İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - Motorda Düzensizlik (Titreme / Tekleme)


Cihaner Öztürk

Recommended Posts

Engin Karadayan

Yok mu bunu çözen benim ki de çok soğuklarda yapıyor ama araç ısınınca hiçbir şey yok, çok hafif benzinde de yapıyor gibi hatta ustalar sorun yok dediler lpg parçaları değişti ama düzelmedi artık kurcalatmıyorum çok sorun olduğunda araç iyice ısınana kadar benzinle yola devam...

Benim sorunum karter havalandırma hortumunu değiştirince düzeldi

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Benim sorunum karter havalandırma hortumunu değiştirince düzeldi

Bende buradan aldığım tavsiyeler neticesinde baktırdığımda bir sorun görünmüyor dediler hayırlısı...

Yorum bağlantısı
Engin Karadayan

Bende buradan aldığım tavsiyeler neticesinde baktırdığımda bir sorun görünmüyor dediler hayırlısı...

Ustalar yırtığı göremedi ben buldum :D

Yorum bağlantısı
Burak Gülnar

3 günden beri aracım kapının önünde yatıyordu, bu akşam çalıştırdım araç çalıştı fakat devir hemen düştü stop etti, sonra yine çalıştırdı bi 20 30 sn kadar belli seviyede gaz verdim araç düzeldi.

 

Soğuklardan kaynanklanan normal bir olay mıdır bu. Aracım Benzinli LPG yok.

Yorum bağlantısı
ahmet koçyiğit

merhaba arkadaşlar,

aracım focus 1.6 tdci. son bakımı geçeli yaklaşık 2 bin km oluyor.

yakıtı opetten almama ragmen, gecenlerde shell nitro koydurdum. o gunden beri ne zaman gaza yüklensem kamyon gibi aşırı bir şekilde siyah duman atıyor araba, rolantide calısırken duman falan yok. ayrıca motordan tıf tıf tıf diye garip sesler gelmeye başladı. en yakın zamanda servise götüreceğim ama sizlerinde yorumlarını almak istedim, bu sorunlara ne neden olabilir, cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Muhammed Salih YILDIZ

merhaba arkadaşlar,

aracım focus 1.6 tdci. son bakımı geçeli yaklaşık 2 bin km oluyor.

yakıtı opetten almama ragmen, gecenlerde shell nitro koydurdum. o gunden beri ne zaman gaza yüklensem kamyon gibi aşırı bir şekilde siyah duman atıyor araba, rolantide calısırken duman falan yok. ayrıca motordan tıf tıf tıf diye garip sesler gelmeye başladı. en yakın zamanda servise götüreceğim ama sizlerinde yorumlarını almak istedim, bu sorunlara ne neden olabilir, cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

Kirli yakıt ihtimali ??
Yorum bağlantısı
ahmet koçyiğit

Kirli yakıt ihtimali ??

shell deki pompacıya soyledim durumu, motor kurum atıyor dedi, hee dedim geçtim :) olablir hocam siyah dumandan çok motor sesi korkutuyo beni, saniyede 3 kere tıf tıf tıf tarzı bir ses geliyo, tamda anlatamıyorum o sesi..

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

197k km de 109 bg tdci focus 2 sahibiyim. 6 ay kadar önce 190k kmde enjektör bakımı yapılmıştı.

Sürekli alpet ten mazot alırım. Bugün araba sıcakken ilk denemede marş basmadı. Ikincide yarim bastı sonra marş motorunun sanki boşa döndüğünü düşündüm civvv diye bir ses duydum. Ucuncude çalıştı ama motor ilk bir 30 saniye şakır şıkır dikiş makinesi sesi çıkartır gibi çalıştı. Ustayı aradım bu hafta üçüncu vaka artık ezberledik, common rail kalitesiz mazotu kaldirmiyor dedi. Birazdan gelip bakacaklar tavsiyeleriniz nedir?

Ellerinizden öpüyorum.

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Usta geldi baktı araba normal çalıştı, her şey normal gibi geldi. Usta işkillendirdi enjektörleri açalım falan dedi ne kadar masraf dedim 4 hanelileri zorlar dedi. 

Yarın würth enjektör temizleyici koyduracağım. İnşallah faydası olur. Fikri olan?

Yorum bağlantısı
ahmet koçyiğit

arkadaşlar motordan gelen ses için video yükledim, yardımcı olursanız sevinirim,

 

Yorum bağlantısı
ahmet koçyiğit

arkadaşlar motordan gelen ses için video yükledim, yardımcı olursanız sevinirim,

 

 

forum ölmüş allah rahmet eylesin :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

forum ölmüş allah rahmet eylesin :)

Bilen birileri var ise mutlaka cevap gelecektir ;)

Yorum bağlantısı
ahmet koçyiğit

arkadaşlar motordan gelen ses için video yükledim, yardımcı olursanız sevinirim,

 

 

kendi sorunuma kendim yanıt vereyim :)

bugun ford izkar yetkili servisine gittim, servis kaydını eko servis bakım olarak açtım, asıl sorunlarımı da ek olarak söyledim.

daha sonra servis aradığında, enjektor pul, burç, oringler sag turbo borusu, turbo metalli boru, sanzıman takozu değişecegini, rakamının eko servis bakımıyla beraber 850 tl oldugunu eko servisi çıkarsak 650 tl gibi bir rakam isteniyor bu işlemler için, 9 taksiti de duyuca tam okey vercektim ki, enjektordeki sorun conta ile çözülmezse bu rakam üzerine +1500 gibi bir rakamın eklenecegini söyledi, tamda anlamadım bu olayı enjektorun sıkısmasından falan bahsetti, haliyle bende sadece eko servis bakımının yapılmasını söyledim. yarın bir dizel pompacıya götürcem aracı duruma göre pompacıya ya da servise yaptırcam, izmir için pompacı önerisi olan varsa, bilgilendirse seviirim,

 

Gelelim eko servis olayına;

yağ filtresi, motor yağı, hava filtresi, tapa dan olusan bakıma 202 lira verdim. site de 199 yazıyodu ama önemli değil o kadar da. adamlar ben aracı alana kadar iç dış yıkama, motor koruması hediye olarak yapmıslar, bir de kış bakım kiti var onu vermek için baya ugrastı ama sisteme ücretsiz olarak geçirmeyi başaramadı bir türlü, nedeni de ekoservis için gelenlere verilmiyomuş, canları sağolsun :)  

 

Özel servislerin 300-350 lira arasında yaptıgı işlemi yetkili serviste 202 liraya yaptırmak beni son derece memnun etti, gösterdikleri ilgi alaka da cabası, yani reklam yapmak gibi olmasın ama aralık sonuna kadar ekoservis kampanyası devam ediyor, bundan daha ucuza bu işlemi anca malzemeleri kendiniz alırsanız ustada kankanızsa yaptırırsınız, diğer türlü kaçırmayın bence bu fırsatı :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ahmet koçyiğit

Ahmet senin canını yirim :) ilaç oldu bu ilaç.

Hemen randevu alıyorum serviste

 

al abi tabi :) derdini de anlatırsın hem belki çözüm bulurlar, yedek parca da falan yuzde 35 lere varan indirimler var,

 

Çağlar abi faturada da belirtilmemiş, sadece yağ belli magnatek 5w30 diğer parçalar ürün koduyla gösterilmiş.

Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu

2008 model benzin/lpg' li 110 beygirlik Titanium X Hatcback focusum 61.000 km de.. 60.000 bakımları tam yapıldı. Bujiler (orijinal focus bujisi), buji kabloları (Fo-mo-ko orijinal) dahil (Bobin hariç) değişti. 

 

Özellikle 2 ve 3. viteste hissedilmek kaydıyla hem benzinde hemde gazda yapıyor aynı sıkıntıyı.. 2. vitesten 3'e geçerken 1.800 - 2.300 devir aralığında hafif silkeleme şeklinde tekleme yapıyor.. Devir yükselince ya da 1.800 devirlere gelesiye kadar hiçbir sıkıntı yok.. 3. viteste de aynı şekilde.. 4. viteste de yapıyor ama hızını aldığı için hissedilemeyecek kadar az.. 

 

Ağırlıklı görüş bobin değişecek şeklinde ama ezbere değiştirmek istemiyorum.. Yetkili servise gitmedim hiç bulunduğum ilde de yok zaten.. Buji ve buji kabloları ilk değiştiğinde kesmiş gibiydi ya da bana öyle geldi ama sonradan sıkıntı devam etti.. Bilgisayara bağlandı hiçbir sisteminde herhangi bir arıza kodu yok..

 

Görüş ve önerileriniz lütfen ?

 

Merhaba Galip bey,

 

Yaşadığınız sorunun tıpatıp aynısını bende yaşıyorum. Araçlarımız da tıpatıp benziyor 2008 model Ford Focus 2 Titanium , 1.6 lt 115ps Ti-VCT motora sahip ve 7.000 kmdir BRC LPG takılı. Aracım şu an 77.200 kilometrede.

 

Aracı kullanırken 2.viteste özellikle hızlanırken aracın titreyerek öne çektiğini hissediyorum, stabil bi çekiş yok ve aracın kullanım zevkini son derece azaltan bir durum. 1600-1700 devir gibi araç titriyor bunu boşta gaza basarak hissedebiliyorum. Bu devirlerde stabilite de yok, araç boştayken gaza bastığımda hafif hafif dalgalanma da var. Rolantide herhangi bir dalgalanma kesinlikle yok. 2.viteste 1400-1500 devirden başlayıp 2200-2300 devire kadar titreyerek hızlanıyor araç... Son derece rahatsız edici bir durum, araçtan soğuyor insan.

 

Aracın farklı farklı yerlere kontrol ettirmediğim, baktırmadığım yeri kalmadı. Baskı balatası zaten yeni değişti daha 5bin kilometre oldu değişeli. En sonunda ateşleme sisteminin üzerine gitme kararı aldık çünkü herkesin benim de dahil tek şüphelendiğimiz yer ateşleme sistemi oldu. Bujiler orjinal bujileriyle değişti, buji kabloları en kalitelisinden orjinal Motorcraft kablolarla değişti aynı sizin gibi sanki çözülmüş gibi oldu ancak çözülmedi en sonunda bugün itibarıyla dayanamayıp paraya kıyıp bobini de orjinal bobin ile değiştirdim. Ancak sorun çözülmedi, aksine bobinden sonra araç özellikle alt devirlerde daha canlandı ve sorun daha da ayyuka çıktı. Özellikle aracı günlerdir temizleyici katkı maddesi atarak benzinde kullanıyorum. Sorun Benzin ve LPG'de de mevcut. Sorunu bulamıyoruz, çözemiyoruz, arıza kodu yok, bobinin de değişmesiyle beraber kimse anlam veremiyor. Masraflardan bahsetmiyorum bile, yeterki araç olsun; tek derdim o şu an.

 

Gaza sabit basarken yaşanan dalgalanmanın videosunu bile çektim;  http://www.youtube.com/watch?v=U2bi6XGD5PY

 

Araçların ikisinin de 2008 model olmasından ve birkaç sitede okuduğum yazılım güncellemesi tavsiyesi üzerine yarın yaşadığım yerdeki yetkili Ford servisine gidip sorunu izah edeceğim ve yazılım güncellemesi isteyeceğim. Ancak pek umutlu olduğum söylenemez.

 

Bu soruna çözüm bulabilen yok mu acaba, veya bir fikri olan?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu

Merhaba Galip bey,

 

Yaşadığınız sorunun tıpatıp aynısını bende yaşıyorum. Araçlarımız da tıpatıp benziyor 2008 model Ford Focus 2 Titanium , 1.6 lt 115ps Ti-VCT motora sahip ve 7.000 kmdir BRC LPG takılı. Aracım şu an 77.200 kilometrede.

 

Aracı kullanırken 2.viteste özellikle hızlanırken aracın titreyerek öne çektiğini hissediyorum, stabil bi çekiş yok ve aracın kullanım zevkini son derece azaltan bir durum. 1600-1700 devir gibi araç titriyor bunu boşta gaza basarak hissedebiliyorum. Bu devirlerde stabilite de yok, araç boştayken gaza bastığımda hafif hafif dalgalanma da var. Rolantide herhangi bir dalgalanma kesinlikle yok. 2.viteste 1400-1500 devirden başlayıp 2200-2300 devire kadar titreyerek hızlanıyor araç... Son derece rahatsız edici bir durum, araçtan soğuyor insan.

 

Aracın farklı farklı yerlere kontrol ettirmediğim, baktırmadığım yeri kalmadı. Baskı balatası zaten yeni değişti daha 5bin kilometre oldu değişeli. En sonunda ateşleme sisteminin üzerine gitme kararı aldık çünkü herkesin benim de dahil tek şüphelendiğimiz yer ateşleme sistemi oldu. Bujiler orjinal bujileriyle değişti, buji kabloları en kalitelisinden orjinal Motorcraft kablolarla değişti aynı sizin gibi sanki çözülmüş gibi oldu ancak çözülmedi en sonunda bugün itibarıyla dayanamayıp paraya kıyıp bobini de orjinal bobin ile değiştirdim. Ancak sorun çözülmedi, aksine bobinden sonra araç özellikle alt devirlerde daha canlandı ve sorun daha da ayyuka çıktı. Özellikle aracı günlerdir temizleyici katkı maddesi atarak benzinde kullanıyorum. Sorun Benzin ve LPG'de de mevcut. Sorunu bulamıyoruz, çözemiyoruz, arıza kodu yok, bobinin de değişmesiyle beraber kimse anlam veremiyor. Masraflardan bahsetmiyorum bile, yeterki araç olsun; tek derdim o şu an.

 

Gaza sabit basarken yaşanan dalgalanmanın videosunu bile çektim;  http://www.youtube.com/watch?v=U2bi6XGD5PY

 

Araçların ikisinin de 2008 model olmasından ve birkaç sitede okuduğum yazılım güncellemesi tavsiyesi üzerine yarın yaşadığım yerdeki yetkili Ford servisine gidip sorunu izah edeceğim ve yazılım güncellemesi isteyeceğim. Ancak pek umutlu olduğum söylenemez.

 

Bu soruna çözüm bulabilen yok mu acaba, veya bir fikri olan?

 

Galip bey aracın titreşim yaptığı devirleri boşta ve 2.viteste hızlanırken deneyerek tespit ettim. Sizin bahsettiğiniz devir bandının aynısı. Tam olarak işaretledim. Aynı problemi yaşıyoruz. Bunu çözmemiz lazım. Bakalım problemi çözebilecekmiyiz. 

 

2ntb4si.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

al abi tabi :) derdini de anlatırsın hem belki çözüm bulurlar, yedek parca da falan yuzde 35 lere varan indirimler var,

 

Çağlar abi faturada da belirtilmemiş, sadece yağ belli magnatek 5w30 diğer parçalar ürün koduyla gösterilmiş.

Bu arada benim ekoservis 930 lira tuttu söylemiş miydim :)

Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu

Bugün Bandırma Ford Yetkili Servisine gittim ( Ford Muslubaşlar) sorunumu baş teknisyenin yanına gidip ilettim. Çok ilgili şekilde hemen aracımın başına geldi, dinledi, aracı sürdü. Bu arada dünden beri aracı temizleme katkılı benzin ile kullanıyorum. Yarım depoya 2 şişe döktüm. Araçta herhangi bir soruna rastlayamadı ancak yine de kullanıcı ben olduğum için sorun varmış gibi hareket edilerek araç bilgisayara bağlandı ve Ford yazılımıyla çeşitli testler gerçekleştirildi. Araçla servisin başteknisyeni bizzat kendisi ilgilendi. Yazılım sanırım sıfırlandı bu süre içerisinde. Herhangi bir hata kodu olmadığını ve aracın tüm testlerden gayet normal şekilde başarıyla çıktığını söylediler. Ben yazılım güncellemesi istemiştim; güncelleme kontrolü de yaptıklarını ve motorun kalibrasyon yazılımın güncel olduğunu, yenisinin bulunmadığını ve bu yüzden güncelleme yapamadıklarını söylediler.

 

Boşta gaza bastığımda belirttiğim devir aralıklarındaki titreme sanıyorum bu Ti-VCT motorlara has bir durum. Serviste aynı 1.6 Ti-VCT motora sahip 2013 model C-Max vardı. Motoru haricinde bizim kasalarla pek ortak paydası bulunmayan bir araç. Araç 22 bin kilometredeydi. Ona da oturup bunu denedik. Aynı devirlerde titreme o araçta da vardı.

 

Bujileri de sorunu yaşamaya devam edersem tekrar değiştirip denememi söyledi, bujileri bobinden önce değiştirmiştim, serviste başlarına gelmiş bozuk bobin 1 haftalık bujiyi bozuyor, buji testinde görmüşler, bujinin seramiğinde gözle görülemeyecek oluşan bir çatlaktan dolayı yan demirine şase yapıyor. 

 

Aracı şu anda kullanıyorum, sanki terslik ortadan kalkmış gibi. Yine de bujileri bir ara yeniden değiştirim kafama takılmasın, zaten tanesi 6-7 lira birşey...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ahmet koçyiğit

Bu arada benim ekoservis 930 lira tuttu söylemiş miydim :)

 

o nasıl oldu, extra neler yapıldı? :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...