İçeriğe Yönlendir

Motor Yağı (Marka Önerileri/deneyimler)


Önder Başböyük

Recommended Posts

Zekeriya Kahraman

Konuya dair bir soruda benden ,

Aracım 20 yaşında 1.6 170 binde bilen arkadaşlar biliyor motoru kendim yapıyorum yeni motora 5w30 tam sentetik yağ koysam daha dogru koyacagım iyi etmiş olurmuyum.?

 sakına 10w40 yağ koy araç 20 yaşında deyip geçiştirmeyin 

veya 10w40 tam sentediği olurmu ?

Yorum bağlantısı
Serkan Çevik

örneğin 5W-30 yağını ele alırsak buradaki sayıların ve harfin ifadesi şöyledir. 

5 : 5 derece sıcaklığa kadar..

30 : 30 derece sıcaklığa kadar..

W : Winter , yani ingilizce olarak kışın kısaltmasıdır.

optimum çalışma sıcaklığı soğuk havalar için 5 derece ile sıcak havalar için 30 derece arasında.

 

NOT: Viskosite , yağ gibi bir akışkanı ele alırsak akmaya karşı gösterdiği dirençtir. Sıcaklık ve basınç arttıkça doğru orantılı olarak viskosite de artar.

 

Ege bölgesinde yaşadığım için ılıman iklime sahiptir motor yağı seçimim Castrol Magnatec 5W-30'dur. Ancak Ankara veya doğu illerinde yaşamış olsaydım , motor yağı seçimim 0W-40 olurdu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

santigrat dereceye tekabüle etmiyor.

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Çevik

derece olarak yazmışım ancak fahrenayt olucak haklısınız benim hatam olmuş öyle yazmakla. Uyardığınız için teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Shell der ki:

 

Dört mevsimlik yağlar yağın yüksek ve düşük sıcaklıklarda motor performansını koruyabildiğini belirten, dereceleri üzerinde iki sayıya sahip olan yağlardır. Bir dört mevsimlik yağlayıcı, sıcaklık değişiklikleri altında viskozite farklılıklarını minimum seviyeye düşürür.

Dört mevsimlik bir yağda ilk sayının ardından normalde kış anlamına gelen W gelir. İlk sayı, yağın kış mevsiminde nasıl akacağının bir göstergesi olarak, düşük sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. İlk sayı ne kadar düşükse, yağ düşük sıcaklıklarda o kadar incedir.

W'den sonra gelen ikinci sayı ise, yüksek sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. Sayı ne kadar yüksekse, yüksek sıcaklıklarda yağ o kadar kalın olacaktır. Motorunuz için doğru viskoziteyi kullanmak motor performansını arttırır, motor aşınmasını azaltır ve yakıt verimliliğini arttırır.

Ek olarak, sentetik yağlar genellikle mineral yağlardan daha düşük ve yüksek sıcaklık özelliklerine sahiptir.   Bu, daha iyi yakıt ekonomisi ve soğuk çalıştırma sağlayarak korumayı sürdürür.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Alper Sakalli

Siz siz olun üreticinin belirlediği Standardın dışında yağ koymayın. Çünkü motorlardaki yağlama kanallarının çapları, bu viskozitedeki yağlar için üretilmiş - imal edilmiştir. İnce koyarsanız yağ tüketimi artacak, Kalın koyarsanız da yağlama kanallarında, soğuk havada ilk çalıştırma ve yağın ısınması süresince yağlama azalacaktır. Sonuç olarak zarar..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

derece olarak yazmışım ancak fahrenayt olucak haklısınız benim hatam olmuş öyle yazmakla. Uyardığınız için teşekkür ederim.

 

ona hiç tekabül etmez.

yaz kış demekten daha çok soğuk motor sıcak motor diye düşünün.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Alper Sakalli

Şöyle bir sıcaklık - yağ diyagramı buldum arkadaşlar.

 

verpme.jpg

Yorum bağlantısı
Alper Sakalli

5w30 yağ ile 5w40 yağ arasındaki fark nedir ? Yani ikiside ful sentetik 5 ve w  nun anlamları belli yanlız sondaki 30  ve 40 TAM olarak ne anlama geliyor ?  Kalınlıkmı ? yada 30 ve 40 derece hava şartlarına uyumluluğumu ?  

 

30 ve 40'ın anlamı şu: Motorunuz tam olarak ısınmış iken motor yağınızın inceliğidir(kalınlığıdır da diyebilirsiniz ya da akmaya karşı göstereceği direncin değeri de diyebilirsiniz).

 

30 daha ince 40 daha kalındır. En uygun motor yağlaması üreticinizin belirlediği kalınlıktaki yağ ile olur.. 

 

(Dişli yağı 90 derece yağdır daha çok bal kıvamına yakın yani. Buna göre viskozite kıyaslaması yapabilirsiniz.)

Yorum bağlantısı
Alper Sakalli

Kesinlikle Mehmet Hocam. Uyanık hak yiyenlerden korusun Allah bizleri.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Shell der ki:

 

Dört mevsimlik yağlar yağın yüksek ve düşük sıcaklıklarda motor performansını koruyabildiğini belirten, dereceleri üzerinde iki sayıya sahip olan yağlardır. Bir dört mevsimlik yağlayıcı, sıcaklık değişiklikleri altında viskozite farklılıklarını minimum seviyeye düşürür.

Dört mevsimlik bir yağda ilk sayının ardından normalde kış anlamına gelen W gelir. İlk sayı, yağın kış mevsiminde nasıl akacağının bir göstergesi olarak, düşük sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. İlk sayı ne kadar düşükse, yağ düşük sıcaklıklarda o kadar incedir.

W'den sonra gelen ikinci sayı ise, yüksek sıcaklıklar altındaki yağ viskozitesini temsil eder. Sayı ne kadar yüksekse, yüksek sıcaklıklarda yağ o kadar kalın olacaktır. Motorunuz için doğru viskoziteyi kullanmak motor performansını arttırır, motor aşınmasını azaltır ve yakıt verimliliğini arttırır.

Ek olarak, sentetik yağlar genellikle mineral yağlardan daha düşük ve yüksek sıcaklık özelliklerine sahiptir.   Bu, daha iyi yakıt ekonomisi ve soğuk çalıştırma sağlayarak korumayı sürdürür.

:bravo:

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Şöyle bir sıcaklık - yağ diyagramı buldum arkadaşlar.

 

Bu tablo, belirtilen sıcaklıklarda hangi vizkoziteye sahip yağların kullanılması gerektiği ile alakalıdır.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

ben size şöyle bir soru sorayım ford malum 5 30 yağ öneriyor ben geçenlerde castrol un öve öve bitiremediği özellikle ve özellikle turbo dizel araçlar için önerdiği

5w40 turbo dizel castrol edge aldım sizce nasıldır ???

motor sesinde azalma olduğunu düşünüyorum yada piskolojik  :)

 

                          

Sizin konunuzda da yazmıştım diye hatırlıyorum.

Aldığınız yağ ford'un 5-40 yağ kullanılan motorlarındaki spesifikasyonları karşılıyor. Ancak sizin motorunuz 5-30 kullanıyor. 5-30 almanız gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yağ kaçıran araçlara 20-50 koyar satarsın :)

eskiden di o. artık nefis katkılar var. Lakabı : galerici katkısı. 200 TL ye motor şanzıman diferansiyel hepsini tamir ediyor 30 saniyede :seytan:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alper Sakalli

Murat Bey,

 

Motorunuzun ihtiyacı olduğundan daha kalın yağ koyuyorsunuz.

Soğuk viskoziteleri aynı fakat sıcak viskoziteleri değişik, daha kalın.

 

Kısa vadede pek birşey yapmaz alışkanlık olmasın yeter.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

eskiden di o. artık nefis katkılar var. Lakabı : galerici katkısı. 200 TL ye motor şanzıman diferansiyel hepsini tamir ediyor 30 saniyede :seytan:

30 saniyede tamir eden 30 dakikada bozulur :) Noter satışı için gayet yeterli bir süre :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alper Sakalli

TŞK ler benimde almak istediğim cvp buydu zaten benim araç haftada 1 kullanıyorum

yaza girerken 5 30 alırım , o zamana kadar da bir sorun çıkarmaz herhalde toplasan 2000 km ancak yapacağım buda bir zarar vermez değilmi ? 

 

10.000'e kadar yolu var dert etmeyin. 

Yorum bağlantısı
Alper Sakalli

Kullanan arkadaşlar vardır illa ki. yorumlarını burada paylaşırlarsa seviniriz.

 

 

Fakat Edge, Ford'a fazla mı gelmiş sitesinde uyumlu olduğu beyan edilmemiş. 

http://castroledge.com.tr/castrol-edge-%C3%BCr%C3%BCn-portf%C3%B6y%C3%BC/5w-30

 

 

Magnatec ise uyumluymuş. 

http://www.castrol.com/tr_tr/turkey/products/car/engine-oils/castrol-magnatec.html

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bir çok üreticinin kitapçığında iklime göre yağ tavsiye ediyor. Ford larda öyle değil, tek tip yağ önermiş, O da 5w 30 olacak ve Ford şartnamesini karşılayacak.

Yorum bağlantısı
Alper Sakalli

Ben olsam Magnatec alırdım. Ferrarim olaydı Edge olayına girerdim ama malesef  :D

Yorum bağlantısı
Alper Sakalli

İnşallah hepimize :) Castrol'ün şuanki en üstün yağı Edge serisi.

 

Bu aynı 90 -95 oktan benzinle çalışan motora, 100 oktan benzin koyup performansının yükselmesini beklemek gibi birşey :D Magnatec iyidir kısaca hocam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...