İçeriğe Yönlendir

'alo 155 Duramıyorum'


Kadir Kasap

Recommended Posts

Tahir İlter

Seyir halinde cep telefonu ile konuşmaktan ceza kesmemişler mi buna :D :D 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı

Vitesi normal koşullarda debriyaja basarak boşa alırsınız, onda devre dışı kalır. 

 

Kalmazsa frenle veya el freniyle ufaktan yavaşlatılır.

Kaçış rampası lazım :)

 

on973Q.jpg

ilk defa görüyorum bu kaçış rampasını mantığı nedir acaba

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

ilk defa görüyorum bu kaçış rampasını mantığı nedir acaba

Rampa inişlerinde freni boşalan araçları yavaşlatıp durdurarak kaza yapmalarını engellmek. Kaçış rampaları görüldüğü gibi dik bir çıkış şeklinde çakıl taşları veya ince kum ile hazırlanır. Bu şekilde tekerlerin gömülerek aracın yavaşlaması ve durması hedeflenir. 

Yorum bağlantısı
İsmail Avcı

forumdan o kadar cok sey ogreniyoruz ki es-dostlari da dahil etmek lazim faydalansinlar

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Özcan Cepheci

Çok değişik yorumlar yapıyoruz iyi güzel de bilmediğimiz bir sürü etken var.Genel olarak varsayımımız gecrekte yalnız CC nin takıldığı şeklinde CC yalnız bir düğmedeki switch'ten ibaret değildir.Bir bilgisayar bir sürü sensör ve yazılımdan oluşuyor.Benim düşüncem ECU arıza yaparsa ve CC sürekli açık kalırsa Frene basalım , kontağa kapatalım vitesi boşa alalım,el frenini kullanalım şeklinde öneriler var hepsi bence mantıklı ama günümüz araçlarında bunların hepsi birer sensöre bağlı ve Bilgisayar kontrolünde işe yarıyorlar genelde birçoğu mekanik değil.Dolayısı ile bilgisayar arızasında bu önerilerin hepsinin devre dışı kalma ihtimali yüksek.Allah başa getirmesin tüm önerileri sırası ile denemekte fayda var ancak bu olaydaki sürücüyü yargılamak yallnış olur kanısındayım sonuç itibarı ile az hasarla canlı kalmayı başarmış. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Alanya'dan Ankaraya gelirken görmüştüm bir kaçış rampası ama bu kadar profesyonel değildi.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir

Vitesi normal koşullarda debriyaja basarak boşa alırsınız, onda devre dışı kalır.

Kalmazsa frenle veya el freniyle ufaktan yavaşlatılır.

Kaçış rampası lazım :)

on973Q.jpg

Izmir de bu
Yorum bağlantısı
Hakan Akdemir
(düzenlendi)

ilk defa görüyorum bu kaçış rampasını mantığı nedir acaba

 

Adana ulukışla arası otobanda ağır tonajlı araçlar uzun süre fren yapmak zorunda kalırlar frenler boşalırsa filan diye yapılmış, bazen geçerken gülerdim renolar tırmanırken rampanın yarısında sağa cekip beklerlerdi hararet tavan tabi  :D

tarihinde Hakan Akdemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Hiçte bile :)  Tekir 'de bu.. 

 

aynen +1 izmirde böyle toros dağları ne gezer ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Sen Izmir'e geldiğinde be sana gösteririm rampayı.

 

Bana enson rampayı gösteren askerdeki keko çavuşumdu  :fiuw:

 

Şaka bir yana izmir'de nerede var?

Yorum bağlantısı
Hasan Varnalı

Bana enson rampayı gösteren askerdeki keko çavuşumdu  :fiuw:

 

Şaka bir yana izmir'de nerede var?

sabuncu belinde var manisadan izmire giderken izmirin girişine yakın

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir

Ama fren mekanik. Diyelim gaz teli takılı kaldı. Araç da otomatik. Boşa da geçmiyor. Kontak zaten çıkmıyor. Sert bir frenaj aracı durdurmaz mı?

Yorum bağlantısı
İnan Çınar
(düzenlendi)

Amasya Taşova civarında gerçekleşmişti olay. Erbaa civarında durduruldu. O gün nöbetçiydim hastanede. 112 telsizden anons geçmişti bu olayı.

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Taunusta takılı kaldı gaz, ilk anda yarım debriyajla motorun bağırmasına engel olarak sağa yanaştım ve uygun şeride geçince kontağı kapatıp motor freni ile yavaşladım, bu esnada frende yaparsınız normal olarak çalışır, uygun şeride geçene kadar yarım debriyajla devam ettim, zira hızlıydım ve arkadan gelen vardı, kontak kapatınca frenler normal çalışır, motor döndüğünden sıkıntı olmaz, sinyal verip gayet rahat sağa çektim durdum.

 

Ani durumda aşırı panik oluyor, soğukkanlı olamıyor kitlenip kalıyorsanız, bu tür şeyleri yapamıyorsanız araba sürmeyeceksiniz, bu konuda ehliyet sınavında test olmalı, panikleyene ehliyet verilmemeli, yollarda şoför sayısı yarıya inerdi ne güzel. 


Ama fren mekanik. Diyelim gaz teli takılı kaldı. Araç da otomatik. Boşa da geçmiyor. Kontak zaten çıkmıyor. Sert bir frenaj aracı durdurmaz mı?

Kontağı 1 e getir, sağa sinyal ver ve frene basarak normal şekilde sağa yanaş ve dur, bitti. :) sert frenajda aracı durdurur, paniklemeden dozlamayı sakin yap yeter...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Taunusta takılı kaldı gaz, ilk anda yarım debriyajla motorun bağırmasına engel olarak sağa yanaştım ve uygun şeride geçince kontağı kapatıp motor freni ile yavaşladım, bu esnada frende yaparsınız normal olarak çalışır, uygun şeride geçene kadar yarım debriyajla devam ettim, zira hızlıydım ve arkadan gelen vardı, kontak kapatınca frenler normal çalışır, motor döndüğünden sıkıntı olmaz, sinyal verip gayet rahat sağa çektim durdum.

 

Ani durumda aşırı panik oluyor, soğukkanlı olamıyor kitlenip kalıyorsanız, bu tür şeyleri yapamıyorsanız araba sürmeyeceksiniz, bu konuda ehliyet sınavında test olmalı, panikleyene ehliyet verilmemeli, yollarda şoför sayısı yarıya inerdi ne güzel. 

Kontağı 1 e getir, sağa sinyal ver ve frene basarak normal şekilde sağa yanaş ve dur, bitti. :) sert frenajda aracı durdurur, paniklemeden dozlamayı sakin yap yeter...

Geçen sene şehirler arası yolda giderken şakağımdan arı soktu. İnce bir küfür eşliğinde arıyı ve kendimi şiddetli bir şekilde tokatladım ve sağa çektim. Başkası olsa napardı bilmem.  :D

Yorum bağlantısı

Geçen sene şehirler arası yolda giderken şakağımdan arı soktu. İnce bir küfür eşliğinde arıyı ve kendimi şiddetli bir şekilde tokatladım ve sağa çektim. Başkası olsa napardı bilmem.  :D

 

Arıcılığa başladığım zaman, kovanları alacağım yerde babam 6, ben 4 yerimden sokuldum. Panik içinde arıları alamadan kaçmıştık. Montumuzun içinden, paçamızdan, ensemizden, kulağımızdan yol boyu arılar çıktı. Bir yandan gidip, bir yandan sokulmadan araba sürdüm. Sonra durduk, vücutta kalan iğneleri çıkardık. Ne olur ne olmaz diye hastaneye gidip bir de doktorun iğnesiyle sokulduk :)

 

Daha sonra kovan kapalı olsa da Peugeot Partner araçta 3 kovan, 30-40 bin arıyla seyahati arıcı kıyafetiyle yaptık. Kaçan göçen olmadı ama polis durdursa ne olurdu kim bilir :)

 

Düz giderken olumsuzluklar yaşanırsa bir nebze tolere edilir de, virajlı, iniş, çıkış olan bir yold, ne olduğu anlaşılamadan ölünebilir. 

Yorum bağlantısı
İbrahim Ersin

Türkiye'de ilk acil kaçış rampası T.C.K. 5. Bölge Müdürlüğü tarafından Pozantı - Tarsus otoyolunda ( TOROS DAĞLARINDA ) 2012 yılında hayata geçirilmiştir

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Bu rampa ilk defa Akçatekir bulunmasından dönerken görmüştüm. Daha sonra iptal edilecek diye bir haber okuduğumu anımsıyorum sanki.

Yorum bağlantısı
Tuncay Küçük

virajı dönerken stop etmişti.çok korkmuştum başa gelmeden bilinmez..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...