İçeriğe Yönlendir

Kuga Için Direct Liquimax Sistemi


Cemal Cangöner

Recommended Posts

Cemal Cangöner

Çoğu firma lpg takılan araçları servise almaz.Siz hemde otokoç'un servisine götürmeye devam etmişsiniz çok ilginç bir durum :). Lpg takılan raçların bazı parçalarında 100,000 km civarlarında deformasyon oluşabiliyor okuduğum kadarı ile. Bu motorda o risk yokmu ? dizeli sevmeyen biri olarak bu konu çok takibimdeydi umarım devam eder...

 

Sıralı sistemler gibi çift yakıta ihtiyacı yok. Üretici firma gerekli sertifikaları almış. Aracın ana veya yedek yakıt sistemi olarak sertifikası var. Otokoç'a bu belgelerle başvurdum. İtiraz edemediler. Servis kuralı gereği (kapalı yer olduğu için ) LPG yi bitirip öyle gidiyorum. Motorun risk taşıdığını zannetmiyorum. Zengin veya fakir karışım söz konusu değil. Araç o km lere kadar bende kalırsa bunu da görürüz hep beraber :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ne biçim forum bura. Bi portif bile satamadım

Satmayı bırak hep birşeyler verdim de [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Satmayı bırak hep birşeyler verdim de [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

:D
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özdemir Deniz

Ne biçim forum bura. Bi portif bile satamadım

aha reklam :crazy:  :bambam:

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

aha reklam :crazy::bambam:

Sen yaşıyon mu abi [emoji6]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özdemir Deniz

Sen yaşıyon mu abi [emoji6]

Okul ve doktora yoğunlaştı, ufaklığın da zamanı yaklaştı. ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Okul ve doktora yoğunlaştı, ufaklığın da zamanı yaklaştı. ;)

Hadi kolay gelsin abi.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Ne biçim forum bura. Bi portif bile satamadım

Seninle yarım kalan bir hesabımız vardı abi..  :insaat: Yada o gün sadece köfte yemeye de gelmiş olabilirsiniz diye düşünmeye başlamadım değil yani..   :fiuw:  :p  :D

Yorum bağlantısı
Rahmi Ozçiftçi
(düzenlendi)

Biz bilgi vermesi konusunda hiç bir zaman rahatsız olmadık. Ancak avatar fotoğrafı yerine firmasının reklamını koyduğu zaman iyi niyet kuşkuya dönüşüyor. 

Şahsımın foruma giriş sebebi bilmediğim bir şeyler,yeni gelişmeler var mı onu öğrenmekti.Sağolsun bu bilgilendirmeleri genelde Cemal beyden ve Yusuf beyden(biraz reklam olsada) alıyorduk.Şunuda kabul etmek lazım kimse durduk yere zaman harcayıp karşılıksız bilgilendirmede bulunmaz..Ayrıca ford kuga için lpg uyumu prins markasından başkada yok biliyorum.o nedenle de diğer firmalar karşısında haksız rekabet olmuyordu.dolayısıyla bağzı bilgilendirmelerden yoksun kalacak gibiyiz.

tarihinde Rahmi Ozçiftçi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Şahsımın foruma giriş sebebi bilmediğim bir şeyler,yeni gelişmeler var mı onu öğrenmekti.Sağolsun bu bilgilendirmeleri genelde Cemal beyden ve Yusuf beyden(biraz reklam olsada) alıyorduk.Şunuda kabul etmek lazım kimse durduk yere zaman harcayıp karşılıksız bilgilendirmede bulunmaz..Ayrıca ford kuga için lpg uyumu prins markasından başkada yok biliyorum.o nedenle de diğer firmalar karşısında haksız rekabet olmuyordu.dolayısıyla bağzı bilgilendirmelerden yoksun kalacak gibiyiz.

İşte bizim foruma ters gelen bu düşünce.Forumda gördüğünüz Yönetici; -Moderatör , Kulüp üyesi , ve Üyeler maddi olarak hiçbir şekilde menfaat göstermeden buradayız. 

Şu listede gördüğünüz yönetim kadrosu maddi anlamda çıkar elde etmeden, üstüne işinden evinden vakit arttırarak burası için çabalıyor. O yüzden biz burada karşılıksız bilgi barındırıyoruz.. 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

 

Bu gördüğünüz ortalama 2 aylık moderatörlerin yaptığı işlem sayısı. Ama kimse karşılık beklemedi. Ben bu işi yaparım ama şu ürünü satarım demedi. Sadece dostluk ve bilgi alışverişi için buradayız.

Keyifli forumlar.

alrg2tal.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Kemal Güllü

Konu dağılabilir atık :)

Deneme bitti.

Kuga 40 bin km oldu.

Ne bir kere tekledi - ne de başka sorun çıkarttı. Bakımları Otokoç İzmir servisinde yapıldı. Garanti devam ediyor. 

45 bin bakımında da buji değişimi yapılacak. O zaman bujilerin durumunu da görürüm. LPG için özel denen bujileri de kullanmadım.

Bana göre bu sistem %100 uyumlu. (Reklam olarak anlaşılmasın ;)  )

Cemal Bey merhaba,

 

Sistem ile ilgili geri beslemelerinizi sürekli takip ediyorum. Motor arızası durumunda yetkili servislerin tutumu hakkında bilgi verebilir misiniz? Sonuçta bu sistemdeki parçalar garantiyi bozmayacak sertifikasyona sahip, arıza durumunda sorunun nereden kaynaklandığına dair bir bilirkişi falan mı tayin ediliyor?

Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Cemal Bey merhaba,

 

Sistem ile ilgili geri beslemelerinizi sürekli takip ediyorum. Motor arızası durumunda yetkili servislerin tutumu hakkında bilgi verebilir misiniz? Sonuçta bu sistemdeki parçalar garantiyi bozmayacak sertifikasyona sahip, arıza durumunda sorunun nereden kaynaklandığına dair bir bilirkişi falan mı tayin ediliyor?

 

Merhaba Kemal Bey.

 

Arıza başıma gelmediği için servis tavrı ne olabilir ?

Öncelikle suçu LPG ye veya kullanıcıya atacakları tartışmasız.

Ancak çıkabilecek arızaya göre bilinçli olup, arkamıza da teknik destek alırsak mücadele edebiliriz. Bu konuda LPG firmasından teknik yardım alabiliriz.

Muhtemelen sorun mahkemelik olur. Mahkeme de bilirkişi tayin eder ve her şey onun görüşü dahilinde gelişir.

Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Şahsımın foruma giriş sebebi bilmediğim bir şeyler,yeni gelişmeler var mı onu öğrenmekti.Sağolsun bu bilgilendirmeleri genelde Cemal beyden ve Yusuf beyden(biraz reklam olsada) alıyorduk.Şunuda kabul etmek lazım kimse durduk yere zaman harcayıp karşılıksız bilgilendirmede bulunmaz..Ayrıca ford kuga için lpg uyumu prins markasından başkada yok biliyorum.o nedenle de diğer firmalar karşısında haksız rekabet olmuyordu.dolayısıyla bağzı bilgilendirmelerden yoksun kalacak gibiyiz.

 

Merhaba Rahmi Bey,

 

Konuyu ilk açtığım zaman zaten bu sistemi taktırmaya kararlıydım ve sipariş vermiştim. Aracım Türkiye'deki ilklerden biriydi ve denememiş bir sistemdi.

Deneyen ben oldum ve deneyimlerimi, konu hakkındaki bilgilerimi burada paylaştım. Zamanımı da harcadım. Ama bu bilgilendirmelerden hiç bir karşılık beklemediğim gibi - konunun ticari yönüyle de ilgim bulunmamaktadır.

Yusuf arkadaşımız da reklam yapmadan bilgilendirme yapsa konuya ilgi duyan arkadaşlarımızla daha iyi ilişkiler kurabilir. Forumu ticarethane vitrini olarak görmemek lazım.

Siz de kullanıcı olarak zaman zaman deneyimlerinizi paylaştınız. Hepimiz aynı şeyi yapacak olursak ilgi duyan arkadaşlara kaynak sağlamış oluruz.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark
(düzenlendi)

Sıralı sistemler gibi çift yakıta ihtiyacı yok. Üretici firma gerekli sertifikaları almış. Aracın ana veya yedek yakıt sistemi olarak sertifikası var. Otokoç'a bu belgelerle başvurdum. İtiraz edemediler. Servis kuralı gereği (kapalı yer olduğu için ) LPG yi bitirip öyle gidiyorum. Motorun risk taşıdığını zannetmiyorum. Zengin veya fakir karışım söz konusu değil. Araç o km lere kadar bende kalırsa bunu da görürüz hep beraber :)

Merhaba Cemal bey,

Özellikle Sizin ve Yusuf beyin paylaşımlarından edindiğim bilgiler ve diğer bazı kısıtlı danışma ve ilgili firmalarından internet üzerinden yaptığım araştırmaların bana verdiği cesaretle Aralık 2013 Kugama ben de bir ay kadar bu DLM sistemin Ankara'da montajını yaptırdı. Aracım montaj esnasında 38500 km idi. Şimdi 40000 de. Yaptığım ölçümlerde Ankara şehir içi ve ş.dışı (Bayramda Kocaeli'ne gidip döndüm - Otobandan) 100 km de yaklaşık 14 lt. (önemsiz bir küsuratı yukarıya yuvarladım) LPG harcadı; yani km de 30 krş.(Bu tabir hoşuma gitmese de daha anlaşılır olması adına belittim).

Sizden esinlenerek bagaj içi rafın altına ben de o yanmaz özellikli yumurta kolisine benzeyen ses yalıtım malzemesinden yapıştırdım. (bu malzeme inşaat ve hırdavat malzemesi satan büyük marketlerden kolayca bulunabiliyor, en incesinden 3 adet aldım yetti). Bu uygulama LPG tankının içinden gelen motor sesini oldukça azalttı, tabi ilk açılışta (aracın ön kapıları açıldığında) sanırım hazırlık için bu motor oldukça güçlü, duyulur bir sesle hemen çalışmaya başlıyor.

Burada bir kaç sorum olacak cevaplarsanız sevinirim.

1- Araç rölantide çalışırken ve sürüş sırasında (sanırım benzin & LPG pompasından) içeriye hafif düzeyde - duyuluyor- cırcır böceği sesini andırır bir ses geliyor, kaputu açıp dinledim ancak bu sesi motor sesi bastırıyor sanırım. Gaz verince ses incelerek-tizleşerek artıyor. Montajdan önce bu ses yoktu. Acaba nedeni nedir? Normal midir? Montajı yaptırdığım yere henüz soramadım.

2- Benim de aracın normal bakımları için 45.000 bakımı yaklaştı. Servis gereksinimim olacak öncesinde servisle LPG konusunda görüşmem olmadı, nasıl karşılayacaklarını bilemiyorum. Ancak bu sistemin yedek yakıt sistemi olarak serviste kabul görmesi bakımından sözü geçen ne tur belgeleri servise götürmem gerekir ve bu belgeleri montajı yapan firma bana verebilir mi? Bu arada değişimi ruhsata işlettim ve muayenelerde en ufak bir sorun yaşamadım.

Şimdilik sistem LPG beklentimin üzerinde olumlu olarak çalışıyor; hatta sanki performans artışı bile var gibi.

Değerli paylaşımlarınız için sizlere teşekkür ederim.

Tüm form yöneticisi ve üyelerine iyi sürüşler sağlık ve mutluluklar diliyorum.

Ankara'daki belediye otobüsünün karıştığı kazada hayatını kaybedenlere Allahtan rahmet, yakınlarına başsağlığı yaralılara da acil şifalar diliyorum.

Araçların bakımı, servis hizmetleri ve kurallara uymak önemli.

Sağlıcakla...

tarihinde İbrahim BARK tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

Burada bir kaç sorum olacak cevaplarsanız sevinirim.

1- Araç rölantide çalışırken ve sürüş sırasında (sanırım benzin & LPG pompasından) içeriye hafif düzeyde - duyuluyor- cırcır böceği sesini andırır bir ses geliyor, kaputu açıp dinledim ancak bu sesi motor sesi bastırıyor sanırım. Gaz verince ses incelerek-tizleşerek artıyor. Montajdan önce bu ses yoktu. Acaba nedeni nedir? Normal midir? Montajı yaptırdığım yere henüz soramadım.

2- Benim de aracın normal bakımları için 45.000 bakımı yaklaştı. Servis gereksinimim olacak öncesinde servisle LPG konusunda görüşmem olmadı, nasıl karşılayacaklarını bilemiyorum. Ancak bu sistemin yedek yakıt sistemi olarak serviste kabul görmesi bakımından sözü geçen ne tur belgeleri servise götürmem gerekir ve bu belgeleri montajı yapan firma bana verebilir mi? Bu arada değişimi ruhsata işlettim ve muayenelerde en ufak bir sorun yaşamadım.

Şimdilik sistem LPG beklentimin üzerinde olumlu olarak çalışıyor; hatta sanki performans artışı bile var gibi.

 

 

Merhaba İbrahim Bey,

 

Araç benzinde çalışırken benzin hattına monte edilen boost pompanın çok hafif olarak sesi duyuluyor. Bu sesi normal yol koşullarında duymak mümkün olmuyor.

Otokoç' a JTMA motor koduna ait araçlara (KUGA II) uygun ve güvenli olduğunu belirten R115 sertifikasını ve teknik raporunu verdim. Sertifikayı montaj yapan servis temin edebilir. Temin edemezseniz size gönderirim.

KİWA Hollanda da bizim TSE gibi işlem yapan kuruluş ve sertifikayı o vermiş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Bark

Merhaba İbrahim Bey,

Araç benzinde çalışırken benzin hattına monte edilen boost pompanın çok hafif olarak sesi duyuluyor. Bu sesi normal yol koşullarında duymak mümkün olmuyor.

Otokoç' a JTMA motor koduna ait araçlara (KUGA II) uygun ve güvenli olduğunu belirten R115 sertifikasını ve teknik raporunu verdim. Sertifikayı montaj yapan servis temin edebilir. Temin edemezseniz size gönderirim.

KİWA Hollanda da bizim TSE gibi işlem yapan kuruluş ve sertifikayı o vermiş.

Çok teşekkür ederim Cemal bey. Makbule geçti sağ olunuz. Uygulamayı yaptırdığım servisten isteyeyim.

Yorum bağlantısı
Osman Çeçen

Sıralı sistemler gibi çift yakıta ihtiyacı yok. Üretici firma gerekli sertifikaları almış. Aracın ana veya yedek yakıt sistemi olarak sertifikası var. Otokoç'a bu belgelerle başvurdum. İtiraz edemediler. Servis kuralı gereği (kapalı yer olduğu için ) LPG yi bitirip öyle gidiyorum. Motorun risk taşıdığını zannetmiyorum. Zengin veya fakir karışım söz konusu değil. Araç o km lere kadar bende kalırsa bunu da görürüz hep beraber :)

cemal bey kıymetli bilgiler için teşekkür ederim sormak istediğim dahası anlayamadığım şey aracın garantisi devam ediyor demiştiniz, ford' un verdiği garanti mi yoksa prins tarafından verilen garanti mi devam ediyor? ford' un garanti vereceğini düşünmüyorum çünkü. bilgilendirirseniz sevinirim. saygılar.

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Lpg sistemi ile alakası olmayan noktalarda araç zaten garanti altındadır. Lpgli aracınızın şanzımanı veya kapı kilitleri arızalanırsa lpg kiti dolayısıyla garanti dışı kalmaz.

Lpg kiti dolayısıyla, ateşleme sistemi arızaları, soğutma sistemi olası su kaçakları, subap yakması, silindirde krepaj oluşması gibi motor kaynaklı sorunlarda araç üreticisi

garanti kapsamına almayacaktır. Burada lpg firmasının garantisi yada sigortası devreye girer.

Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner

cemal bey kıymetli bilgiler için teşekkür ederim sormak istediğim dahası anlayamadığım şey aracın garantisi devam ediyor demiştiniz, ford' un verdiği garanti mi yoksa prins tarafından verilen garanti mi devam ediyor? ford' un garanti vereceğini düşünmüyorum çünkü. bilgilendirirseniz sevinirim. saygılar.

Osman Bey,

;

Ford'un garanti belgesine göre sadece LPG den kaynaklı arızalar garanti kapsamı dışında kalıyor. Motorda oluşabilecek arızalarda kaynağın ne olduğunu sorgulamak gerekecek. Komple motorun veya aracın diğer aksamlarının garanti dışı kalması söz konusu değil.

LPG sistemini taktırırken komple garanti dışı kalmasını ve servise alınmamayı bile göze almıştım. Ancak araştırınca bazı haklara sahip olduğumu öğrendim ve garantim devam ediyor.

Yorum bağlantısı
Osman Çeçen

teşekkür ederim, prinsin verdiği garanti de düşünüldüğünde çok endişe edecek bir durum yok o zaman. sizi takip etmeye devam edeceğim, saygılar

Yorum bağlantısı
Gokhan Arslan

Bu yetkili servislerin aracınızı getirirken boş tank getirin  sözü tamamen çevir kazı yanmasın kuşu elden kaçırmayalım taktiğidir.Sonuçta lpg tankı boşken, doluyken ki kadar yanıcıdır.Arada hiçbir fark yoktur.Zaten havalandırması olan kapalı otoparklara araç alınmaya başlandı.Yakında servislerde buna uymaya başlarlar diye düşünüyorum zira memlekette 10 benzinli aracın 6 sı lpg iken "ben servisime lpg li araç almam" demek bence mantıksız bir yaklaşım olur.Sonuçta bu araçlara mmo tarafından sızdırmazlık raporu veriliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kemal Güllü

Bu yetkili servislerin aracınızı getirirken boş tank getirin  sözü tamamen çevir kazı yanmasın kuşu elden kaçırmayalım taktiğidir.Sonuçta lpg tankı boşken, doluyken ki kadar yanıcıdır.Arada hiçbir fark yoktur.Zaten havalandırması olan kapalı otoparklara araç alınmaya başlandı.Yakında servislerde buna uymaya başlarlar diye düşünüyorum zira memlekette 10 benzinli aracın 6 sı lpg iken "ben servisime lpg li araç almam" demek bence mantıksız bir yaklaşım olur.Sonuçta bu araçlara mmo tarafından sızdırmazlık raporu veriliyor.

Şu kapalı otoparklara girme olayını çözseler çok iyi olacak. Bu yüzden birçok kişi bu sistemleri tercih etmem diyor.

 

Osman Bey,

;

Ford'un garanti belgesine göre sadece LPG den kaynaklı arızalar garanti kapsamı dışında kalıyor. Motorda oluşabilecek arızalarda kaynağın ne olduğunu sorgulamak gerekecek. Komple motorun veya aracın diğer aksamlarının garanti dışı kalması söz konusu değil.

LPG sistemini taktırırken komple garanti dışı kalmasını ve servise alınmamayı bile göze almıştım. Ancak araştırınca bazı haklara sahip olduğumu öğrendim ve garantim devam ediyor.

 

Cemal Bey, bu bilgi önemli çünkü Avrupa'da R115 sertifikalı ürünlerde garantinin devam etme durumu söz konusu, yani aracınız LPG kitli ve ben servise alamam" diyemez demek olmuyor mu bu?

 

Bu arada kafama takılan ve sizin bilgi birikiminizden faydalanabileceğim naçizane birkaç sorum olacak. Bu konu içerisinde dile getiriyorum çünkü kuga ile ilgili diğer konularda deneyimimden biliyorum, bu konudaki kadar paylaşım olmuyor. Aracımın süspansiyonları o kadar ilginç ki küçük değişimleri kabine aktarırken düşük frekanslı ama şiddetli değişimleri kabinde hissettirmiyor. Özellikle uzun yolda yüksek süratlerde büyük çukurlarda vs binek bir araç ile süspansiyonlardan vurma sesi beklenecek yerlerde kuga hissettirmeden geçiyor. Yine uzun yolda binek araçla seyahat ederken içim dışıma çıkan yollarda gerçekten çok iyi sönümleme performansı gösteriyor. Yani bu süspansiyonlar uzun yolda bir avantaj, bunu biliyorum ama ağırlıklı olarak kullandığım yerlerde keşke süspansiyonlar biraz daha yumuşak olsaydı tadından yenmezdi diyorum. Bu amaçla yapabileceğimi düşündüklerimi sizinle paylaşmak istiyorum.

 

1. Aracımın orijinal lastik ebatları 235x55x17. Bunun yerine 225 tabanlı ve 60-65 yanaklı bir lastiğe geçmek sorun yaratır mı? 16" janta geçip alternatif lastiklere yönelmek ne derece mantıklı?Aracın kasisli yollardaki sönümlemesi bu değişimlerden ne derece etkilenir?

 

2. Servisteki ustabaşından aldığım bilgiye göre aracın yayları sertmiş biraz. Bu yaylar yerine daha yumuşak yay takmak bir başka seçenek olabilir mi? 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...