduğu için bu ölçümleri yanıltma durumu olmaz mı?

Uğur bey İyi akşamlar. Öncelikle yaşadığınız sorunla ilgili olarak geçmiş olsun dileklerimi sunuyorum. Sizlere kendi aracımda yaşadığım ve çözümü nasıl gerçekleştirdiğimle ilgili bilgi vermek isterim. Bende de 2011 model focus aracım var.Aracımı sıfır aldım ve Aracı alır almaz 3 ay sonra tartarini marka lpg taktırdım zira çok yakıyordu. Yaklaşık 5 sene boyunca sıkıntısız bir şekilde kullandım fakat 97000 km de iken birgün istanbuldan memleketim olan Kırklareli'ne gelirken 150 km hızla giderken hız sabitleyiciye aldım ve 1 saat süre ile bu hızda devam ettim. Taa ki Kırklareli'ne 20 km kalana kadar herşey yolunda iken motor arıza lambası yanınca herşey değişti. Motor çekişten düştü ve havaleli çalışmaya başladı. Hemen Bosch car servise çektim ve baktıklarında en iyi ihtimal ile buji ve buji kablolarında sorun olmasını ümit ettiklerini söylediler fakat bunları değiştirdikten sonra sorun hala devam edince motor kompresör testinde 2 nolu kadar kompresörün sıfır değer verdiğini , sübapların yüksek ısıdan dolayı eridiğini ve sübapların değişmesinin gerektiğini söylediler. 3 günlük bir süre dahilinde bu işlemi gerçekleştirdiler ve bu arada ben zamanı geldiği için triger kayışını ve setinide değiştirttim. Toplam maliyet 2300 TL. tuttu. o günden sonra motorun çekişi ile ve havaleli çalışması ile ilgili hiçbir sorun kalmadı da fakat başıma tek bir sorun kaldı ve o sorunla ilgili bende bir çözüm aramaktayım. Sabahları motor soğukken çalıştırdığımda aracımın motoru dizel motor gibi çalışıyor ve motor ısınana kadar çakırdama şeklinde ses yapıyor. Motor ısınınca bu sesi kesiyor. Servise tekrar sorduğumda vanos bu sorunu yapıyor dediler. Vanos yağlamayı gerçekleştirene kadar bu ses olur diyorlar ama ben bir türlü bu söylenileni kafama yatıramıyorum. Diyeceğim o dur ki sizde mutlak suretle böyle bir sorunla karşı karşıya kalırsanız mutlaka vanos u da üst kapak açıldığı zaman kontrol ettirin. Benim gibi bir durumla karşılaşmamak için. Sanırım ben de vanosu değiştirmek için tekrardan üst kapağı açtıracağım. Ve maliyet olarakta 1500 TL gibi bir rakam gözüküyor. Tekrardan geçmiş olsun. Umarım sorununuz çözülür.

tarihinde Gökhan ARINAN tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Gökhan ADIGÜZEL

Aracım 2012 model Focus 3 Ti-vct LPG, 66.500 km, Lpg 40.000 km'de takıldı. (BRC My11, Ankara'da bilinen bir firma tarafından takıldı).

- Tesadüf müdür bilmem ama lpg uygulattıktan bir süre sonra araç soğuk havalarda kalkışta silkelemeye başladı. O zamandan bu yana böyle devam ediyorum.  Eğer bir kaç dakika ısıttıktan sonra hareket edersem bu sorun olmuyor. 

- Soğuk havalarda daha can sıkıcı bir hal alıyor. 
- Öne ya da geriye harekette farketmiyor. İki yöne de silkeleme yapıyor. 
- LPG'ye geçtikten sonra problem kalmıyor. Ya da aracı ısındıktan sonra benzinde kullanırken yine bu sorun yaşanmıyor. 
- Gaza biraz basıp deviri 15-20,000 seviyesine çıkarınca rolantide dalgalanma oluyor, gaz yemiyormuş gibi bir his veriyor. Araç ısındıktan sonra kalkıştaki silkeleme bittiği gibi bu sorun da kalmıyor. 
- Defalarca lpg'ciye götürmeme ve gaz ayarı yapılmasına rağmen sorun devam ediyor. Ayrıca lpg'yi takan firma enjektörleri ve beyini de değiştirdi ama çözüm bulamadık. Araçtan kaynaklandığı söylendi. 

- Şu an enjektörler takılı değil, depodan yakıt kapalı, aküden fişi iptal. Buna rağmen sorun devam ediyor. 
- Boğaz kelebeği temizlendi, hatta 60,000 bakımında tekrar temizlettim. 

 

İnternet üzerinden yaptığım araştırmalara göre, sorun ihtimali olan bölgeler:
1- Rolanti valfi (bypass ventili)
2- Triger sente atlaması
3- Debriyaj balatası

4- Motor ve şanzıman takozları

5- Buji ve kablosu

6- Ateşleme bobini

7- Hararet Müşürü

8- Boğaz kelebeği

9- Subaplar (En korktuğum)

En son ustam ile görüştüğümde boğaz kelebeğini değiştirelim dedi. Aradık fiyat aldık 400 TL. Değiştirirsek düzelmezse ne olacak dedim, inceden bir gülümseme. En azından deneme yanılma yoluyla gereksiz para harcamadan sorunu bulmamız gerek. 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...

Aracım 2012 model Focus 3 Ti-vct LPG, 66.500 km, Lpg 40.000 km'de takıldı. (BRC My11, Ankara'da bilinen bir firma tarafından takıldı).

- Tesadüf müdür bilmem ama lpg uygulattıktan bir süre sonra araç soğuk havalarda kalkışta silkelemeye başladı. O zamandan bu yana böyle devam ediyorum. Eğer bir kaç dakika ısıttıktan sonra hareket edersem bu sorun olmuyor.

- Soğuk havalarda daha can sıkıcı bir hal alıyor.

- Öne ya da geriye harekette farketmiyor. İki yöne de silkeleme yapıyor.

- LPG'ye geçtikten sonra problem kalmıyor. Ya da aracı ısındıktan sonra benzinde kullanırken yine bu sorun yaşanmıyor.

- Gaza biraz basıp deviri 15-20,000 seviyesine çıkarınca rolantide dalgalanma oluyor, gaz yemiyormuş gibi bir his veriyor. Araç ısındıktan sonra kalkıştaki silkeleme bittiği gibi bu sorun da kalmıyor.

- Defalarca lpg'ciye götürmeme ve gaz ayarı yapılmasına rağmen sorun devam ediyor. Ayrıca lpg'yi takan firma enjektörleri ve beyini de değiştirdi ama çözüm bulamadık. Araçtan kaynaklandığı söylendi.

- Şu an enjektörler takılı değil, depodan yakıt kapalı, aküden fişi iptal. Buna rağmen sorun devam ediyor.

- Boğaz kelebeği temizlendi, hatta 60,000 bakımında tekrar temizlettim.

İnternet üzerinden yaptığım araştırmalara göre, sorun ihtimali olan bölgeler:

1- Rolanti valfi (bypass ventili)

2- Triger sente atlaması

3- Debriyaj balatası

4- Motor ve şanzıman takozları

5- Buji ve kablosu

6- Ateşleme bobini

7- Hararet Müşürü

8- Boğaz kelebeği

9- Subaplar (En korktuğum)

En son ustam ile görüştüğümde boğaz kelebeğini değiştirelim dedi. Aradık fiyat aldık 400 TL. Değiştirirsek düzelmezse ne olacak dedim, inceden bir gülümseme. En azından deneme yanılma yoluyla gereksiz para harcamadan sorunu bulmamız gerek.

Boğaz kelebeğini bence değiştirmeyin, bu km de bozulması çok zor, başka ustalara gösterdinizmi aracı ?
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Mustafa İzzet

Merhabalar,

Benim sorunuma yakın sorunlar bu başlık altında az çok cevaplanmış fakat benimkini biraz daha detaylı aktarıp değerli görüşlerinizi almak istiyorum.

2011 model 63 bin km de hb titanyum focusum var. İlk kez dizel araç kullanıyorum ve aracın motor sesine alışmaya çalışıyorum. Fakat aklıma takılan sorun; araç çalışırken bazen sesi farklı oluyor ve titreşim derksiyondan hissediliyor, özellikle uzun süre durur halde çalıştığı zaman titreşim artıyor.

Bu sorun nerden kaynaklanıyor olabilir motor kulağını değiştirdim fakat ses ve titreşim hala var. 

Aracın ağır bakımı süresi 5 yıl dolduğu için geldi fakat yaptırılmadı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Titreşimle birlikte ses değişiyor mu.. ? Rolanti bozuluyor mu ? 

Motor soğukken mi oluyor bunlar ?

Şanzıman kulağı ne durumda ona bakıldı mı ? Çünkü o da motora bağlı.. 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa İzzet
(düzenlendi)

Tireşimle birlikte ses de değişiyor. rolantide bir değişiklik olmuyor izlediğim kadarıyla.

genellikle motoru ısıtmak için çalıştırdığım zaman fark ediyorum durumu, soğukken ilk çalıştırdığımda ses çok farklı olmuyor, bildiğimiz soğuk motor sesi fakat çalışır durumda süre geçtikçe hafif bir titreşim başlıyor direksiyondan hatta koltuktan bile hissediliyor. adamın iç organlarını titretiyor :)) 

özel servise gittim, kendisine de farklı geldi, önce aracı kaldırıp titreyen  plastkleri vidaladı ikinci gittiğimde ise motor kulağını değiştirdi. şanzıman kulağından bahsetmedi hiç. ben de nedir tam olarak bilmiyorum açıkcası.

tarihinde Mustafa İzzet tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Motor soğukken oluşan titreşimlere çok aldırış etmeyin diyeceğim ama boyutunu da kestiremiyorum.

Isıtıcıları açınca oluşuyorsa, rolantiniz düşüyor bi şekilde demektir..  

Manuelse debriyaja basınca kesiliyor mu ona bakın ve bence masraf etmeyin.. Motor ve şanzıman yağlarının katılaşmış olması, ısıtıcıların çektiği elektrik. Isıtma bujisinin verimsiz çalışması. yakıtın kalitesisliği bir çok şey sebep olabilir..

 

 

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Adem Yılmazer

Merhaba sayın arkadaşlar,

Aracım 2011 Focus HB, benzinli. 50 bin km'de. Yaklaşık 3 yıldır ara ara motor arıza lambası yanıyor, sönüyor. Çok emin olmadığım bir akaryakıt istasyonundan benzin alımından sonra bu arıza oluştu. Araç rolantide titreme  yapıyor. Çoğu zaman da düşük viteslerin değişiminde stop ediyor. Servis inceledi, gaz kelebeği değişimi dedi. Ama, gaz kelebeğine baktılar, neredeyse sıfır gibi. Ne önerirsiniz arkadaşlar.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Adem Öztürk
On 05.09.2015 at 13:08, Mahmut Avcı yazdı:

Merhaba, nerdeyse tüm forumu okudum, bu tekleme genel bir arıza gibi sanki, benim sorunumuda anlatayım, 2011 focus collection TDCİ var,

 

araç ile normal trafikte 2. veya 3. vites te rolantiden biraz fazla gaza tatlı tatlı basarken 1400 devir civarında araç silkeliyor 1400 devir geçince düzeliyor. 

olaki seri hızlanırsam bunu yapmıyor, sadece rolantiden biraz fazla gaza dokunduğumda yapıyor, özelliklede trafikte devir düşüp hafif hızlanmada çok belli oluyor, 

usta mazot filtresinden dedi değiştirdi ama maalesef sorun devam ediyor. bu konu hakkında bilgisi veya çözüm önerisi olan var mı? başka bir usta enjektör  temizliği yaptır dedi, araç şu an 112000 km de.

Bu arkadaşımızın yaşadığı sorunun birebir aynısını yaşıyorum ve aracımda aynı model ben bir ustaya gösterdim %90 EGR dedi ilk videodaki tekleme sesi ikinci videodaki ise motor devrinde dalgalanma ve gaz kesmeyle birlikte tıslama seside var bunlar geçici sürekli olmuyor. foruma baktım kimse kesin şuandan demiyor ve sanırım çözüm bulanlarda buraya yazmayı bırakıyor.

 

Yorum bağlantısı
Adem Öztürk

Bu arada aracımı birkaçkez 3000 devire kadar E5,te  ani gaza yüklenme yaparak 2 kafta arayla p234 arıza kodu oluşturmuştu üçüncükez sildirdim bidaha çııkmadı

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...