İçeriğe Yönlendir

Triger Kayışı Değişimi


Ruhi Gökhan

Recommended Posts

Erol Güven

Triger ilk değişim km 90.000 km daha sonra 4 yıl yada bir değişmesi gereklidir.

Yorum bağlantısı
Halit Demir

 2011 1.6 benzınlı aracım içinde triger değişimini merak ediyorum özel servislerde 60 bın 90 bın 5 yıl gıbı farklı şeyler diyen oldu. aracın üzerindeki kitapcıkda ise 90 bin veya 6 yıl yazıyor . karar veremedım aracımın km'si 58 bınde

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

 2011 1.6 benzınlı aracım içinde triger değişimini merak ediyorum özel servislerde 60 bın 90 bın 5 yıl gıbı farklı şeyler diyen oldu. aracın üzerindeki kitapcıkda ise 90 bin veya 6 yıl yazıyor . karar veremedım aracımın km'si 58 bınde

 

Kitaptaki bilgiyi veren üretici firmamı yoksa servislerdeki ustamı daha iyi biliyordur ? Ona göre düşünün siz karar verin.

Yorum bağlantısı
Halit Demir

Kitaptaki bilgiyi veren üretici firmamı yoksa servislerdeki ustamı daha iyi biliyordur ? Ona göre düşünün siz karar verin.

hocam adana ve bursada ki ford yetkili servisleri aradım adana 6 yıl 135 bin dedi. bursa ise 5 yıl 90 bin dedi az önce aradım . telefondaki kişi ye iki kere kontrol ettirdim bilgisayardan emin misiniz diye . benden önce bunlar karar vermeli ne olduğuna

Yorum bağlantısı
Ali Gök

araca hangi yağı koyalım diye sorsanız onu bile farklı farklı söylerler :D  kitapçıkta ne yazıyorsa onu dikkate almakta fayda var

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

1.6 tdci 135.000 km de değişir.veya 4 yıl dolunca.Hangisi önce ise ona göre değişmesi gerekir.Sizin araç 2011 olduğuna göre değişmesi lazım.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

aracım 2011 cmax tdci şu an 106.000 km. de triger kayışı değişimi ne zaman yapılmalıdır? serviste veya özelde triger değiştiren arkadaş varmı? maliyeti ne kadar tutuyor?

Konunuz birleştirilmiştir.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Murat Yılmaz2

Merhabalar,

 

Triger setini değiştirdim bugün. Önceki değişimden bu yana 5 yıl- 68 bin km oldu.

Eski kayışı elimle bükünce kılcal çatlakları görebiliyordum.

 

Triger seti : 240 tl - dayco,

Vantilatör kayışı ve dış kayış = 70 tl,

Sağ arka fren basınç limitörü = 70 tl (ebay'dan almıştım.)

İşçilik 100 tl.

Yorum bağlantısı
Abdulkadir Petek

arkadaşlar 2011 focus 2,5 collection 90 beygirlik aracımı yeni aldım...42000 km de....bu hafta bakıma götürecem ama triger konusunda kararsız kaldım...5 yıldan dolayı değiştir diyende var gider diyen de...ilk kez dizel araç aldım...bakım konusunda tavsiyelerinizi bekliyorum...

 

bir de bu aracı nasıl kullanmalıyım...şehir içi yüksek hızlara çıkamıyorum , gittiğim yerlerden dolayı ara sokaklara giriyorum mecburen...motor sağlığı için 2. vites yüksek devir mi tercih etmeliyim yoksa 3. vites 1500-2000 devirlerde mi hareket etmeliyim...max 50-60 km hızlara çıkabiliyorum...

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Km olarak trigyer Zaman'ı gelmemiş ama 5 yıl dolmuş. Değişirse içiniz rahat olur. 

Dizel araç ilgi ve bakim ister. Temiz hava temiz yağ gibi. 

1. Sabah ilk çalıştırmada en az 30 sn rölantide ısıtın. 

2. Kullanımda 2000 devrin altına pek düşürmeyin. Ama bağırtmayın da. 

3. Stop etmeden yine 30 sn kadar rölantide çalıştırın. Bunlar turbonun uzun ömürlü olması için olmazsa olmaz. 

4. Bakıma gittiğinizde würth enjektör temizleyici kullanabilirsiniz. Eski yağa koyup 10 dk rölantide çalıştırıp yağı boşalttırıp filtre ile yağı değiştirin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik
Emre Şimşek

Yağa eklenen olsa olsa kurum temizleyicidir ama Murat abi doğru demiş, en az yarım depo doluyken würth enjektör temizleyici kullanın..

Bu 2 mi 3 mü olayını ben de çok yaşıyorum. Şöyle söyleyeyim, anlık olarak 3. viteste 1250 1500 devirlere düşerseniz vites değiştirmeyin. Fakat uzun süre 1750 devrin altında kullanmayın. Bir de yakıtınızı güvenilir bir istasyondan alın. Herhangi bir marka yazmıyorum çünkü kalite istasyondan istasyona fark ediyor..

Triger benim de km dolmadı ama ben de bu sene 2011 focusunkini değiştireceğim.

Aracınız hayırlı olsun.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

arkadaşlar 2011 focus 2,5 collection 90 beygirlik aracımı yeni aldım...42000 km de....bu hafta bakıma götürecem ama triger konusunda kararsız kaldım...5 yıldan dolayı değiştir diyende var gider diyen de...ilk kez dizel araç aldım...bakım konusunda tavsiyelerinizi bekliyorum...

 

bir de bu aracı nasıl kullanmalıyım...şehir içi yüksek hızlara çıkamıyorum , gittiğim yerlerden dolayı ara sokaklara giriyorum mecburen...motor sağlığı için 2. vites yüksek devir mi tercih etmeliyim yoksa 3. vites 1500-2000 devirlerde mi hareket etmeliyim...max 50-60 km hızlara çıkabiliyorum...

Hayırlı olsun yeni aracınız. Konunuz birleştirilmiştir. Kayışlar için yıl veya km, önce hangisi dolarsa değiştirmeniz gerekmektedir.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Emre Altuntaş

Kolay gelsin herkese

117binde 2006 model otomatik focus2 tdci icin triger ve devirdaim değişimi için 520 lira gibi bi fiyat aldim. Fiyat uygun mu sizce? Teşekkürler

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ercan Bayramm

Merhaba arkadaşlar,

 

Aracım Ford Fiesta 1.4 Benzin+Lpg 2012 Model 132.000 Kmde.

 

Bugün Gebze'de bir Ford özel servise Triger ve V Kayışı değişimi için fiyat sormaya gittim. 500 TL fiyat verdiler (devirdaim pompası fiyatın içinde yok). Bununla beraber senin araban benzinli, bu motorlarda üst kapak sökülüyor alttan bir şeyler sökülüp öyle takılıyor, eğer bilmeyen bir usta yaparsa milimetrik ayar yapamaz bu da aracın çalışmasına engel olur arıza ışığı yakar İşlem 4 saat kadar sürer diye bilgi verdi. Dizel fiestalarda daha kolay takılır 1 saate hallolur dedi. 

 

Sizin bu konudaki fikrinizi almak isterim.

 

Triger ve V kayışını kendim alıp bir ustaya taktırsam daha ucuza gelecekmiş gibi görünüyor. Bu şekilde yapmalı mıyım?

 

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
ozan kaya

iyi günler ,  2004 fusionum var  ilk triger  100 binde değişmiş araç şuan 160 binde  , kaç binde değiştirmeliyim , 

birde bu üst torpido  kapağı kırıldı menteşelerinden ,  bunun tamiri yapılabilir mi ?  sıfırı 120 tl civarında 

Yorum bağlantısı
Serdar Güngör

Triger 60 binde değişmesi lazım. Risk almayın değiştirin.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

5 yıl veya 90 binde değişiyor triger.

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek
Triger 60 binde değişmesi lazım. Risk almayın değiştirin.

5yıl veya 90binde bir diye biliyordum ben abi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdar Güngör
(düzenlendi)
11 dakika önce, Yasin Mümin Şimşek yazdı:


5yıl veya 90binde bir diye biliyordum ben abi

 

İlk değişim öyle,sonrakiler 60 bin diye biliyorum bende :)

 

İlk değişim 100 binde ise kaç yıl önce 100 binde idi ? Havuz problemi gibi oldu :)

tarihinde Serdar Güngör tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

200 binde değişir sıkıntı yok.

normalde 120 bin km ama ülkemizde 90 uygulanıyor.

o da garantili olsun diye.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bazı araçlar için (mil olarak): https://www.gates.com/~/media/files/gates/automotive/catalogs/automotive/timingbeltreplacementguide.pdf?la=en

 

şu yazı var:   The owner's manual PDF that was posted previously mentions that the Fiesta has a 150,000 mile timing belt change interval.

 

 

burada fiesta var:  http://aam-europe.contitech.de/pages/downloads/docs/Poster-Wechselintervalle_de_en_es.pdf

1.4 tdci   240bin KM.....  150 bin mil.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Fordun kılavuzunda yazan 6 yıl 120,000  kimse okumadığı yada okusada aklında tutmadığından böyle gelmiş böyle gidiyor her zaman.Dünyada hiçbir ülkede bizdeki kadar araçlarda sarf malzemesi kullanılmıyordur.Hala 5000 yada 7500 km.de yağ ve filtre değişimide neden yapılır bir türlü anlayamamışımdır. Sanırım ya çok bilmişlikten ya zenginlikten yada cahillikten kaynaklanıyorda bir türlü hangisinden oluyor bunun cevabını bulamadım hala...

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...