Selim Kılınç 30 Aralık 2015 Paylaş 30 Aralık 2015 Ayrıca yapmama gibi bir lüksü var mı? Arkadaşın aracı opel corsa 1.4 kalorifer ısıtmama sorunu var baktım araca olduğu yerde rolantide genleşme kabına su gelmiyor fakat gaza bastığımda çeşme gibi akıyor işte o zaman kaloriferi hamam gibi oluyor gazdan ayağımızı çekiyoruz rolantide kalorifer tekrar soğuyor. Arkadaşa bir yardımcı olalım diye sizleri rahatsız ediyorum detaylı teknik cevaplarını bekliyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Kırcı 30 Aralık 2015 Paylaş 30 Aralık 2015 Ayrıca yapmama gibi bir lüksü var mı? Arkadaşın aracı opel corsa 1.4 kalorifer ısıtmama sorunu var baktım araca olduğu yerde rolantide genleşme kabına su gelmiyor fakat gaza bastığımda çeşme gibi akıyor işte o zaman kaloriferi hamam gibi oluyor gazdan ayağımızı çekiyoruz rolantide kalorifer tekrar soğuyor. Arkadaşa bir yardımcı olalım diye sizleri rahatsız ediyorum detaylı teknik cevaplarını bekliyorum. Mondeolarda sistemin havası bu boru sayesinde otomatik alınır, termostat açtıktan sonra su gelmesi normal. Corsanın problemi muhtemel kalorifer peteği tıkanması gibi duruyor, gaza basınca devir daim pompası suyu daha fazla pompalayıp tıkalı petekten bir miktar akmasına izin veriyor, ancak rolantide buna gücü yetmiyor.Ya da devir daim pompası arızalı, rolantide suyu sistemde yeterince çeviremiyor. Yorum bağlantısı
Selim Kılınç 4 Ocak 2016 Paylaş 4 Ocak 2016 (düzenlendi) İlyas bey geç oldu ama kusura bakmayın ameliyattan sonra ayağa anca kalktım yani kefeni yırttık resilmeri gönderiyorum işaretleme yapmadım. 4 Ocak 2016 tarihinde Selim Kılınç tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz 4 Ocak 2016 Paylaş 4 Ocak 2016 Selim bey, Göndermiş oldugunuz fotograflar üzerinden bakarsak; Standart sogutma tesisatında, termostat govdesinin arkasından çıkan (lpg beynine giden olarak işaretlediğiniz) hortum direk kalorifer petegine gider. LPG tesisatı sebebiyle, arada regulator var sanırım. Kalorifer peteginize tam olarak sıcak su gelmiyor olabilir.. Yorum bağlantısı
Selim Kılınç 4 Ocak 2016 Paylaş 4 Ocak 2016 Selim bey, Göndermiş oldugunuz fotograflar üzerinden bakarsak; Standart sogutma tesisatında, termostat govdesinin arkasından çıkan (lpg beynine giden olarak işaretlediğiniz) hortum direk kalorifer petegine gider. LPG tesisatı sebebiyle, arada regulator var sanırım. Kalorifer peteginize tam olarak sıcak su gelmiyor olabilir.. Hocam bi saniye bi saniye;ben yanlış mı anladım termostat gövdesinden çıkan hortumum bir üst resimde lpg regülatörüne giriyor.daha sonra kalorifere giriş olarak verilmiş motor alt kısımdan tekrar motora giriyor benimkin de siz ise termostat arka kısmından çıkan bu hortumun kalorifere gideceğini mi söylüyorsunuz peki lpg regülatörü nasıl ısınacak? Bildiğimiz kadarıyla önce lpg beyni yani regülatörü ısınmalı ki araç tasarruf etsin lpg ye en erken geçiş yapsın Yorum bağlantısı
Selim Kılınç 4 Ocak 2016 Paylaş 4 Ocak 2016 Ayrıca şu anda kafaya taktığım bir önemli konu var arkadaşlar; yukarıdaki resimde degösterdiğim "Radyatör Peteğine Giden Hortum" olarak yazdığım hortumun iç kısmında bildiğiniz kadarıyla termostat var onu 15Tl Lik termostatla değiştirmiştim kıştan önce fakat araba çok geç ısınıyor ve kaloriferide buna bağlı olarak ısıtmıyor normalde termostat motor sıcaklığını 82° de tutması lazım hep aşağıda duruyor. Bunları geçelim radyatör peteğine giden kalın hortum motorla bir ısınıyor yavaş yavaş normalde termostatın kesmesi lazım değil mi elimle kontrol ediyorum sıcaklık yavaş yavaş ilerliyor motor normal çalışma sıcaklığını bulmadan sabitlenmeden zannedersem her yeri ısıtmaya çalışıyor. Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz 4 Ocak 2016 Paylaş 4 Ocak 2016 (düzenlendi) Ayrıca şu anda kafaya taktığım bir önemli konu var arkadaşlar; yukarıdaki resimde degösterdiğim "Radyatör Peteğine Giden Hortum" olarak yazdığım hortumun iç kısmında bildiğiniz kadarıyla termostat var onu 15Tl Lik termostatla değiştirmiştim kıştan önce fakat araba çok geç ısınıyor ve kaloriferide buna bağlı olarak ısıtmıyor normalde termostat motor sıcaklığını 82° de tutması lazım hep aşağıda duruyor. Bunları geçelim radyatör peteğine giden kalın hortum motorla bir ısınıyor yavaş yavaş normalde termostatın kesmesi lazım değil mi elimle kontrol ediyorum sıcaklık yavaş yavaş ilerliyor motor normal çalışma sıcaklığını bulmadan sabitlenmeden zannedersem her yeri ısıtmaya çalışıyor. Selim bey, Tespitleriniz dogru. Motor ısındıktan sonra, (82 dereceye geldikten sonra) termostat açılarak, radyatore su gondermesi gerekir.. Bahsetmiş oldugunuz duruma bakılırsa, termostatınız muhtemelen sürekli açık kalıyor. yada bağlantılarınızda hata var. İsterseniz, lpg uygulanmamış bir mondeo bularak bağlantıları karşılaştırın. belki bu resim faydalı olur. http://i.hizliresim.com/8DnvVa.jpg 4 Ocak 2016 tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selim Kılınç 4 Ocak 2016 Paylaş 4 Ocak 2016 Hocam lpg bağlanmış arkadaşlar resimli olarak bağlantılarını buradan aktarırlarsa kesinlikle sorun çok rahat çözülecek ama resim sıkıntısı çekiyoruz forumda. Yorum bağlantısı
Selim Kılınç 7 Ocak 2016 Paylaş 7 Ocak 2016 Tekrar açıklama gereği duyuyorum mondeo 2.0 için orjinal termostat; 948-M 8575AA olarak bakınız 92° liktir, çalışma aralığı 92° ile 102° arasıdır. Dedirttiniz ve 40TL ye aldım taktırdım ohhh sobanın üzerinde bi kestanem eksik. İnşallah tüm dostlarımız problemlerini çözmüşlerdir. Yorum bağlantısı
Selim Kılınç 24 Nisan 2016 Paylaş 24 Nisan 2016 Kafayı yemek üzereyim bugünde Pazar mondeo mk2 olan arkadaşlarım lütfen lpg montajı sizlerde nasıl çok merak ediyorum. Atiker valtek tipi olanlar bi el atın Allah Rızası için bağlancı yerlerinin fotoğraflarını bir iki tane atın da fikir sahibi olalım. Yorum bağlantısı
Selim Kılınç 25 Nisan 2016 Paylaş 25 Nisan 2016 Yukarıdaki soruma cevap gelmedi çok basit bir soru geliyor cevaplıyana ödül var. Kalorifer peteğine giriş ve çıkış sizin arabanızda nereden alınmış nereden çıkmış bunu bari söyleyin a) motor arka alt kısmından giriş yapılarak termostat yuvasından çıkış mı yapılmış? Yoksa b) termostat yuvasının arkasından giriş yapılarak motor arka kısmından çıkış yapılmış? Yorum bağlantısı
Selim Kılınç 27 Nisan 2016 Paylaş 27 Nisan 2016 Tamam buldum lpg regülatör girişi ile kalorifer girişi orta dan iki tarafa T atıldı sıcaklık tamdır be usta sıkıntı kalmadı ayrıca buradan Yaşar Ustaya da ayriyeten teşekkürler aracı alalı 1 sene olmak üzere şimdi yine Yaşar Ustamın talimatı doğrultusunda devridaim ve triger seti değişimini yapacağız inşallah Yorum bağlantısı
Selim Kılınç 13 Mayıs 2016 Paylaş 13 Mayıs 2016 Bilginiz olsun beyler T attırdım fakat gelip geçici çözümmüş denendi test edildi sonuç devridaim çıktı şimdi motor ısınır ısınmaz sıcaklık git gide yükseliyor ve sabit kalıyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts